Farkkumiehet hoii
Farkkumiehet hoii
Olen pannut merkille tuossa 124:ssa että tankilla ollessa eka napsauksen jälkeen saa liruuttamalla menemään vielä yli kymmenen litraa bensaa. Mikäköhän tuo oikea tilavuus on, nimittäin olen tankannut siihen muutaman kerran yli 70 litraa ja omin voimin ajanut tankille. Tankkivalon vilkahtaessakin olen saanut siihen menemään yli 65 litraa.
Voi olla että tuo tilavuuden kasvu on peruja toissa talvelta kun tankin alla oleva huohotusletkun pää tuppas jäätymään ennen kuin vika selvisi. Esiintyi ainoastaan kovilla pakkasilla pitkää matkaa ajettaessa. Tankki meni niin paljon läjään että kaksi kertaa meni mittarin anturi läjään. Tämän jälkeen ei auttanut muu kuin puhaltaa täyttöaukosta paineilmalla tankki takas kuosiin.
Huohotusletkun päässä on jonkinmoinen suodatin. Hoviseppä kertoi että tulee vasta muistaakseni vm 86 jälkeen tuo suodatin, ja vanhemmissa on pelkkä letkun pää. Niinpa poistin koko suodattimen ja varmuuden vuoksi vielä porasin tankinkorkkiin 2 mm reiän. Edes tämäntalven huippupakkasilla ei moista ongelmaa enää ollut.
Mutta mistähän johtunee tuo mielestäni suuri määrä mitä tankkiin vielä tavaraa menee eka napsun jälkeen. Onko farkun täyttöputki niin pitkä että kerää ilmaa. Noin yhtäkkiä ajateltuna Dieselissä pitäis suuremman vaahtoutumisen perusteella kestää vielä kauemmin. Meinaan kismittää kuin pientä oravaa pakkasella kun pitäis johonkin pitkälle matkalle lähtä ja saada tottakai tankki piripintaan viimassa ja räntäsateessa kun tuohon tankkaus operaation menee helposti yli kymmenen minuuttia
Voi olla että tuo tilavuuden kasvu on peruja toissa talvelta kun tankin alla oleva huohotusletkun pää tuppas jäätymään ennen kuin vika selvisi. Esiintyi ainoastaan kovilla pakkasilla pitkää matkaa ajettaessa. Tankki meni niin paljon läjään että kaksi kertaa meni mittarin anturi läjään. Tämän jälkeen ei auttanut muu kuin puhaltaa täyttöaukosta paineilmalla tankki takas kuosiin.
Huohotusletkun päässä on jonkinmoinen suodatin. Hoviseppä kertoi että tulee vasta muistaakseni vm 86 jälkeen tuo suodatin, ja vanhemmissa on pelkkä letkun pää. Niinpa poistin koko suodattimen ja varmuuden vuoksi vielä porasin tankinkorkkiin 2 mm reiän. Edes tämäntalven huippupakkasilla ei moista ongelmaa enää ollut.
Mutta mistähän johtunee tuo mielestäni suuri määrä mitä tankkiin vielä tavaraa menee eka napsun jälkeen. Onko farkun täyttöputki niin pitkä että kerää ilmaa. Noin yhtäkkiä ajateltuna Dieselissä pitäis suuremman vaahtoutumisen perusteella kestää vielä kauemmin. Meinaan kismittää kuin pientä oravaa pakkasella kun pitäis johonkin pitkälle matkalle lähtä ja saada tottakai tankki piripintaan viimassa ja räntäsateessa kun tuohon tankkaus operaation menee helposti yli kymmenen minuuttia
Tilavuus
72 litraa pitäisi tankkiin mennä. Meikäläisellä kyllä mittarikin vaikuttaa aika tarkalta, koska kun mittari on tarkalleen puolivälissä, menee tankkiin se 35 litraa, ensimmäiseen napsaukseen siis, en jaksa lirutella, saa vielä tavarat kyljelle.
Asiasta toiseen, eikö ole todellä yököttävää nähdä mersuja (tai mitä vain muitakin autoja) joissa bensa / diesel valuu tankin luukun alapuolella kylkeä pitkin eikä omistaja viisti edes pyyhkiä sitä pois. Todella sikamaista, pitkän päälle menee maalipintakin huonoksi ja antaa tosi huolimattoman vaikutelman.
Asiasta toiseen, eikö ole todellä yököttävää nähdä mersuja (tai mitä vain muitakin autoja) joissa bensa / diesel valuu tankin luukun alapuolella kylkeä pitkin eikä omistaja viisti edes pyyhkiä sitä pois. Todella sikamaista, pitkän päälle menee maalipintakin huonoksi ja antaa tosi huolimattoman vaikutelman.
Re: Tilavuus
Asiasta toiseen, eikö ole todellä yököttävää nähdä mersuja (tai mitä vain muitakin autoja) joissa bensa / diesel valuu tankin luukun alapuolella kylkeä pitkin eikä omistaja viisti edes pyyhkiä sitä pois. Todella sikamaista, pitkän päälle menee maalipintakin huonoksi ja antaa tosi huolimattoman vaikutelman.
Onhan se, etenkin T123:a näkee paljon TODELLA paskaisessa kunnossa

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Likaa itse
Tsau!
Minulla on sellainen fiilinki, että tuo 123T hölskyttää tavaraa kyljelle ihan omatoimisesti, ei siis tarvi tankatessa roiskia. Se ei tietysti poista kuskin puhdistusvelvotteita
Minulla on sellainen fiilinki, että tuo 123T hölskyttää tavaraa kyljelle ihan omatoimisesti, ei siis tarvi tankatessa roiskia. Se ei tietysti poista kuskin puhdistusvelvotteita

Terveisin
Tero
Tero
tuossa..
..yksilössä kun vaan joutuu liruuttelemaan jos mielii tankin täyteen saakka. Se on muuten TÖRKEÄN näköistä kun varsinkin nafta valuu pitkin kylkiä. Tuossa farkussa olen osannut tehdä tankkauksen ilman tätä efektiä, mutta tuo sprintteri on hankala, varsinkin kun mielellään tankkaan sen rekkapisteestä kun on varustettu 100l tankilla. Saa nopeammin sen täyteen mutta kyllä roiskuukin sitten ja reilusti. Jos on puhdas auto niin helpostihan sen pyyhkiikin, mutta rapaista maalipintaa ei oikein viitsi paperilla hinkata.
Re: Tilavuus
Kieltämättä! Timo K:n kanssa olikin puhetta, että mikäköhän on, kun yleensä juuri S123:t ovat vielä raihnaisemmassa kunnossa kuin sedanit, vähäisemmästä määrästä huolimattakin? Saako ne vielä enemmän runtua kuin sedanit?JKL kirjoitti:
Onhan se, etenkin T123:a näkee paljon TODELLA paskaisessa kunnossa, tuntuu siltä et se on niin kova vaiva ottaa paperia ja pyyhiä se nafta kyljestä, ennenku se pinttyy ja sit potuttaa pesus ku ei taho lähteä tai lähtee maalikin!!!

Juu, kyllä löpötahrat pitää pyyhkiä pois tankin luukun itenoilta. Niin kiire ei ikinä saa olla, etteikö ehdi pistoolia tyhjäksi kolistella. Pitemmän päälle se muuten on todella vaikeaa saada rasvaista ainetta pois maalipinnasta. Saa hangata nimittäin tosissaan...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jeps..
Kokemuksesta tiedän.. Eno hukkasi joskus viime talvena isäukon mersusta, silloin ku oli viä diisseli mese talos, niin tankinkorkin huoltsikalle ja eiköhän ne naftat ollut pitkin kylkeä ku huomasivat vasta liian myöhään.. Suolasta tietä ajettu ja myöhän meil autot fixaan, niin kiva peseminen ja hinkkaaminen oli.. Onnesta ei maali lähteny!! 

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Tilavuus
Siis T123:tTimo L. kirjoitti:kun yleensä juuri S123:t ovat vielä raihnaisemmassa kunnossa kuin sedanit
t:AHAA-mies
Koneella on koneen tahti
Re: Tilavuus
Siis farkku on S123 (T-modell). W123 sedan, C123 coupe. Pitää muuten paikkansa, tuo farkkujen kehno kunto. Useimmat niistä ovat päätyneet eräänlaisiksi "betoniraudoittaja Arska Pieriäinen -Mersuiksi". Eilen näin juuri tuollaisen metalliharmaan 300TD:n, muuten teknisesti varmasti ok, mutta niin puhki kuin auto voi olla. Miten on leima tullut, kun päivä paistoi oviesta, helmakoteloista ja lokareista. Vaan tuskin autoa oli pestykään viimeisen viiden vuoden aikana.Timo K. kirjoitti:Siis T123:tTimo L. kirjoitti:kun yleensä juuri S123:t ovat vielä raihnaisemmassa kunnossa kuin sedanit
t:AHAA-mies
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Se on..
aina ikävää ku näkee tuollaisia "lahna" versioita.
Melkein tekis mieli perustaa jokin "AUTTAKAA LAHNALLA W123:LLA AJAVIA KUSKEJA" rahasto, tai ostaa ne kaikki ja kunnostaa itse.. 


Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Likaa itse
Sama täällä ja on sitä parempaakin tekemistä, kuin pyyhkiä x-kilometrien välein..dieselflosse kirjoitti:Tsau!
Minulla on sellainen fiilinki, että tuo 123T hölskyttää tavaraa kyljelle ihan omatoimisesti, ei siis tarvi tankatessa roiskia. Se ei tietysti poista kuskin puhdistusvelvotteita
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
http://i4.photobucket.com/albums/y112/m ... /mersu.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y112/m ... mersu1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y112/m ... mersu2.jpg
no tos o ainaki yks kohtuu kuntone
http://i4.photobucket.com/albums/y112/m ... mersu1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y112/m ... mersu2.jpg
no tos o ainaki yks kohtuu kuntone

[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
aijai ko on siisti....... siinä on sitä jotaki tuossa s123, valkosena noita näkee harvoin noin siistinä
Meän perheessä oli aikoinaan musta s123, ex arkku auto
Naapurin mummot ei uskaltaneet istua takapenkillä, kun tuli kuulemma huonot fiilikset
Se auto oli jotenkin niin mafia auton olonen, kun se oli kiiltävä musta yms.....
Ilmeisesti mulla on joku fetisi noita farkku mersuja kohtaan, niin uusiin kuin vanhoihin.......
Tällä viikolla tuli kolmas s124 300 td perheeseen.......

Meän perheessä oli aikoinaan musta s123, ex arkku auto


Ilmeisesti mulla on joku fetisi noita farkku mersuja kohtaan, niin uusiin kuin vanhoihin.......

Tällä viikolla tuli kolmas s124 300 td perheeseen.......

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Kyllä roiskuu
Myönnetään: syyllinen! Minä käyn säännöllisesti tankkaamassa W124 300TD:n Nesteen rekkatankeilla. On muuten kettumainen homma: tankki pulputtaa ja roiskii muutenkin aika helposti ja noissa rekkapisteissä on sellainen paljon paksumpi pistoioli, joka ei mahdu kokonaan sisään neitseellisen mersun reiästä.
Ja kun rekkapistoolista vielä tulee sitä tavaraa aika pontevalla vauhdilla, niin aina sitä ehti tulla auton kyljille ennenkuin automaattilopetus napsauttaa poikki. Ja rekkapisteillähän ei ole mitään paperia. Kengät, sisämatot ja lapaset saisi käydä uusimassa tankkauksen jälkeen jos olisi tarkka.
Roikseet eivät lähde automaattipesussa. Muuten auto on hyvässä kunnossa.
Ja kun rekkapistoolista vielä tulee sitä tavaraa aika pontevalla vauhdilla, niin aina sitä ehti tulla auton kyljille ennenkuin automaattilopetus napsauttaa poikki. Ja rekkapisteillähän ei ole mitään paperia. Kengät, sisämatot ja lapaset saisi käydä uusimassa tankkauksen jälkeen jos olisi tarkka.
Roikseet eivät lähde automaattipesussa. Muuten auto on hyvässä kunnossa.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
W123
Jaa, unohdinpa sanoa, että minusta W123 farkku on yksi kauniimpia autoja johon tavallisella meitsillä olisi varaa. Joskus ostan vielä itselleni hyvän sellaisen harrastuspeliksi! Tuo nykyinen kuvassa oleva W124 on käyttöauto karuun arkeen.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Re: Tilavuus
Noita farkkuja on tullut katseltua viime aikoina, eikä kunnossa tosiaan ole kehumista. Monista ei tahdo löytyä ehjää peltiä mistään.Timo L. kirjoitti:Timo K:n kanssa olikin puhetta, että mikäköhän on, kun yleensä juuri S123:t ovat vielä raihnaisemmassa kunnossa kuin sedanit, vähäisemmästä määrästä huolimattakin?
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07