W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Misha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 07.10.2020 20:21
Paikkakunta: Tampere

W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Misha »

Auto kävi tyhjäkäynnillä noin 15 min ajon jälkeen, sammui eikä enää käynnisty.
Startti pyörittää hyvin, mutta kone ei lupaakkaan käynnistyä.
Onko jotakin tiettyä probleemaa mitä lähtis vielä paikan päällä tutkiin ennenkuin alan keksiin hinuria jostakin?
Sais auton ees kotipihaan takas.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Misha kirjoitti: Pe 18.12.2020 15:04 Auto kävi tyhjäkäynnillä noin 15 min ajon jälkeen, sammui eikä enää käynnisty.
Startti pyörittää hyvin, mutta kone ei lupaakkaan käynnistyä.
Onko jotakin tiettyä probleemaa mitä lähtis vielä paikan päällä tutkiin ennenkuin alan keksiin hinuria jostakin?
Sais auton ees kotipihaan takas.
Aika paljon auttaisi jos tietäis mikä auto se on eli minkä ikäinen, millä laatikolla,
onko tankissa kuinka paljon diseliä jos alle puoli tankkia niin voi loppua,
arvataan että on sen ikäinen missä siirtopumppu kone huonessa arvattan että automaatti niin
avaa pelti valmiiksi sitten oven välistä kurotus avimeen ja startaus eli samantien kun pyörii(automaatisesti startta hetken)
niin katsomaan näkyykö siirto putkissa liikettä,
onhan sulakeet tarkistettu, nokka akselin tunistimen johto kunnolla paikallan eli sitä liitimessä pitävä nippuside ok
(jostain syystähän niistä pitää aina rikkoa se lukitus ja sitten on viritelty miten lie paikaleen)

E: Oletko kokeillut uudellen sen jälkeen kun kunnolla jäähtytnyt jos kampiakselin tunnistin on hajonnut niin voi lähteä kylmän ja sitten taas kun lämpenee niin samuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Misha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 07.10.2020 20:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Misha »

CDI203 kirjoitti: Pe 18.12.2020 17:26
Misha kirjoitti: Pe 18.12.2020 15:04 Auto kävi tyhjäkäynnillä noin 15 min ajon jälkeen, sammui eikä enää käynnisty.
Startti pyörittää hyvin, mutta kone ei lupaakkaan käynnistyä.
Onko jotakin tiettyä probleemaa mitä lähtis vielä paikan päällä tutkiin ennenkuin alan keksiin hinuria jostakin?
Sais auton ees kotipihaan takas.
Aika paljon auttaisi jos tietäis mikä auto se on eli minkä ikäinen, millä laatikolla,
onko tankissa kuinka paljon diseliä jos alle puoli tankkia niin voi loppua,
arvataan että on sen ikäinen missä siirtopumppu kone huonessa arvattan että automaatti niin
avaa pelti valmiiksi sitten oven välistä kurotus avimeen ja startaus eli samantien kun pyörii(automaatisesti startta hetken)
niin katsomaan näkyykö siirto putkissa liikettä,
onhan sulakeet tarkistettu, nokka akselin tunistimen johto kunnolla paikallan eli sitä liitimessä pitävä nippuside ok
(jostain syystähän niistä pitää aina rikkoa se lukitus ja sitten on viritelty miten lie paikaleen)

E: Oletko kokeillut uudellen sen jälkeen kun kunnolla jäähtytnyt jos kampiakselin tunnistin on hajonnut niin voi lähteä kylmän ja sitten taas kun lämpenee niin samuu

Kiitos viestistä.

Auto on 2002 automaatti.
Tankissa syttyi naftavalo. Tämä mielessä hain 18l kannulla naftaa asemalta, eikä muutosta. Auto oli sammuksissa pari tuntia välissä.

En oo tarkistanut vielä mitään enempää kuin oli vähän tilannetta muutenkin kun auto jäi vähän huonoon paikkaan ja perhe mukana.
Sulakkeet oon menossa illalla vielä katsomaan, mutta nokka-akselin tunnistimen johdon sijainnista ei ole hajua.
Ja onko siellä monta sulakerasiaa mitä pitäisi katsoa?
Naftaa on juuri ja juuri alle puolitankkia nyt tuon kannullisen jälkeen.

Ja siis tarkennan vielä sen verran että ajelin sillä noin tunnin, jonka päätteeksi kävi n. 15-20 min tyhjäkäyntiä ja sammui siihen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Misha kirjoitti: Pe 18.12.2020 18:01 Kiitos viestistä.

Auto on 2002 automaatti.
Tankissa syttyi naftavalo. Tämä mielessä hain 18l kannulla naftaa asemalta, eikä muutosta. Auto oli sammuksissa pari tuntia välissä.

En oo tarkistanut vielä mitään enempää kuin oli vähän tilannetta muutenkin kun auto jäi vähän huonoon paikkaan ja perhe mukana.
Sulakkeet oon menossa illalla vielä katsomaan, mutta nokka-akselin tunnistimen johdon sijainnista ei ole hajua.
Ja onko siellä monta sulakerasiaa mitä pitäisi katsoa?
Naftaa on juuri ja juuri alle puolitankkia nyt tuon kannullisen jälkeen.

Ja siis tarkennan vielä sen verran että ajelin sillä noin tunnin, jonka päätteeksi kävi n. 15-20 min tyhjäkäyntiä ja sammui siihen.
Nokka akselin anturi on vettilikopan hantin puoleisessa taka kulmassa,
mutta se vaikuttaa vain käynistymiseen ei sammutta,

18L lisää rittä hyvin jos on kyse siitä että polttoainen loppui vaikka sitä vielä mittarin mukaan on,
kaun startailet niin polttoaineen sudatimelta lähtee eteen päin läpinäkyvä siirto putki
katso menekkä siinä startatessa ilamaa(taskulampulla kun näytää niin näkyy helpommin päiväläkin)

3 sulkerasiaa on yksi konehuonessa kuskinpuolella lähellä tuulilasia, kuskinpuolella kojelaudan päässä, taka kontissa kuskinpuolella sivuverhouksen luukun alla (sitten on vielä 1 konehuonessa hantinpuolella siinä missä on apuvirta paikka mutta jos siellä olisi vika niin lähes koko auto olisi pimänä) myös laturilta startille tulevassa johdossa on "sulake" mutta silläkään ei vaikutusta käynistymissen,
mutta lähtö kohtaisestihan autossa ei yhtää risaa sulaketta saa olla,

ainakin se konehuonessa olevat ja taka kontissa olevat sulakeet tarkistta kojelaudan pään ja nuo mut ei niinkään
mutta kojelaudan päästä pitäsi löytyä sulakekaavio taiteltu paperilappu missä on mikä mikin on
niin siinä samalahn senkin tarkistaa jos lapun sieltä kaivelee,

äkkinäinen sammuminen ja sitten ei lähde käynttin niin yleensä joko polttoainetta ei tule/sen painen romahti eikä enään nouse, kampiakselin singnali katosi(anturi rikki) jostain lähti sähköt(sulakepaloi) syystä x

tai
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Misha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 07.10.2020 20:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kiitos infoista! Tarkistin sulakkeet ja kaikki oli kunnossa.

Vika oli polttoaineen saannissa. Ei lähtenyt tosiaan käyntiin vaikka tankkasin sen 18l sisään.
Annoimme starttipilotilla vähän apua, niin kone hörähti käyntiin ja pysyi heti käynnissä.
Eli polttoaine oli loppu, vaikka mittari nousikin virtojen ja moottorin ollessa käynnissä ekalle viivalle.
Eli siihen missä syttyy polttoainevalo.

En siis päästä enää 1/4 osaa alemmaksi polttoainetta mittarin mukaan.
Onks tää ominaisuus, vai korjattavissa oleva vika?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja MiHe »

satulatankki syndrooma lontooksi saddle tank syndrome, tasaussysteemi joko rikki (harvinaista), tukossa (ei kovin yleistä) tai paluuvirtaus tankkiin ei aikaansaa rittävää siirtovirtausta (yleistä).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 15.09.2016 22:21

Re: W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Tiisselimersu »

Itsellänikin hörppäsi ilmat aina jonkun aikaa valolla oltuaan. Korjattavissahan tuo olisi, mutta asian kanssa opittiin elämään.

Täältä löytyy kyllä hakemalla paljon aiheesta. Tässä yksi esimerkiksi: viewtopic.php?f=2&t=80484&start=30
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 270CDi sammui, ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Misha kirjoitti: La 19.12.2020 03:03 Kiitos infoista! Tarkistin sulakkeet ja kaikki oli kunnossa.

Vika oli polttoaineen saannissa. Ei lähtenyt tosiaan käyntiin vaikka tankkasin sen 18l sisään.
Annoimme starttipilotilla vähän apua, niin kone hörähti käyntiin ja pysyi heti käynnissä.
Eli polttoaine oli loppu, vaikka mittari nousikin virtojen ja moottorin ollessa käynnissä ekalle viivalle.
Eli siihen missä syttyy polttoainevalo.

En siis päästä enää 1/4 osaa alemmaksi polttoainetta mittarin mukaan.
Onks tää ominaisuus, vai korjattavissa oleva vika?

Vikahan se on ehjällä systeemillä
tankin voi ajaa niin että mittari näytää 0 Ja hiukan allekin,
samoin ajotietokoneen näyttö
jäljellä olevaa matkaa 0 jo jonkun aikaa,
mutta ei kannatta edes ehjällä systeemillä kokeilla
voi kurvissa vedellä ilmaa ja jos jotain epäpuhtuksia päässyt tankkin niin imee ne helpommin tukkimaan putkia/suodatinat,

nyt on mitä ilmesimeen 2 pientä vikaa toinen on tuo miksi matkan teko loppui vaikka mittarin mukaan pottoaientta vielä ~100-70km matkalle Se on se miksi sitä määrä tuolla kyselin ja todenäköinen syy onki jo tuolla mainittu,
sitten toinen on se että 18L lisäyksen jälkeen pelkän startuksen pitäisi rittä käynistymiseen jos tankilta koneesen päin on kaikki kunnossa nyt kun ei sillä lähtenyt sillä on melko varmasti jossain ilma vuoto mikä vain ajan kuluessa pahenee,
katso nytkun käy näkyykö siirtoputkissa ilmakuplia jos näkyy niin yleisin paikka mistä sitää vuotaa on
suodatimelta siirtopumppulle menevä putki eli se vaihtoon sitten kanntta tarkistiia myös tankin suuntaan suodatimelta
kumiletkutn pätkät monesti päähalkeillut tai sen suojasukan sisältä halkeillut
(Ja Jep voivat vuotta imlmaa vaikka eivät kastu
eli kun noissa kohdin ei ole painetta vaan imua letkun sisään,
siirto pummpu kun on siellä ihan kannen etukulmassa
vasta sen jälkeen vuotaa ulospäin siellä vasta on painetta letkun sisällä ja kestää vuotaakin vähän ulos)
sitten muita paikkoja mitkä usein vuotta hiukan ilmaa niin että ei jaksa ilmat itseään startilla
on tankin lähellä metalli putket haurastuu samoin siellä päässä kumiletkun pätkät
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin