Olen hankkinut w166 350cdi ml ja nyt siihen pitäisi saada webasto. No, saahan sen, mutta ongelma on että kaikki otsikossa mainitut laitteen tarjoajat kertovat lisälämmittimen lämmittävän vain matkustamon, eikä moottoria ollenkaan.
Tämähän tuntuu suomalaiselta typerältä, vanhassa w164 lämpesi kyllä moottorikin. Tämä uudemman ongelma johtuu kuulema tästä Euro6 päästönormista.
On kait tähän joku pelle peloton keksinyt ratkaisun täällä korvessa?
Olen hankkinut w166 350cdi ml ja nyt siihen pitäisi saada webasto. No, saahan sen, mutta ongelma on että kaikki otsikossa mainitut laitteen tarjoajat kertovat lisälämmittimen lämmittävän vain matkustamon, eikä moottoria ollenkaan.
Tämähän tuntuu suomalaiselta typerältä, vanhassa w164 lämpesi kyllä moottorikin. Tämä uudemman ongelma johtuu kuulema tästä Euro6 päästönormista.
On kait tähän joku pelle peloton keksinyt ratkaisun täällä korvessa?
Tutki toimiiko sama johdon irrotaminen mikä muiden mallien kohdala mitkä kärsivät
vain toisen lämmitämisestä
Jos se on alkupään malleja, eli vähän iäkkäämpää ja ei ole niin kauhean tarkkaa sen "jälleenmyyntiarvon" kanssa, niin laittaisin siihen Binarin. Ittellä on sellanen Sprinterissä ja olen erittäin tyytyväinen. Asennus on melko helppo, joskin työläs. Kannattaa ennen hankintaa tutkia että millainen se sisäpuhaltimen ohjaus on, se ilmeisesti tarvii pwm "releen" ohjaukseen.
Suomalaisessa asennuksessa se Binar kytketään niin että se tulee moottorista sisätilan lämppärille menevään letkun väliin, eli siis binarin lämmittämä vesi menee lämppärille ja sieltä paluulinjaa pitkin moottorille. Se lämmittää varsin riittävästi sen moottorin ja samalla sisätilat tulevat mukavan lämpöiseksi. Mitään ohitusventtiileitä yms hienouksia ei tarvita.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.