C 350e vetokoukku
C 350e vetokoukku
Onko kellään ollut sellaista tilannetta ettei koukun laittaminen onnistu rek.otteen mukaan?
Re: C 350e vetokoukku
Teetä asennus esimerkiksi Veholla niin hoitavat byrokratian. Mallista riippuen, voi olla että täyden vetokyvyn saamiseksi pitää vaihtaa syylarin flekti 600W malliin.
Edit: Selvennykseksi: Ennenkuin hommasin tuon omani, jossa on tehdasasenteinen sähkökoukku, kyselin asiaa muutamaa reittiä. Osa sano ettei saa koukkua koska hybridi ja siks ei lue rekisteriotteella. Veholla varmistivat että kyllä onnistuu ja antoivat tarjouksenkin yhdelle autoehdokkaalle. Tarvikekoukku oli muistaakseni n 1400€ ja alkuperäinen sähkökoukku reilu 3000€. Viralliset huoltopisteet pääsevät lisäämään varustekoodeja autoon ja sillon myös onnistuu saada katsastusviranomaiselle todistukset vetomassoista jotta voivat päivittää ne rekisteriotteeseen.
Edit: Selvennykseksi: Ennenkuin hommasin tuon omani, jossa on tehdasasenteinen sähkökoukku, kyselin asiaa muutamaa reittiä. Osa sano ettei saa koukkua koska hybridi ja siks ei lue rekisteriotteella. Veholla varmistivat että kyllä onnistuu ja antoivat tarjouksenkin yhdelle autoehdokkaalle. Tarvikekoukku oli muistaakseni n 1400€ ja alkuperäinen sähkökoukku reilu 3000€. Viralliset huoltopisteet pääsevät lisäämään varustekoodeja autoon ja sillon myös onnistuu saada katsastusviranomaiselle todistukset vetomassoista jotta voivat päivittää ne rekisteriotteeseen.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C 350e vetokoukku
Autossa ei ole vetomassaa ollenkaan Trafin sivuilla eli ei saa koukkua .Pystyyköhän sitä muuttamaan mitenkään,autohan on ihan samanlainen kuin muutkin missä on koukku.
Re: C 350e vetokoukku
Lue tuo edellisen viestin viiminen lause.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C 350e vetokoukku
Kävin vehoairportissa kysymässä huollon vastaanoton janttereilta onnistuuko koukun laitto kun trafin papruissa vetomassa nolla ,ensin kuorossa ei .Sanoin että kuulemma onnistuu teidän kautta .Toinen lupasi kysyä maahantuojalta (saas nähdä).Olisi kiva tietää missä vehossa homma on paremmin hanskassa.Kyseli vielä että mistä sä tommosta oot kuullut.
Re: C 350e vetokoukku
Kysyin sen aikanaan varaosat@veho.fi.
Katos autos oikeasta B-pilarista EU tyyppihyväksyntätarrasta. Mitä siinä lukee?
Katos autos oikeasta B-pilarista EU tyyppihyväksyntätarrasta. Mitä siinä lukee?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C 350e vetokoukku
Tuli tyly tuomio, ei kuulemma onnistu kun ei ole tyypitetty vetomassoille.Maahantuojan kanta.
Re: C 350e vetokoukku
Erikoista. Ovat näemmä korjanneet asian, kun tässä seuraavassa mallissa rekkarissa jarrullinen perävaunumassa 1800kg.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Re: C 350e vetokoukku
Eikös sen "pitäisi" mennä niin että vetokoukun asennus, merkkaus Vedociin, sit vaan haetaan mersulta uusi CoC todistus ja se toimitetaan traficomille?
Mm Sprinterissä pitäisi näin onnistua vetomassan korotus 3,5 tonniin. Siihen vaan pitää asennella joku tiiviste konepellin alle että ilma virtaa varmemmin jäähdyttimen läpi. Siitä on WIS dokkarit.
Tosiaan C350e:lle löytyy tehdasvalmisteinen koukku, retrofit ohjeet WIS:stä jne jne.
Mm Sprinterissä pitäisi näin onnistua vetomassan korotus 3,5 tonniin. Siihen vaan pitää asennella joku tiiviste konepellin alle että ilma virtaa varmemmin jäähdyttimen läpi. Siitä on WIS dokkarit.
Tosiaan C350e:lle löytyy tehdasvalmisteinen koukku, retrofit ohjeet WIS:stä jne jne.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C 350e vetokoukku
Kysäses tuolta:
"Pyydämme ystävällisesti olemaan yhteydessä kaikissa henkilöautojen lausuntotilauksiin liittyvissä asioissa, itse lausuntotilaukseen, aikatauluihin tai mahdollisin jatkokysymyksiin liittyen sähköpostiosoitteeseen: lausunnot@veho.fi"
https://www.veho.fi/huolto/katsastus/la ... ta-varten/
"Pyydämme ystävällisesti olemaan yhteydessä kaikissa henkilöautojen lausuntotilauksiin liittyvissä asioissa, itse lausuntotilaukseen, aikatauluihin tai mahdollisin jatkokysymyksiin liittyen sähköpostiosoitteeseen: lausunnot@veho.fi"
https://www.veho.fi/huolto/katsastus/la ... ta-varten/
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C 350e vetokoukku
Niin, kyllä noissa osassa on vetopainot valmiina jo tehtaalta. Omassanikin sedanissa oli.
Jossain oli puhetta että farmari jossa on 17" renkaat tehtaalta, kantavuus ei riitä.
Kaverillakin kyllä on ihan uutena Veholta ostettu tuollainen farmari johon asennettiin siellä oston yhteydessä koukku, en tiedä millainen vetopaino on otteessa.
Jossain oli puhetta että farmari jossa on 17" renkaat tehtaalta, kantavuus ei riitä.
Kaverillakin kyllä on ihan uutena Veholta ostettu tuollainen farmari johon asennettiin siellä oston yhteydessä koukku, en tiedä millainen vetopaino on otteessa.
230 C 1978
Re: C 350e vetokoukku
Itsellä tilanne se, että otteessa vetopainot 0, ja koukku pitäis saada..
Onko jollakulla pre-facelift S205 (2016), jossa koukku ja vetomassat otteessa? Mikä on otteessa tyyppihyväksyntänro?
Omassa: e1*2001/116*0457*31
Oikean B-pilarin tarrassa:
DAIMLER AG
e1*2001/116*0457
VIN
2305 kg
---- kg
1025 kg
1300 kg
Eli tuo '----' on nähtävästi puuttuvat vetomassat?
Onko tässä mitään tehtävissä?
Onko jollakulla pre-facelift S205 (2016), jossa koukku ja vetomassat otteessa? Mikä on otteessa tyyppihyväksyntänro?
Omassa: e1*2001/116*0457*31
Oikean B-pilarin tarrassa:
DAIMLER AG
e1*2001/116*0457
VIN
2305 kg
---- kg
1025 kg
1300 kg
Eli tuo '----' on nähtävästi puuttuvat vetomassat?
Onko tässä mitään tehtävissä?
-16 S205 C350e
Re: C 350e vetokoukku
Minulla on tuo C350e ja siinä on alkuperäinen sähköinen vetokoukku. Massa on merkitty rekisteriotteeseen. 1600kg jarrullisella kärryllä.
Tyyppihyväksyntä e1*2001/116*0431*36
Tyyppihyväksyntä e1*2001/116*0431*36
Re: C 350e vetokoukku
Kiitos!
Oliko tämä farkku?
Pystytkö vielä tsekkaamaan variantti- ja versionumerot otteesta?
Sain Veholta vastauksen:
Pitäis löytää valmistajan suuntaan joku kontakti, josta vois kysyä mielipidettä sieltä(kin) suunnalta..
Oliko tämä farkku?
Pystytkö vielä tsekkaamaan variantti- ja versionumerot otteesta?
Sain Veholta vastauksen:
Auto on tyyppihyväksytty e1*2001/116*0457*31, auton Variant R24MP0 Ja Version NZAA0501
Tämän tyyppihyväksyntä dokumentin mukaan kyseiseen autoon ei ole saatavana vetopainoa, tämän johdosta autoon ei voi asentaa vetokoukkua.
Lähes vastaavia autoja on varustettu laillisesti vetokoukuilla jos ne on tyyppihyväksytty toisella Version numerolla. Auton tyyppihyväksyntää voidaan jälkikäteen muuttaa vain erittäin painavin perustein, muutoksesta päättää Traficom.
Pitäis löytää valmistajan suuntaan joku kontakti, josta vois kysyä mielipidettä sieltä(kin) suunnalta..
-16 S205 C350e
Re: C 350e vetokoukku
Tämä on sedan.
Variantti: R04MP0
Versio: NZAAB501
Variantti: R04MP0
Versio: NZAAB501
Re: C 350e vetokoukku
Noniin, alkaa jotain selviämään Vehon kautta.
Allekirjoittaneen auto on siis tyyppihyväksytty seuraavanlaisin tiedoin:
Tyyppinimi 204 K
Tyyppihyväksyntänumero e1*2001/116*0457*31
Variantti R24MP0
Versio NZAA0501
Kaivelin nettiautosta vastaavanlaisen koukullisen mallin, ja hain sen tiedot traficomin palvelusta:
Tyyppinimi: 204 K
Tyyppihyväksyntänumero: e1*2001/116*0457*31
Variantti: R24MP0
Versio: NZAA0582
Molemmat siis 2016 S205 C350e -malleja. Erona on vain versio, NZAA0501 vs. NZAA0582.
Veholta kerrottiin, että eivät ole havainneet eroa kuin alkuperäisen tyypityksen rengaskoossa (koukuttomassa myös 17" rengaskoko, koukullisessa vain 18"), ja sitä kautta CO2-päästöissä ja verotuksessa.
Molemmissa autoissa päästötaso on 715/2007 - 136/2014W (Euro 6), ja tarkemmat tiedot:
Koukuton:
CO2 Painotettu, yhdistetty (g/km) 49
Kulutus Painotettu, yhdistetty (l/100km) 2,1
CO (mg/km) 108
NOx (mg/km) 9,9
HC/THC (mg/km) 18,7
NMHC (mg/km) 16,6
Hiukkaset (mg/km) 0,16
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km) 5,14
Koukullinen:
CO2 Painotettu, yhdistetty (g/km) 53
Kulutus Painotettu, yhdistetty (l/100km) 2,3
CO (mg/km) 108
NOx (mg/km) 9,9
HC/THC (mg/km) 18,7
NMHC (mg/km) 16,6
Hiukkaset (mg/km) 0,16
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km) 5,14
Verotukseen tämä vaikuttaa:
Koukuton:
Päästöt (g/km) 49
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä 0,215
Käyttövoimavero €/päivä 0,120
Vero yhteensä, €/päivä 0,335
Vero yhteensä, €/vuosi 122,275
Koukullinen:
Päästöt (g/km) 53
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä 0,223
Käyttövoimavero €/päivä 0,120
Vero yhteensä, €/päivä 0,343
Vero yhteensä, €/vuosi 125,195
Veroero siis 2,92€/vuosi!
Laittelin Traficomille tiedustelua, olisiko mahdollista esim. poikkeusluvalla saada vetomassat koukuttomaan autoon, jos rengas-, päästö- ja verotiedot päivitetään vastaamaan koukullista mallia. Katotaan vastataanko sieltä..
Allekirjoittaneen auto on siis tyyppihyväksytty seuraavanlaisin tiedoin:
Tyyppinimi 204 K
Tyyppihyväksyntänumero e1*2001/116*0457*31
Variantti R24MP0
Versio NZAA0501
Kaivelin nettiautosta vastaavanlaisen koukullisen mallin, ja hain sen tiedot traficomin palvelusta:
Tyyppinimi: 204 K
Tyyppihyväksyntänumero: e1*2001/116*0457*31
Variantti: R24MP0
Versio: NZAA0582
Molemmat siis 2016 S205 C350e -malleja. Erona on vain versio, NZAA0501 vs. NZAA0582.
Veholta kerrottiin, että eivät ole havainneet eroa kuin alkuperäisen tyypityksen rengaskoossa (koukuttomassa myös 17" rengaskoko, koukullisessa vain 18"), ja sitä kautta CO2-päästöissä ja verotuksessa.
Molemmissa autoissa päästötaso on 715/2007 - 136/2014W (Euro 6), ja tarkemmat tiedot:
Koukuton:
CO2 Painotettu, yhdistetty (g/km) 49
Kulutus Painotettu, yhdistetty (l/100km) 2,1
CO (mg/km) 108
NOx (mg/km) 9,9
HC/THC (mg/km) 18,7
NMHC (mg/km) 16,6
Hiukkaset (mg/km) 0,16
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km) 5,14
Koukullinen:
CO2 Painotettu, yhdistetty (g/km) 53
Kulutus Painotettu, yhdistetty (l/100km) 2,3
CO (mg/km) 108
NOx (mg/km) 9,9
HC/THC (mg/km) 18,7
NMHC (mg/km) 16,6
Hiukkaset (mg/km) 0,16
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km) 5,14
Verotukseen tämä vaikuttaa:
Koukuton:
Päästöt (g/km) 49
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä 0,215
Käyttövoimavero €/päivä 0,120
Vero yhteensä, €/päivä 0,335
Vero yhteensä, €/vuosi 122,275
Koukullinen:
Päästöt (g/km) 53
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä 0,223
Käyttövoimavero €/päivä 0,120
Vero yhteensä, €/päivä 0,343
Vero yhteensä, €/vuosi 125,195
Veroero siis 2,92€/vuosi!
Laittelin Traficomille tiedustelua, olisiko mahdollista esim. poikkeusluvalla saada vetomassat koukuttomaan autoon, jos rengas-, päästö- ja verotiedot päivitetään vastaamaan koukullista mallia. Katotaan vastataanko sieltä..
-16 S205 C350e
Re: C 350e vetokoukku
Tuntuu olevan vaikeaa..
Traficomin suunnalta tuli jo sen verran vihertävää valoa, että koukuton auto on mahdollista muutoskatsastaa koukullisen rinnakkaismallin mukaiseksi, jos auto on teknisesti muutettu vastaamaan rinnakkaismallia. Muutoskatsastuksessa on esitettävä selvitys mallien välisistä teknisistä eroista.
Ongelmana onkin nyt nuo tekniset erot. Veholta kerrottiin, ettei tiedossa ole muuta rakenteellista eroavaisuutta koukuttoman ja koukullisen välillä, kun rengaskoko - tarkoittaen että koukuttomassa on otteessa 17" ja 18" rengas/vannekoot, kun koukullisessa on vain 18". Mutta heillä ei ole asiasta aukotonta dokumentaatiota, joten eivät voi kirjallista lausuntoa eroista kirjoittaa.
Valmistajan (suomen edustuksen) kanta on, että katsastuskonttorilla pitäisi keskustella mitä autoon pitää muuttaa - mutta tämähän on aika hankalaa, kun ei ole tiedossa niitä eroja. Jotain eroa sanoivat jarruissa olevan, mutta ei sen kummempaa tarkennusta asiaan tullut. En mä ainakaan ole esim. jarrulevyjä löytänyt kun yhtä kokoa.
Eli ei nyt oikein homma etene. En tiedä, näkisikö esim. starista tai jostain muusta mersun järjestelmästä (esim. VINin perusteella), onko koukuttomalla ja koukullisella jotain teknistä tai rakenteellista eroa noin yleisesti ottaen.
Kaivelin muutaman S205 C350e-mallin tiedot traficomin järjestelmästä ja tsekkailin VIN-dekooderilla varustelut ja niiden erot, enkä ainakaan omalla maalaisjärjellä ajateltuna (viiden auton otannalla) löytänyt muita peräkoukkuun liittyviä eroja, kun tuon rengaskoon.
Saako auton kantakortteja/vaimitänenytovatkaan jostain? Todenmukaisuustodistuksia (CoC?) saa kuuleman mukaan Veholta, mutta maksaa satasia - ja onko niistäkään sen kummemmin apua?
Traficomin suunnalta tuli jo sen verran vihertävää valoa, että koukuton auto on mahdollista muutoskatsastaa koukullisen rinnakkaismallin mukaiseksi, jos auto on teknisesti muutettu vastaamaan rinnakkaismallia. Muutoskatsastuksessa on esitettävä selvitys mallien välisistä teknisistä eroista.
Ongelmana onkin nyt nuo tekniset erot. Veholta kerrottiin, ettei tiedossa ole muuta rakenteellista eroavaisuutta koukuttoman ja koukullisen välillä, kun rengaskoko - tarkoittaen että koukuttomassa on otteessa 17" ja 18" rengas/vannekoot, kun koukullisessa on vain 18". Mutta heillä ei ole asiasta aukotonta dokumentaatiota, joten eivät voi kirjallista lausuntoa eroista kirjoittaa.
Valmistajan (suomen edustuksen) kanta on, että katsastuskonttorilla pitäisi keskustella mitä autoon pitää muuttaa - mutta tämähän on aika hankalaa, kun ei ole tiedossa niitä eroja. Jotain eroa sanoivat jarruissa olevan, mutta ei sen kummempaa tarkennusta asiaan tullut. En mä ainakaan ole esim. jarrulevyjä löytänyt kun yhtä kokoa.
Eli ei nyt oikein homma etene. En tiedä, näkisikö esim. starista tai jostain muusta mersun järjestelmästä (esim. VINin perusteella), onko koukuttomalla ja koukullisella jotain teknistä tai rakenteellista eroa noin yleisesti ottaen.
Kaivelin muutaman S205 C350e-mallin tiedot traficomin järjestelmästä ja tsekkailin VIN-dekooderilla varustelut ja niiden erot, enkä ainakaan omalla maalaisjärjellä ajateltuna (viiden auton otannalla) löytänyt muita peräkoukkuun liittyviä eroja, kun tuon rengaskoon.
Saako auton kantakortteja/vaimitänenytovatkaan jostain? Todenmukaisuustodistuksia (CoC?) saa kuuleman mukaan Veholta, mutta maksaa satasia - ja onko niistäkään sen kummemmin apua?
Viimeksi muokannut ate262, To 20.05.2021 09:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-16 S205 C350e
Re: C 350e vetokoukku
No jopas on hankalaksi tehty kun ei ole alkujaan tehtaalta vetomassoja määritetty. Eli periaattees vois onnistua ihan sellaisella vertailutodistuksella, jota jota käytetään viritetyn auton muutoskatsastukseen kun halutaan verrata mallisarjan tehokkaimpaan. Täs koukkuhommassa vertailu tehtäis vaan koukullisen ja koukuttoman välillä... Viritys tapauksis näitä vertailutodistuksia on ymmärtääkseni jotkut foorumillakin olevat asiaan vihkiytynert tehneet/tarjonneet. Kyllähän EPC kautta voi runkonumerolla kattoa ja vertailla autot läpi ihan komponenttitasolla. Helppoja tietysti jarrut jne, mutta entäs sitten jos vaikka kori on eri numerolla? Sitähän ei sitten pysty muuta kuin tehdas lausumaan mikä niiden ero oikeasti on... puuttuuko koukuttomasta vaikka jotain jäykisteitä tms.
Koitappa tiedustella myös esim TÜV Nord, mitä ne pystyis tarjota...
TJ
Koitappa tiedustella myös esim TÜV Nord, mitä ne pystyis tarjota...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: C 350e vetokoukku
Tuo vertailutodistus saattais tosiaan ajaa asian, eikös siinä nimenomaan ole selvitettynä ne tekniset erot, jota tässäkin tapauksessa ollaan vailla. Jos foorumilla joku asiaan perehtynyt on, niin saa ilmoittautua!
TÜV Nordilla ei nähtävästi ole enää suomessa toimistoa, joten nähtävästi saksan suunnalle menee nykyisin kyselyt?
https://www.tuv-nord.com/fi/fi/home/
-Tai löytyisikö uudeltamaalta joku oikeasti asiansa osaava (ja palveleva) katsastuskonttori, jonne voisi mennä kyselemään tyhmiä?
TÜV Nordilla ei nähtävästi ole enää suomessa toimistoa, joten nähtävästi saksan suunnalle menee nykyisin kyselyt?
https://www.tuv-nord.com/fi/fi/home/
-Tai löytyisikö uudeltamaalta joku oikeasti asiansa osaava (ja palveleva) katsastuskonttori, jonne voisi mennä kyselemään tyhmiä?
-16 S205 C350e
Re: C 350e vetokoukku
Vähän knoppitietoa tähän väliin, vertailin omaa koukutonta autoani viiteen vastaavanlaiseen koukulliseen autoon varustelun osalta, ja seuraavat varusteet ovat niitä, mitkä löytyvät vain omasta autosta:
22P TRACK PACKAGE
301 ASHTRAY PACKAGE
355 PREINSTALLATION FOR NAVIGATION RETROFITTING
357 SD CARD NAVIGATION
35V SPEED- + LOADINDEX 94W+95W
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
476 AUTOMATIC LANE RECOGNITION
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
632 RIGHT-HAND TRAFFIC STATIC LED HEADLAMP
89P STEUERCODE FUER MBVD PROJEKT MB-RENT
973 MARKED AS OWNER-DRIVER RENTAL CAR
R35 17" LIGHT ALLOY WHEEL 10-SPOKE DES. W/ MIXED TIRES
Ja seuraava varuste löytyy vain koukullisista autoista:
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
En mä noissa näe suoraan oikein mitään, mikä voisi vaikuttaa suoranaisesti vetokoukkuun - poislukien tietty toi 17" rengaskoko.
Jossain oli maininta että automaattista takaluukkua (890 AUTOMATIC REAR-END DOOR) ei voisi olla koukun kanssa, mutta kyllä semmonen kaikissa näissä koukullisissakin oli.
22P TRACK PACKAGE
301 ASHTRAY PACKAGE
355 PREINSTALLATION FOR NAVIGATION RETROFITTING
357 SD CARD NAVIGATION
35V SPEED- + LOADINDEX 94W+95W
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
476 AUTOMATIC LANE RECOGNITION
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
632 RIGHT-HAND TRAFFIC STATIC LED HEADLAMP
89P STEUERCODE FUER MBVD PROJEKT MB-RENT
973 MARKED AS OWNER-DRIVER RENTAL CAR
R35 17" LIGHT ALLOY WHEEL 10-SPOKE DES. W/ MIXED TIRES
Ja seuraava varuste löytyy vain koukullisista autoista:
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
En mä noissa näe suoraan oikein mitään, mikä voisi vaikuttaa suoranaisesti vetokoukkuun - poislukien tietty toi 17" rengaskoko.
Jossain oli maininta että automaattista takaluukkua (890 AUTOMATIC REAR-END DOOR) ei voisi olla koukun kanssa, mutta kyllä semmonen kaikissa näissä koukullisissakin oli.
-16 S205 C350e
Re: C 350e vetokoukku
Ehkä renkaan loadindex ? Sekin on otteessa ja katsuri tarkistaa sen jos jaksaa. Nämä viranomaisten jutut on monesti ihan outoja ja monesti takaa löytyy vain halu turvata oma työpaikka ja kerätä veroluonteisia maksuja.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: C 350e vetokoukku
Moi
Oletko kokeillut verrata koukuttoman ja koukullisen auton Co2 päästöjä? Yhden toisen merkkisen auton osalta olen ihmetellyt vetomassojen jyrkkää pudotusta uudemmissa vuosimalleissa facelift yhteydessä. Teknisesti akseliston / rungon osalta autot näyttää identtiseltä. Mutta koneen osalta Co2 pudonnut rajusti... voisiko tässä olla päästömittausten/normien kautta jokin yhteys myös vetokoukkuun/vetomassaan? Eli onko autovalmistaja saanut autolleen pienemmät Co2 jos ei ole speksattu vetokäyttöön? Selväähän on että kärryperässä kuluttaa ja päästää enemmän...
Parivuotta takaperin sain TUV Nordilta suomesta erittäin hyvää palvelua. Sain Co2 selvitystä varten dokkarin jonka mukaan EU ulkopuolelta tuotu auto vastaa EU alueelle myytyä ja sitäkautta Co2 sama. Muuten olis tullu massasta laskettu arvo joka olis ollu reilusti suurempi. Katsastuskonttorin kanssa piti kuitenkin vielä takuta kun eivät meinanneet kelpuuttaa dokumenttia vaikka Trafi sivuilla TUV Nord on merkattu yhteistyökumppaniksi juuri ko. aiheen suhteen...
TJ
Oletko kokeillut verrata koukuttoman ja koukullisen auton Co2 päästöjä? Yhden toisen merkkisen auton osalta olen ihmetellyt vetomassojen jyrkkää pudotusta uudemmissa vuosimalleissa facelift yhteydessä. Teknisesti akseliston / rungon osalta autot näyttää identtiseltä. Mutta koneen osalta Co2 pudonnut rajusti... voisiko tässä olla päästömittausten/normien kautta jokin yhteys myös vetokoukkuun/vetomassaan? Eli onko autovalmistaja saanut autolleen pienemmät Co2 jos ei ole speksattu vetokäyttöön? Selväähän on että kärryperässä kuluttaa ja päästää enemmän...
Parivuotta takaperin sain TUV Nordilta suomesta erittäin hyvää palvelua. Sain Co2 selvitystä varten dokkarin jonka mukaan EU ulkopuolelta tuotu auto vastaa EU alueelle myytyä ja sitäkautta Co2 sama. Muuten olis tullu massasta laskettu arvo joka olis ollu reilusti suurempi. Katsastuskonttorin kanssa piti kuitenkin vielä takuta kun eivät meinanneet kelpuuttaa dokumenttia vaikka Trafi sivuilla TUV Nord on merkattu yhteistyökumppaniksi juuri ko. aiheen suhteen...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: C 350e vetokoukku
Rengaskoosta sen verran, että kun tuossa minulla on se alkuperäinen vetokoukku, alle kääntyvä/sähköinen niin minulla rekisteriotteessa sallittu rengaskoko on myös 17". 17" renkaat on myös alla.
Re: C 350e vetokoukku
Mikäs vuosimalli tää on? Pystytkö laittamaan mulle privalla rekisteri- tai runkonumeron, niin voisin vertailla traficomin tietoja?
Joo, tuossa ylempänä onkin mainittuna, eli:Maastis kirjoitti: ↑To 20.05.2021 11:04 Moi
Oletko kokeillut verrata koukuttoman ja koukullisen auton Co2 päästöjä? Yhden toisen merkkisen auton osalta olen ihmetellyt vetomassojen jyrkkää pudotusta uudemmissa vuosimalleissa facelift yhteydessä. Teknisesti akseliston / rungon osalta autot näyttää identtiseltä. Mutta koneen osalta Co2 pudonnut rajusti... voisiko tässä olla päästömittausten/normien kautta jokin yhteys myös vetokoukkuun/vetomassaan? Eli onko autovalmistaja saanut autolleen pienemmät Co2 jos ei ole speksattu vetokäyttöön? Selväähän on että kärryperässä kuluttaa ja päästää enemmän...
Koukuton:
CO2 Painotettu, yhdistetty (g/km) 49
Kulutus Painotettu, yhdistetty (l/100km) 2,1
CO (mg/km) 108
NOx (mg/km) 9,9
HC/THC (mg/km) 18,7
NMHC (mg/km) 16,6
Hiukkaset (mg/km) 0,16
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km) 5,14
Koukullinen:
CO2 Painotettu, yhdistetty (g/km) 53
Kulutus Painotettu, yhdistetty (l/100km) 2,3
CO (mg/km) 108
NOx (mg/km) 9,9
HC/THC (mg/km) 18,7
NMHC (mg/km) 16,6
Hiukkaset (mg/km) 0,16
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km) 5,14
Mutta ero on suht pieni, eikä vaikuta verotukseenkaan kun alle 3€/vuosi.
-16 S205 C350e
Re: C 350e vetokoukku
Tämmösiä on traficomin tietojen mukaan:
Koodi: Valitse kaikki
Koukullinen:
Akseli 1
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka
225/45R18 XL 7.5JX18 H2 44.0 95Y
225/45R18 XL M+S 7.5JX18 H2 44.0 95H
225/40R19 XL 7.5JX19 H2 44.0 93Y
Akseli 2
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka
245/40R18 XL 8.5JX18 H2 56.0 97Y
225/45R18 XL M+S 7.5JX18 H2 44.0 95H
255/35R19 XL 8.5JX19 H2 52.0 96Y
Koukuton:
Akseli 1
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka
225/50R17 7JX17 H2 48.5 94W
225/45R18 XL M+S 7.5JX18 H2 44.0 95H
225/45R18 XL 7.5JX18 H2 44.0 95Y
Akseli 2
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka
245/45R17 8JX17 H2 54.0 95W
245/40R18 XL 8.5JX18 H2 56.0 97Y
225/45R18 XL M+S 7.5JX18 H2 44.0 95H
93 = 650kg
94 = 670kg
95 = 690kg
96 = 710kg
97 = 730kg
Nopeusluokat:
W = 270km/h
Y = 300km/h
H = 210km/h
Tuo 19" on merkattu yhteen autoon, johon on tehtaalta valittu 19" renkaat tehdasasennuksena.
Eikös koukullisessa autossa voi olla myös 17" renkaat, jos vaan kuormitusluokka on tarpeeksi iso? -Eli tässä tapauksessa vähintään 93 edessä ja 95 takana?
-16 S205 C350e
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: C 350e vetokoukku
Mulla on C350e 2016:
52V SPEED- + LOADINDEX 95Y XL + 97Y XL
eli vetokoukun sai asentaa ja B-pilarin tarrasta löytyi myös vetopainoakin.
Ei liene ongelma näissä Suomi-autoissa tuo vetopaino.
Keski-Euroopan malleissa voi olla vetopaino nolla, joku verotusjuttu lienee.
52V SPEED- + LOADINDEX 95Y XL + 97Y XL
eli vetokoukun sai asentaa ja B-pilarin tarrasta löytyi myös vetopainoakin.
Ei liene ongelma näissä Suomi-autoissa tuo vetopaino.
Keski-Euroopan malleissa voi olla vetopaino nolla, joku verotusjuttu lienee.
Re: C 350e vetokoukku
Etenikös tämä ikinä? Olisi hakusessa koukullinen hybridi kakkosautoksi ja nyt tuli vastaan yksi, jossa fyysisesti on koukku jo, mutta massat nollia
Re: C 350e vetokoukku
Kiinnostaa myös että etenikö? Itsellä vastaava tilanne, koukku olis tarve saada 2015 c350e ja vetomassat puuttuu palkista ja otteesta, ja myös 17" renkaat hyväksytty eli vastaava versio kun aloittajalla. Hollannin tuonti. Ei viitsis nyt ihan tätä varten lähteä vaihtoa katselemaan jos tämä on edes jollain järkevällä tavalla mahdollista toteuttaa..
Re: C 350e vetokoukku
Jos ei oo massaa ilmotettu kilvessä niin ei onnistu.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: C 350e vetokoukku
Keski-euroopan kärryissä on joku juttu, kun samanlaisessa autossa on vetomassa tai sitten ei.
Suomi-autoissa ei tietääkseni ole ongelmia vetomassan kanssa.
Suomi-autoissa ei tietääkseni ole ongelmia vetomassan kanssa.