220cdi:n viritys
220cdi:n viritys
Oon täs miettiny omaan 220cdi:hin 270cdi:n ahdinta, pumppua ja isompaa cooleria mutta ohjelmankiha se melkee noilla tarvis, kysymys kuuluukin että onko tämänlaisesta lastusta mihinkään ja sopiiko noitten kanssa?
https://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=15910/215688" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kestääkö vakio kytkin ja laatikko enään sitä mitä noilla saa? Ja onko noista mitään apua ilman ohjelmaa?
https://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=15910/215688" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kestääkö vakio kytkin ja laatikko enään sitä mitä noilla saa? Ja onko noista mitään apua ilman ohjelmaa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 220cdi:n viritys
Mikään tuolainen ei toimi ko muutosten kanssa kunnollaMeesumiäs kirjoitti:Oon täs miettiny omaan 220cdi:hin 270cdi:n ahdinta, pumppua ja isompaa cooleria mutta ohjelmankiha se melkee noilla tarvis, kysymys kuuluukin että onko tämänlaisesta lastusta mihinkään ja sopiiko noitten kanssa?
https://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=15910/215688" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kestääkö vakio kytkin ja laatikko enään sitä mitä noilla saa? Ja onko noista mitään apua ilman ohjelmaa?
ne tarvitsee ohjlman muutooksen
. .
Mökkillä
'
'
Re: 220cdi:n viritys
Ahtimen vaihto vaatii jo ohjelmaan muutosta, se kun ei vakio vnt kartalla välttämättä pysy mukana ja tulee vikatila. Noi lastut on kaikki enemmän ja vähemmän paskoja, huijaa moottorin ohjausta luulemaan että esim polttoaineen paine on liian matala jolloin ohjain nostaa sitä yli vakio arvon. Pumppu ja suuttimet voivat rikkoontua, riippuen kuinka törkeästä "lastu" on tehty.
Noi tuhoboxit kannattaa kiertää kaukaa.
Tekee kunnolla tai ei ollenkaan. Laatikko kestää sen mitä vakio suuttimilla saa jos ei tyhmäile, kytkin ei välttämättä jos ei ole uusi. Mutta repimällä saa kyllä kaikki rikottua oli uusi tai ei.
Noi tuhoboxit kannattaa kiertää kaukaa.
Tekee kunnolla tai ei ollenkaan. Laatikko kestää sen mitä vakio suuttimilla saa jos ei tyhmäile, kytkin ei välttämättä jos ei ole uusi. Mutta repimällä saa kyllä kaikki rikottua oli uusi tai ei.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 220cdi:n viritys
Edellä mainitujen mahdolisten syötöön liityvien lisäksi nähty mys hajoneita ecuja tuosta huijaamiset johtuen
sisältä kärvähtänyt komponeteja kun niiden kautta ajettan ylimääräistä kuormaa ja siitä sitten samalla myös
piirlevy rikki (tuhoboxsi joskus "lanserattu" yleis nimi noille ... jäänyt elämään oikeasttan vois olla täystuho boxsi)
. .
sisältä kärvähtänyt komponeteja kun niiden kautta ajettan ylimääräistä kuormaa ja siitä sitten samalla myös
piirlevy rikki (tuhoboxsi joskus "lanserattu" yleis nimi noille ... jäänyt elämään oikeasttan vois olla täystuho boxsi)
. .
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Kyllä tosta nimenomaisesta "paketista" on ja ihan toimiva on ollut jo vuoden ja 3kk ilman mitään vikoja.Takarenkailta dynoiltiin juuri samanlaisella koneella varustetusta 220 Cdi (143hv) vakiona irti 166hv eli koneesta se on tosi lähellä mitä lupaava eli 178hv.Vääntö nousi 410n eli toimii ja suosittelen.Sitä paitsi antavat 3 vuoden takuun joka koskee moottorin rikkoutumistakin.Meesumiäs kirjoitti: ↑Su 20.09.2020 02:45 Oon täs miettiny omaan 220cdi:hin 270cdi:n ahdinta, pumppua ja isompaa cooleria mutta ohjelmankiha se melkee noilla tarvis, kysymys kuuluukin että onko tämänlaisesta lastusta mihinkään ja sopiiko noitten kanssa?
https://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=15910/215688" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kestääkö vakio kytkin ja laatikko enään sitä mitä noilla saa? Ja onko noista mitään apua ilman ohjelmaa?
Re: 220cdi:n viritys
No nousee se teho kun moottorin ohjaus luulee rail paineen olevan liian alhainen ja pakottaa sitä ylös. Maksoit 300€ parista vastuksesta ja transistorista. Ja luvatut polttoaine säästöt näkyy lähinnä ajotietokoneessa kun laskenta ei enään mene oikein johtuen anturivirheestä minkä tuhoboksi tekee.
Vähän siihen lisää ja olisit saanut oikean ohjelman autoosi, joka toimii OIKEIN eikä yritä vääristää ohjauksen parametreja.
Kukin tyylillään ja jos se tuntuu hyvältä idealta niin antaa mennä vaan. 270 ahdin ja Tuikun ohjelma niin tulee helposti yli 200 ponia ilman huijauksia.
Vähän siihen lisää ja olisit saanut oikean ohjelman autoosi, joka toimii OIKEIN eikä yritä vääristää ohjauksen parametreja.
Kukin tyylillään ja jos se tuntuu hyvältä idealta niin antaa mennä vaan. 270 ahdin ja Tuikun ohjelma niin tulee helposti yli 200 ponia ilman huijauksia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Ensinnäkin lastun,johtojen ja kaiken muun mitä mukana tuli maksoi 199e ja tehot ovat nyt melkein täsmälleen samat kuin 270Cdi:ssä,vääntöä tuli 10Nm enemmän kaiken lisäksi.Todellakin kukin omalla tyylillään.TÄLLÄ 199e:LLA SAIN SIIS N.180HV JA 410Nm.Ei tarvinnut paskantaa käsiä eikä hankkia uutta fööniä,siis kaikinpuolin toimiva,halpa ja 15min meni maximissaan kun asensin sarjan..MJPfin kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 06:35 No nousee se teho kun moottorin ohjaus luulee rail paineen olevan liian alhainen ja pakottaa sitä ylös. Maksoit 300€ parista vastuksesta ja transistorista. Ja luvatut polttoaine säästöt näkyy lähinnä ajotietokoneessa kun laskenta ei enään mene oikein johtuen anturivirheestä minkä tuhoboksi tekee.
Vähän siihen lisää ja olisit saanut oikean ohjelman autoosi, joka toimii OIKEIN eikä yritä vääristää ohjauksen parametreja.
Kukin tyylillään ja jos se tuntuu hyvältä idealta niin antaa mennä vaan. 270 ahdin ja Tuikun ohjelma niin tulee helposti yli 200 ponia ilman huijauksia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Ostin vielä aplikaation puhelimelle jonka kautta voin asettaa 3 eri teho ja vääntö asetusta koneesta käyttööni..Kuningaspeli33 kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 04:28Ensinnäkin lastun,johtojen ja kaiken muun mitä mukana tuli maksoi 199e ja tehot ovat nyt melkein täsmälleen samat kuin 270Cdi:ssä,vääntöä tuli 10Nm enemmän kaiken lisäksi.Todellakin kukin omalla tyylillään.TÄLLÄ 199e:LLA SAIN SIIS N.180HV JA 410Nm.Ei tarvinnut paskantaa käsiä eikä hankkia uutta fööniä,siis kaikinpuolin toimiva,halpa ja 15min meni maximissaan kun asensin sarjan..MJPfin kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 06:35 No nousee se teho kun moottorin ohjaus luulee rail paineen olevan liian alhainen ja pakottaa sitä ylös. Maksoit 300€ parista vastuksesta ja transistorista. Ja luvatut polttoaine säästöt näkyy lähinnä ajotietokoneessa kun laskenta ei enään mene oikein johtuen anturivirheestä minkä tuhoboksi tekee.
Vähän siihen lisää ja olisit saanut oikean ohjelman autoosi, joka toimii OIKEIN eikä yritä vääristää ohjauksen parametreja.
Kukin tyylillään ja jos se tuntuu hyvältä idealta niin antaa mennä vaan. 270 ahdin ja Tuikun ohjelma niin tulee helposti yli 200 ponia ilman huijauksia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Korjaan, tämä mun Chip on nimeltään https://www.racechip.com/Kuningaspeli33 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 05:09Kyllä tosta nimenomaisesta "paketista" on ja ihan toimiva on ollut jo vuoden ja 3kk ilman mitään vikoja.Takarenkailta dynoiltiin juuri samanlaisella koneella varustetusta 220 Cdi (143hv) vakiona irti 166hv eli koneesta se on tosi lähellä mitä lupaava eli 178hv.Vääntö nousi 410n eli toimii ja suosittelen.Sitä paitsi antavat 3 vuoden takuun joka koskee moottorin rikkoutumistakin.Meesumiäs kirjoitti: ↑Su 20.09.2020 02:45 Oon täs miettiny omaan 220cdi:hin 270cdi:n ahdinta, pumppua ja isompaa cooleria mutta ohjelmankiha se melkee noilla tarvis, kysymys kuuluukin että onko tämänlaisesta lastusta mihinkään ja sopiiko noitten kanssa?
https://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=15910/215688" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kestääkö vakio kytkin ja laatikko enään sitä mitä noilla saa? Ja onko noista mitään apua ilman ohjelmaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
FinlandMerceds kirjoitti: ↑Su 20.09.2020 08:41Mikään tuolainen ei toimi ko muutosten kanssa kunnollaMeesumiäs kirjoitti:Oon täs miettiny omaan 220cdi:hin 270cdi:n ahdinta, pumppua ja isompaa cooleria mutta ohjelmankiha se melkee noilla tarvis, kysymys kuuluukin että onko tämänlaisesta lastusta mihinkään ja sopiiko noitten kanssa?
https://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=15910/215688" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kestääkö vakio kytkin ja laatikko enään sitä mitä noilla saa? Ja onko noista mitään apua ilman ohjelmaa?
ne tarvitsee ohjlman muutooksen
Juurikin noin,ecu on mapitettava uusilla moottorikartoilla ja yksinkertaisena,luotettavana ja toimivana ohjelmana suosittelen tätä: https://www.racechip.com/ pakettia. Tämä sarja ei ole todellakaan mikään tuhoboxi niinkuin tämä MJPfin täällä vaahtoaa. Kaverillani on -05 270Cdi vakio eli ne 175Hv ja 400Nm,mulla taas 220Cdi RaceChipin ohjelmalla jolla 180hv ja 410Nm ja toiminut jo reilun vuoden ilman mitään ongelmia. Saksalaista laatua johon on voinut AINA luottaa ja sama pätee tässäkin komponentissa.Käy lukemassa niiden sivuilta mitä tämä yritys on saanut aikaan.Todellakin Kannattaa tätä harkita ohjelmaksi,ja kuten jo kerrottu pariin kertaan, toiminut on jo yli vuoden ja toimii varmasti vielä pitkään, jos ei niin takuukin on Chipillä 5 vuotta. Ovh:halvin 129e,toi sama mikä minulla eli RS MAKSAA 199e ja kallein ja tehokkain sarja jo päälle 400e
. .
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
FinlandMerceds kirjoitti: ↑Su 20.09.2020 09:28 Edellä mainitujen mahdolisten syötöön liityvien lisäksi nähty mys hajoneita ecuja tuosta huijaamiset johtuen
sisältä kärvähtänyt komponeteja kun niiden kautta ajettan ylimääräistä kuormaa ja siitä sitten samalla myös
piirlevy rikki (tuhoboxsi joskus "lanserattu" yleis nimi noille ... jäänyt elämään oikeasttan vois olla täystuho boxsi)
Lanseeraa vaan ihan omaan käyttöösi noita mustamaalaus nimikkeitä,äläkä levitä tollasta Bullshittiä koska
sitä sä teet etkä mitään muuta.
Koita nyt ymmärtää että ei niiden "toiminta periaate" ole minkään huijaaminen ei P-A PAINEIDEN,EI AHTOPAINEIDEN NOSTO se on juuri sitä mitä on tehtävä ohjelmoitaessa lisää tehoja,ruuvia kiristetään hitusen ja varaa olisi kuule vielä vaikka kuinka ja paljon ottaa lisää irti esin MB:n 2.1 Cdi Moottorista josta prikuulleen samasta koneesta on olemassa vähintään 9 eri tehoversiota eri maissa ja kaikki se perustuu ohjelmointiin !!
. .
Re: 220cdi:n viritys
Jaahas ja mihinkäs liittimeen oman boksisi asensit? Ettei vain olisi ollut RAILPAINE anturin liitin?
Kyllä huijaa moottorin ohjausta liian pienestä rail paineesta ja moottorin ohjaus koittaa nostaa painetta että anturin antama jännite taso on oikea!
Noi boksit on silkkaa paskaa vaikka miten kuorruttaisi sokerilla ja kaiken maailman apeilla. Tuhoboksi.
Kyllä huijaa moottorin ohjausta liian pienestä rail paineesta ja moottorin ohjaus koittaa nostaa painetta että anturin antama jännite taso on oikea!
Noi boksit on silkkaa paskaa vaikka miten kuorruttaisi sokerilla ja kaiken maailman apeilla. Tuhoboksi.
Re: 220cdi:n viritys
Kuulostaa kyllä mahtavalta, missä käytit dynossa lastun asentamisen jälkeen?Kuningaspeli33 kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 04:28 Ensinnäkin lastun,johtojen ja kaiken muun mitä mukana tuli maksoi 199e ja tehot ovat nyt melkein täsmälleen samat kuin 270Cdi:ssä,vääntöä tuli 10Nm enemmän kaiken lisäksi.Todellakin kukin omalla tyylillään.TÄLLÄ 199e:LLA SAIN SIIS N.180HV JA 410Nm.Ei tarvinnut paskantaa käsiä eikä hankkia uutta fööniä,siis kaikinpuolin toimiva,halpa ja 15min meni maximissaan kun asensin sarjan..
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 220cdi:n viritys
Huvitavaa luetavaa
nuo ei tee auton omalle ohjelmalle mitään eli ei muuta esim kierrätystä lisää syöttöä/lisää paineita
lisää nokea imusarjasta sisään... minkä vaikutuksen pitkällä aika välillä tietääkin sitten jokainen joka näistä jotain tietää,
varsinkin kun auton omaohjelma ei sitä lisääntymistä tietää eikä siten reagoida sen lisäätyneen noen käsitelyyn
tuo vain yhtenä esimerkkinä monista ei toivotuista sivu vaikutuksista,
ja jep kyllä on myös semmoisia lisä boxseja missä mitkä kytketään muualekin kuin vain siihen raili anturiin esim brabus boxsi 221_D6
mutta nekään ei poista tuota ei toivuttua esimerkissä ollut juttua siitä samasta syystä
nuo ei tee auton omalle ohjelmalle mitään eli ei muuta esim kierrätystä lisää syöttöä/lisää paineita
lisää nokea imusarjasta sisään... minkä vaikutuksen pitkällä aika välillä tietääkin sitten jokainen joka näistä jotain tietää,
varsinkin kun auton omaohjelma ei sitä lisääntymistä tietää eikä siten reagoida sen lisäätyneen noen käsitelyyn
tuo vain yhtenä esimerkkinä monista ei toivotuista sivu vaikutuksista,
ja jep kyllä on myös semmoisia lisä boxseja missä mitkä kytketään muualekin kuin vain siihen raili anturiin esim brabus boxsi 221_D6
mutta nekään ei poista tuota ei toivuttua esimerkissä ollut juttua siitä samasta syystä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 220cdi:n viritys
.
No, minun mielestä jokainen voi tehdä autolleen, mitä haluaa, kehua vaikka lisäboxia, mitäpä tuosta.
Se, ettei nyt ole selvästikkään asiansa suhteen kartalla, ei poista sitä oikeutta, etteikö voisi kuitenkin olla jotain mieltä asiasta.
Ketjun aloittajan ehken kannattaisi miettiä tässä kahta asiaa.
Boksin sisällä ei ole mitään ohjelmaa, vaan käytännössä kolme vastusta hoitaa homman, näin luulisin.
Ja vaikkapa olisi jonkinlaista ohjelmanpätkääkin, niin vakio-osillehan tuo on ajateltu ja tehty.
Muutokset tekniikassa, siis osien vaihto. Sitä tuo boxi ei kyllä ymmärrä, vaan moottorin osien toiminta tulee huononemaan.
Yksi liitin näytösti olevan tuossa ...
Se meinaa käytännössä sitä, että railpainetietoa manipuloidaan.
Muttamutta, tuossa sinun autossasi on vanha CR2 järjestelmä, max paine 1350bar. Näissä järjestelmissä ei kestä nostaa railpainetta yhtään.
Korkeapainepumppu ei kestä, sen rakenne on sellainen.
Hyvää Joulua vaan kaikille !
No, minun mielestä jokainen voi tehdä autolleen, mitä haluaa, kehua vaikka lisäboxia, mitäpä tuosta.
Se, ettei nyt ole selvästikkään asiansa suhteen kartalla, ei poista sitä oikeutta, etteikö voisi kuitenkin olla jotain mieltä asiasta.
Ketjun aloittajan ehken kannattaisi miettiä tässä kahta asiaa.
Boksin sisällä ei ole mitään ohjelmaa, vaan käytännössä kolme vastusta hoitaa homman, näin luulisin.
Ja vaikkapa olisi jonkinlaista ohjelmanpätkääkin, niin vakio-osillehan tuo on ajateltu ja tehty.
Muutokset tekniikassa, siis osien vaihto. Sitä tuo boxi ei kyllä ymmärrä, vaan moottorin osien toiminta tulee huononemaan.
Yksi liitin näytösti olevan tuossa ...
Se meinaa käytännössä sitä, että railpainetietoa manipuloidaan.
Muttamutta, tuossa sinun autossasi on vanha CR2 järjestelmä, max paine 1350bar. Näissä järjestelmissä ei kestä nostaa railpainetta yhtään.
Korkeapainepumppu ei kestä, sen rakenne on sellainen.
Hyvää Joulua vaan kaikille !
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Jep! No tämä on juurikin sellainen sarja jossa johtoja on jopa 2! Toinen TODELLAKIN MENEE RAIL SENSORIIN JA TOINEN MENEE "MANIFOLD PRESSURE SENSOR"iin,tästä haaroitus-sarjasta sitten tietenkin yksi itse Race Chippiin.CDI203 kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 17:46 Huvitavaa luetavaa
nuo ei tee auton omalle ohjelmalle mitään eli ei muuta esim kierrätystä lisää syöttöä/lisää paineita
lisää nokea imusarjasta sisään... minkä vaikutuksen pitkällä aika välillä tietääkin sitten jokainen joka näistä jotain tietää,
varsinkin kun auton omaohjelma ei sitä lisääntymistä tietää eikä siten reagoida sen lisäätyneen noen käsitelyyn
tuo vain yhtenä esimerkkinä monista ei toivotuista sivu vaikutuksista,
ja jep kyllä on myös semmoisia lisä boxseja missä mitkä kytketään muualekin kuin vain siihen raili anturiin esim brabus boxsi 221_D6
mutta nekään ei poista tuota ei toivuttua esimerkissä ollut juttua siitä samasta syystä
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ZZzNrS0QQn4 5min42sek.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Sulta uusi ulottuvuus tähän koko keskusteluun.Tähän mennessä on myönnetty SUPERSÄÄTÄJIEN JA HUIPPU VIRTTÄJIEN toimesta että tehoa tällä sarjalla tosiaan saa mutta sinä et siis usko sitäkään.Nippe kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 15:16Kuulostaa kyllä mahtavalta, missä käytit dynossa lastun asentamisen jälkeen?Kuningaspeli33 kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 04:28 Ensinnäkin lastun,johtojen ja kaiken muun mitä mukana tuli maksoi 199e ja tehot ovat nyt melkein täsmälleen samat kuin 270Cdi:ssä,vääntöä tuli 10Nm enemmän kaiken lisäksi.Todellakin kukin omalla tyylillään.TÄLLÄ 199e:LLA SAIN SIIS N.180HV JA 410Nm.Ei tarvinnut paskantaa käsiä eikä hankkia uutta fööniä,siis kaikinpuolin toimiva,halpa ja 15min meni maximissaan kun asensin sarjan..
Ole kuule vaan siinä uskossa se ei minun ja monen tuhannen muun tämän sarjan käyttäjien yöunia tuskin vie.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 220cdi:n viritys
VAU oikeen kahta anturi tietoa muuttavaKuningaspeli33 kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 10:15Jep! No tämä on juurikin sellainen sarja jossa johtoja on jopa 2! Toinen TODELLAKIN MENEE RAIL SENSORIIN JA TOINEN MENEE "MANIFOLD PRESSURE SENSOR"iin,tästä haaroitus-sarjasta sitten tietenkin yksi itse Race Chippiin.CDI203 kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 17:46 Huvitavaa luetavaa
nuo ei tee auton omalle ohjelmalle mitään eli ei muuta esim kierrätystä lisää syöttöä/lisää paineita
lisää nokea imusarjasta sisään... minkä vaikutuksen pitkällä aika välillä tietääkin sitten jokainen joka näistä jotain tietää,
varsinkin kun auton omaohjelma ei sitä lisääntymistä tietää eikä siten reagoida sen lisäätyneen noen käsitelyyn
tuo vain yhtenä esimerkkinä monista ei toivotuista sivu vaikutuksista,
ja jep kyllä on myös semmoisia lisä boxseja missä mitkä kytketään muualekin kuin vain siihen raili anturiin esim brabus boxsi 221_D6
mutta nekään ei poista tuota ei toivuttua esimerkissä ollut juttua siitä samasta syystä
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ZZzNrS0QQn4 5min42sek.
mutta sekään ei poista sitä sitä että jos vaihtaa vaikkapa ahtimen pienmäksi/isomaksi niin ei osaa mutta säätöjä sen mukaan että toimisi hyvin sitten, eikä niitä aiemin mainituja juttuja että egr/kat nopeampi tukkeutuminen, eikä sitä että cr2 pumppu/suutimet ei kovin pitkään tykää sittä lisätystä railipaineesta(useaankin kertaan testattu)
mutta eihän siinä mitään jokainen tekee omillen mitä haluaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 220cdi:n viritys
Saahan noilla bokseilla tehoa ja vääntöä lisää, se on varma. Aivan eri lailla liikahtaa joku 200cdi kun siihen toimivan boksin asentaa. Omissa autoissa ei ole koskaan bokseja ollut, vaan Tuikun ohjelmia, mutta olen kokeillut muiden autoissa olevien boksien vaikutusta.
Tapa jolla sitä voimaa saadaan "boksivirityksellä" ei ole moottorin kannalta kovin hyvä, kuten moneen kertaan todettu.
Tapa jolla sitä voimaa saadaan "boksivirityksellä" ei ole moottorin kannalta kovin hyvä, kuten moneen kertaan todettu.
Toivoa vaan, ettei tarvitse yrittää saada korvauksia kyseiseen takuuseen.Sitä paitsi antavat 3 vuoden takuun joka koskee moottorin rikkoutumistakin.
Re: 220cdi:n viritys
Naurattaisi, jos olisi ensimmäinen, tai toinen, tai sadaskaan tämän sortin kognitiivinen dissonanssi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Meillä on kaksi 220 Cdi:tä taloudessa.Tähän toiseen olen siis asentanut sen Race Chip paketin,toinen on vakiona edelleen.dealer kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 11:03 Saahan noilla bokseilla tehoa ja vääntöä lisää, se on varma. Aivan eri lailla liikahtaa joku 200cdi kun siihen toimivan boksin asentaa. Omissa autoissa ei ole koskaan bokseja ollut, vaan Tuikun ohjelmia, mutta olen kokeillut muiden autoissa olevien boksien vaikutusta.
Tapa jolla sitä voimaa saadaan "boksivirityksellä" ei ole moottorin kannalta kovin hyvä, kuten moneen kertaan todettu.
Toivoa vaan, ettei tarvitse yrittää saada korvauksia kyseiseen takuuseen.Sitä paitsi antavat 3 vuoden takuun joka koskee moottorin rikkoutumistakin.
Haluttaisi teettää tuolla toisella tavalla (sillä oikealla)ohjelmoinnin jolla piristettäisiin 220 Cdi:tä elikä se "oikea" tapa,niin voisi vertailla ainakin moottorien eroavaisuuksia muutosten jälkeen.
Onko pääkaupunkiseudulla yhtään kaveria joka tekisi tälle meidän toiselle 220Cdi:lle tuon homman? Jos ei pääkaupunkiseudulla ole niin voin minä ajaa 100-200km jonkun luo jossa homma onnistuisi..
Ottakaa yhteyttä,olisi mukava vertailla eroja kun autotkin ovat melkein saman verran ajettuja-Ottakaa yhteyttä,ok?
Yt. Kuningaspeli
33
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Älä turhaan pidättele naurujasi,varmasti on sinullekin naurettu ja paljon..
Tämä onkin sitten sopivaa tekstiä juurikin sulle:
- Kognitiivisen dissonanssin teorian mukaan ristiriitaiset kognitiot toimivat käyttövoimana, joka pakottaa mielen hankkimaan tai keksimään uusia ajatuksia tai uskomuksia tai muokkaamaan jo olemassa olevia uskomuksia niin että vähennetään kognitiivisen dissonanssin määrää kognitioiden välillä.
Minun veikkaus on ettet ymmärrä tuosta pätkääkään mitä laitoit tänne foorumille luettavaksi,yrität esittää niin lukenutta.Sillä Tuota lausetta sä et voi käyttää sen aiheen sisällä etkä edes sen ympärillä sillä niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Se meni sulla pieleen samantein.......
Viimeksi muokannut Kuningaspeli33, Ma 21.12.2020 03:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 220cdi:n viritys
Missä vaiheessa sanoin ettei noilla saa lisää tehoa? Ihan mielenkiinnosta kysyin dynopaikkaa, tähän sun kommenttiin viitaten.Kuningaspeli33 kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 10:20Sulta uusi ulottuvuus tähän koko keskusteluun.Tähän mennessä on myönnetty SUPERSÄÄTÄJIEN JA HUIPPU VIRTTÄJIEN toimesta että tehoa tällä sarjalla tosiaan saa mutta sinä et siis usko sitäkään.
Ole kuule vaan siinä uskossa se ei minun ja monen tuhannen muun tämän sarjan käyttäjien yöunia tuskin vie.
Kyllä tosta nimenomaisesta "paketista" on ja ihan toimiva on ollut jo vuoden ja 3kk ilman mitään vikoja.Takarenkailta dynoiltiin juuri samanlaisella koneella varustetusta 220 Cdi (143hv) vakiona irti 166hv eli koneesta se on tosi lähellä mitä lupaava eli 178hv.Vääntö nousi 410n eli toimii ja suosittelen.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Nippe kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 11:44Missä vaiheessa sanoin ettei noilla saa lisää tehoa? Ihan mielenkiinnosta kysyin dynopaikkaa, tähän sun kommenttiin viitaten.Kuningaspeli33 kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 10:20Sulta uusi ulottuvuus tähän koko keskusteluun.Tähän mennessä on myönnetty SUPERSÄÄTÄJIEN JA HUIPPU VIRTTÄJIEN toimesta että tehoa tällä sarjalla tosiaan saa mutta sinä et siis usko sitäkään.
Ole kuule vaan siinä uskossa se ei minun ja monen tuhannen muun tämän sarjan käyttäjien yöunia tuskin vie.
Meillä on oma paja tuolla Lapinjärvellä jossa meillä on OMA DYNO. Tarvitaan sitä silloin tällöin kun ollaan broidin kanssa oltu pian 25v.autoliikkeen omistajina ja on siihen peruutellut vuosien varrella monia kymmeniä tehovehkeitä-Ralli,Rata, jokkis, ja suurin käyttäjäkunta on tietenkin yksityiset "VIRITTÄJÄT".
Me ollaan otettu keskimäärin 40e per jarrutus.
Kyllä tosta nimenomaisesta "paketista" on ja ihan toimiva on ollut jo vuoden ja 3kk ilman mitään vikoja.Takarenkailta dynoiltiin juuri samanlaisella koneella varustetusta 220 Cdi (143hv) vakiona irti 166hv eli koneesta se on tosi lähellä mitä lupaava eli 178hv.Vääntö nousi 410n eli toimii ja suosittelen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Kuningaspeli33 kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 10:15No hihitä ittes kipeeksi samantein,kun noin huvittaa.CDI203 kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 17:46 Huvitavaa luetavaa
nuo ei tee auton omalle ohjelmalle mitään eli ei muuta esim kierrätystä lisää syöttöä/lisää paineita
lisää nokea imusarjasta sisään... minkä vaikutuksen pitkällä aika välillä tietääkin sitten jokainen joka näistä jotain tietää,
varsinkin kun auton omaohjelma ei sitä lisääntymistä tietää eikä siten reagoida sen lisäätyneen noen käsitelyyn
tuo vain yhtenä esimerkkinä monista ei toivotuista sivu vaikutuksista,
ja jep kyllä on myös semmoisia lisä boxseja missä mitkä kytketään muualekin kuin vain siihen raili anturiin esim brabus boxsi 221_D6
mutta nekään ei poista tuota ei toivuttua esimerkissä ollut juttua siitä samasta syystä
Sun juttus ei huvita pätkääkään mutta sen sijaan sä oot niin huvittava tapaus että sille ei voi olla nauramatta...
Jep! No tämä on juurikin sellainen sarja jossa johtoja on jopa 2! Toinen TODELLAKIN MENEE RAIL SENSORIIN JA TOINEN MENEE "MANIFOLD PRESSURE SENSOR"iin,tästä haaroitus-sarjasta sitten tietenkin yksi itse Race Chippiin.
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ZZzNrS0QQn4 5min42sek.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 220cdi:n viritys
Tämäpä tästä...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 14.12.2020 02:47
Re: 220cdi:n viritys
Jokaisella Foorumilla,auton merkillä ei mitään väliä on näitä TYYPPEJÄ JOIDEN AINOA SYY KIRJOITELLA TÄNNE ON NAURAA IHMISTEN ESITTÄMILLE NÄKEMYKSILLE JA TÄÄLLÄ KERHOLLA SEN NIMI ON= CDI203. ( VAU, oikeen kahta anturi tietoa muuttava , HUVITTAVAA LUETTAVAA , Huvitavaa luetavaa ) TÄMÄ POJU EI MUUTA TEE KUIN AUKOO PÄÄTÄÄN JOS JOKU KERTOO TEHNEENSÄ POIKKEAVAN TAVAN SAADA 220cdi:hin lisä vääntöä.CDI203 kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 10:58VAU oikeen kahta anturi tietoa muuttavaKuningaspeli33 kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 10:15Jep! No tämä on juurikin sellainen sarja jossa johtoja on jopa 2! Toinen TODELLAKIN MENEE RAIL SENSORIIN JA TOINEN MENEE "MANIFOLD PRESSURE SENSOR"iin,tästä haaroitus-sarjasta sitten tietenkin yksi itse Race Chippiin.CDI203 kirjoitti: ↑Pe 18.12.2020 17:46 Huvitavaa luetavaa
nuo ei tee auton omalle ohjelmalle mitään eli ei muuta esim kierrätystä lisää syöttöä/lisää paineita
lisää nokea imusarjasta sisään... minkä vaikutuksen pitkällä aika välillä tietääkin sitten jokainen joka näistä jotain tietää,
varsinkin kun auton omaohjelma ei sitä lisääntymistä tietää eikä siten reagoida sen lisäätyneen noen käsitelyyn
tuo vain yhtenä esimerkkinä monista ei toivotuista sivu vaikutuksista,
ja jep kyllä on myös semmoisia lisä boxseja missä mitkä kytketään muualekin kuin vain siihen raili anturiin esim brabus boxsi 221_D6
mutta nekään ei poista tuota ei toivuttua esimerkissä ollut juttua siitä samasta syystä
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ZZzNrS0QQn4 5min42sek.
mutta sekään ei poista sitä sitä että jos vaihtaa vaikkapa ahtimen pienmäksi/isomaksi niin ei osaa mutta säätöjä sen mukaan että toimisi hyvin sitten, eikä niitä aiemin mainituja juttuja että egr/kat nopeampi tukkeutuminen, eikä sitä että cr2 pumppu/suutimet ei kovin pitkään tykää sittä lisätystä railipaineesta(useaankin kertaan testattu)
mutta eihän siinä mitään jokainen tekee omillen mitä haluaa
Ollaan nyt luettu ystävän kanssa tämän WOW-PELLEN kommentteja eikä mistään löydetty mitään muuta kuin vittuilua.
Sä olet vielä niin täys pelle ettet uskalla omalla nimelläsi täällä esiintyä-teitä kutsutaan (jos et tiennyt )TROLLEIKSI Ahkera semmoinen oot ollut.
Kerroppa oikea nimesi niin otetaan susta selvää hiiri, oikeestaan rotta on parempi! Tämä 58 vuotias ystäväni on ollut ja asunut Sakasassa viim.28 vuotta ja on ollut viimeisten 18 vuoden ajan AMG:N "pajalla"töissä suunnittelemassa palotiloja bensa koneisiin Mersuihin ja kaikki muut täällä selvä järkisenä ymmärtävät että nuo samat henkilöt tekevät myös moottereihin (DI tai BENSA polttoinen) ja kumpaahan uskoisin ensin ja kokonaan näiden kahden välillä?- NO EI OLE VAIKEA VALINTA. Lähde lätkimään näistä foorumeista niin tuskin kovin moni tollasta mullkua jää kaipaamaan.
-Se sun oikea nimi olisi todella odotettu,saataisiin susta tiedot mitä olet opiskellut? Peruskoulu tod.näk. 6:den keskiarvolla ja on mukamas niin tietävä Diesel Mersujen tehojen lisäämisistä. LÄHDE LITOMAAN ET SÄ APINA OLE MIKÄÄN SUOSITTU NOILLA IDIOOTTIMAISILLA KOMMENTEILLASI !!
Re: 220cdi:n viritys
CDI203:lle on erittäin hyvin perustein annettu avatariin tuo kuudeskin "kultainen tähti", minun mielestä saisi hänellä olla vaikka timanttinen.
Jos "Kuningaspeli33" ihan tosissaan tuohon malliin avautuu, niin kannattaa kyllä mieluummin pysyä hiljaa. Jos tuo oli vitsi, niin oli t-o-d-e-l-l-a huono vitsi.
Jos "Kuningaspeli33" ihan tosissaan tuohon malliin avautuu, niin kannattaa kyllä mieluummin pysyä hiljaa. Jos tuo oli vitsi, niin oli t-o-d-e-l-l-a huono vitsi.
wiimax.fi
Re: 220cdi:n viritys
Kuningaspeli33 on kyllä tosi mies kun uskaltaa ihan oikealla nimellä tuohon tyyliin netissä kirjoitella...
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 220cdi:n viritys
Vähän keulii... vaikutta lähinnä suoli 24 länkyttäjältä
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99