C-sarjalaisen ovi naksuu avataessa
C-sarjalaisen ovi naksuu avataessa
Eli on alkanut kuljettajanovi ääntämään kun sen avaa. Hakua käytin ja ainakin 124:lla löytyi ohjetta stopparin vaihtoon, onko C-koppasessa sama systeemi oven sisällä? Joku kenties korjaillutkin? Mitä maksoi palikat ja irtosivatko sisävuoraukset ovesta kivuttomasti?
C180T (S202) -99
Stopparia en ole ropeltanut, pahvi lähtee kun otat ovenkahvan alta ruuvin pois, avauskahvan kaukalon alta löytyy toinen. Lahtee pois meisselillä longottamalla. Huolehdi että paffi on lämmin ,aloita varovasti longottamaan kulmasta. Lähtee napsuista irti kuin tatsunissa kuunaan. Lopuksi nosto ylöspäin, lähtee ylhäältä urasta pois.Stoppari on oletettavasti kahdella M6:lla la sokalla kiinni, en viitsi lähteä tarkistamaan. Rasvakin saattaa kyllä auttaa.
Edellä mainitut toimenpiteet kannattaa tehdä ikkuna auki noston helpottamiseksi.
Edellä mainitut toimenpiteet kannattaa tehdä ikkuna auki noston helpottamiseksi.
Löytyy muutama ruuvi lisää koska sulla on sivuairbagi
se oven airbag kilven alla on yks, näyttäs oleva tavallinen risripää
jos on mekaaninen ikkuna niin se kampi pois, se päälykappale lähtee liu´uttamalla. mutta se ovi stopparisyteemin saa purettua todennäköisesti sieltä välistäkin. 202 on sama stoppari kuin väyrysessä.
se oven airbag kilven alla on yks, näyttäs oleva tavallinen risripää
jos on mekaaninen ikkuna niin se kampi pois, se päälykappale lähtee liu´uttamalla. mutta se ovi stopparisyteemin saa purettua todennäköisesti sieltä välistäkin. 202 on sama stoppari kuin väyrysessä.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Dämn, toi sivubägi unohtui kokonaan... no pitänee raapaista akku irti ennen toimenpiteitä.Hoo Moilanen kirjoitti:Löytyy muutama ruuvi lisää koska sulla on sivuairbagi
se oven airbag kilven alla on yks, näyttäs oleva tavallinen risripää
KL näkyy kauppaavan hintaan 30 eypoa, tuolla hinnalla taidan koittaa putsailla ensin.Hoo Moilanen kirjoitti:202 on sama stoppari kuin väyrysessä.
C180T (S202) -99
Kolmen mersun oven rajoittimen kokemuksella niin vaihda hyvä mies sinne uus tilalle tai saattaa käydä niinkuin allekirjoittaneelle, rajoitin sano sopimuksen irti, ovi jäi auki ja matkaa oli n.550km, ja sunnuntai. Eli ei siinä sitten muuta kuin metsästämään rauta sahaa jostain .
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Kävi sama juttu oman W140:n kuskin ovelle viime viikolla. Vaimo soitti Prisman pihasta neuvoa vailla, että mitäs tehdä kun ovi jäi auki eikä mene enää kiinni. Onneksi sai sen verran keikuteltua rajoitinta että sai oven menemään vielä kiinni. Olin itse Kiinassa työmatkalta, olisi ollut vähän hankala tulla korjaamaan sinne marketin parkkipaikalle
Irroittelin koko rajoittimen kotiin tultuani, sinne se tippui oven pohjalle.
Samanlainen vika oli aikoinaan edellisessäkin ässässä (W126) ja ei sitä tosiaankaan saanut korjattua, täytynee nytkin käväistä KL:ssä hakemassa uusi osa.
Irroittelin koko rajoittimen kotiin tultuani, sinne se tippui oven pohjalle.
Samanlainen vika oli aikoinaan edellisessäkin ässässä (W126) ja ei sitä tosiaankaan saanut korjattua, täytynee nytkin käväistä KL:ssä hakemassa uusi osa.
Wanhahko topicci sanois teini, mutta asiaa kuitenkin.
C 200 CDI STW treen vanha taksi, pomon uusi helmi.
Tämän viestin ohjeista(?) opiksi muille:
Älkää purkako vanhaa taksia, mm. ovipahvien purku rikkomatta mahdotonta liimausten ym patenttien johdosta.
JÄTTÄKÄÄ IKKUNA YLÖS!!
Ovipahvi on paljon helpompi ottaa pois kun ujuttaa sitä tuulihakaa jo ahtaasti asutetun oven sisältä pois pelkkien lasin kiskojen välistä kun itse lasin ollessa alhaalla! ! ! ! !
(simulaatio: Akunkenkä pois->*oho se lasi piti olla alhaalla*->akun kenkä kiinni->lasi alas->akunkenkä pois-> ovi pahvi irrottaen noin minuutissa, mikäli ei komplikaatioita ja hops nyt sen tuulihaan kimppuun. *oho* lasi on tiellä-> akun kenkä kiinni->lasi ylös->pieni gynekologia uuden tuulitopparin asennuksessa, toki kunnon rasvauksen jälkeen ja homma OK!!)
HVM-Hupimestari:Edellä mainitut toimenpiteet kannattaa tehdä ikkuna auki noston helpottamiseksi.
Eo. hup.mest. puh. pas. tai oli muut. vain mets. pois luk. veiv. ikk.
C 200 CDI STW treen vanha taksi, pomon uusi helmi.
Tämän viestin ohjeista(?) opiksi muille:
Älkää purkako vanhaa taksia, mm. ovipahvien purku rikkomatta mahdotonta liimausten ym patenttien johdosta.
JÄTTÄKÄÄ IKKUNA YLÖS!!
Ovipahvi on paljon helpompi ottaa pois kun ujuttaa sitä tuulihakaa jo ahtaasti asutetun oven sisältä pois pelkkien lasin kiskojen välistä kun itse lasin ollessa alhaalla! ! ! ! !
(simulaatio: Akunkenkä pois->*oho se lasi piti olla alhaalla*->akun kenkä kiinni->lasi alas->akunkenkä pois-> ovi pahvi irrottaen noin minuutissa, mikäli ei komplikaatioita ja hops nyt sen tuulihaan kimppuun. *oho* lasi on tiellä-> akun kenkä kiinni->lasi ylös->pieni gynekologia uuden tuulitopparin asennuksessa, toki kunnon rasvauksen jälkeen ja homma OK!!)
HVM-Hupimestari:Edellä mainitut toimenpiteet kannattaa tehdä ikkuna auki noston helpottamiseksi.
Eo. hup.mest. puh. pas. tai oli muut. vain mets. pois luk. veiv. ikk.
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello