W639 Viton konepellin lukkomekanismi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhapekkanurmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 27.02.2020 06:49

W639 Viton konepellin lukkomekanismi

Viesti Kirjoittaja juhapekkanurmi »

Joo tuota nyt Vitosta (W639 - 08) näköjään jämähti konepelti pysyvästi kiinni, että tuota olisiko kellään jotain hyviä "tiirikointi" vinkkejä miten sen lukon vois mahdollisesti saada auki, kun kerran vaijerista nyppimällä ei aukea.
J-P
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

Re: W639 Viton konepellin lukkomekanismi

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Itsellä loppui täysin akku vm.05 vitosta parkissa. Keskuslukko ei toiminut eikä ollut rauta-avainta. Muistaakseni irroitin konepellin lukitusmekanismin 10mm lista-avaimella konepellin ja maskin välistä. Annoin akkuun virtaa konehuoneen puolelta niin sain ovetkin auki kaukosäätimellä.
juhapekkanurmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 27.02.2020 06:49

Re: W639 Viton konepellin lukkomekanismi

Viesti Kirjoittaja juhapekkanurmi »

...joo tämä selvis, konepelti on jo jonkun aikaa auennut huonosti ja todennäköisesti se alkoi sillon kun vaihdatin ilmastoinnin kennon, siinä kun pitää purkaa lähes koko etupää, niin takaisin kasatessa, varmaan lukkopelti ei ole osunut ihan millilleen samaan kohtaan missä se aikaisemmin on ollut ja näin konepellin tappi ja lukkopellin lukkomekanismii eivät olleet ihan linjassa, pelti sitten lopulta aukesi kyllä, mutta siihen tarvittiin kaksi ihmistä, toinen veti vivusta ja toinen nyppäs pellistä. No nyt on mekanismit linjassa ja rasvattu ja toimii :thumbup: (harkitsin myös sen nokkapellissä olevan mekanismin irroitusta, sopivalla 10mm lenkillä sen tosiaan olis saanut ruuvattua auki)
Vastaa Viestiin