r107 apusimpukan säätöruuvin kiristäminen v8
r107 apusimpukan säätöruuvin kiristäminen v8
Kokemuksia, käytännön ohjeita kiristämiseen millä tavalla asiaa kannattaisi lähestyä, on hieman ahtaat paikat päästä käsiksi simpukkaan varsinkin kun on v8 moottorilla oleva auto. Miten mahtaa tehdasmanuaalissa olla asia ohjeistettu.
w209 clk 220 cdi -09
r107 sl 380-81
Honda Monkey Rothmans-89
r107 sl 380-81
Honda Monkey Rothmans-89
Re: r107 apusimpukan säätöruuvin kiristäminen v8
No apusimpukkkaa ei voi sääåtää mutta simpukkaa kylläkin.
Se säätö ei löydy kuin korjaamo kirjoista kun yleensä tietämättömälle ie neuvota koska voi olla että simpukka leikkaa kiinni kuumana ja metsässä ollaan.
No voin neuvoa monta säätäneenä mutta TEET SITTEN OMALLA VASTUULLA.
Eli sammuksissa avaat keski ruuvia niin paljon kuin tulee kevyesti...otat pari kertaa takaisin ja että kevyesti stoppaa...siitä ...sanotaan että 3/4 kierrosta kiinnipäin keskiruuvia ja lukitus kiinni.
Toki kuumana toi olisi parempi tehdä mutta näpit palaa...eli toi välys kyllä kylmänä pelaa.
Ja auto sammuksissa tieten säädät...jos et uskalla vetää tohon niin kierros kiinni..aloita sillä.
Itse olen vetäissyt 1/4 kierrosta kiinni mutta paljon olen noita säätänyt ja kokeillut että ei ole leikannut kiinni...koulussakin opetellut ton säädön.
Jos säätö ei noilla onnistu on simpukka aivan loppu ja toista etsimään..yksi tuli tollanen vastaan diesel mesessä.
Se säätö ei löydy kuin korjaamo kirjoista kun yleensä tietämättömälle ie neuvota koska voi olla että simpukka leikkaa kiinni kuumana ja metsässä ollaan.
No voin neuvoa monta säätäneenä mutta TEET SITTEN OMALLA VASTUULLA.
Eli sammuksissa avaat keski ruuvia niin paljon kuin tulee kevyesti...otat pari kertaa takaisin ja että kevyesti stoppaa...siitä ...sanotaan että 3/4 kierrosta kiinnipäin keskiruuvia ja lukitus kiinni.
Toki kuumana toi olisi parempi tehdä mutta näpit palaa...eli toi välys kyllä kylmänä pelaa.
Ja auto sammuksissa tieten säädät...jos et uskalla vetää tohon niin kierros kiinni..aloita sillä.
Itse olen vetäissyt 1/4 kierrosta kiinni mutta paljon olen noita säätänyt ja kokeillut että ei ole leikannut kiinni...koulussakin opetellut ton säädön.
Jos säätö ei noilla onnistu on simpukka aivan loppu ja toista etsimään..yksi tuli tollanen vastaan diesel mesessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: r107 apusimpukan säätöruuvin kiristäminen v8
Löytyykö jollain vielä kokemusta/tietoa miten pääsee käsiksi säätöruuviin, nimenomaan v8 moottorilla olevaan autoon että pystyy ruuvia/lukitusmutteria kääntämään, säätöruuvi on vaan sopivan haasteellisessa piilossa.
w209 clk 220 cdi -09
r107 sl 380-81
Honda Monkey Rothmans-89
r107 sl 380-81
Honda Monkey Rothmans-89
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: r107 apusimpukan säätöruuvin kiristäminen v8
SECssä, kun nosti keulan ylös, niin altapäin mahtui juuri tekemään. 107 varmaan vielä ahtaampi.
Lyhensin kuusiokoloavainta siten, että se pää mikä meni siihen säätöruuviin , jäi vajaan sentin mittaiseksi ja se vääntövarsi olisiko ollut joku 3-4 cm, voimaa tuohon säätöruuvin väätämiseen ei tarvita. Hankalin oli saada se lukitusmutteri auki, oli melko tiukassa ja kiintoavaimella vääntämiseen tilaa aika huonosti.
Lyhensin kuusiokoloavainta siten, että se pää mikä meni siihen säätöruuviin , jäi vajaan sentin mittaiseksi ja se vääntövarsi olisiko ollut joku 3-4 cm, voimaa tuohon säätöruuvin väätämiseen ei tarvita. Hankalin oli saada se lukitusmutteri auki, oli melko tiukassa ja kiintoavaimella vääntämiseen tilaa aika huonosti.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99