Eilen tuli korjailtua naapurin kanssa ilmastoinnin säätöpotikka.
Oli mennyt jumiin, asentoon jossa vain on on / off, mitään muuta ei napista tapahtunut puhallusnopeudelle.
Purettiin potikka, ja sieltähän oli mennyt alta vastuksena toimiva jousi poikki, saatiin se liitettyä takaisin nastan alle ja mittauksen jälkeen todettiin, että vastus toimii.
Puhdistus ja kasaan ja asennus. Pientä taistelua näkyy välillä olevan ilmastoinnin releiden kanssa ja vanhat sulakkeet pysyvät huonosti paikallaan

Releitä saanee vielä jostain uusiakin, ei varmaan tekisi huonoa uusia ne 16 vuotta seisseeseen autoon
Ilmastoinnin sähköflekti ei vaan lähde paineanturin perässä päälle, se kyllä toimii kun lyö johdot yhteen jompilla mutta anturi ei enää puhu eikä pukahda painetietoa kennolta flektille.
Mikä tuohon nyt sitten olisi viisas ratkaisu? Vaihtaa anturi, jos sen jostain saa vielä, vai joku lämpötila-anturi kennolle joka ohjaa flektin päälle halutussa lämpötilassa, pakko-ohjaus flektille aina kun auto on käynnissä, vai jenkkimalliin nappi sisälle josta sen saa pakolla päälle? Viimeinen on vähän tikkas-Rane hommia..mieluusti laittaisin alkuperäisen anturin, jos sen vielä jostain saa
Eilen auto meinasi taas pätkiä, pitää koittaa ottaa käytöksestä videoo tänne, josko viisaammat osaisivat sanoa vaivaan aiheuttajaa..

Pätkiminen, kun alkaa niin silloin alkaa myös savutus, sinertävää öljynsavua, tyhjäkäynnillä savu pätkiessä on sinistä ja lopussa mustaa, kun laite tukehtuu bensan. Pätkiminen on hyvin satunnaista ja tapahtuu harvoin, tulee yht äkkiä ja häviää yht äkkiä.
Kickdown ei myöskään reagoi mitenkään. Laatikko toimii öljyvuodostaan huolimatta hyvin muuten, mutta kickdownia painaessa ei tapahdu mitään. Auto vain lähtee kiihtymään, vaihteet eivät vaihdu. Sen luulisi kuitenkin kaikista kolmesta vaihteesta pudottavan pienemmälle
Onko joku rassannut matkamittaria? Nopeusmittari toimii, mutta matkamittari ei.