W116 SE 350
W116 SE 350
Morjesta. Jollain on varmaan tietoa tästä että kun starttauksen lopettaa niin katkeaa antamasta virtaa puolalle, hyppy johdolla toimii kun antaa suoraan virran puolalle. Yks ilta toimi ihan normaalisti. Onko jossain joku rele mikä jäänyt huomaamatta? Auto tosiaan w116 SE 350 vuodelta -73.
Re: W116 SE 350
Jos startatessa tulee virta puolalle, mutta ei avaimen palauduttua ajo-asentoon, vika luultavasti on virtalukko/virtalukon pohja. Toinen puolan etuvastuksista (0,4 ohminen)ohitetaan startatessa. Jos vastus on sökö, puola saa virtaa vain startatessa. Mittaa kummatkin etuvastukset, pitäisi olla n. 0,4 ja 0,6 ohmia. Puolalle ei siis syötetä koskaan 12v, vaan aina sen 0,6 ohmin vastuksen läpi. Sitten mittaa tuleeko vahvistimelle 12v kun avain on ajo-asennossa. Se on se punamusta johto niistä neljästä, jotka siihen vahvistimen pistokkeeseen tulevat.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85