Lohkon anturi on vaihdettu, mistä etsitään seuraavaksi? Starttaa hyvin kylmänä mutta alkaa lämmitessään pätkiä kunnes tukehtuu kokonaan. Taas kun jäähtyy pelaa vähän aikaa. - 89 ruiskupeli kyseessä. Kiitos vinkeistä jo ennakkoon.
-Mikko
W126 s300 ei käy kun kone lämpenee
Re: W126 s300 ei käy kun kone lämpenee
Kosteutta jakajan sisässä....kuumenee höyrystyy ja kipinä juoksee miten sattuu mutta toinen yhtä vahva syy myös kampia akselin asento tunnistin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W126 s300 ei käy kun kone lämpenee
Sytytyksen vahvistin (vasemman valonheitinyksikön takana sisälokasuojassa) kehittää lämpöä toimiessaan. Tämän lämmön kuuluu johtua pois vahvistimesta itse laitteen ja pellin välissä olevan lämpöä johtavan tahnan avulla. Tahna kuivuu ajan kanssa, eikä enää jaksa poistaa riittävästi lämpöä vahvistimelta. Typillinen oire on moitteeton toiminta, joka sitten äkisti huononee ja lakkaa kokonaan kun laitteet lämpenevät. Pitkään jatkuessaan tämä voi vaurioittaa vahvistinta pysyvästi. Oireet ovat juuri kuvailusi mukaiset, ja on tuttu monen 126:n kohdalla vuosien aikana.
Huono puola voi myös oireilla noin. Lämmetessään sekin lakkaa toimimasta. Hyvänä kolmosena tulee virranjakajan kansi. Sen jälkeen pyörrin.
Meillä pidetään nykyään varastossa M103 sytytysjärjestelmän kaikkia komponentteja, joita vaihtamalla ja kokeilemalla vika löytyy äkkkiä. Tuollaiset lämmöstä riippuvaiset viat ovat yleensä hankalat todentaa mittaamalla.
Tällä hetkellä ajossa on 4 kpl 126-mallia M103 moottoreilla, ollut jo yli 20 vuotta. Noin kerran kahdessa vuodessa johonkin niistä tulee jotakin tuon tyyppistä oiretta. Vikojen järjestys on yleensä ollut juuri tuo yllä kuvailemani. Viimeksi, tasan vuosi sitten yhdestä meni virranjakajan kansi huonoksi.
Huono puola voi myös oireilla noin. Lämmetessään sekin lakkaa toimimasta. Hyvänä kolmosena tulee virranjakajan kansi. Sen jälkeen pyörrin.
Meillä pidetään nykyään varastossa M103 sytytysjärjestelmän kaikkia komponentteja, joita vaihtamalla ja kokeilemalla vika löytyy äkkkiä. Tuollaiset lämmöstä riippuvaiset viat ovat yleensä hankalat todentaa mittaamalla.
Tällä hetkellä ajossa on 4 kpl 126-mallia M103 moottoreilla, ollut jo yli 20 vuotta. Noin kerran kahdessa vuodessa johonkin niistä tulee jotakin tuon tyyppistä oiretta. Vikojen järjestys on yleensä ollut juuri tuo yllä kuvailemani. Viimeksi, tasan vuosi sitten yhdestä meni virranjakajan kansi huonoksi.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 s300 ei käy kun kone lämpenee
Itsellä suht vastaavantyyppiset oireet hävisivät lambda-anturin vaihdolla. Virranajakaja on kyllä aina syytä katsoa ekaksi, eivät tunnu nykyään kestävän montaa vuotta...
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Re: W126 s300 ei käy kun kone lämpenee
Onko tämä oire kaikissa M103:ssa vai W126 erikoisuus?Karel kirjoitti:Sytytyksen vahvistin (vasemman valonheitinyksikön takana sisälokasuojassa) kehittää lämpöä toimiessaan. Tämän lämmön kuuluu johtua pois vahvistimesta itse laitteen ja pellin välissä olevan lämpöä johtavan tahnan avulla. Tahna kuivuu ajan kanssa, eikä enää jaksa poistaa riittävästi lämpöä vahvistimelta. Typillinen oire on moitteeton toiminta, joka sitten äkisti huononee ja lakkaa kokonaan kun laitteet lämpenevät. Pitkään jatkuessaan tämä voi vaurioittaa vahvistinta pysyvästi. Oireet ovat juuri kuvailusi mukaiset, ja on tuttu monen 126:n kohdalla vuosien aikana.
Re: W126 s300 ei käy kun kone lämpenee
Pelkästään moottorin mutta yleisempää noi jakajan kansi ongelmat.
Toi pii tahnan vaihto kyllä kannattasisi kaikkiin vanhoihin mersuihin tehdä.
Yleisimpiä kuitenkin tuohon lämpenemis sammutuksiin on kosteus ja kampuran anturi...toki puola ja syttykin mutta todella harvinaista.
Toi pii tahnan vaihto kyllä kannattasisi kaikkiin vanhoihin mersuihin tehdä.
Yleisimpiä kuitenkin tuohon lämpenemis sammutuksiin on kosteus ja kampuran anturi...toki puola ja syttykin mutta todella harvinaista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-