S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Hei,
Bensakoneella oleva VM -12 Facelift S204 C200 CGI (ajettu 115 tkm) pitää outoa ääntä kun auton käynnistää lämpimänä. Ääni kuulostaa siltä, että auto ei ihan käynnistyisi kunnolla ja moottorista kuuluu jonkinlaista rohinaa, ääni kestää ehkä arviolta sekunnin tai maks. 2. Tämän jälkeen auto käy aivan normaalisti eikä ääni enää palaa. Tätä ääntä ei tapahdu, mikäli auton käynnistää kylmänä.
Onko kenellekään käynyt vastaavaa tai osaisiko joku sanoa, että mistä tämä saattaisi johtua?
Bensakoneella oleva VM -12 Facelift S204 C200 CGI (ajettu 115 tkm) pitää outoa ääntä kun auton käynnistää lämpimänä. Ääni kuulostaa siltä, että auto ei ihan käynnistyisi kunnolla ja moottorista kuuluu jonkinlaista rohinaa, ääni kestää ehkä arviolta sekunnin tai maks. 2. Tämän jälkeen auto käy aivan normaalisti eikä ääni enää palaa. Tätä ääntä ei tapahdu, mikäli auton käynnistää kylmänä.
Onko kenellekään käynyt vastaavaa tai osaisiko joku sanoa, että mistä tämä saattaisi johtua?
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Jakoketjun rallatukselta näin äkkiseltään sanottuna vaikuttaisi. M271 jakopäästä löytyy googlella enemmän juttua.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Jos jakopäätä ei ole vaihdettu niincemppa kirjoitti:Hei,
Bensakoneella oleva VM -12 Facelift S204 C200 CGI (ajettu 115 tkm) pitää outoa ääntä kun auton käynnistää lämpimänä. Ääni kuulostaa siltä, että auto ei ihan käynnistyisi kunnolla ja moottorista kuuluu jonkinlaista rohinaa, ääni kestää ehkä arviolta sekunnin tai maks. 2. Tämän jälkeen auto käy aivan normaalisti eikä ääni enää palaa. Tätä ääntä ei tapahdu, mikäli auton käynnistää kylmänä.
Onko kenellekään käynyt vastaavaa tai osaisiko joku sanoa, että mistä tämä saattaisi johtua?
Jakopäällä ajettu melken tuplat turvaliseen vaihto väliin nähden
niin sehän siellä yleensä rohisee,
nyt kun on tuuri käynnyt että tulee tuo ennakko varoitus(usein ei vaan hajoaa kerrasta)
niin ei kannatta enään käynistää ennen kuin jakopää on tarkistettu(siis ko koneen kohdalla lähes pokeuksetta vaihdettu)
juttua jako 271 koneen päästä löyttyy... ja paljon
Mökkillä
'
'
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Jakopäähän se oli. Määräaikaishuollossa katsoivat vikakoodit, ja oli ECUssa tallennettuna jakopään korrelaatiovirheeseen viittaavia koodeja. Varasin rempan Hort Autolle samantien tämän vikadiagnoosin jälkeen, sen jälkeen alkoi tappelu myyjäliikkeen kanssa, joka sen suuremmitta mukinoitta tuli 50% vastaan korjauskustannuksissa. Kävi ilmi että ketju oli hieman venynyt ja ehtinyt hieman syömään rattaita, joten pelkkä ketjun vaihto ei riittänyt, eli vaihtoon meni ketju, rattaat ja termostaattikin, joka ilmeisesti oli vuotanut jonkin aikaa. Kokonaishinnaksi rempalle tuli 2740€, josta itse maksoin 1371€, mutta hyvin tekivät homman Hort Autolla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Eli täysin normalia 271 konettacemppa kirjoitti:Jakopäähän se oli. Määräaikaishuollossa katsoivat vikakoodit, ja oli ECUssa tallennettuna jakopään korrelaatiovirheeseen viittaavia koodeja. Varasin rempan Hort Autolle samantien tämän vikadiagnoosin jälkeen, sen jälkeen alkoi tappelu myyjäliikkeen kanssa, joka sen suuremmitta mukinoitta tuli 50% vastaan korjauskustannuksissa. Kävi ilmi että ketju oli hieman venynyt ja ehtinyt hieman syömään rattaita, joten pelkkä ketjun vaihto ei riittänyt, eli vaihtoon meni ketju, rattaat ja termostaattikin, joka ilmeisesti oli vuotanut jonkin aikaa. Kokonaishinnaksi rempalle tuli 2740€, josta itse maksoin 1371€,.
Mökkillä
'
'
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Onko lie orkkis osat ja tarvike osat sitten kestävyydellä eroa mutta osien suhteenhan noi ei ole kalleita mutta liekö samalla sitten ala kerjukin vaihdettu.
tossa ebay tarjontaa jakopää osille:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... sacat=9884" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa ebay tarjontaa jakopää osille:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... sacat=9884" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Noista sarjoista olis kiva kuulla kokemuksia. Autodokista näyttäis löytyvän Febin ketjusarja kiristimellä ja vaicon nokkapyörät yht.n.1000€ tai joku Fai autoparts sarja sis. kaikki pyörät n.600€. Sitten on noi ebay satsit vähän 200€ molemmin puolin. Ilmeisesti ovat jotain kiinan sarjoja, mitä toi Fai autoparts sarjakin saattaa olla. Orkkikset taitaa sit olla josssain 1800€ hujakoilla.atlas kirjoitti:Onko lie orkkis osat ja tarvike osat sitten kestävyydellä eroa mutta osien suhteenhan noi ei ole kalleita mutta liekö samalla sitten ala kerjukin vaihdettu.
tossa ebay tarjontaa jakopää osille:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... sacat=9884" onclick="window.open(this.href);return false;
Uskaltaakohan noita kiinansarjoja laittaa? Ei kyllä hirveesti herätä luottamusta kun noihin joihinkin sarjoihin on ympätty vielä kaikki venttiilitkin lähes samaan hintaan Mut eipä noi orggiksetkaan näytä häävisti kestävän.
Pitäis sukulaisen s212:een ilmeisesti pyörät ja ketju vaihtaa. N.135tkm kohdalla herjas kampi ja nokka-akselin synkronnista. En silloin ehtinyt perehtyä asiaan ja ketju, joku ohjuri ja ilm. kiristin vaihdettiin Hort autossa. No nyt 2v. myöhemmin alkanut herjaamaan imunokan säätimestä, että haluttua arvoa ei saavuteta tai jotain sinnepäin. Pientä ääntäkin ketjusta sattaa kuulua. Km lukemaa en muista nyt. Muistaakseni dealerin mukaan noi yläpyörät kannattaa vaihtaa aina kun ketjukin. No nyt näin ei tehty ja ongelmat iski :-/
-
- Mersumies
- Viestit: 2361
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Opeliin on saanut tarvikkeena täysin luokattomia kiinaosia joiden laatu on niin surkeaa etten laittanut paikalleen vaan tilasin kalliimpaa tavaraa.atlas kirjoitti:Onko lie orkkis osat ja tarvike osat sitten kestävyydellä eroa mutta osien suhteenhan noi ei ole kalleita mutta liekö samalla sitten ala kerjukin vaihdettu.
tossa ebay tarjontaa jakopää osille:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... sacat=9884" onclick="window.open(this.href);return false;
Noissa Mersun jakopäänrattaista ei monessakaan näy lämpökäsittelyä ketjupyörille mutta esim. FAI:n tekemässä sarjassa näkyy.
https://www.ebay.de/itm/NEU-FAI-AUTOPAR ... SwXsBeeKft" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta 691€.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Totta, evon "kolmiohammasketjujakopäähän" pelkän ketjun vaihtaminen ei ole pitkäaikainen korjaus.N.135tkm kohdalla herjas kampi ja nokka-akselin synkronnista. En silloin ehtinyt perehtyä asiaan ja ketju, joku ohjuri ja ilm. kiristin vaihdettiin Hort autossa. No nyt 2v. myöhemmin alkanut herjaamaan imunokan säätimestä, että haluttua arvoa ei saavuteta tai jotain sinnepäin. Pientä ääntäkin ketjusta sattaa kuulua. Km lukemaa en muista nyt. Muistaakseni dealerin mukaan noi yläpyörät kannattaa vaihtaa aina kun ketjukin. No nyt näin ei tehty ja ongelmat iski :-/
Onko tuo FAI sarja sellaiseen sopiva vaikka kuvassa näyttää vanhemman jakopään pyöriltä ?
wiimax.fi
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Tuskin kun ketjukin näyttää ihan normiketjulta. Tai sitten kuva väärä.dealer kirjoitti: Onko tuo FAI sarja sellaiseen sopiva vaikka kuvassa näyttää vanhemman jakopään pyöriltä ?
-
- Mersumies
- Viestit: 2361
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Tuo on eBay:n kirous kun ei voi olla varma osien sopivuudesta. Kuvan sarjalle moottorinumeroita jotka voivat olla minusta yhteensopimattomia.dealer kirjoitti:Totta, evon "kolmiohammasketjujakopäähän" pelkän ketjun vaihtaminen ei ole pitkäaikainen korjaus.N.135tkm kohdalla herjas kampi ja nokka-akselin synkronnista. En silloin ehtinyt perehtyä asiaan ja ketju, joku ohjuri ja ilm. kiristin vaihdettiin Hort autossa. No nyt 2v. myöhemmin alkanut herjaamaan imunokan säätimestä, että haluttua arvoa ei saavuteta tai jotain sinnepäin. Pientä ääntäkin ketjusta sattaa kuulua. Km lukemaa en muista nyt. Muistaakseni dealerin mukaan noi yläpyörät kannattaa vaihtaa aina kun ketjukin. No nyt näin ei tehty ja ongelmat iski :-/
Onko tuo FAI sarja sellaiseen sopiva vaikka kuvassa näyttää vanhemman jakopään pyöriltä ?
Motorcode: M 271.946 Mercedes-Benz C-Klasse 2002/05-2007/02 W203 C 180 Kompressor 1796 ccm, 105 KW, 143 PS
Motorcode: M 271.942 Mercedes-Benz C-Klasse 2003/07-2007/02 W203 C 200 CGI Kompressor 1796 ccm, 125 KW, 170 PS
Motorcode: M 271.940 Mercedes-Benz C-Klasse 2002/05-2007/02 W203 C 200 Kompressor 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.948 Mercedes-Benz C-Klasse 2004/02-2007/02 W203 C 230 Kompressor 1796 ccm, 141 KW, 192 PS
Motorcode: M 271.910 Mercedes-Benz C-Klasse 2008/01-2014/01 W204 C 180 Kompressor 1597 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.952 Mercedes-Benz C-Klasse 2007/01-2014/01 W204 C 180 Kompressor 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.950 Mercedes-Benz C-Klasse 2007/01-2014/01 W204 C 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.921 Mercedes-Benz C-Klasse Coupe 2002/05-2008/05 CL203 C 160 Kompressor 1796 ccm, 90 KW, 122 PS
Motorcode: M 271.946 Mercedes-Benz C-Klasse Coupe 2002/05-2008/05 CL203 C 180 Kompressor 1796 ccm, 105 KW, 143 PS
Motorcode: M 271.942 Mercedes-Benz C-Klasse Coupe 2003/03-2008/05 CL203 C 200 CGI Kompressor 1796 ccm, 125 KW, 170 PS
Motorcode: M 271.940 Mercedes-Benz C-Klasse Coupe 2002/05-2008/05 CL203 C 200 Kompressor 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.948 Mercedes-Benz C-Klasse Coupe 2002/05-2008/05 CL203 C 230 Kompressor 1796 ccm, 141 KW, 192 PS
Motorcode: M 271.946 Mercedes-Benz C-Klasse T-Model 2002/05-2007/08 S203 C 180 Kompressor 1796 ccm, 105 KW, 143 PS
Motorcode: M 271.942 Mercedes-Benz C-Klasse T-Model 2003/07-2007/08 S203 C 200 CGI Kompressor 1796 ccm, 125 KW, 170 PS
Motorcode: M 271.940 Mercedes-Benz C-Klasse T-Model 2002/05-2007/08 S203 C 200 Kompressor 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.948 Mercedes-Benz C-Klasse T-Model 2004/02-2007/08 S203 C 230 Kompressor 1796 ccm, 141 KW, 192 PS
Motorcode: M 271.910 Mercedes-Benz C-Klasse T-Model 2008/01-2014/08 S204 C 180 Kompressor 1597 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.952 Mercedes-Benz C-Klasse T-Model 2007/08-2014/08 S204 C 180 Kompressor 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.950 Mercedes-Benz C-Klasse T-Model 2007/08-2014/08 S204 C 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.911 Mercedes-Benz CLC-Klasse 2009/02-2011/06 CL203 CLC 160 1597 ccm, 95 KW, 129 PS
Motorcode: M 271.946 Mercedes-Benz CLC-Klasse 2008/05-2011/06 CL203 CLC 180 Kompressor 1796 ccm, 105 KW, 143 PS
Motorcode: M 271.957 Mercedes-Benz CLC-Klasse 2008/05-2011/06 CL203 CLC 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.942 Mercedes-Benz CLK 2003/07-2009/05 C209 200 CGI 1796 ccm, 125 KW, 170 PS
Motorcode: M 271.940 Mercedes-Benz CLK 2002/09-2009/05 C209 200 Kompressor 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.955 Mercedes-Benz CLK 2006/10-2009/05 C209 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.942 Mercedes-Benz CLK Cabriolet 2003/07-2010/03 A209 CLK 200 CGI 1796 ccm, 125 KW, 170 PS
Motorcode: M 271.940 Mercedes-Benz CLK Cabriolet 2003/02-2010/03 A209 CLK 200 Kompressor 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.955 Mercedes-Benz CLK Cabriolet 2006/10-2010/03 A209 CLK 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.941 Mercedes-Benz E-Klasse 2002/11-2008/12 W211 E 200 Kompressor 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.956 Mercedes-Benz E-Klasse 2006/04-2008/12 W211 E 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.941 Mercedes-Benz E-Klasse 2004/03-2008/12 W211 E 200 NGT 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.958 Mercedes-Benz E-Klasse 2011/03-2016/12 W212 E 200 NGT 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.956 Mercedes-Benz E-Klasse T-Model 2006/04-2009/07 S211 E 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.941 Mercedes-Benz E-Klasse T-Model 2003/03-2009/07 S211 E 200 T Kompressor 1796 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.944 Mercedes-Benz SLK 2004/03-2011/02 R171 200 Kompressor 1795 ccm, 120 KW, 163 PS
Motorcode: M 271.954 Mercedes-Benz SLK 2008/01-2011/02 R171 200 Kompressor 1796 ccm, 135 KW, 184 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Bus 2008/09-2020/12 906 316 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Bus 2008/09-2020/12 906 316 LGT 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Kasten 2008/09-2020/12 906 316 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Kasten 2008/09-2020/12 906 316 LGT 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Kasten 2008/09-2020/12 906 316 NGT 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Pritsche/Fahrgestell 2008/09-2020/12 906 316 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Pritsche/Fahrgestell 2008/09-2020/12 906 316 LGT 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3,5-T Pritsche/Fahrgestell 2008/09-2020/12 906 316 NGT 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3-T Bus 2008/09-2020/12 906 216 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3-T Kasten 2008/09-2020/12 906 216 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 3-T Pritsche/Fahrgestell 2008/09-2016/05 906 216 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 5-T Pritsche/Fahrgestell 2008/09-2020/12 906 516 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Motorcode: M 271.951 Mercedes-Benz Sprinter 5-T Pritsche/Fahrgestell 2008/09-2020/12 906 516 NGT 1796 ccm, 115 KW, 156 PS
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
No niin. Nyt täytyy vetää puheita takaisin. Alunperin hommaa selviteltiin puhelimessa ja väärinkäsityksiähän siitä syntyi. Nyt kun pääsin korjaamon kuittia itse katsomaan, niin ilmeni että homma olikin tehty Heino motorssissa eikä Hort autossa niinkuin aikaisemmin sanoin. Lisäksi ne nokkapyörät näytti kuitenkin olevan vaihdettu kuten kuuluukin.toozi kirjoitti: Pitäis sukulaisen s212:een ilmeisesti pyörät ja ketju vaihtaa. N.135tkm kohdalla herjas kampi ja nokka-akselin synkronnista. En silloin ehtinyt perehtyä asiaan ja ketju, joku ohjuri ja ilm. kiristin vaihdettiin Hort autossa. No nyt 2v. myöhemmin alkanut herjaamaan imunokan säätimestä, että haluttua arvoa ei saavuteta tai jotain sinnepäin. Pientä ääntäkin ketjusta sattaa kuulua. Km lukemaa en muista nyt. Muistaakseni dealerin mukaan noi yläpyörät kannattaa vaihtaa aina kun ketjukin. No nyt näin ei tehty ja ongelmat iski :-/
Eli tästä ei nyt ilmeisesti kiikasta. Hinnasta päätellen noi pyörät eivät näyttäisi olevan pahinta kiinankuraakaan. Jokin siellä silti mättää, kun antaa vikakoodia. Vikakoodit tosin luettu Delphin kiinankopiolla ja tämmösiä antoi:
Petrol (271.860 - SIM271DE20 - MT/AT - 212.047/048/147/148)
DTC Description
0011 - Incorrect position of the intake camshaft
- Commanded position not reachable
- Permanent
Sama koodi on tullut kolmella eri lukukerralla reilun puolenvuoden sisällä. Kuittaantuu pois. Joskus sytyttänyt vikavalon joka yleensä kuulemma sammuu omia aikojaan.
Nyt viimeisellä lukukerralla tuli sitten ainoastaan tämmöinen:
Petrol (271.860 - SIM271DE20 - MT/AT - 212.047/048/147/148)
DTC Description
0016 - Camshaft sensor inlet, incorrect signal
- The signal comparison is faulty
- Intermittent
Ilmeisesti toi systeemi koostuu nokkapyörästä ja sitä ohjaavasta venttiilistä sekä venttiiliä käyttävästä säätomagneetista. Lisäksi on nokka-akselin asentotunnistin. Ideoita, vinkkejä saa antaa
Täytyy varmaan vielä hankkiutua staarin nokkaan, jos siltä sais enemmän apuja. Onkohan staarissa joku testi säätimen toiminnalle? Tipsejä luulis ainakin löytyvän?
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
115tkm ja tämän hintainen koneremontti. Eipä tuota miksikään huolloksi voine sanoa, ominaisuudeksi varmaankin. Melkoinen susipaska suunnittelun ja säästämisen kukkanen.FinlandMerceds kirjoitti:Eli täysin normalia 271 konettacemppa kirjoitti:Jakopäähän se oli. Määräaikaishuollossa katsoivat vikakoodit, ja oli ECUssa tallennettuna jakopään korrelaatiovirheeseen viittaavia koodeja. Varasin rempan Hort Autolle samantien tämän vikadiagnoosin jälkeen, sen jälkeen alkoi tappelu myyjäliikkeen kanssa, joka sen suuremmitta mukinoitta tuli 50% vastaan korjauskustannuksissa. Kävi ilmi että ketju oli hieman venynyt ja ehtinyt hieman syömään rattaita, joten pelkkä ketjun vaihto ei riittänyt, eli vaihtoon meni ketju, rattaat ja termostaattikin, joka ilmeisesti oli vuotanut jonkin aikaa. Kokonaishinnaksi rempalle tuli 2740€, josta itse maksoin 1371€,.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Juurikin näin m271 on se sitten evo tai ei... mutta kun moottorin koodista löytyy maagiset numerot 271,RH kirjoitti:115tkm ja tämän hintainen koneremontti. Eipä tuota miksikään huolloksi voine sanoa, ominaisuudeksi varmaankin. Melkoinen susipaska suunnittelun ja säästämisen kukkanen.FinlandMerceds kirjoitti:Eli täysin normalia 271 konettacemppa kirjoitti:Jakopäähän se oli. Määräaikaishuollossa katsoivat vikakoodit, ja oli ECUssa tallennettuna jakopään korrelaatiovirheeseen viittaavia koodeja. Varasin rempan Hort Autolle samantien tämän vikadiagnoosin jälkeen, sen jälkeen alkoi tappelu myyjäliikkeen kanssa, joka sen suuremmitta mukinoitta tuli 50% vastaan korjauskustannuksissa. Kävi ilmi että ketju oli hieman venynyt ja ehtinyt hieman syömään rattaita, joten pelkkä ketjun vaihto ei riittänyt, eli vaihtoon meni ketju, rattaat ja termostaattikin, joka ilmeisesti oli vuotanut jonkin aikaa. Kokonaishinnaksi rempalle tuli 2740€, josta itse maksoin 1371€,.
seuravan kerran sama sitten taas 60-100tkm jälkeen
Mökkillä
'
'
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Saattaapi olla, että auto menee vaihtoon seuraavan 30-40 tkm:n sisällä. Toivon, että nuo M274-koneet ovat hieman kestävämpiä. Näissä ei ymmärtääkseni ole ollut samanlaisia ongelmia?FinlandMerceds kirjoitti:Juurikin näin m271 on se sitten evo tai ei... mutta kun moottorin koodista löytyy maagiset numerot 271,RH kirjoitti:115tkm ja tämän hintainen koneremontti. Eipä tuota miksikään huolloksi voine sanoa, ominaisuudeksi varmaankin. Melkoinen susipaska suunnittelun ja säästämisen kukkanen.FinlandMerceds kirjoitti:Eli täysin normalia 271 konettacemppa kirjoitti:Jakopäähän se oli. Määräaikaishuollossa katsoivat vikakoodit, ja oli ECUssa tallennettuna jakopään korrelaatiovirheeseen viittaavia koodeja. Varasin rempan Hort Autolle samantien tämän vikadiagnoosin jälkeen, sen jälkeen alkoi tappelu myyjäliikkeen kanssa, joka sen suuremmitta mukinoitta tuli 50% vastaan korjauskustannuksissa. Kävi ilmi että ketju oli hieman venynyt ja ehtinyt hieman syömään rattaita, joten pelkkä ketjun vaihto ei riittänyt, eli vaihtoon meni ketju, rattaat ja termostaattikin, joka ilmeisesti oli vuotanut jonkin aikaa. Kokonaishinnaksi rempalle tuli 2740€, josta itse maksoin 1371€,.
seuravan kerran sama sitten taas 60-100tkm jälkeen
Re: S204 C200 CGI Rohina käynnistyksen yhteydessä
Meillä on tuollainen -04 E200 kompura .Siihen piti vaihtaa 140tkm kohdalla ketju ja nokan rattaat ja nyt kun laitettiin myyntiin se(297tkm) niin vaihdoin siihen ketjun turhaan kun se 160tkm ajettu ketju oli venynyt n.yhden asteen ja nokkapyörät hyvässä kunnossa.Tähän on vaihdettu öljyt 10-15tkm välein ja välillä käytetty x1r lisäainetta.Nyt ostettiin -12 w212 sillä evo moottorilla saa nähä miten kestää.