Kohtuullisen turha "lisävaruste" tuo Speedtronic ja eniten ärsyttää kun toimii samasta viiksestä kuin vakionopeudensäädin.
Ja vielä kun Speedtronic menee (lähes) aina ensin päälle ja se on peruttava ja sen jälkeen voi laittaa vakkarin. Vääntipä viikseä mihin suuntaan vaan niin (lähes) aina toimii noin.
Onko tuohon joku muu kikka vai onko tämä vika. Tai voiko tuota ohjelmoida pois kokonaan.
2014 GLK Speedtronic
Re: 2014 GLK Speedtronic
miten saat sen limitterin päälle aina ? löystynyt pahasti se viiksen pääty vai ? . eikös mene painamalla viiksenpäästä ihan reilusta eikä vakkaria käytettäessä sitä tarvitse missäänvaiheessa painaa
Re: 2014 GLK Speedtronic
Ohjekirjankin mukaisesti viikseä pitää vääntää johonkin suuntaan Speeedtronicin ja vakkarin päällelaittamisessa. Viiksen päästä painamalla perutaan. Eli kun haluan vakkarin päälle, väännän viikseä, Speetronic menee päälle, painan viiksen päästä ja se menee pois. Sitten viikseä vääntämällä saan vakkarin päälle.
Re: 2014 GLK Speedtronic
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... base.shtml
siitä viiksenpäästä ei tarvitse painaa kuin ainoastaan jos haluaa sen speedtronicin päälle rajoittamaan nopeutta. vakkari/distronic --> typerän limitterin vaihtoon tarkoitettu ainoastaan joten sitä ei tarvitse painaa ollenkaan jollei halua kyseistä nopeudenrajoitustoimintoa ( joka aivan turha myös minunmielestä ) aktiiviseksi jolloin palaa se LIM valokin siinä.
siitä viiksenpäästä ei tarvitse painaa kuin ainoastaan jos haluaa sen speedtronicin päälle rajoittamaan nopeutta. vakkari/distronic --> typerän limitterin vaihtoon tarkoitettu ainoastaan joten sitä ei tarvitse painaa ollenkaan jollei halua kyseistä nopeudenrajoitustoimintoa ( joka aivan turha myös minunmielestä ) aktiiviseksi jolloin palaa se LIM valokin siinä.
Re: 2014 GLK Speedtronic
Ohjerkirjaa vaan lukemaan vaikka yllä olevasta linkistä. Mistähän ihmeestä keksit että vakkari pitää kytkeä pois päältä painamalla viiksen päästä? Meneehän vakkari pois päältä kun kytkee speedtronicin päälle mutta sehän ei ollut tarkoitus.
Missä tahansa automallissa vakkari kytkeytyy pois päältä jarrutettaessa. Ei ole pakko varsinaisesti jarruttaakaan kunhan kevyesti painaa poljinta niin että jarrukytkin aktivoituu. Jos jalka ei liiku kevyesti niin tuuppaa vakkarin viiksestä eteenpäin.
Missä tahansa automallissa vakkari kytkeytyy pois päältä jarrutettaessa. Ei ole pakko varsinaisesti jarruttaakaan kunhan kevyesti painaa poljinta niin että jarrukytkin aktivoituu. Jos jalka ei liiku kevyesti niin tuuppaa vakkarin viiksestä eteenpäin.
-
- Mersumies
- Viestit: 680
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 2014 GLK Speedtronic
Jollain sitä jarrua kuitenkin painetaan ja rattia käännetään. Mitäs jos on aivoton? se se pahin synti on liikenteessä ja foorumilla.hiioppiheikki kirjoitti:Mitä sitten jos kuljettaja on kädetön tai jalaton tai molempia?DBFI kirjoitti:Ohjerkirjaa vaan lukemaan vaikka yllä olevasta linkistä. Mistähän ihmeestä keksit että vakkari pitää kytkeä pois päältä painamalla viiksen päästä? Meneehän vakkari pois päältä kun kytkee speedtronicin päälle mutta sehän ei ollut tarkoitus.
Missä tahansa automallissa vakkari kytkeytyy pois päältä jarrutettaessa. Ei ole pakko varsinaisesti jarruttaakaan kunhan kevyesti painaa poljinta niin että jarrukytkin aktivoituu. Jos jalka ei liiku kevyesti niin tuuppaa vakkarin viiksestä eteenpäin.
2007 R 320cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: 2014 GLK Speedtronic
Kiitokset, en ole huomannut koko keltaista merkkivaloa, sopivasti ratin takana. Ja käytin väärin tuota.
Pitänee ostaa suomenkielinen ohjekirja, mennä saksan kurssille tai lukea tuolta linkistä!
Pitänee ostaa suomenkielinen ohjekirja, mennä saksan kurssille tai lukea tuolta linkistä!