2014 GLK Speedtronic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lättä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 28.10.2018 08:32

2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja Lättä »

Kohtuullisen turha "lisävaruste" tuo Speedtronic ja eniten ärsyttää kun toimii samasta viiksestä kuin vakionopeudensäädin.

Ja vielä kun Speedtronic menee (lähes) aina ensin päälle ja se on peruttava ja sen jälkeen voi laittaa vakkarin. Vääntipä viikseä mihin suuntaan vaan niin (lähes) aina toimii noin.

Onko tuohon joku muu kikka vai onko tämä vika. Tai voiko tuota ohjelmoida pois kokonaan.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: 2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja shade_z »

miten saat sen limitterin päälle aina ? löystynyt pahasti se viiksen pääty vai ? . eikös mene painamalla viiksenpäästä ihan reilusta eikä vakkaria käytettäessä sitä tarvitse missäänvaiheessa painaa
Lättä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 28.10.2018 08:32

Re: 2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja Lättä »

Ohjekirjankin mukaisesti viikseä pitää vääntää johonkin suuntaan Speeedtronicin ja vakkarin päällelaittamisessa. Viiksen päästä painamalla perutaan. Eli kun haluan vakkarin päälle, väännän viikseä, Speetronic menee päälle, painan viiksen päästä ja se menee pois. Sitten viikseä vääntämällä saan vakkarin päälle.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: 2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja shade_z »

http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... base.shtml

siitä viiksenpäästä ei tarvitse painaa kuin ainoastaan jos haluaa sen speedtronicin päälle rajoittamaan nopeutta. vakkari/distronic --> typerän limitterin vaihtoon tarkoitettu ainoastaan joten sitä ei tarvitse painaa ollenkaan jollei halua kyseistä nopeudenrajoitustoimintoa ( joka aivan turha myös minunmielestä ) aktiiviseksi jolloin palaa se LIM valokin siinä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ohjerkirjaa vaan lukemaan vaikka yllä olevasta linkistä. Mistähän ihmeestä keksit että vakkari pitää kytkeä pois päältä painamalla viiksen päästä? Meneehän vakkari pois päältä kun kytkee speedtronicin päälle mutta sehän ei ollut tarkoitus.

Missä tahansa automallissa vakkari kytkeytyy pois päältä jarrutettaessa. Ei ole pakko varsinaisesti jarruttaakaan kunhan kevyesti painaa poljinta niin että jarrukytkin aktivoituu. Jos jalka ei liiku kevyesti niin tuuppaa vakkarin viiksestä eteenpäin.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: 2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

hiioppiheikki kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Ohjerkirjaa vaan lukemaan vaikka yllä olevasta linkistä. Mistähän ihmeestä keksit että vakkari pitää kytkeä pois päältä painamalla viiksen päästä? Meneehän vakkari pois päältä kun kytkee speedtronicin päälle mutta sehän ei ollut tarkoitus.

Missä tahansa automallissa vakkari kytkeytyy pois päältä jarrutettaessa. Ei ole pakko varsinaisesti jarruttaakaan kunhan kevyesti painaa poljinta niin että jarrukytkin aktivoituu. Jos jalka ei liiku kevyesti niin tuuppaa vakkarin viiksestä eteenpäin.
Mitä sitten jos kuljettaja on kädetön tai jalaton tai molempia?
Jollain sitä jarrua kuitenkin painetaan ja rattia käännetään. Mitäs jos on aivoton? se se pahin synti on liikenteessä ja foorumilla.
2007 R 320cdi
Nurmituomas
Mersumies
Mersumies
Viestit: 507
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: 2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

itse kyllä vapautan vakkarin työntämällä eteenpäin viiksestä.
W212 E350cdi
Lättä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 28.10.2018 08:32

Re: 2014 GLK Speedtronic

Viesti Kirjoittaja Lättä »

Kiitokset, en ole huomannut koko keltaista merkkivaloa, sopivasti ratin takana. Ja käytin väärin tuota.

Pitänee ostaa suomenkielinen ohjekirja, mennä saksan kurssille tai lukea tuolta linkistä!
Vastaa Viestiin