Auton (ja samalla automerkin) vaihto edessä.
Nykyinen kulkineeni (bioetanolin voimin liikkuva Saab 9-5 Aero) ylitti 10 vuoden rajapyykin ja siirtyy keväällä jälkikasvun kulkupeliksi.
Virkamiesten ja päättäjien mielestä meidän suomalaisten autoilijoiden tulee pelastaa planeetta.

No, niin tai näin, aion hankkia seuraavaksi ajoneuvoksi lataushybridin (bensa/sähkö - se on minun tarpeideni kannalta tällä hetkellä järkevin vaihtoehto).
Mersua minulla ei koskaan ole ollut, joten en tiedä merkistä juurikaan mitään - mutta se on hyvin varteenotettava vaihtoehto.
Mallina kiinnostaa joko alle 30 tkm ajettu vm 2018-2019 C350e tai sitten tämän mallivuoden C300e sisäänajettuna.
Kuluvan vuoden kolmesatkussa on suurempi akkukapasiteetti/range ja pienemmät päästöarvot kuin vanhemmassa kolmepuolikkaassa.
Saksasta näkyy löytyvän molempia kohtuulliseen hintaan (verrattuna suomi-hintoihin).
Uusi olisi tietysti aina uusi, mutta mielestäni auto on huono investointi ja on hyvä jos joku muu kuin minä ajaa autolla ne kalleimmat ensimmäiset kilometrit.
Käytettyä ostaessa ei pysty itse vapaasti valitsemaan varustetasoa.
Tämän vuotisessa C300e:ssä on melko kattava varustus jo tehtaan jäljiltä (Business AMG).
Kysyisin teiltä arvon asiantuntijat, onko jotain varusteita jotka kulkineessa olisi hyvä olla ja vastaavasti sellaisia joilla ei niinkään ole käyttöä?
Esim. mittariston suhteen olen huomannut että kolmesatkuissa näyttää olevan sekä perinteistä viisarimittaristoa että digitaalista. Tuleeko digimittaristo automaattisesti jonkin varustepaketin mukana ja onko se hyvä?
Lisää samantyyppisiä:
Touchpad?
Penkin säätöjen muisti?
Burmester/alentavatko ääntäeristävät etulasit kabiinimelua merkittävästi?
Keinonahkajakkarat vaiko aito?
Varustelu tietysti riippuu pitkälti makuasioista ja mieltymyksistä, mutta otan mielelläni vastaan kokemuksia ja näkemyksiä.
Näistä aiheista varmaankin on käyty keskusteluja jo aiemmin ja mikäli näin on, pahoittelen etten käyttänyt "etsi"-toimintoa.
Toinen asia mikä askarruttaa, on suorituskyvyn 'optimointi'.
Voiko töpselikärsän ecun softan päivittää samalla tavoin kuin puhtaasti bensakoneisessa - vai johtaako se hybridissä ongelmiin?
Ei sillä että onko siinä järkeä tai etteivätkö esim. C300e suoritusarvot olisi täysin riittävät suomen liikenteeseen, mutta ei se vara koskaan venettä ole kaatanut.

Kiitokset asiantuntevista kommenteistanne jo etukäteen.