A150 (2005 eli W169) sytytysongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vornicaution
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 14.01.2020 15:15

A150 (2005 eli W169) sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja Vornicaution »

Helloo!
Kyseinen moottori antoi vikakoodin "Cyl #3 missfire"

Korkeajännitejohdin oli hankautunut pahasti lambdan johtoa vasten joten kipinävuotoa selvästi ollut... Moottorin täysin järjetön asennuskulma tekee myös sen että koska tulpat ovat ihan konetilan alareunassa niin ovat alttiina jatkuvalle suolakylvylle. Lisäksi kolmosen johdin oli läpeensä hapettunut ja kiinnitys tulpalle täysin vihreä.
Vaihdoin tulpan ja johdon. Käynti parani vain vähän ja #3 missfire jatkuu.

Onko puola mallia hukkakipinä koska niitä on vain kaksi? Minusta nimittäin näytti kovasti siltä että se puolapaketti on tupla-coililla eli ei oliskaan hukkakipinäversio? Toki trouble shoot tarkoituksissa vaihtamalla piuhat ristiin selviäisi heti onko hukkakipinämallia vai nou. Mutta ei kiinnostais koittaa koska tuo paikka on järjettömän ahdas peuhata.
Vornicaution
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 14.01.2020 15:15

Re: A150 (2005 eli W169) sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja Vornicaution »

Ai niin tämä onkin diesel-foorumi... "Mese Jäykil tulpajohdoil" :lol:

Joo taisin löytyy oikean kuvan coileista... Eli A150 ei ole hukkakipinäpuolastolla koska tuossa paketissa on selkeästi tuplapuola. Mutta juu, lähden ensin siitä että heitän kokeilemani hiilikuitujohdon pois. Näissähän ON oltava ihan kuparit ja tais oll 2 kOhm vastus hatussa.

https://www.cyberspaceautoparts.com.au/ ... -1.7L.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Re: A150 (2005 eli W169) sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja isk »

Huonosti on vastauksia kysymyksiisi, taidat tietää jo itse enemmän aiheesta omien tutkimuksiesi perusteella. :?

Aikanaan oli sytytysongelmia meidän A150:ssä, syy oli tulppien liian pitkä vaihtoväli, joka hajoitti lopulta toisen puolan. Huolto vaihtoi puolan ja taas mentiin jokunen vuosi.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Vornicaution
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 14.01.2020 15:15

Re: A150 (2005 eli W169) sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja Vornicaution »

Joo veemäisen kimuranttia tuon kanssa. On kunnon tulpat ja johtimet nyt mutta oudosti pätkii vaan eli CYL 3# missfire jatkuu. Pitänee vaihtaa se puolakin. Harmi kun sekin on se just tasan ahtaammassa oleva puola. Selkeästi toimi hyvin johtojen ja tulppien vaihdon jälkeen ja kun auto oli tallissa pari päivää kuivunut. Ulkona vika palas kilometrin ajon jälkeen.
buffe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 05.01.2012 22:14

Re: A150 (2005 eli W169) sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja buffe »

Jep, puola rikki. Vaikka sama puola kahdelle sylinterille niin toinen voi olla epäkunnossa. Tavallinen vika. Märällä ilmalla pätkii ja vikakoodi.
Vastaa Viestiin