Ehkä hullu taikka suorastaan järjetön ajatus... Mutta, onko foorumilla jollakin tietoa, onko mitään varsinaisia esteitä muuntaa kyseinen (vm. 2006, 5,5 l V8) bensa-auto lisäksi kaasukäyttöiseksi? Autoilijoiden paras ystävä - valtio kun suunnittelee taas lisäverojen keräämistä kansakunnan ainoilta rikkailta - autoilijoilta... Kun kerran valtio tavoittelee nykyistä vähäpäästöisempiä ja uudempia autoja teille, voisi olettaa verouudistuksen kohdistuvan tulevaisuudessa käyttöön. Lisäksi varmaankin laittanevat miehekkäille hiilidioksidipäästöille reippaat sanktiot. Onneksemme, kerättävät varat menevät hyvinvointiyhteiskunnan yhteiseen kassaan, mm teiden ylläpitoon.
Sarkasmi sikseen, onko W221 -mallissa jotakin tekniikkaa joka estää tai vaikuttaa erityisesti mahdollisen konversion hintaan?
500 S W221 Kaasukonversio
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 500 S W221 Kaasukonversio
Jostain vuosi sitten googlettelin M113 muuttamista kaasulle niin noin 4000€ olisi tullut hinnaksi.
Valtio muistaa sitten vielä normi verojen päälle pienellä käyttövoimaverolla koska et saastuta niin paljoa niin siitä pitää maksaa....
Valtio muistaa sitten vielä normi verojen päälle pienellä käyttövoimaverolla koska et saastuta niin paljoa niin siitä pitää maksaa....
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: 500 S W221 Kaasukonversio
Moi
Tämä olis mielenkiintoista. Kun etsin noita GL mersuja niin niitäki oli jokunen joihin asennettu kaasuvehkeet. Paljonkohan kaasua käytännös kuluis? Yks tuttu ajelee 1.4 ätsii volkkarilla joka tehdastekoinen kaasuauto ja sillä menee noin 5kg sadalle. No toki meillä ajomäärä niin pieni, että muutos pitäis olla itse tehtävissä lähes ilmaiseksi, että kannattais.
Tämä olis mielenkiintoista. Kun etsin noita GL mersuja niin niitäki oli jokunen joihin asennettu kaasuvehkeet. Paljonkohan kaasua käytännös kuluis? Yks tuttu ajelee 1.4 ätsii volkkarilla joka tehdastekoinen kaasuauto ja sillä menee noin 5kg sadalle. No toki meillä ajomäärä niin pieni, että muutos pitäis olla itse tehtävissä lähes ilmaiseksi, että kannattais.
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: 500 S W221 Kaasukonversio
Kävin juuri alkuviikosta tiedustelemassa -05 CLS500 kaasukonvertointia paikallisessa asentamossa. Muutostyön hinnaksi tulisi 4500€ josta valtiolta saa 1000€ hyvitystä.
Tankkeja tulisi autoon kolme, yksi isompi tavaratilan perälle ja kaksi pienempää kannen alle piiloon, tilavuus vastaisi 34l polttoainetta. Jäi unohduksiin mikä tankkeihin menevän kaasun kilomäärä oli, täytyy kysyä että voi laskea tarkemmin kannattavuutta.
Mnun keskikulutuksella saisin toimintasäteeksi kaasulla 250-300km yhdellä tankkauksella.
Pitää huomioida että auton kantavuus riittää konvertointiin, laitteistosta tulee n. 120kg lisää painoa. Kuulemma joitakin 5 hengen autoja on jouduttu rekisteröimään nelipaikkaisiksi.
Pidän tätä edelleen varteenotettavana vaihtoehtona, pääkaupunkiseudulla tankkauspisteet sopivan lähellä kotia, työtä ja mökkiä, eikä bensa ainakaan halpene tulevaisuudessa.
Tankkeja tulisi autoon kolme, yksi isompi tavaratilan perälle ja kaksi pienempää kannen alle piiloon, tilavuus vastaisi 34l polttoainetta. Jäi unohduksiin mikä tankkeihin menevän kaasun kilomäärä oli, täytyy kysyä että voi laskea tarkemmin kannattavuutta.
Mnun keskikulutuksella saisin toimintasäteeksi kaasulla 250-300km yhdellä tankkauksella.
Pitää huomioida että auton kantavuus riittää konvertointiin, laitteistosta tulee n. 120kg lisää painoa. Kuulemma joitakin 5 hengen autoja on jouduttu rekisteröimään nelipaikkaisiksi.
Pidän tätä edelleen varteenotettavana vaihtoehtona, pääkaupunkiseudulla tankkauspisteet sopivan lähellä kotia, työtä ja mökkiä, eikä bensa ainakaan halpene tulevaisuudessa.
Re: 500 S W221 Kaasukonversio
Kiitos kommentistasi. Ei ollut käynyt mielessäkään, että pienempiä pulloja tosiaan mahtuu lisäksi tuonne tavaratilan kannen alle. Sieltä vararengas pois ja pikku pullot paikalleen. En nyt muista kantavuutta omassa autossa, mutta aika likelle saattaa mennä, että saisi "pitää" sen viidennen paikan. Mainitsemallasi pullotilavuudella, omalla autolla pitäisi kehä III sahatessa päästä kaasulla semmoiset 300+ kilometriä, 5 päivän työmatkat n. teoriassa ja Lommilan Ikealta kaasut. Kuinka se valtion tonni hyvitetään? Hoituuko asennusliikkeet hyvityksenä vai kilometrin mittainen hakemus valtiokonttoriin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: La 04.08.2018 11:52
Re: 500 S W221 Kaasukonversio
Jollei omista mökkiä niin liekö siitä iloa on vaihella..

Re: 500 S W221 Kaasukonversio
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/muuntotuki" onclick="window.open(this.href);return false;RRS kirjoitti:. Kuinka se valtion tonni hyvitetään? Hoituuko asennusliikkeet hyvityksenä vai kilometrin mittainen hakemus valtiokonttoriin?
Käsitän tuon niin että vasta valmiilla paketilla voi hakea tukea, eli on se asentaja jo siihen mennessä laskuttanut koko hinnan.
Re: 500 S W221 Kaasukonversio
Mökkimatkalla menee bensaa paljon vähemmän kuin tässä liikennevalorallissa keskustassaGL 420 CDI kirjoitti:Jollei omista mökkiä niin liekö siitä iloa on vaihella..
