270cdi 2003 autom.
Vaihteiston jäähdyttimen putket vuotaa.
Kardaanin kaikki uusiksi.
Etupyörän laakeri.
Vesipumppu tai laturi pitää ääntä. Plus kaikki apulaitteet tuntuu huonoilta.
Eli tuli tuommonen vikalista kun pajalla käytin. Mutta en tajunnut siellä kysyä, kun lukee että vaihteiston putket vuotaa. Niin ovatko missä nämä putket ja millainen homma korjata?
Ja sitten huomasin myös, että imusarjan liitos kohdista valuu öljyä ja muutenkin öljyinen. Jos oikein ymmärtänyt, niin eihän siellä öljyä saisi olla? Mikäs homma tuo olis laittaa kuntoon? Alkaa hieman usko loppua, että kannattaako tätä edes alkaa laittamaan kuntoon...
W211 vikalista
Re: W211 vikalista
Jos tuo kuvauksen mukainen vikalista on korjaamon sanasta sanaan antama vastaus niin - vaihda korjaamoa.
Jäi aika paljon tulkinnanvaraa mitä sieltä on oikeasti rikki/laittoa vailla.
Etupyörän laakeri : Ei mahdoton homma, olettaen että osaat asentaa laakerin muullakin tavalla kuin pajavasaralla hakaten.
Samalla uusiksi etunavan stefa. Stefan saa alkuperäisosana erikseen.Osat n.70 eur riippuen laakerimerkista.
Kardaani: etulimppu, takalimppu, (värinänvaimennin jos on), kardaanin kannatinlaakeri ja se varsinainen kannatinkumi.
Olettaen ettei ole siellä pyörinyt aivan paskaksi ja kardaani itsessään ehjä. Osat arviolta 150-350 eur riippuen mitä sinne pitää laittaa.
Vesipumppu ja laturi. Pitäisi selvittää kumpi, osaava korjaamo olisi kyllä osannut sanoa vai peräti molemmat.
Laturi jos vesijäähdytteinen niin kallis myös tarvikkeena. Jos tavallinen niin edullisempi. Osaavalla korjaajalla menisi ehkä laakeroinnilla ja uudella säädinpaketilla.
Vesipumppu alkaa huutamaan jos uusittu moniurahihna eli sen puolesta vaihtokunnossa vaikka ei (vielä) vuotaisi.
Tosin moniurahihnan kulkureitillä on paljon muutakin äänilähdettä joten jos osaava korjaamo tekisi diagnoosin.
Kaikki apulaitteet tuntuu huonolta: Mikähän on diagnoosin tekemistapa...
Vaihteiston jäähdytinputket kaikki uusittavissa, toki samalla tulee sitten tarve lisäillä öljyä eli vaihteiston öljynvaihto edessä .
Samalla asentelee sen erillisen öljynjäähdyttimen jos on sen riskiryhmän auto että glykolit ja vaihteistoöljyt sekoittuu.
Onhan tuossa hommaa ja kulua. Jos pitoauto niin ok itse tehden (jos talli ja osaamista) jos ei niin auto vaihtoon.
Tuohon saat hakattua 2000 eur ja edelleen se hyvityshinta on sama onko se kunnossa vai ei edellyttäen että katsastuksesta menee läpi.
Jäi aika paljon tulkinnanvaraa mitä sieltä on oikeasti rikki/laittoa vailla.
Etupyörän laakeri : Ei mahdoton homma, olettaen että osaat asentaa laakerin muullakin tavalla kuin pajavasaralla hakaten.
Samalla uusiksi etunavan stefa. Stefan saa alkuperäisosana erikseen.Osat n.70 eur riippuen laakerimerkista.
Kardaani: etulimppu, takalimppu, (värinänvaimennin jos on), kardaanin kannatinlaakeri ja se varsinainen kannatinkumi.
Olettaen ettei ole siellä pyörinyt aivan paskaksi ja kardaani itsessään ehjä. Osat arviolta 150-350 eur riippuen mitä sinne pitää laittaa.
Vesipumppu ja laturi. Pitäisi selvittää kumpi, osaava korjaamo olisi kyllä osannut sanoa vai peräti molemmat.
Laturi jos vesijäähdytteinen niin kallis myös tarvikkeena. Jos tavallinen niin edullisempi. Osaavalla korjaajalla menisi ehkä laakeroinnilla ja uudella säädinpaketilla.
Vesipumppu alkaa huutamaan jos uusittu moniurahihna eli sen puolesta vaihtokunnossa vaikka ei (vielä) vuotaisi.
Tosin moniurahihnan kulkureitillä on paljon muutakin äänilähdettä joten jos osaava korjaamo tekisi diagnoosin.
Kaikki apulaitteet tuntuu huonolta: Mikähän on diagnoosin tekemistapa...
Vaihteiston jäähdytinputket kaikki uusittavissa, toki samalla tulee sitten tarve lisäillä öljyä eli vaihteiston öljynvaihto edessä .
Samalla asentelee sen erillisen öljynjäähdyttimen jos on sen riskiryhmän auto että glykolit ja vaihteistoöljyt sekoittuu.
Onhan tuossa hommaa ja kulua. Jos pitoauto niin ok itse tehden (jos talli ja osaamista) jos ei niin auto vaihtoon.
Tuohon saat hakattua 2000 eur ja edelleen se hyvityshinta on sama onko se kunnossa vai ei edellyttäen että katsastuksesta menee läpi.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 vikalista
No joo eipä itsellä ole taitoa laitella. Harmittaa, kun muuten niin siisti auto, ruosteeton yms hienouksia...
W211 270cdi
Re: W211 vikalista
Ei noita kannata harmitella. Etupyöränlaakeri, vesipumppu tai laturi on helppoja vaihtaa. Mainintaa "plus kaikki apulaitteet tuntuu huonolta" en ymmärrä, tuon vuoksi vaihtaisin korjaamoa ja tutkituttaisin paikat uudelleen.
Kardaanin "kaikki" joutuu tosi harvoin näihin vaihtamaan.
Vähäinen öljyvuoto ei haittaa.
Kannattaa laittaa kuntoon, kysy tarjous tuolta ja arvioita viat jossain toisella korjaamolla ja kysy tarjous sieltäkin. Käytä vain korjaamoa joka osaa mersut. Jos korjaamo itse sanoo että osaa siihen ei ole minkäänlaista luottamista.
Kardaanin "kaikki" joutuu tosi harvoin näihin vaihtamaan.
Vähäinen öljyvuoto ei haittaa.
Kannattaa laittaa kuntoon, kysy tarjous tuolta ja arvioita viat jossain toisella korjaamolla ja kysy tarjous sieltäkin. Käytä vain korjaamoa joka osaa mersut. Jos korjaamo itse sanoo että osaa siihen ei ole minkäänlaista luottamista.
wiimax.fi
Re: W211 vikalista
No nuo kardaanin osat plus pyöränlaakerin saan vaihdettua 200e hintaan ja osat tilasin halvemmalla saksasta.
Seuraavaks pitäs saada starin päähän, että näkis ja sais tietoa laatikosta ja koneesta. Jos ei ihan paskana olis, niin tekis kyllä mieli pikku hiljaa korjailla ja ajaa sitten itse niin kauan kun kestää vaan.
Seuraavaks pitäs saada starin päähän, että näkis ja sais tietoa laatikosta ja koneesta. Jos ei ihan paskana olis, niin tekis kyllä mieli pikku hiljaa korjailla ja ajaa sitten itse niin kauan kun kestää vaan.
W211 270cdi