
Kyseessä on siis W126 420 SE, vuosimallia 1991. Auto on alkuperäinen Ruotsi-auto, tilattu Tukholman Philipsonilta aikoinaan. Kilometrejä on kertynyt maltilliset 207000 (huoltokirja on mukana). Viimeiset 9 vuotta auto on ollut vain kesäajossa, ja noistakin viimeiset 3 vuotta seissyt ajamatta. Muutenkaan kilometrejä ei ole viimeisen 10 vuoden aikana tullut kuin muutamia tuhansia. Auto on uutena ollut pari vuotta Philipsonin käytössä, sitten 17 vuotta samalla yksityisomistajalla ja loppuajan toisella yksityisellä ennen minulle päätymistään.
Auto on pysynyt kohtalaisen hyvässä kunnossa, pientä ruosteenalkua on havaittavissa tunkinreikien ympärillä ja muutaman sentin matkalla takalasin tiivisteen alla peräkontin puolelta katsottuna. Tuo takalasin kehys täytyy ottaa projektiksi kohtuu pian, ettei pääse enää pahemmaksi. Muuten maalipinta on lähes priima tuon ikäiseksi, toki ajan patinaa on joissain paikoissa.
Varustelista näyttää seuraavalta:
221 FAHRERSITZ LINKS ELEKTRISCH VERSTELLBAR
222 FAHRERSITZ RECHTS ELEKTRISCH VERSTELLBAR
236 SONDERLICHTSCHALTUNG - TAGFAHRLICHT
268A LEDER GRAU / ORIONGRAU
291 Airbag For Driver And Front Passenger (For Front Passenger Only If Driver Airbag Standard)
300 ABLAGEBOX IN ABLAGESCHALE VORN
341 BLINKLEUCHTEN ZUSAETZLICH
404 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH LINKS
405 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH RECHTS
406 404 + 405
412 SCHIEBE-HEBE-DACH ELEKTRISCH IN STAHLAUSFÜHRUNG
440 TEMPOMAT
441 LENKSÄULE ELEKTRISCH EINSTELLBAR (202/170/168 MECHANISCH EINSTELLBAR)
443 440 + 441
471 ANTRIEBSSCHLUPFREGELUNG (ASR)
524 LACKKONSERVIERUNG
538 ANTENNE AUTOMATISCH UND LAUTSPRECHER VORN - OHNE RADIO
543 SONNENBLENDEN MIT MAKE-UP-SPIEGEL LINKS UND RECHTS BELEUCHTET
551 EINBRUCH- UND DIEBSTAHLWARNANLAGE
580 Automatic Air Conditioning
592 WÄRMEDÄMMENDES GRÜNES GLAS RUNDUM, HEIZBARE HECKSCHEIBE, BANDFILTER
600 SCHEINWERFER-REINIGUNGSANLAGE
611 AUSSTIEGSLEUCHTEN IN DEN TÜREN (W202 NUR FAHRERTÜREN)
620 ABGASREINIGUNGSANLAGE
630 ECE-WARNDREIECK
640 LEICHTMETALLRÄDER 15-LOCH
673 BATTERIE MIT GRÖSSERER KAPAZITÄT
801 MODELLJAHR 1991
812 HECKLAUTSPRECHER
825 SCHWEDEN-FAHRZEUGE ZUSATZTEILE
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
877 LESELEUCHTE IM FOND
929U NAUTIKBLAU - METALLICLACK
Jostain syystä dekooderi antaa koodille 580 automaattisen ilmastoinnin, mutta se on hinnastonkin mukaan normaali puoliautomaattinen joka autossa on. (Automaattinen taisi olla koodilla 581).
Auto on muuten räpeltämätön, mutta joskus parikymmentä vuotta sitten siihen on asennettu ruotsalainen Carguard TG-500 murtohälytin. Projekti onkin aloitettu sen poistolla. Onneksi Citroen-foorumilta (!) sattui löytymään topic ko. hälyttimen poistosta piirikaavioineen, helpotti huomattavasti purkua. Vähän tinailuhommissa on mennyt tämä viikonloppu, tuo hemmetin laite on kytketty tietysti startin herätejohtoihin, peräluukun valoon, vilkkuihin, oviin... Ja abikoilla tietysti

Auton alkuperäisen hälyn toimintakunnosta ei ole tietoa, se nähdään kun saan johdot korjattua.
Pioneerin 90-luvun soitinhirvitys on tarkoitus vaihtaa Beckerin Mexico 830:aan.
Ebaysta tilasin jo alkuperäisen kaltaiset harmaat Langenfelderin kangasmatot.
Kuriositeettina mainittakoon, että Saksan Wikipediaa W126:sta selatessa https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... ureihe_126 tuli vastaan kuva hyvin samannäköisestä 420 SE:stä. Yllätys olikin melkoinen kun kuvien auto olikin täsmälleen sama, kuva otettu vuonna 2012.

Tässä sitten pari kuvaa heti auton tultua, pahoittelen likaista ulkoasua, on päässyt rekan kyydissä vähän sotkeutumaan. Otan parempia kuvia myöhemmin kun saan auton puunattua viimeisen päälle.


