SECin jarrut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

SECin jarrut

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Kesä tulee ja pitäis ottaa sekki taas liikenteeseen,mut muistuu taas ne viime kesän ongelmat mieleen.Jarrut vinkuu jarrutettaessa niin vietävästi,mitä kuumempi ilma niin sitä kovempi ääni.Tuntuu että jarruissa on ilmaa,poljin on välillä normaalin oloinen ja taas joskus kimmoinen,niinkuin ois ilmaa.Uutta osaa on takalevyt ja kaikki satulat on entrattu ja yritetty ilmata useita kertoja.Auto siis w 126 c.Oisko kohtalon tovereilla antaa vinkkejä ! :(
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Vinkumiseen pitäisi auttaa ne muutaman euron "kitinälevyt", jotka liimataan jarrupalojen taustalle..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Esa H. kirjoitti:Vinkumiseen pitäisi auttaa ne muutaman euron "kitinälevyt", jotka liimataan jarrupalojen taustalle..
Ja liimauksessa kait hyvä olisi käyttää kuparitahnaa. Ainakin ks tahnan takana juuri tuohon käyttöön ainetta suositellaan.

Jos kereet nopeest kokeilemaan ja ei toimi, niin kereen sitten itse keksiä jotain muuta.. Kun nuo omat jarrut on vielläkin levällään ja nuo kitinälevyt irrallaan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

laita alkup.palat niin loppuu vinkuna
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JuhaE kirjoitti:laita alkup.palat niin loppuu vinkuna
Aivan. Ei mitään liimauksia ja ekstralappuja, vaan alkuperäiset palat, joissa tuo kitinänestolevy on jo valmiina. Vaikka ovatkin hieman kalliimmat, niin eivät kyllä kulukaan niin nopeasti normaaliajossa.

Kokemus perustuu siis vain ja ainoastaan 230 E:n paloihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JustMy2Cents
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JustMy2Cents »

Laitoin itse omaan secciini viime kesänä jarrut uusiksi kokonaan ja eipähän ole tarvinnut kuunnella vinkunaa tuon jälkeen. Homma meni muutoin mukavasti, mutta parit erikoistyökalut piti tehdä (olisikohan ollut lyhyt kuusiokoloavain ja tasapää ruuvari)

Osat (levyt, palat ja käsijarruhihnat) maksoivat KL-Varaosista jotain neljänsadan euron tietämiin ja tällaiselta IT-nörtiltä meni 6 tuntia homman valmiiksi saattamiseen.

Muista laittaa kuparipastaa/tahnaa oikeisiin paikkoihin ja faija mulle joskus opetti, että uusien jarrupalojen otto & jättöreunat pitäisi hioa viistoiksi (muutama milli)
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Kiitoksia tievoista ! Ei siinä vissiin auta kun nuukamuikun lähteä jarrupala kauppaan Toivottavasti ei maksa veholla yhtä paljon kuin 300-24 ce johon oli lähes 100 e pelkät etupalat :wink:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

123:ssa olen huomannut, että palojen vaihdon jälkeen poljin on jonkun aikaa sen tuntuinen, kuin siellä olisi ilmaa järjestelmässä. Mutta kun palat etsivät paikkansa, poljin muuttuu normaaliksi...
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin