
SECin jarrut
SECin jarrut
Kesä tulee ja pitäis ottaa sekki taas liikenteeseen,mut muistuu taas ne viime kesän ongelmat mieleen.Jarrut vinkuu jarrutettaessa niin vietävästi,mitä kuumempi ilma niin sitä kovempi ääni.Tuntuu että jarruissa on ilmaa,poljin on välillä normaalin oloinen ja taas joskus kimmoinen,niinkuin ois ilmaa.Uutta osaa on takalevyt ja kaikki satulat on entrattu ja yritetty ilmata useita kertoja.Auto siis w 126 c.Oisko kohtalon tovereilla antaa vinkkejä ! 

Ja liimauksessa kait hyvä olisi käyttää kuparitahnaa. Ainakin ks tahnan takana juuri tuohon käyttöön ainetta suositellaan.Esa H. kirjoitti:Vinkumiseen pitäisi auttaa ne muutaman euron "kitinälevyt", jotka liimataan jarrupalojen taustalle..
Jos kereet nopeest kokeilemaan ja ei toimi, niin kereen sitten itse keksiä jotain muuta.. Kun nuo omat jarrut on vielläkin levällään ja nuo kitinälevyt irrallaan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Aivan. Ei mitään liimauksia ja ekstralappuja, vaan alkuperäiset palat, joissa tuo kitinänestolevy on jo valmiina. Vaikka ovatkin hieman kalliimmat, niin eivät kyllä kulukaan niin nopeasti normaaliajossa.JuhaE kirjoitti:laita alkup.palat niin loppuu vinkuna
Kokemus perustuu siis vain ja ainoastaan 230 E:n paloihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- JustMy2Cents
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
- Paikkakunta: Helsinki
Laitoin itse omaan secciini viime kesänä jarrut uusiksi kokonaan ja eipähän ole tarvinnut kuunnella vinkunaa tuon jälkeen. Homma meni muutoin mukavasti, mutta parit erikoistyökalut piti tehdä (olisikohan ollut lyhyt kuusiokoloavain ja tasapää ruuvari)
Osat (levyt, palat ja käsijarruhihnat) maksoivat KL-Varaosista jotain neljänsadan euron tietämiin ja tällaiselta IT-nörtiltä meni 6 tuntia homman valmiiksi saattamiseen.
Muista laittaa kuparipastaa/tahnaa oikeisiin paikkoihin ja faija mulle joskus opetti, että uusien jarrupalojen otto & jättöreunat pitäisi hioa viistoiksi (muutama milli)
Osat (levyt, palat ja käsijarruhihnat) maksoivat KL-Varaosista jotain neljänsadan euron tietämiin ja tällaiselta IT-nörtiltä meni 6 tuntia homman valmiiksi saattamiseen.
Muista laittaa kuparipastaa/tahnaa oikeisiin paikkoihin ja faija mulle joskus opetti, että uusien jarrupalojen otto & jättöreunat pitäisi hioa viistoiksi (muutama milli)
..
123:ssa olen huomannut, että palojen vaihdon jälkeen poljin on jonkun aikaa sen tuntuinen, kuin siellä olisi ilmaa järjestelmässä. Mutta kun palat etsivät paikkansa, poljin muuttuu normaaliksi...
w115,123,124,126,210 yms.