Hei,
Missähän w221 mallin moottoritilan sam modulit ovat?
Onko yleistä että noihin pääsee vesi ja tulee häiriötiloja jos joku vedenpoistoreikä on tukossa?
Pissapoka lakkas yhtäkkiä pelaamasta. Ajovalon pesurit toimii.
Auton kello ei meinaa pysyä ajassa (jätättää)ja välillä penkin ja ratin asetukset muuttuu välillä.
Sisävalo kuskin kohdalla sammuu aika nopsaan vaikka etuoven jättää auki.
Onko vastaavasta muilla kokemuksia?
W221 etupään sam modulit/ häiriöt
Re: W221 etupään sam modulit/ häiriöt
Oletko varma että "pissapoka" ei toimi rikki menneen pumpun takia? Kellon jätättämisestä oli TIPS-dokkari, kannattaa etsiä käsiin.
Tarkoitat varmaan että penkin ja ratin asetukset muuttuu välillä itsekseen? Kuskin vaihtuessahan ne tahtoo kaikissa autoissa vaihtua ja kuuluukin vaihtua. Onko muistipenkit (ei vakiona kaikissa 221:ssä)? Tarkoittaisitko että muistiin asetetut asennot muuttuu? Nämä ihan omilla ohjainlaitteilla, tuskin etuSAM-ongelma.
Kuskin kohdalle osoitteleva sisävalo vai sisävalot yleisesti kuskin ovea avattaessa (kuskille erikseen ei taida ollakaan kuin lukuvalo)? Minkähänlaisesta ajasta puhut, jossain kohtaa niiden kuuluukin sammua itsestään mutta sammuuko nopeammin kuskin ovesta kuin vaikkapa matkustajan ovesta?
Tarkoitat varmaan että penkin ja ratin asetukset muuttuu välillä itsekseen? Kuskin vaihtuessahan ne tahtoo kaikissa autoissa vaihtua ja kuuluukin vaihtua. Onko muistipenkit (ei vakiona kaikissa 221:ssä)? Tarkoittaisitko että muistiin asetetut asennot muuttuu? Nämä ihan omilla ohjainlaitteilla, tuskin etuSAM-ongelma.
Kuskin kohdalle osoitteleva sisävalo vai sisävalot yleisesti kuskin ovea avattaessa (kuskille erikseen ei taida ollakaan kuin lukuvalo)? Minkähänlaisesta ajasta puhut, jossain kohtaa niiden kuuluukin sammua itsestään mutta sammuuko nopeammin kuskin ovesta kuin vaikkapa matkustajan ovesta?
Re: W221 etupään sam modulit/ häiriöt
Vedenpoistoreikien tukkeutuminen on mahdollista ja itsekin olen yhtä sellaisen ongelman seurausta korjannut. Vänkärin jalkatilan prefuseboksissa oli vettä ja siitä vaikka jos mitä vikaa, samaten vänkärin penkin ohjainlaitteessa.
wiimax.fi
Re: W221 etupään sam modulit/ häiriöt
Synkistelin valmiiksi tuon pissapojan takia, siksi sam epäily. Vika oli kuitenkin pumpussa. Purin pumpun, sisällä 1e arvoinen moottori. Yli 100ke käryssä heikompia osia kuin ooppeleissa...hajoittelin samalla puskurin irrotusta kun kävin pumppuun käsiksi lyhdyn takaa. Täytyy sanoa että aika silkkoa löytyy korean kuoren alta, liittimet pitäs kirurgin avata muuten kynnet katkeilee. Hohhoijaa.
Viimeinen oikeasti käyttö laadukas s lienee w140
Miten sen u raudan joka liittää lokasuojan etuosan puskuriin saa paikoilleen? Aikamoinen viritys.
Asiaan. Empä ole ajanottokellolla noita sisävalojen aikoja mitannut, mutta tuntus että kun auton moottorin sammuttaa ja avaa ja pitää oven auki niin etuosan valon pitäs palaa jonkun aikaa.
Mutta ei. Painat katon nappuloista. Mistään ei tapahdu mitään kun valot ovat kerran sammuneet.
Löytyykö tips dokkari foorumilta?
Ratin asento vaihtelee , on väistötoiminto päällä. Aika usein käy niin että menet autoon, ovi kiinni, kone käytiin, ratti jää ylös. Avaat oven ja suljet, ratti tulee alas, mutta ei aina samaan paikkaan.
Toinen peili jumittaa joskus, jää suppuun. Varmaan sielläkin 1e lelumoottori.
Kerrotko lisää tuosta vesireikien tukkeitumisista?. Onko muutakin aukirassattavaa kun ne naurettavan pienet putkenpäät tuulilasin alakulmissa? Missäs se prefusebox väkärin puolella on? Lattialla? Penkin alla?
Sellainenkin ominaisuus löytyy että ristiselän saatö putoaa ajon aikana nollille. Kuulemma tätä ominsisuutta esiintyy.
Viimeinen oikeasti käyttö laadukas s lienee w140
Miten sen u raudan joka liittää lokasuojan etuosan puskuriin saa paikoilleen? Aikamoinen viritys.
Asiaan. Empä ole ajanottokellolla noita sisävalojen aikoja mitannut, mutta tuntus että kun auton moottorin sammuttaa ja avaa ja pitää oven auki niin etuosan valon pitäs palaa jonkun aikaa.
Mutta ei. Painat katon nappuloista. Mistään ei tapahdu mitään kun valot ovat kerran sammuneet.
Löytyykö tips dokkari foorumilta?
Ratin asento vaihtelee , on väistötoiminto päällä. Aika usein käy niin että menet autoon, ovi kiinni, kone käytiin, ratti jää ylös. Avaat oven ja suljet, ratti tulee alas, mutta ei aina samaan paikkaan.
Toinen peili jumittaa joskus, jää suppuun. Varmaan sielläkin 1e lelumoottori.
Kerrotko lisää tuosta vesireikien tukkeitumisista?. Onko muutakin aukirassattavaa kun ne naurettavan pienet putkenpäät tuulilasin alakulmissa? Missäs se prefusebox väkärin puolella on? Lattialla? Penkin alla?
Sellainenkin ominaisuus löytyy että ristiselän saatö putoaa ajon aikana nollille. Kuulemma tätä ominsisuutta esiintyy.
Re: W221 etupään sam modulit/ häiriöt
Tuosta ratista, sinulla varmaan easy entry aktiivisena? Oletko kokeillut ilman sitä? Säätyykö penkit kahden muistipaikka-asennnon välillä moitteetta? Aiemmasta tulkitsin että ovet ja ratti vaeltaa omia aikojaan ajonkin aikana.
Peileissä parkkikääntö päällä ja se oikkuilee? Varmaan normaalia yli 50 tkm loppuun ajetuissa mersuissa ikävä kyllä.
Ilmapussit tai niiden venttiilit vuotaa helposti. Sitä pahempi mitä varustellummat penkit. Muutenkin hassua kun pussien täyttöaste on autolla muistissa mutta ei se niitä startissa automaattisesti täytä vaan pitää muistinapista herättää. Varmaan joku suunnittelija laskenut että eihän ne ala vuotaa tai siinä vaiheessa vaihdetaan uuteen autoon.
Sisävalojen toimintaa en muista muistakaan mersumalleista, omastakaan.
Peileissä parkkikääntö päällä ja se oikkuilee? Varmaan normaalia yli 50 tkm loppuun ajetuissa mersuissa ikävä kyllä.
Ilmapussit tai niiden venttiilit vuotaa helposti. Sitä pahempi mitä varustellummat penkit. Muutenkin hassua kun pussien täyttöaste on autolla muistissa mutta ei se niitä startissa automaattisesti täytä vaan pitää muistinapista herättää. Varmaan joku suunnittelija laskenut että eihän ne ala vuotaa tai siinä vaiheessa vaihdetaan uuteen autoon.
Sisävalojen toimintaa en muista muistakaan mersumalleista, omastakaan.