W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Elikkä melkoisiä vaikeuksia saada takaisin jarrut tähän vermeeseen. Jarruputki meni takapäästä poikki ja se uusittiin molempiin takajarruihin ja laitettiin helmiliitoksilla kiinni terveeseen putkeen ettei tarvinnut keulaan asti vetää. Jarruja on ilmattu ylipaineistajalla täyttökorkista. On poljettu jarruja auton käydessä ja käyty tekemässä pitkiä abs jarrutuksiakin välillä. Nestettä on nyt vaihdettu ainakin 15 litraa lävitse ja viimeisimpänä vaihdettiin pääsylinterikin ja edelleen jarrupoljin painautuu hiljalleen pohjaan auton ollessa käynnissä. Toki autossa on jarrut mutta ei sellaiset kun pitäisi. Putket tai liitokset eivät vuoda mistään mutta siltikään ei tähän kunnon jarruja olla saatu aikaiseksi. Olisiko arvon raadilla vielä ideoita moiseen pulmaan?
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Itselläni oli sama ongelma kesällä, meinasi ihan usko loppua, kun ei millään ilmaantunut. Mersuissa on kuulemma ollut aina ominaisuus tuo, ettei takajarrut lähde ilmaantumaan. Tähän on yksi konsti. Poraa pieni reikä jarrunestesäiliön korkkiin, siihen paineilmapistooli, takasatulasta ilmanippa auki ja ilmaa niin perkuleesti. Kun takaa lentää jarruneste suorana pissinä, rupee ne jarrutkin ilmaantumaan.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
ilmattu ohjeidenmukaisesti että säiliöön 2bar ja hitaasti samalla pumpaten poljinta?
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Eikös jarrupolkimen painuminen hiljalleen alas tyhjäkäynnillä ole BAS:ista tai jostain muusta johtuva Mersun ominaisuus? Jos siis jarrut muutoin toimii normaalisti ajossa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Eihän ole laitettu liikaa sitä painetta taisi olla että 2.5 max
Mökkillä
'
'
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Esimerkiksi Bosch testerillä + jarrutohtorilla onnistuu hyvin. Ilman testeriä ja jarrutohtoria ei onnistu oikein millään päätellen siitä miten näitä tulee toisilta korjaamoiltakin ilmattavaksi.
wiimax.fi
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Tosiaan poljettu on hitaasti ja kovaa ja kaikkea siltä väliltä . Painetta on kannussa se 2 baria ollut. Mutta ei vaan vieläkään jarruista sellaista tuntua mitä pitäisi olla, toki ovat paremmaksi tulleet. Pystyykö starilla hommaa jotenkin auttamaan?
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Taisi ne saada Starillakin ilmattua. En ole juuri kokeillut kun Bosch on niin helppo käyttää tuohon.
wiimax.fi
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Hei, vaihdoin juur kuskinpuolen jarruputken taakse! Putki "räjähti" (aiemmin) katsastuksessa ja pääsi tyhjenemään aina ABS-yksikköä myöten. Normaali ilmaaminen ei tunnu onnistuvan, joten onko ainoa keino käydä asianmukaisella korjaamolla? Kaverin kaveri oli sitä mieltä, että ilmaaminen kyllä onnistuu, jos osaa pelata ABS-yksikön (käynnistymisen..?) kanssa. Jos ymmärsin oikein, niin yksikkö käynnistyy jossain vaiheessa, jolloin ilmaaminen saattaisi onnistua. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Ilmeisesti sinulla prefacelift ja SBC jarrut? kun puhut käynnistymisistä. Testeriin vaan.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Kyseessä on juurikin ns. facelift -malli. (vm. 2007)
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Korjaamonkin pitää tosiaan olla asianmukainen, kaikki pajat ei saa tuota ilmattua.
wiimax.fi
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Eli kotikonstein tuota ei siis saa ilmattua. Sen verran tuota on tullut jo rassattua, että kiinnostaisi tietää miksi? Kuuleman mukaan (tutun tuttu Veholta) yksikön saisi ilmattua vaikkapa siten, että auto on käynnissä....
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Siis onks tuossa nyt SBC jarrut vai ei? Eikai faceliftin jarruissa mitään ihmeellistä ole ilmata.
Star C3 @LPR
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Kyseisessä autossa ei ole SBC-jarruja, joten se ei ole ongelma. Kyse on ollut siitä, pystyykö ns. ABS-yksikön ilmaamaan kotikonstein - vai täytyykö käyttää "pajalla"...??
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
niinkuin dealer edellä sanoo, ovat nämä 'tavallisiila jarruillakin' olevat olleet hieman kenkkuja ilmattavia, jarrutohtori ihan ehdoton. En ole ABR jarrullisen osiosta löytänyt erikseen ohjattua ilmausohjausta starista... ainakaan CLS:n osalta, veikkaan että se on sama W211:ssä. Toki siellä paljon pumppuun ja ventiileihin liittyviä ohauksia löytyy developerpuolelta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Eniten noita facelift 211 tulee pajalle kun ei ole onnistunut kotona / toisella korjaamolla jarrujen ilmaaminen. Eikä mene ihan naps ja kops aina vaikka osaa ja on oikeat laitteet.
Vaan samapa tuo minulle mitä päätätte tästä asiasta lopputulokseksi
Vaan samapa tuo minulle mitä päätätte tästä asiasta lopputulokseksi
wiimax.fi
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Facelift w211 ilmattu "kotikonstein". Kiitos kaikille kommentoijille! Vehon kaveri oli siis oikeassa. Aikaa meni jonkinverran, mutta lopulta ilmat tuli pois! Jee!!
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Toivottavasti toimii myös jatkossa ja silloin kun jarruja tarvitaan. Pari ihan tavallista abs-jarrullista on tehnyt sellaisen tempun että ilmauksen jälkeen läpsähtänyt poljin kerran pohjaan vaikka ilmatessa ja sen jälkeenkin tuntunut kovalta.
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
W211 08. Sama homma esissä. Takaputki mäti puhki ja piiri pääsi tyhjäksi kun pinnankorkeusanturi kai kanitti eikä herjannut. Tein uuden putken koko matkalle. Pikaisesti boschilla jo yritetty mut vielä vaiheessa. Joku kupla vielä pumpun syövereissä lymyää..
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Boschilla onnistuu kunhan on jarrutohtori myös apuna kuten ohje on. Joskus joutuu tekemään 2 tai 3 kertaa että saa kaikki ilmat pois.
Ilman testeriä omin konstein "onnistuneet" ilmaukset eivät ole kehumisen aihe, syyn nimimerkki E200kompressor edellä kertoikin.
Ilman testeriä omin konstein "onnistuneet" ilmaukset eivät ole kehumisen aihe, syyn nimimerkki E200kompressor edellä kertoikin.
wiimax.fi
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Ongelmana kotikonstein on abs yksikön venttiilit jotka eivät aukea ilman ohjausta kuin tietyllä paineella.
Ongelma tulee siinä että tarvittava paine ylittää suositellun maksimi ilmaamispaineen 0.3-0.5bar verran jolla abs yksikön venttiilit saa pakotettua auki.
Saa ilmattua kotikonstein mutta riskinä on että pullauttaa pääsylinterin tiivisteen jos yhtään liikaa kulunut tai tarpeeksi vanhentunut. Sitten pääsee vaihtamaan pääsylinteriä ja ilmaamaan kaikkia pyöriä.
Toimenpide ei riko abs yksikköä, sen rakenne on suunniteltu huomattavasti suuremmille paineille.
Mutta on mahdollista kotikonstein jos autoa on mahdotonta siirtää välimatkan tai muun esteen takia pajalle, enkä suosittele kuin viimeisenä keinona.
Parempi vaihtoehto on osaava käyttäjä ja testeri millä abs yksikköä pystyy aktivoimaan ja vaikka se mätänetin edullisin paineella toimiva jarrujen ilmaus purkki.
Ilman paineavusteista ilmaajaa ei onnistu mitenkään.
Ongelma tulee siinä että tarvittava paine ylittää suositellun maksimi ilmaamispaineen 0.3-0.5bar verran jolla abs yksikön venttiilit saa pakotettua auki.
Saa ilmattua kotikonstein mutta riskinä on että pullauttaa pääsylinterin tiivisteen jos yhtään liikaa kulunut tai tarpeeksi vanhentunut. Sitten pääsee vaihtamaan pääsylinteriä ja ilmaamaan kaikkia pyöriä.
Toimenpide ei riko abs yksikköä, sen rakenne on suunniteltu huomattavasti suuremmille paineille.
Mutta on mahdollista kotikonstein jos autoa on mahdotonta siirtää välimatkan tai muun esteen takia pajalle, enkä suosittele kuin viimeisenä keinona.
Parempi vaihtoehto on osaava käyttäjä ja testeri millä abs yksikköä pystyy aktivoimaan ja vaikka se mätänetin edullisin paineella toimiva jarrujen ilmaus purkki.
Ilman paineavusteista ilmaajaa ei onnistu mitenkään.
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Ok! Itsekään en kyl uskonut, että ilmaus onnistuisi "kotikonstein". Toisaalta paluuputken liittäminen "nippaan" muutti tätä oletusta. Ilmakuplien hiljalleen liikkuessa kohti jarrunestesäiliötä jatkoin polkemista - kunnes paluuna tuli pelkkää nestettä. Samalla "räpläsin" avaimesta virtoja päälle ja pois. Lopulta tuntuma palasi. Aikaa meni yhteensä noin tunti.
Harkitsin muuten jonkinlaista paineella toimivaa "avustajaa", mutta sellaiselle ei lopulta ollut tarvetta.
Harkitsin muuten jonkinlaista paineella toimivaa "avustajaa", mutta sellaiselle ei lopulta ollut tarvetta.
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Imuilman lämpö ja maffi. Ei hyötyä.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Sanoisin että ilmanpaineanturi ja ilmamassamittari...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 facelift jarrujen ilmaus ongelma
Jep (ilmanpaine/alipaineanturi)
lämpötila anturi on kuulerin jälkeen,
Mökkillä
'
'