W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
merssumiäs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 04.10.2012 22:08

W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja merssumiäs »

Laatikko auki ja ainakin yhdessä synkronirenkaissa näkyy kulumaa.. Mistä saa halvimmalla ostaa ja onko vaikea homma vaihtaa? Akselista sokka pois ja purkamaan ja uusi tilalle ja käänteisessä järjestyksessä takas ja loota kasaan???
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2649
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

merssumiäs kirjoitti:Laatikko auki ja ainakin yhdessä synkronirenkaissa näkyy kulumaa.. Mistä saa halvimmalla ostaa ja onko vaikea homma vaihtaa? Akselista sokka pois ja purkamaan ja uusi tilalle ja käänteisessä järjestyksessä takas ja loota kasaan???
Tuota, se synkronirenkaan kuluma varmasti vaikeuttaa vaihteen kytkeytymistä mutta ei kait vaikuta vaihteen päälläpysymiseen...

Miltäs ne vaihteensirtäjät näyttivät?
merssumiäs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 04.10.2012 22:08

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja merssumiäs »

Joo se ykkösen päällä pysyminen olikin se ongelma.. Aattelin että se olis siittä synkronirenkaan kulumasta kiinni, mutta se vaikuttaakin siihen vaihteen päälle pistämiseen, no pykälät kyllä meni hyvin paikkaansa siinä.. No niissä vaihteensiirtäjissä on sellaset muoviset pienet mustat palat päissä ja niissä näkyy pientä kulumaa, sellanen selvä kuluma raja, mut jos niistä johtuisi, niin onko pienestä kulumasta jo kiinni? Luin tuolta jostain että (lontoon kielellä) joku oli vaihtanut vaan ne muovipalaset siirtäjiin ja oli ongelma lähtenyt.. Siinä luki vaan että niitä muovipalasia ei saa ostaa mistään ja en tajunnut mistä se oli ne hommannut.. Siis jos ihan oikein sitäkin suomensin..? Va oliko siinä niin että oli koko sen mekanismin hommannut uuden ja sillä olis tullu kuntoon..
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2649
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

merssumiäs kirjoitti:Joo se ykkösen päällä pysyminen olikin se ongelma.. Aattelin että se olis siittä synkronirenkaan kulumasta kiinni, mutta se vaikuttaakin siihen vaihteen päälle pistämiseen, no pykälät kyllä meni hyvin paikkaansa siinä.. No niissä vaihteensiirtäjissä on sellaset muoviset pienet mustat palat päissä ja niissä näkyy pientä kulumaa, sellanen selvä kuluma raja, mut jos niistä johtuisi, niin onko pienestä kulumasta jo kiinni? Luin tuolta jostain että (lontoon kielellä) joku oli vaihtanut vaan ne muovipalaset siirtäjiin ja oli ongelma lähtenyt.. Siinä luki vaan että niitä muovipalasia ei saa ostaa mistään ja en tajunnut mistä se oli ne hommannut.. Siis jos ihan oikein sitäkin suomensin..? Va oliko siinä niin että oli koko sen mekanismin hommannut uuden ja sillä olis tullu kuntoon..
Todennäköisesti ne kulumat ovat melko vähäisen näköisiä mutta katsoitko onko siirtäjissä merkkejä vääntymisestä tai muuta vastaavaa? Joku syyhän siihen pomppimiseen on olemassa. Nimenomaan sen ykkösvaihteen pomppimiseen joka säätäessä muuttui toisen vaihteen häiriöiksi.
merssumiäs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 04.10.2012 22:08

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja merssumiäs »

Joo niissä paloissa kulumaa, mutta en tiedä enkä katsonut vielä niin tarkkaan niitä siirtäjiä, että olisiko ne voinut vääntyä tai jotai muuta sellasta.. Ne kyllä aika jämäkkää rautaa, että ei uskoisi ihan helpolla niitten vääntyvänkään.. Pitää kattella huomenna tarkemmin niitäkin.. Voikohan sen mekanismin saada helpost hiukan väärään asentoon, että vaihteet ei liikkuisi helposti, siis siinä ihan käsin kun laatikko pöydällä, meinaan ei oikein löytynyt pykäliä vai kuuluuko niitä löytyäkkään jos ei ole kokonaan kasassa ja vielä ne laatikon päälliset mekanismitkaan kiinni..
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja etrade »

Tuolla ei lue Vitoa, mutta sivuja ei ole päivitetty vuosiin. Soittaisin tuonne.
http://www.tamgears.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

etrade kirjoitti:Tuolla ei lue Vitoa, mutta sivuja ei ole päivitetty vuosiin. Soittaisin tuonne.
http://www.tamgears.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei lue citoa mutta sattaa olla henkilö mallisessa samat osat noissa kohdin

Pompimeesen vaikutta myös se menköö alkjaankan kunnolla päälle

(valitettavasti taas näytää että väärällä öljyn määrällä jäleen tuhotu yksi )
Mökkillä
'
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja atlas »

Synkro ei ole kuin kytkeytymistä varten....päällä pysyminen , sen syy löytyy muualta....monesti kytkentä rengas kantaa liian vähän eli osat kuluneet...jousi kuormitteinen itse sisä osasssa olevat kolme irto osaa on kuluneet tai jousi poikki...riippuen kyllä laatikon merkistä miten se on toteuttettu...ja lopuksi vivuston säätö.
Saat synkronkin kl-varaosan kautta..s-postia sinne.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Tatu92
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 28.10.2019 21:36

Re: W639 vito 6 vaihteisen manuaalin synkronirenkaat..

Viesti Kirjoittaja Tatu92 »

merssumiäs kirjoitti:Laatikko auki ja ainakin yhdessä synkronirenkaissa näkyy kulumaa.. Mistä saa halvimmalla ostaa ja onko vaikea homma vaihtaa? Akselista sokka pois ja purkamaan ja uusi tilalle ja käänteisessä järjestyksessä takas ja loota kasaan???

Minkämoinen homma oli purkaa laatikko?
Vastaa Viestiin