Toivottavasti järki pysyy mukana eikä liika vouhotus nouse hattuun. Hosumalla ei hyvä tule, vai miten se meni?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mer ... #gs.60m9ao" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes lopetti polttomoottorien kehittämisen?
Mercedes lopetti polttomoottorien kehittämisen?
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Mercedes lopetti polttomoottorien kehittämisen?
Höpö höpöä. Veho julkaisi asiasta jo tiedotteen.
https://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r ... a,c2917212" onclick="window.open(this.href);return false;
https://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r ... a,c2917212" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mercedes lopetti polttomoottorien kehittämisen?
Termit tutuiksi, Vehon vastineesta:
"Daimler toteuttaa tinkimättä esiteltyä kolmen kaistan voimanlähdestrategiaa, jonka muodostavat 48 voltin järjestelmällä varustetut polttomoottorit (EQ Boost), ladattavat bensiini- ja dieselhybridit (EQ Power) ja täyssähköautot (EQ) sekä polttokennoautot (F-CELL)."
EQ Boost siis kansankielessä "kevythybridi" (lataa vain jarrutusenergiaa ym. kuten esim. Toyotan Prius aikoinaan)
EQ Power on varsinainen PHEV eli Plug-in Hybrid Electric Vehicle... B-sarjalaisessa esim. akulla ajo onnistuu 50-60 km täysin akuin.
EQ on sitten täyssähkö, kuten uusi EQC ... ja lisää näitä on tulossa
Mikä siinä on että itseä kyllä alkoi eniten puhutella tuo uusi E-sarjaan 2016 esitelty "FAME-perheen" OM654 diesel...
Suomessa verotus laahaa perässä: Jotensakin perv.. tilanne että myös diesel-hybridistä maksetaan dieselverot(?)
(Tietty se alempi CO2-lukema vaikuttaa noissa mutta silti...)
"Daimler toteuttaa tinkimättä esiteltyä kolmen kaistan voimanlähdestrategiaa, jonka muodostavat 48 voltin järjestelmällä varustetut polttomoottorit (EQ Boost), ladattavat bensiini- ja dieselhybridit (EQ Power) ja täyssähköautot (EQ) sekä polttokennoautot (F-CELL)."
EQ Boost siis kansankielessä "kevythybridi" (lataa vain jarrutusenergiaa ym. kuten esim. Toyotan Prius aikoinaan)
EQ Power on varsinainen PHEV eli Plug-in Hybrid Electric Vehicle... B-sarjalaisessa esim. akulla ajo onnistuu 50-60 km täysin akuin.
EQ on sitten täyssähkö, kuten uusi EQC ... ja lisää näitä on tulossa
Mikä siinä on että itseä kyllä alkoi eniten puhutella tuo uusi E-sarjaan 2016 esitelty "FAME-perheen" OM654 diesel...
Suomessa verotus laahaa perässä: Jotensakin perv.. tilanne että myös diesel-hybridistä maksetaan dieselverot(?)
(Tietty se alempi CO2-lukema vaikuttaa noissa mutta silti...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...