W124; 230E koneella

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ari Tapani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 14.08.2019 22:47

W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja Ari Tapani »

Semmosta että omaan korvaan kuuluisi moottorista että aivan kuin venttiilit naputtais, varsinkin kovilla kierroksilla räpisee n5000/min. Onko Etelä-Suomessa näiden osaajia tai vaikka tuossa Hämeessäkin?
Auto on oikeesti ajettu vain 179tkm mutta seissyt tallissa aika kauan ja nyt museorekattu ja aikomus säilyttää pitkään ja olis hienoa jos tekniikkakin pelaisi yhteen auton muuhun kuntoon. Onko näissä hydrauliset nostajat?
W213, 220d 4matic vm.2018
W124, 230E autom. vm.1988
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

On hydraulinostajat, harvemmin kierroksilla elämöivät, ellei sitten ole tukkeessa huonojen öljyjen yms. takia. Yleensä naputtelevat käynnistyksen jälkeen enemmän ajetuissa koneissa. Nokka-akselin kuluneisuus kannattaisi tarkastaa, etenkin jos on yksirivisellä jakoketjulla, ainakin niissä nokka saattoi kulua huonoon kuntoon jo aika pienillä kilometreillä.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
Ari Tapani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 14.08.2019 22:47

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja Ari Tapani »

Tässä on kaksirivinen. Onko suosituksia korjaamosta, Pohjois Vantaan tai Hyvinkään alueen läheltä kuka homman hoitaisi kuntoon?.
W213, 220d 4matic vm.2018
W124, 230E autom. vm.1988
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja atlas »

Näpättääkö öljynpaine viisari tai soutaa kuumana?...milloin öljyt vaihdettu?
Toi konetyyppi tekee sen jos öljynpaine suodin tukkeutuu laskee se painetta suotimen ohi ja paineet voi tällöin myös vaeltaa....vaihdapa se suodin ainakin.
Muutenkin museo autolla tulee suotimen käyttö ikä aika nopeasti vastaan vaikka sillä ei ajetakaan paljoa..eli öljyt vaihtoon ehkä noin max 5000km.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 825
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

Forte puhdistus auttaa joskus nostajien "puhdistukseen". Itse kerran kokeilin ja hiljeni huomattavasti nostimien ääni.

Riihimäellä Kontiontien autohuolto ja Petteri Saarinen korjailee noita päivittäin. Todella osaava kaveri mersujen kanssa.

Mutta kokeilisin ensin tuota puhdistusta, jos muuten moottori ok.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hyvinkäällä on sylinterinkansien erikoiskorjaamo Hyvinkään Kansityö, jossa osataan kansityöt. Siellä aikoinaan laitoin vastaavanlaisen M102-koneen kannen kuntoon ja hyvää työtä tehtiin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse kannessahan ei ole vikaa vaan öljyn kierto..eli toi putsari tukos...ja nostajat kun yleensä nakuttaa tuhjäkäynnillä voi ne myös nakuttaa koko kierros alueen mutta harvinaista.
Kun koneella on näin vähän ajettu on karsta lika päässyt tukkimaan kanavia eli toi forten pesu ja öljyjen vaihto olisi joka tähän auttaa.
Muutenhan noi nostajat kestää satoja tuhansia ajaa.
Eli vähän ajettu moottori ja aika ja ajamattomuus tekee myös tepposensa ja voi lopulta olla moottorin surma kun moottori ei peseydy ja tee voitelu kerrosta...siksihän noita on ajan saaatossa männänrenkaat jumissa ja parhaat ruostuneet aivan jumiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ari Tapani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 14.08.2019 22:47

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja Ari Tapani »

Vika selvisi;
Nokka-akselin pari nokkaa kuluneet, ilmeisesti karkaisuvirhe, samalla meni pari uuttaa keinuvipua ja kaikki hydr.nostajat.
Kustannus alle 500,-.
Nyt käy siististi.
W213, 220d 4matic vm.2018
W124, 230E autom. vm.1988
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W124; 230E koneella

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Ari Tapani kirjoitti:Vika selvisi;
Nokka-akselin pari nokkaa kuluneet, ilmeisesti karkaisuvirhe, samalla meni pari uuttaa keinuvipua ja kaikki hydr.nostajat.
Kustannus alle 500,-.
Nyt käy siististi.
Hyvä paketti nyt :thumbup:
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
Vastaa Viestiin