W124 OT-Pumpun kiinnitys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
olze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 18.08.2016 14:15
Paikkakunta: Tampere

W124 OT-Pumpun kiinnitys

Viesti Kirjoittaja olze »

Moi!

Nyt tarvis turvautua foorumin apuun, en löytänyt haulla tai googlesta tarkkaa tietoa:

Vaihdoin tuossa ohjaustehostimen toiseen, ja samalla tein tiivistehuollon. Oli vanhasta tyypillisesti korvake katkennut pumpusta.
Vanha pumppu oli vain niillä kahdella etummaisella pitkällä pultilla kiinni, joista toiseen tulee neliöholkki ja mutteri, toinen vain ruuvautuu sisään lohkoon.
Kyse dieseli-250D vapari OM602.912 koneesta.

Vanhassa M111.960 16V 2.2 bensamoottorissa mulla oli takanakin sellatteet ylimääräset korvakkeet, joihin tuli kiinni lyhyehköt TORX-pultit.
Onko nää diisselien pumputkin alkujaan ollut kiinni myös takaa pulteilla? Vaihtopumpussa on kyllä nuo torx-pultit pultattuna pumppuun, mutta lohkosta en äkkiseltään löytänyt mitään, minkä läpi nuo pultit vetää pumppuun kiinni sieltä "takakautta".

Tarviiko siihen jonkun ylimääräisen korvakekilkkeen, joka pultataan jonnekin lohkoon, ja josta sitten vedetään läpi pultit pumppuun? Äkkiseltään luulisi, että tuo pumppu olisi vähintäänkin neljällä pultilla tuettuna, niinkuin siinä bensavehkeessäkin. Pelkään, että pelkästään noilla kahdella etummaisella pultilla kiinnittäessä riski uudenkin pumpun korvakkeen halkeamiseen on suurehko.. :wtf:
Vastaa Viestiin