Seisontajarrun herkistely

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Oiler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Seisontajarrun herkistely

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Auto on S212 250CDI 4Matic, vm. '12, ajettu vasta 60 tkm. Keväällä vuosihuollossa valittelin huonosti palauttavasta seisontajarrun polkimesta. Merkkiliike oletti vian olevan takapäässä ja tilasi sinne uudet osat, mutta ei sieltä mitään vikaa sitten löytynytkään. Ehdottivat seuraavaksi poljinsysteemin vaihtoa, mutta vihelsin pelin poikki ja ajattelin katsoa sitä itse. Nyt kesäaikaan poljin palauttaa kuitenkin hyvin ja kuumalla kelillä oikein ponnekkaastikin. Onko siellä jossakin jokin rasva, joka on talvella liian jähmeää ja pitäisi vaihtaa tai onko jokin vaijeri, joka ei liiku kuoressaan. Joka tapauksessa itse mekanismi tuntuu olevan kunnossa, mutta jokin sitä kylmässä kangistaa. Onko kenelläkään mitään vinkkiä/ohjetta, mitä kannattaisi tehdä ? Kiitos.
------------------------------
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Re: Seisontajarrun herkistely

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Oiler kirjoitti:Auto on S212 250CDI 4Matic, vm. '12, ajettu vasta 60 tkm. Keväällä vuosihuollossa valittelin huonosti palauttavasta seisontajarrun polkimesta. Merkkiliike oletti vian olevan takapäässä ja tilasi sinne uudet osat, mutta ei sieltä mitään vikaa sitten löytynytkään. Ehdottivat seuraavaksi poljinsysteemin vaihtoa, mutta vihelsin pelin poikki ja ajattelin katsoa sitä itse. Nyt kesäaikaan poljin palauttaa kuitenkin hyvin ja kuumalla kelillä oikein ponnekkaastikin. Onko siellä jossakin jokin rasva, joka on talvella liian jähmeää ja pitäisi vaihtaa tai onko jokin vaijeri, joka ei liiku kuoressaan. Joka tapauksessa itse mekanismi tuntuu olevan kunnossa, mutta jokin sitä kylmässä kangistaa. Onko kenelläkään mitään vinkkiä/ohjetta, mitä kannattaisi tehdä ? Kiitos.
Poljin on mekaaninen vipusysteemi joka on nivelöity jostakin yläpäästään koriin. Vanhemmissa oli takapenkin alla epäkeskoon perustuva automaattisäätö joka voisi myös olla kuiva liikkuvilta osiltaan. En tiedä onko W212 -mallissa tuollaista.

Noihin ja ylipäätään kaikkiin jollakin tavalla liikkuviin osiin voi suihkuttaa esim. WD40 -voiteluainetta. Tuossa WD40:ssä on kätevä pitkä pilli juuri tuollaisia kohteita varten.
Usein voitelun jälkeen täysi vaikutus tulee vasta päivän-parin päästä aineen imeydyttyä joka paikkaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin