Kansi menossa koneistettavaksi, uudet venttiilinohjurit asennetaan ja istukat jyrsitään.
Uudet venttiilit hankittu.
Mutta. Onko tarpeen hioa venttiilejä tahnalla jos kaikki on uutta tai koneistettu uudenveroiseksi?
Uusien venttiilien ja istukoiden läppäys?
Uusien venttiilien ja istukoiden läppäys?
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: Uusien venttiilien ja istukoiden läppäys?
Koneistamolla tehdään loppu tiivistys hiomalla hieman eli ei tarvetta hiomiseen...muutenkin kylmänä toi kulma ero on pieni jota ei pitäisi läppäilemällä mennä ajamaan nollaan....muutenkin läppäys ei ole mitään kansi remonttia kun ajetaan vaan tiivistepintaa liian leveäksi ja tiivistys huononeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Uusien venttiilien ja istukoiden läppäys?
Venttiileitä hiotaan vai seetejä? Sillä kyselen, että pitääkö uudet venttiilit olla mukana koneistamolla?
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Uusien venttiilien ja istukoiden läppäys?
Tuo on oikea tapa tehdä homma.atlas kirjoitti:Koneistamolla tehdään loppu tiivistys hiomalla hieman eli ei tarvetta hiomiseen...muutenkin kylmänä toi kulma ero on pieni jota ei pitäisi läppäilemällä mennä ajamaan nollaan....muutenkin läppäys ei ole mitään kansi remonttia kun ajetaan vaan tiivistepintaa liian leveäksi ja tiivistys huononeen.
Väärä tapa, jota olen käyttänyt paljon ajetuissa autoissa joihin ei laiteta rahaa kiinni, on läpätä ventiilit ensin karkealla ja sitten hienolla tahnalla. Kuten mainitsit, kosketuspinta levenee.
Tällä hetkellä on käytössä bensa-auto jossa tuolla väärällä tavalla tehtiin venttiilityöt 53 000km sitten.
Kun käyttää se kannen siellä koneistamolla, on hyvä ennen kasausta tarkistaa venttiileiden tiiveys merkkaamalla kevyesti seetipinta neljästä kohtaa esim. lyijykynällä ja pyöräyttämällä kevyesti venttiiliä seetiä vasten jolloin jokainen merkki pitäisi katketa.
Ettei käy niin että ne venttiilityöt olisivatkin onnistuneet vähemmän hyvin...
Re: Uusien venttiilien ja istukoiden läppäys?
Yleensä venttiilin ja seetin kulma on 0.5-1astetta eri koska lämmetessään se menee nollaan ja siksikin ei saisi liikaa tahnalla hioa ettei se kulma häviä kokonaan pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-