W212 laatikko ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Possuvolvo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18

W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Possuvolvo86 »

Mikäköhä voisi vaivata laatikkoa kun kylmänä laittaa vaihteen tai pakin päälle niin auto pykii lähtemään niin rajusti liikkeelle että sammuu jarrua vasten, ihan kuin turbiini menisi heti lukkoon, laatikkoon vaihdettu öljyt , kyb ja johdinlevy joilla ei vaikutusta suuntaan eikä toiseen, lämpimänä toimii hienosti. Auto on siis 2010, 220cdi ja laatikko 722.6
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Possuvolvo86 kirjoitti:Mikäköhä voisi vaivata laatikkoa kun kylmänä laittaa vaihteen tai pakin päälle niin auto pykii lähtemään niin rajusti liikkeelle että sammuu jarrua vasten, ihan kuin turbiini menisi heti lukkoon, laatikkoon vaihdettu öljyt , kyb ja johdinlevy joilla ei vaikutusta suuntaan eikä toiseen, lämpimänä toimii hienosti. Auto on siis 2010, 220cdi ja laatikko 722.6
Tarkista määrän säädin, turbin lukitus, onhan öljy varmasti oikeaa ja oikea määrä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Possuvolvo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Possuvolvo86 »

Mitenkäs nuo tarkastetaan? Öljy mikä täll hetkellä laatikossa on liqui molyn top tec 1600 ja edellisen kerran vaihtoi paikallinen mersu korjaamo joka vaihtoi kybin ja johdinlevyn kun ennen tätä vikaa kylmänä kun laittoi pykälän päälle niin potkas kerran niin kovaa et meinas tekarit putoo suusta ja sammui siihen, sen jälkeen toimi muutaman kuukauden moitteitta ja sit tuli tämä edellä mainittu vika. Ja auto tuotu saksasta viime syksynä erään liikkeen toimesta joka oli vaihdatanu siihen öljyt heti kun auto oli suomeen tullut ja niillä se toimi noin noin kolme viikkoa moitteitta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Possuvolvo86 kirjoitti:Mitenkäs nuo tarkastetaan? Öljy mikä täll hetkellä laatikossa on liqui molyn top tec 1600 ja edellisen kerran vaihtoi paikallinen mersu korjaamo joka vaihtoi kybin ja johdinlevyn kun ennen tätä vikaa kylmänä kun laittoi pykälän päälle niin potkas kerran niin kovaa et meinas tekarit putoo suusta ja sammui siihen, sen jälkeen toimi muutaman kuukauden moitteitta ja sit tuli tämä edellä mainittu vika. Ja auto tuotu saksasta viime syksynä erään liikkeen toimesta joka oli vaihdatanu siihen öljyt heti kun auto oli suomeen tullut ja niillä se toimi noin noin kolme viikkoa moitteitta.
Öljyt tarkistetaan tikusta Öljyn ollessa 80c. öljy purkissa pitää olla merkintä MB236:10 tai MB236:14

jos on noin pain ostosta alaknut vaivata niin takaisin kaupaan ja pyydä laittaman kuntoon

E:öljyn laatu ja nuo muut tarkistukset kirjoitellut tänne monta kertaa ja tuonne mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Possuvolvo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Possuvolvo86 »

Tuon ensimmäisen ongelman se autoliike hoitikin mutta varsin vittumaiseen sävyyn et seuraavaks menee sit jo oikeustaisteluks jos rupee sen kanssa vielä tappelemaan.
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Sama vika tuolla:
I have had my car, Mercedes Benz Viano 2,2 diesel 2005, in a Mercedes Benz dealership garage for two months.
This is, when you put the car into DRIVE and REVERSE. The torque converter then locks and the car goes forward without touching the accelerator and when you stop at traffic lights, steps on the brake, the car goes dead!

I have had the torque converter replaced twice and once the valve box in the transmission. I have also tried a new control module for the transmission, which is placed at the front in the safety box on the left side under the hood. It has also has be tried to cut off all electrics to the auto trans without success! The car has also been connected to a MB computer to find any fault codes and none appear! On several occaisions new oil, a correct one for this transmission, has been put in the transmission.

The MB dealer here in Iceland is not able to figure out what the problem is, some of the MB mechanics seam to believe this problem arises from the engine but others do not agree. The car when it is running idle is normal, just as it is supposed to be.
https://forums.mbclub.co.uk/threads/via ... em.119964/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tais tulla Saksan tuliaisena tuo vika :?
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

jos lämmin vs kylmä on erona, niin luulisi sen johtuvan ns mekaniikasta/hydrauliikasta, eli se venttiili joka hoitaa lukitusta. ?
W212 E350cdi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Possuvolvo86 kirjoitti:Ja auto tuotu saksasta viime syksynä erään liikkeen toimesta joka oli vaihdatanu siihen öljyt heti kun auto oli suomeen tullut ja niillä se toimi noin noin kolme viikkoa moitteitta.
Eli ongelmia ollut jo maahantuotaessa, eivät vaihtele öljyjä laatikkon, jos toimii kunnolla.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Possuvolvo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Possuvolvo86 »

Nurmituomas kirjoitti:jos lämmin vs kylmä on erona, niin luulisi sen johtuvan ns mekaniikasta/hydrauliikasta, eli se venttiili joka hoitaa lukitusta. ?
Kyb venttiili on vaihdettu niin tuskin vika siinä ellei ole jo uutena ollut viallinen tai joku tukkinut sen
ojuntunen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.11.2015 09:41

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja ojuntunen »

Onko tähän löytynyt vastausta?

Itellä W212 tekee samaa mutta ei nuin rajusti. Kylmänä kun laittaa vaihteen päälle saa topakasti olla jarrulla, meinaa rynnätä heti. Talvella ongelmallista esim valoissa kun ei meinaa saada pysähtyyn. Meneekö lukko heti kylmänä päälle vai mistähän johtuu? Öljyt vaihdatettu 2x eri pajalla mutta ongelma sama.
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja ido59 »

tcc on käytössä pwm-ohjattuna 2-5 vaihteilla, tcc-solenoidin ollessa virrattomana se päästää tcc-piirin paineen ulos eikä lukko kytkeydy.
kun tcc pyrkii kytkeytymään ykköselläkin, vika on tcc-solkussa, sille tulevassa sähköohjauksessa, hydraulisessa tcc-ohjauksessa venakoneistossa tai turbiinissa.
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

Re: W212 laatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

Täällä samaa ryntäilyä ollut W246 7-vaihteisella automaattilootalla. Kerran sammunut kylmänä liikennevaloihiin kun meinas ryntäillä eteenpän. Sain kunolla seistä jarrulla. Kylmänä liikkelle lähtiessä rytkäyttää liikkeelle usein niin että niskat meinaa nitkahtaa. No nyt viime torstaina se sitten laukes kokonaan. Heitti ajosta 80 km/h nopeudesta vapaille, kuului vaan rytkäys ja auto jäi tienposkeen. Laatikko jumittui P-asentoon. Viasta ei vielä mitään tietoa kun selvittelevät vasta.

Tällaisia vikakoodeja antaa:
- Sisäakselin kytkintäluistissa on toimintahäiriö.
- Pysäköintisalvan salpamagneetissa on toimintahäiriö. Pysäköintisalpaa ei voida vapauttaa.
- Kierroslukutunnistimessa "turbiinipyörä" on sähkövika. Signaali ei ole uskottava.
- Paineensäätöventtiili 1 ei sulkeudu.
- Lamellikytkimessä 1 on toimintahäiriö.

Nämä viat kaiketi laatikon ulkopuolisia vikoja. Korjaamolta soitettin ja kerrottiin, että kytkin hajonnut kokonaan, vauhtipyörä myös ja jokin lukkorengas. Näiden korjaus tekee yhteensä 3200e sisältäen uudet öljyt laatikkoon. Vaihdelaatikosta eivät anna takuita että onko se rikki, koska eivät pääse vielä sitä tutkimaan ennen kun nämä on korjattu alta pois.
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
Vastaa Viestiin