W212 laatikko ongelmia
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18
W212 laatikko ongelmia
Mikäköhä voisi vaivata laatikkoa kun kylmänä laittaa vaihteen tai pakin päälle niin auto pykii lähtemään niin rajusti liikkeelle että sammuu jarrua vasten, ihan kuin turbiini menisi heti lukkoon, laatikkoon vaihdettu öljyt , kyb ja johdinlevy joilla ei vaikutusta suuntaan eikä toiseen, lämpimänä toimii hienosti. Auto on siis 2010, 220cdi ja laatikko 722.6
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W212 laatikko ongelmia
Tarkista määrän säädin, turbin lukitus, onhan öljy varmasti oikeaa ja oikea määräPossuvolvo86 kirjoitti:Mikäköhä voisi vaivata laatikkoa kun kylmänä laittaa vaihteen tai pakin päälle niin auto pykii lähtemään niin rajusti liikkeelle että sammuu jarrua vasten, ihan kuin turbiini menisi heti lukkoon, laatikkoon vaihdettu öljyt , kyb ja johdinlevy joilla ei vaikutusta suuntaan eikä toiseen, lämpimänä toimii hienosti. Auto on siis 2010, 220cdi ja laatikko 722.6
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18
Re: W212 laatikko ongelmia
Mitenkäs nuo tarkastetaan? Öljy mikä täll hetkellä laatikossa on liqui molyn top tec 1600 ja edellisen kerran vaihtoi paikallinen mersu korjaamo joka vaihtoi kybin ja johdinlevyn kun ennen tätä vikaa kylmänä kun laittoi pykälän päälle niin potkas kerran niin kovaa et meinas tekarit putoo suusta ja sammui siihen, sen jälkeen toimi muutaman kuukauden moitteitta ja sit tuli tämä edellä mainittu vika. Ja auto tuotu saksasta viime syksynä erään liikkeen toimesta joka oli vaihdatanu siihen öljyt heti kun auto oli suomeen tullut ja niillä se toimi noin noin kolme viikkoa moitteitta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W212 laatikko ongelmia
Öljyt tarkistetaan tikusta Öljyn ollessa 80c. öljy purkissa pitää olla merkintä MB236:10 tai MB236:14Possuvolvo86 kirjoitti:Mitenkäs nuo tarkastetaan? Öljy mikä täll hetkellä laatikossa on liqui molyn top tec 1600 ja edellisen kerran vaihtoi paikallinen mersu korjaamo joka vaihtoi kybin ja johdinlevyn kun ennen tätä vikaa kylmänä kun laittoi pykälän päälle niin potkas kerran niin kovaa et meinas tekarit putoo suusta ja sammui siihen, sen jälkeen toimi muutaman kuukauden moitteitta ja sit tuli tämä edellä mainittu vika. Ja auto tuotu saksasta viime syksynä erään liikkeen toimesta joka oli vaihdatanu siihen öljyt heti kun auto oli suomeen tullut ja niillä se toimi noin noin kolme viikkoa moitteitta.
jos on noin pain ostosta alaknut vaivata niin takaisin kaupaan ja pyydä laittaman kuntoon
E:öljyn laatu ja nuo muut tarkistukset kirjoitellut tänne monta kertaa ja tuonne mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18
Re: W212 laatikko ongelmia
Tuon ensimmäisen ongelman se autoliike hoitikin mutta varsin vittumaiseen sävyyn et seuraavaks menee sit jo oikeustaisteluks jos rupee sen kanssa vielä tappelemaan.
Re: W212 laatikko ongelmia
Sama vika tuolla:
I have had my car, Mercedes Benz Viano 2,2 diesel 2005, in a Mercedes Benz dealership garage for two months.
This is, when you put the car into DRIVE and REVERSE. The torque converter then locks and the car goes forward without touching the accelerator and when you stop at traffic lights, steps on the brake, the car goes dead!
I have had the torque converter replaced twice and once the valve box in the transmission. I have also tried a new control module for the transmission, which is placed at the front in the safety box on the left side under the hood. It has also has be tried to cut off all electrics to the auto trans without success! The car has also been connected to a MB computer to find any fault codes and none appear! On several occaisions new oil, a correct one for this transmission, has been put in the transmission.
The MB dealer here in Iceland is not able to figure out what the problem is, some of the MB mechanics seam to believe this problem arises from the engine but others do not agree. The car when it is running idle is normal, just as it is supposed to be.
https://forums.mbclub.co.uk/threads/via ... em.119964/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tais tulla Saksan tuliaisena tuo vika
I have had my car, Mercedes Benz Viano 2,2 diesel 2005, in a Mercedes Benz dealership garage for two months.
This is, when you put the car into DRIVE and REVERSE. The torque converter then locks and the car goes forward without touching the accelerator and when you stop at traffic lights, steps on the brake, the car goes dead!
I have had the torque converter replaced twice and once the valve box in the transmission. I have also tried a new control module for the transmission, which is placed at the front in the safety box on the left side under the hood. It has also has be tried to cut off all electrics to the auto trans without success! The car has also been connected to a MB computer to find any fault codes and none appear! On several occaisions new oil, a correct one for this transmission, has been put in the transmission.
The MB dealer here in Iceland is not able to figure out what the problem is, some of the MB mechanics seam to believe this problem arises from the engine but others do not agree. The car when it is running idle is normal, just as it is supposed to be.
https://forums.mbclub.co.uk/threads/via ... em.119964/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tais tulla Saksan tuliaisena tuo vika
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 laatikko ongelmia
jos lämmin vs kylmä on erona, niin luulisi sen johtuvan ns mekaniikasta/hydrauliikasta, eli se venttiili joka hoitaa lukitusta. ?
W212 E350cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 2768
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 laatikko ongelmia
Eli ongelmia ollut jo maahantuotaessa, eivät vaihtele öljyjä laatikkon, jos toimii kunnolla.Possuvolvo86 kirjoitti:Ja auto tuotu saksasta viime syksynä erään liikkeen toimesta joka oli vaihdatanu siihen öljyt heti kun auto oli suomeen tullut ja niillä se toimi noin noin kolme viikkoa moitteitta.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe 01.03.2019 18:18
Re: W212 laatikko ongelmia
Kyb venttiili on vaihdettu niin tuskin vika siinä ellei ole jo uutena ollut viallinen tai joku tukkinut senNurmituomas kirjoitti:jos lämmin vs kylmä on erona, niin luulisi sen johtuvan ns mekaniikasta/hydrauliikasta, eli se venttiili joka hoitaa lukitusta. ?
Re: W212 laatikko ongelmia
Onko tähän löytynyt vastausta?
Itellä W212 tekee samaa mutta ei nuin rajusti. Kylmänä kun laittaa vaihteen päälle saa topakasti olla jarrulla, meinaa rynnätä heti. Talvella ongelmallista esim valoissa kun ei meinaa saada pysähtyyn. Meneekö lukko heti kylmänä päälle vai mistähän johtuu? Öljyt vaihdatettu 2x eri pajalla mutta ongelma sama.
Itellä W212 tekee samaa mutta ei nuin rajusti. Kylmänä kun laittaa vaihteen päälle saa topakasti olla jarrulla, meinaa rynnätä heti. Talvella ongelmallista esim valoissa kun ei meinaa saada pysähtyyn. Meneekö lukko heti kylmänä päälle vai mistähän johtuu? Öljyt vaihdatettu 2x eri pajalla mutta ongelma sama.
Re: W212 laatikko ongelmia
tcc on käytössä pwm-ohjattuna 2-5 vaihteilla, tcc-solenoidin ollessa virrattomana se päästää tcc-piirin paineen ulos eikä lukko kytkeydy.
kun tcc pyrkii kytkeytymään ykköselläkin, vika on tcc-solkussa, sille tulevassa sähköohjauksessa, hydraulisessa tcc-ohjauksessa venakoneistossa tai turbiinissa.
kun tcc pyrkii kytkeytymään ykköselläkin, vika on tcc-solkussa, sille tulevassa sähköohjauksessa, hydraulisessa tcc-ohjauksessa venakoneistossa tai turbiinissa.
Re: W212 laatikko ongelmia
Täällä samaa ryntäilyä ollut W246 7-vaihteisella automaattilootalla. Kerran sammunut kylmänä liikennevaloihiin kun meinas ryntäillä eteenpän. Sain kunolla seistä jarrulla. Kylmänä liikkelle lähtiessä rytkäyttää liikkeelle usein niin että niskat meinaa nitkahtaa. No nyt viime torstaina se sitten laukes kokonaan. Heitti ajosta 80 km/h nopeudesta vapaille, kuului vaan rytkäys ja auto jäi tienposkeen. Laatikko jumittui P-asentoon. Viasta ei vielä mitään tietoa kun selvittelevät vasta.
Tällaisia vikakoodeja antaa:
- Sisäakselin kytkintäluistissa on toimintahäiriö.
- Pysäköintisalvan salpamagneetissa on toimintahäiriö. Pysäköintisalpaa ei voida vapauttaa.
- Kierroslukutunnistimessa "turbiinipyörä" on sähkövika. Signaali ei ole uskottava.
- Paineensäätöventtiili 1 ei sulkeudu.
- Lamellikytkimessä 1 on toimintahäiriö.
Nämä viat kaiketi laatikon ulkopuolisia vikoja. Korjaamolta soitettin ja kerrottiin, että kytkin hajonnut kokonaan, vauhtipyörä myös ja jokin lukkorengas. Näiden korjaus tekee yhteensä 3200e sisältäen uudet öljyt laatikkoon. Vaihdelaatikosta eivät anna takuita että onko se rikki, koska eivät pääse vielä sitä tutkimaan ennen kun nämä on korjattu alta pois.
Tällaisia vikakoodeja antaa:
- Sisäakselin kytkintäluistissa on toimintahäiriö.
- Pysäköintisalvan salpamagneetissa on toimintahäiriö. Pysäköintisalpaa ei voida vapauttaa.
- Kierroslukutunnistimessa "turbiinipyörä" on sähkövika. Signaali ei ole uskottava.
- Paineensäätöventtiili 1 ei sulkeudu.
- Lamellikytkimessä 1 on toimintahäiriö.
Nämä viat kaiketi laatikon ulkopuolisia vikoja. Korjaamolta soitettin ja kerrottiin, että kytkin hajonnut kokonaan, vauhtipyörä myös ja jokin lukkorengas. Näiden korjaus tekee yhteensä 3200e sisältäen uudet öljyt laatikkoon. Vaihdelaatikosta eivät anna takuita että onko se rikki, koska eivät pääse vielä sitä tutkimaan ennen kun nämä on korjattu alta pois.
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005