Hei.
Autoon vaihdettu kampiakselin asentotunnistin viime syksyllä vastaavien ongelmien johdosta. Vianorin testeri ei tunnin seurannan aikana antanut mitään vikailmoitusta. Paikkakunnalta mersuharrastaja painotti että asentotunnistimessa se vika suurella todennäköisyydellä johtuu. Nyt täällä Vantaalla alkanut sama ongelma, birssi sammuu kesken matkaa ja tauluun ilmestyy tutuksi tullut "EPC". MB käynnistyy muutamien sekunttien jälkeen normaalisti ja matka jatkuu. Joinain kertoina ennen sammumista vilahtaa keltainen hehkun valo. Onko vika paikallistettavissa johtosarjassa tai onko kosteudella jotain tekemistä mikä aiheuttaa hetkellisen oikosulun kun sammuu aina sateen jälkeen tai sen aikana...??
En henno laittaa muuten toimivaa peliä vielä paaliin. Muutama vuosi sitten Diesel korjaamossa vaihdettu jakajapummu (kallis). Vika ei ole pumpussa kun käynnistyy heti näin pumppuguru korjaamon asentaja kertoi.
Vastauspostissa pyytäisin pitkiä tai lyhyitä kommentteja em. kertomuksen pohjalta. Autoa olisi helpompi saattaa pukille kun tiedetään mistä vikaa suurinpiirtein haetaan kun testeristä ei tässä tilanteessa ole apua.
Ytävällisesti tervehtien.
faunis55@gmail.com
0445936158
W210 TD290 -97 sammuminen EPC
Re: W210 TD290 -97 sammuminen EPC
Ei siinä mitään vikaa ole.
Muuta hieman ajotapaa, vältä moottorijarrutuksia, siis heitä vaihde vapaalle tai elä nosta jalkaa kokonaan pois kaasulta.
Muuta hieman ajotapaa, vältä moottorijarrutuksia, siis heitä vaihde vapaalle tai elä nosta jalkaa kokonaan pois kaasulta.
Re: W210 TD290 -97 sammuminen EPC
Kiitos vinkistä näin tehdään. Mutta onko sama tehdä automaatilla tuntuu aika työläältä huomioida liikenteessä... Tämä menetelmä ei tiettävästi ole tyypillistä...
markku
Re: W210 TD290 -97 sammuminen EPC
Ei ole kokemusta, miten se automaatissa toimii mutta manuaalivaihteisessa minulla loppui se sammuilu kun muutin hieman ajotapaa.
Se saattoi sammua silloin kun moottorin lämpötila ei ollut vielä 80 astetta. EPC ja monet muutkin häiriövalot tuli mittariin mutta se lähti aina heti käyntiin kun käytti virran pois ja paineli häiriövalot sammuksiin.
Onhan se hankalaa jos se sattuu sammumaan jossakin kaupunkiliikenteen tilanteessa.
Se saattoi sammua silloin kun moottorin lämpötila ei ollut vielä 80 astetta. EPC ja monet muutkin häiriövalot tuli mittariin mutta se lähti aina heti käyntiin kun käytti virran pois ja paineli häiriövalot sammuksiin.
Onhan se hankalaa jos se sattuu sammumaan jossakin kaupunkiliikenteen tilanteessa.