220 cdi sammuu ajossa kuin leikaten.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
HOS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 13.03.2005 20:56

220 cdi sammuu ajossa kuin leikaten.

Viesti Kirjoittaja HOS »

No niin,

Nyt on ilmamäärämittari vaihdettu. Vaikutus oli dramaattinen.
Alakierroksille löytyi vääntöä ja kone käy paljon "tiiviimmin".

Mutta varsinaiseen asiaan. Alkuperäinen ongelma minkä takia aloin pöyhimään autoa oli tuo sammuminen. Kuin leikaten, kylmää tai kuumana,
vaihtelevan aika/ajomäärän kuluttua. Lähtee käymään heti ensistartista
ja käy tyhjäkäyntiä sekä ottaa kierroksia ihan normaalisti.

Sähkövikaan viittaa mutta missä? O-renkaita on vaihdeltu
naftapuolelle sekä suodin yms. Alipainetta ei muodostu
tankkiin ainakaan siinä määrin että se häiritsee. Naftaputkissa
ei ole kuplia.

Onko kysymys sammuttimen anturista? Virtalukosta?

Onko muilla kokemusta.

Hohhoijaa. :cry:

220 cdi 10/1998 stw E-malli
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joskus on vaihdeltu sinne Rail-putkeen niitä Mötiköitä. Toinen on painetunnistin ja toinen on paineen säädin. Pitäisi selvitä testerissä käynnillä kumpi rikki.
Joku mersupurkaamo??
HOS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 13.03.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja HOS »

Kyllä,

Testerissä on käyty kaksi kertaa viikon sisään. Testeri ei tunnista ko.
vikaa. Kaikkea muuta löytyy kyllä, lasinnostimet jne.

Kaikki suuttimet on mitattu, suodin vaihdettu, o-renkaita vaihdettu,
antureiden liittimet on irroteltu ja tarkistettu. Kumma homma.

Nyt uutena piirteenä huomasin että kun kierrokset pysyvät alle
2000 rpm niin kone pysyy käynnissä mutta ajelu on hieman rauhallista.
Sitten taas vastaavasti yli ~3200 pysyy myöskin käynnissä mutta
meno on aika hurjaa ja äänekästä. :shock:

Voisiko syy olla jänniteessä. Jos jännitteen säädin vaihtaa pienemmälle
(liian pienelle)teholle ja ajonesto reagoi jännitteeseen?

Ans kattoo nny.
Vastaa Viestiin