W202 C200CDI ja C220CDI eroavaisuudet?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

W202 C200CDI ja C220CDI eroavaisuudet?

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Terve!

Nämähän on tiedossa:
C200CDI: 75kW/102hv, 235Nm, 2151ccm
C220CDI: 92kW/125hv, 300Nm, 2151ccm

= Erovaisuudet lukemissa on tehty tehtaalla puhtaasti "lastuttamalla", mutta onko samassa yhteydessä tehty muita teknisiä muutoksia autoon/moottoriin?
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Automaattivaihteisissa kuulemma on eroa 200:ssa leinimpi laatikko.
Neuvottiin että 200 CDI:tä tomaatilla ei kannata lastuttaa, ei kestä... kuulo puheita...
MB 220 CDI W202
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Oon kuullut samaa... kuitenkin asiasta näyttää olevan aika lailla hajaantunutta tietoa:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10889
( C200CDI lastutus)
Mutta eiköhän tähän selvyys saada, jos jollakulla on omia kokemuksia...?
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Moi,

Niin, tietoahan meillä ei kai kellään tästä CDI200 / CDI220 eroavaisuuksista ole, luuloa ja toiveajattelua vastaavasti netti täynnä...

Omat luulot ´98-´00 C-mallin 200CDI ja 220 CDI -moottorien eroihin perustuu näihin juttuihin:

- aluksi kaveripiirissä oli huhuja, että vain moottorinohjaus-softa on eri (siis se chippauksessa muuttuva ohjelmisto joka säätää mm. ahtopainetta, polttoaineensyöttöä tms) noissa koneissa.

- sitten joku sanoi, että kans automaattilaatikon softassa ja mekaniikassa on eroja.

- kysyin Veholta neljältä eri taholta (3 asentajaa ja yks huoltopuolen pomo) ja kaikilta tuli sama ympäripyöreä vastaus : sama kone ja loota mekaanisesti, koneen softa eri, laatikon ohjauksessa ei kuulemma ole eroja.

- Tuulilasi-lehdessä oli juttua, että uudessa (vuoden 2000--> ) 200/220 CDI:ssä on sitten erona joku tasapainotusakseli, joka on 220:ssa muttei 200:ssa.

- Mersu-klubin lehdessä oli sitten juttu ja koeajo tuommoisesta 200CDI-farkusta, muistaakseni ´00 auto, ja siinä mainittiin, että myös taka-akselissa on vahvuusero 200CDI:n ja 220CDI:n välillä. En nyt just muista kummassa oli se heikompi, mutta se on tuon artikkelin mukaan joko 200CDI manuaalilootalla tai 200CDI automaatilla olevissa autoissa.

SUMMASUMMAARUM: tietoahan tämä ei siis ole, mutta luulen, että 200CDI ja 220CDI vuosimallit ´98-´00 mootttorit ja lootat on mekaanisesti ihan samat, taka-akseleissa VOI olla eroja.

All right, seuraava luulija tai tietäjä jatkakoon... ;-)
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Joo-o, eli vanhemman sukupolven moottorit ovat mekaanisesti samanlaisia. Tasapainotusakseli tuli ensimmäistä kertaa vasta W211-korimallin 220 CDI:hin (v. 2002), eli W202-korin CDI-moottoreissa ei koskaan ollut tasapainotusakselia.

Aikaisemman käsitykseni mukaan W202 200/220CDI-malleissa on voimansiirroissa joitain eroja, vaikka vaihdelaatikot ovat samoja. Katselinkin äsken EPC:ltä perämurikan ja kardaanin olevan eri osanumeroilla, vaikka perävälitys on molemmissa sama.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Se varmaankin on tuo perä harvempi tuosssa 220 cdi:ssä, kun se on tehty menemään isompaa kovaa. :wink:

No niinpä oli. Embarassed No sitten perämurikka tehty vahvemmasta raudasta, kuin kartaanikin, kun on voimaa ja lähtöjä.
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Käytin tänään meseä Lintosella Ylivieskassa perän stefojen vaihdossa, huohotin ilmeisesti tukkeutunut ja vasemman poskilaakerin tiiviste valutti öljyä.
Perä otettiin irti ja soviteltiin uusia jotka ei sopineetkaan. Kävi ilmi auton valmistenumeron perusteella että tässä vm.-00 C220 cdi:ssä on 210:n 270-320cdi:n perä. Perä kasaan, paikoilleen, stefat tilaukseen ja uusi aika huoltoon. Että tämmönen tapaus...
MB 220 CDI W202
Jere itte
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 05.03.2006 21:47
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Eli: allekirjoittaneen 200CDi+Atm ei kannata lastuttaa, koska
-lodju ei kestä?
-perä ei kestä?
-vaihtoehto muu, mikä?

Tarkoituksena oli viedä auto Hariselle lastutettavaksi, mutta jos vaihteisto/perä ei kestä lisääntynyttä poweria, niin eipä siinä sitten kai järkeä ole???
Tuntuu olevan tuo perän huohotin perisynti näissä... :think:
jukkis71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jukkis71 »

Moro!

Mä kävn tuolla Harisella n.2v sitten, ja se lastutti ton mun E200cdi automatic vm.-99:n, ja tehoja tuli n.40-50% lisää. Laatikko/perä on kestännyt ainakin tähän asti.
Kannattaa lukea myös noi tuikun kirjoitukset tältä foorumilta tosta lastutuksesta, seuraavalla kerralla kun mun autosta pitää ottaa lisää tehoja niin täytyy tilata aika Karalalta.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

voi sen 200CDI automaatin lastuttaa 100-varmasti jos vääntömomenttia ei nosteta. tehoa saadaan kun vääntömomenttia lisätään kierrosluvun yläpäähän.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Kaiken saa rikki jos oikein yrittää. Kyllä se kestää.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Jere itte
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 05.03.2006 21:47
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Tarkoituksena mulla oli teettää Harisella tosta "220CDi" tai sinne nurkille kuitenkin.
Tuo kottura sen sitten kai kestänee ilman ylimääräsiä päänsärkyjä.
Vastaa Viestiin