W211 kickdown ongelma
W211 kickdown ongelma
Potilas w211 200cdi -04 kaasupoljin ongelmana kickdownin sytyttämä vikavalo. Eli riittää, että virrat on päällä ja kickdown katkasija napsahtaa nii välittömästi syttyy moottorin vikavalo, ilman katkasijan napsahdusta vikavalo ei syty. Onko muuta ensiapua kun uusi kaasupoljin tai katkasimen posto? ystävällisesti kysyy hän..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 kickdown ongelma
Ei naksauta sitä katkasijaa, 100% kaasusta tulee ennen sitäMerccedes kirjoitti:Potilas w211 200cdi -04 kaasupoljin ongelmana kickdownin sytyttämä vikavalo. Eli riittää, että virrat on päällä ja kickdown katkasija napsahtaa nii välittömästi syttyy moottorin vikavalo, ilman katkasijan napsahdusta vikavalo ei syty. Onko muuta ensiapua kun uusi kaasupoljin tai katkasimen posto? ystävällisesti kysyy hän..
Mökkillä
'
'
Re: W211 kickdown ongelma
Naksauttaa katkaisijan ja syttyy vikavalo. 100% on ennen katkasijaa, eikä pohjaan polkeminen muuta prosentteja.FinlandMerceds kirjoitti:Ei naksauta sitä katkasijaa, 100% kaasusta tulee ennen sitäMerccedes kirjoitti:Potilas w211 200cdi -04 kaasupoljin ongelmana kickdownin sytyttämä vikavalo. Eli riittää, että virrat on päällä ja kickdown katkasija napsahtaa nii välittömästi syttyy moottorin vikavalo, ilman katkasijan napsahdusta vikavalo ei syty. Onko muuta ensiapua kun uusi kaasupoljin tai katkasimen posto? ystävällisesti kysyy hän..
Re: W211 kickdown ongelma
Eipä tuohon muuta kun testeriin ja sitten tutkia mikä siellä on...itse boxihan käskee sähköisesti jotain solenoidia ja alemmat vaihteet kytkeytyy.
Eli oikosulku johdoissa tai solkussa...öljy johto sarjassa tai boxissa.
Eli oikosulku johdoissa tai solkussa...öljy johto sarjassa tai boxissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 kickdown ongelma
niin, siellähän kun ei sitä erillistä katkaisijaa edes ole, vaan sellainen dummy nappi mikä antaa polkimeen kuljettajalle tunteen että katkaisija napsahti, eli ei siellä oikein poistettavaakaan ole. Miksi vikavalo tunnistuu en tiedä, koska tosiaan 100% arvo annetaan jo aiemmin, ELLEI anturi anna jotain ylijännitteistä signaalia ylitettyään 'naksahduskohdan'. Laatikkovika se ei kait ole jos virrat päällä (kone ei käynnissä?) sytyttää valon?
tjaa tai mitäs jos laittaa 'tiiliskiven' polkimen alle eli estää polkimen liikkeen loppuun asti...
jos testeri antaa poljinvian niin käytetyt eivät ebayssä paljoa maksa.
tjaa tai mitäs jos laittaa 'tiiliskiven' polkimen alle eli estää polkimen liikkeen loppuun asti...

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 kickdown ongelma
MiHe kirjoitti:niin, siellähän kun ei sitä erillistä katkaisijaa edes ole, vaan sellainen dummy nappi mikä antaa polkimeen kuljettajalle tunteen että katkaisija napsahti, eli ei siellä oikein poistettavaakaan ole. Miksi vikavalo tunnistuu en tiedä, koska tosiaan 100% arvo annetaan jo aiemmin, ELLEI anturi anna jotain ylijännitteistä signaalia ylitettyään 'naksahduskohdan'. Laatikkovika se ei kait ole jos virrat päällä (kone ei käynnissä?) sytyttää valon?
tjaa tai mitäs jos laittaa 'tiiliskiven' polkimen alle eli estää polkimen liikkeen loppuun asti...jos testeri antaa poljinvian niin käytetyt eivät ebayssä paljoa maksa.
Ylijännitteestä se herjas, muuutenhan tuo ois yks ja sama toimiiko se kickdown vai ei, mutta taitaa katsastaja olla toista mieltä päästömittauksessa syttyvän vikavalon takia. Mutta eipä mitä tilataan uus poljin jos vaikka asettus. Bensassa ja diisselissä taitaa olla sama poljin?
Re: W211 kickdown ongelma
Poljinvika. Useampia tullut vastaan samoilla oireilla. Jumittaa sen kickdown "katkaisijan " niin ettei pääse painumaan niin ei mene "rajan" yli
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 kickdown ongelma
Niin eli älä paina kaasu niin paljoa että naksahtaa tai sitten vaihda poljinMerccedes kirjoitti:Naksauttaa katkaisijan ja syttyy vikavalo. 100% on ennen katkasijaa, eikä pohjaan polkeminen muuta prosentteja.FinlandMerceds kirjoitti:Ei naksauta sitä katkasijaa, 100% kaasusta tulee ennen sitäMerccedes kirjoitti:Potilas w211 200cdi -04 kaasupoljin ongelmana kickdownin sytyttämä vikavalo. Eli riittää, että virrat on päällä ja kickdown katkasija napsahtaa nii välittömästi syttyy moottorin vikavalo, ilman katkasijan napsahdusta vikavalo ei syty. Onko muuta ensiapua kun uusi kaasupoljin tai katkasimen posto? ystävällisesti kysyy hän..
Mökkillä
'
'
Re: W211 kickdown ongelma
Päivitetääs tätäkin, eli autoon jo kuukaus sitte vaihettu purkaamolta ostettu poljin eikä oo sen jälkeen temppuillu. Yritin purkaa entisen ja kattoo mitä se on syöny, mutta ei sitä saa purettua ilman väkivaltaa. Polkimessa näyttäs yläpäässä olevan kaksi vastus jousta. Onko kukaan "keventäny" kaasupoljinta ottamalla sen toisen jousen pois?