Mystinen keskuslukko W124
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Mystinen keskuslukko W124
Eli probleemaa tuottaa tuo alipaineella toimiva keskuslukitus..kun kuskin oven aukaisee avaimella kuuluu hirmuinen suhina apukuskin ovesta.Samoin takakontin tienoilta kuuluu epämääräistä ääntä,voisiko joku yst. valottaa tätä keskuslukituksen toimintaa ja miten sen pitäisi toimia..? eli avaimesta kuskin ovesta(ko) pitäisi kaikki luukut aueta vai miten?
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Oma käsitykseni asiasta seuraava;
Toimii alipaineella, eli koko autoa kiertää paineletkut lukolta lukolle. Eli jos suhisee=letku irt/poikki, jolloin paine karkaa eikä avaa lukkoja. Voi myös mennä littaan, jolloin sama vaikutus ilman suhinaa. Keskuslukko toimii molemmista etuovista. Jos ääntä takakontin luota, niin ilmeisesti sedan-miehet voi auttaa; ainakin se lukkojen ohjausyksikkö on sedaneissa jossain takapenkin alla...
Tai sitten se ääni tulee kun systeemi yrittää lukita tankin luukkua, muttei jaksa, kun ei ole tarpeeksi ytyä...
Toimii alipaineella, eli koko autoa kiertää paineletkut lukolta lukolle. Eli jos suhisee=letku irt/poikki, jolloin paine karkaa eikä avaa lukkoja. Voi myös mennä littaan, jolloin sama vaikutus ilman suhinaa. Keskuslukko toimii molemmista etuovista. Jos ääntä takakontin luota, niin ilmeisesti sedan-miehet voi auttaa; ainakin se lukkojen ohjausyksikkö on sedaneissa jossain takapenkin alla...

W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Muistaakseni keskuslukko toimii myös takakontin lukosta. W124:stä tosin lukkopesä meni rikki joku vuosi sitten, eli en voi varmistaa tätä tietoa...:-9
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ainakin 190E (w201) se toimii myös takaluukusta.
kannattaa tsekata letkut, mulla oli yksi alipaine letku irti heti konepellin alta
kuskin edestä josta alipaine letkut haarautuvat ...
(vaikutti kuitenkin vain valojen korkeudensäätöön)
kannattaa tsekata letkut, mulla oli yksi alipaine letku irti heti konepellin alta
kuskin edestä josta alipaine letkut haarautuvat ...
(vaikutti kuitenkin vain valojen korkeudensäätöön)
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Sama jutska, viime vkl kun putsailin moottoritilaa, vahingossa pääsi tuo korkeudensäädön letku irti. Illan pimetessä lähdin ajamaan, ja ihmettelin kun näyttäävät valot niin eteen. Konepelti auki, ja sieltähän kuului selvä imuääni... keltaisesta "munasta" jarrutehostimen vierestä oli päässyt letkun toinen pää irti. Letku paikalleen ja vot, valot nousivat.Jukka K. kirjoitti:ainakin 190E (w201) se toimii myös takaluukusta.
kannattaa tsekata letkut, mulla oli yksi alipaine letku irti heti konepellin alta
kuskin edestä josta alipaine letkut haarautuvat ...
(vaikutti kuitenkin vain valojen korkeudensäätöön)
Omassa W123:ssa valot ovat käynnistettäessä aina ala-asennossa. Jos kytkee valot ennen käynnistystä, voi seurata, kuinka systeemi nostaa valot jälleen yläasentoon! Normaalia, vai onko minulla vuoto jossain?
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 22.08.2003 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
keskuslukon toiminnasta
Kyllä W124 keskuslukko toimii takaluukustakin. Ja Timo L. ajovalojen korkeudensäädön toiminnasta: Samalla tavalla w124 ajovalot kääntyy ylöspäin kun koneen käynnistää, että eiköhän se ihan normaalia ole...
Moi
Tuossa aikaisemmissa mainittiin kaikki oleellinen, mutta hieman lisäyksiä.
124 ohjausyksikkö sijaitse apukuskin puolella takapenkin alla. Ohjaus toimii sähköisesti kolmella erillisellä piirillä (kuskin ovi, apukuskin ovi ja takaluukku) ja avaus/ sulkeminen alipaineella .
Ovet avaavat normaalisti kaikki luukut, mutta takaluukku vain sen. Omassa ei toiminut tankin luukku vaan suhisi voimakkaasti ja muutkin ovet toimivat hitaasti. syynä oli irronnut letku ja lukituksen "tappi" oli jumissa. Lisäksi kuskin oven piiri oli hajonnut joten luukut sai vain lukkoon, mutta ei auki. Ongelma ratkesi vaihtamalla liittimet (kumia) liitäntäkohdista ja ottamalla apukuskin puolelta ohjauksen kuljettajan oveen.
Tuossa aikaisemmissa mainittiin kaikki oleellinen, mutta hieman lisäyksiä.
124 ohjausyksikkö sijaitse apukuskin puolella takapenkin alla. Ohjaus toimii sähköisesti kolmella erillisellä piirillä (kuskin ovi, apukuskin ovi ja takaluukku) ja avaus/ sulkeminen alipaineella .
Ovet avaavat normaalisti kaikki luukut, mutta takaluukku vain sen. Omassa ei toiminut tankin luukku vaan suhisi voimakkaasti ja muutkin ovet toimivat hitaasti. syynä oli irronnut letku ja lukituksen "tappi" oli jumissa. Lisäksi kuskin oven piiri oli hajonnut joten luukut sai vain lukkoon, mutta ei auki. Ongelma ratkesi vaihtamalla liittimet (kumia) liitäntäkohdista ja ottamalla apukuskin puolelta ohjauksen kuljettajan oveen.
Lisää kysymyksiä aiheesta
Itsekin olen tuskaillut tuon keskuslukituksen kanssa, mutta koko alipainepumppu ei suostu pyörimään. Syy lienee siinä, että aparaatille tulee päävirtana vaan n. 3,4V. Moottoriin tulee kaksi johdinsarjaa, 2-johtiminen ja 3-johtiminen. Mitäköhän piuhoja nämä on, tuossa 3-johtimisessakin yksi näytti vaan tuon kolmisen volttia, eli jossain häviää sähköä. Yhden paikan löysin jo repsikan etujalkatilasta, oli rosvolla liitetty ilmeisesti kauko-ohjattavalle varashälyttimelle jotain. No, nämähän olivat sitten hapettuneet poikki/muutamaksi säikeeksi. Liitin piuhat uudelleen ja vot, jännite nousi tuonne kolmeen volttiin.
Kysymys kuuluukin, missä on liittimiä vielä, mitä vois kattoa hapettumien osalta?? Kukaan purkanut W124T:n sisustaa...kojelautaa...sulakerasian pohjaa...?
Nimim. Kadonneen 9V:n metsästäjä
Kysymys kuuluukin, missä on liittimiä vielä, mitä vois kattoa hapettumien osalta?? Kukaan purkanut W124T:n sisustaa...kojelautaa...sulakerasian pohjaa...?
Nimim. Kadonneen 9V:n metsästäjä

En kuittaa kummastakaan korimallista -- meillä pysyvät aina vakioasennossa.Timo L. kirjoitti: Omassa W123:ssa valot ovat käynnistettäessä aina ala-asennossa. Jos kytkee valot ennen käynnistystä, voi seurata, kuinka systeemi nostaa valot jälleen yläasentoon! Normaalia, vai onko minulla vuoto jossain?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
keskuslukitukset kaikilla rikki...
joo alkoi minullakin temppuilemaan tuo lukkosysteemi.. teenpä nyt jonkinmoista selontekoa vianetsinnästä, josko jollekin olisi apua ettei tartte viikkoa kahta tuhlata vian löytymiseen(= kokemuksen syvä rintaääni..)
-Vaimo valittaa, ovet menee lukkoon mutta ei aukea.(kuskin ovi) Esson kahviringissä mb-miehet veikkaa letkuvuotoa..
-Kompuran metsästys, löytyy takapenkin alta oikealta puolen. Vasemmalla puolella on takaniskanojien kaatamiseen alipaine/sähkölaatikko, joka toimii moottorin alipainepumpulla
-Foorumin selausta..jollakin ollut kompuran piirilevyssä juotosvikoja..oma tutkittu ja mitattu, ei vikaa..
- tulevilla johtosarjoilla erisuuruisia jännitteitä 5v- 12v, lukitusasennoilla merkitystä jännitteisiin..toimintaperiaate jäi epäselväksi??
- Alipaineletkutkujen kunto helppo tarkistaa, kun ottaa kompurasta letkun ja puhaltaa/ imee niin huomaat jos letkuvuoto. paineet karkaavat .Ei ollut tässäkään vika mulla..
- Kuskin ovesta lukkopumppu irti ja auki varovasti alapäästä kalvoa rikkomatta.
Kotelo oli täynnä vettä!! Mitenhän lie päässyt sinne..
- Uusi palikka KL-varaosista h 45e ja paikalleen..homma toimii taas

-Vaimo valittaa, ovet menee lukkoon mutta ei aukea.(kuskin ovi) Esson kahviringissä mb-miehet veikkaa letkuvuotoa..
-Kompuran metsästys, löytyy takapenkin alta oikealta puolen. Vasemmalla puolella on takaniskanojien kaatamiseen alipaine/sähkölaatikko, joka toimii moottorin alipainepumpulla
-Foorumin selausta..jollakin ollut kompuran piirilevyssä juotosvikoja..oma tutkittu ja mitattu, ei vikaa..
- tulevilla johtosarjoilla erisuuruisia jännitteitä 5v- 12v, lukitusasennoilla merkitystä jännitteisiin..toimintaperiaate jäi epäselväksi??
- Alipaineletkutkujen kunto helppo tarkistaa, kun ottaa kompurasta letkun ja puhaltaa/ imee niin huomaat jos letkuvuoto. paineet karkaavat .Ei ollut tässäkään vika mulla..
- Kuskin ovesta lukkopumppu irti ja auki varovasti alapäästä kalvoa rikkomatta.
Kotelo oli täynnä vettä!! Mitenhän lie päässyt sinne..

- Uusi palikka KL-varaosista h 45e ja paikalleen..homma toimii taas

Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Itselläni oli W124:sta mennyt tuosta ovessa olevasta alipainekytkimestä kalvo rikki
lukko ei toiminut. Kalvon korjauskaan ei oikein kotikonstein onnistunut
uusi alipainekytkinpaketti tilalle. Taitavat olla täten jonkinlaista "kulutuskamaa", niin ensimmäinen hajosi n. 450tkm:ssä.
MB


MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes