Etsiskelin kaverille pirssiä ja eteen sattui valio yksilö
Olikin sitten ehkä molempia ehkä ei.
Täytyy vaan todeta että hyvä ja siisti on laaja käsite. Myynti hinta olis ollu 2900Eur . Autohan oli siis manuaali askilla.
Hyviä puolia jos autosta etsii niin olihan siinä aika hyvät talvirenkaat huonokuntoisilla aluilla.. Kesärenkaita ei ollu... peltivanteet kylläkin
Etulokarit oli puhkiruostuneet puskurin ja pyöränkaaren välistä. No niitähän saa. Oli yllättäen kromikaaret Niiden alla ei sitten varmaan muuta ollukkaan. Listojen alta kukkaa pukkaa molemmilta puolilta. Takavalojen sisäympärykset oli pehmeet... siis tosipehmeet. Varapyöränkotelo oli kyllä ok. Tunkin reiän ympärykset olisi ollu puhallettava.. luultavasti hitsattavissakin. Etuovien alalaidoissa ruostetta. Lisäksi alkavia "pikku" ruosteita siellä täällä.
Varusteissa oli ... hmmm no sävylasit. ei juuri muuta...
Ei ABS. Ei mitaan kyynärnojia ei takaniskatukia. Ei kattoluukkua.
Sähköpeili ei toiminu. Keskimmäinen eli ns. raitisilma venttiilin kehys lähti irti koe ajossa.B-pilarin kuskinpuolen verhoilu oli revenny ja repsotti. Sisustus oli musta ja penkit oli ihmeen siistit.
No sitten koeajolle.
Auto käyntiin ja kävihän se. Hieman kaasua laittaessa kone alkoi jotenkin "Tukehtumaan" . No eikun liikkeelle. Vaihde pesään ja kytkintä ylös alkoi vapattamaan ei paljoa mutta luultavasti joku kardaanin kumi paskana.
Ajo oli aika normaalia Mersua, omaan verrattuna kyllä todella LAISKA.
Jarrut oli ihmeelliset, kun poljinta painoi poljin painui puoleen väliin saakka kuin tyhjää jonka jälkeen jarrut otti melkein lukkoon noin 1cm matkalla.
Loppujen lopuksi ajolleen oli ihmeen asiallinen kunhan sen sai vauhtiin. Paitsi että vänkärinpuolen lämmitys oli juminu maximiin... ne munat ne munat.
No konepeltipystyyn ja sinne tutkailemaan. Ensimmäisenä huomasi ettei konetta ole ihan eilen pesty. Koputus joka kuului tuli hihnan kiristäjästä ja sen iskarista. Hieman kaasua laittaessa koko kiristin pukkeineen vapisi silmissä
Kiertovesipumppu oli haudanhiljaa. Kannentiivistä vuosi öljyä siitä nokkaketjunkiristäjän yläpuolelta sekä taempaa pakosarjan alta. Kannentiivisteen vaihto olisi edessä. Lisäksi venttiilikopankansi vuosi öljyä...
Auton alle en katellu , mutta vakuuttava myyjä tiesi kertoa ettei autoa oltu koskaan pohjasta hitsattu.
Hintahan ei todellakaan ollu kova jos kaipaa ajoautoa niin kyllähän sitä tuollakin pääsee mutta ei mielestäni ollu hyvä eikä siisti.
W124 250D -88 hyvä ja siisti hintapyynti 3100Eur
W124 250D -88 hyvä ja siisti hintapyynti 3100Eur
Viimeksi muokannut Tonir, La 19.03.2005 22:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W124 250D -88 hyvä ja siisti hintapyynti 3100Eur
Ja etenkin kun ollaan autokaupoillaToni R kirjoitti:Täytyy vaan todeta että hyvä ja siisti on laaja käsite.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W124 250D -88 hyvä ja siisti hintapyynti 3100Eur
Ilmeisemmin takajarruissa ilmaa, ainakin omanikin teki moista ennenkuin vaihtoi nesteet ja ilmasi uudestaan.Toni R kirjoitti: Jarrut oli ihmeelliset, kun poljinta painoi poljin painui puoleen väliin saakka kuin tyhjää jonka jälkeen jarrut otti melkein lukkoon noin 1cm matkalla.
W124 200 -85