380 SE:n sytytys pätkii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

380 SE:n sytytys pätkii

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Moi!
Omassa kotterossa toi sytytys pätkii ja oireet ovat seuraavankaltaiset:
-tyhjäkäynti seilaa 400- 800 rpm välillä
-auto sammuu vartin ajon jälkeen jolloin ei edes lupaa
-ja seistyään vartin ja sulakkeita pyöriteltyä ja virranjakajan kantta putsattua
auto lähtee normaalisti käyntiin
-kylmänä auto käy suht hyvin, pientä pykimistä on kyllä havaittavissa
Korjattu on:
-tulpat
-virranjakajankansi
-masinolia tankkiin
-pyörijä
Vielä ajattelin vaihtaa johdot, mutta on sen hintaset ettei ihan viittisi lähtee arvaamaan..
Olen miettinyt sitä rele vaihtoehtoa mutta ajattelin josko viisaammat osaisivat neuvoa :roll: :roll:
olen kattonu hausta :arrow: en löutäny mitään suoraan sopivaa
ja olen seurannu projekti-topicin 380SE:n korjausta :arrow: mutta ei sekään minusta sovi diagnoosiin :?: :?: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=18811
Jotta jotain osviittaa saisi, niin olis helpotus..
T:yko
W903
V126
W203
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tulee mieleen puolan tai sytytyksen boksin saapuminen kalkkiviivoille? :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itse veikkaan tulpanjohtoja, jotka lämmetessä alkaa potkimaan läpi virtaa.
Onko oireena koneen käydessä myös epätasainen tyhjäkäynti ( eli käykö kone välillä esim 7 sylinterillä ) tai puolaa, joka myös lämmetessä menee oikariin.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Joo, "adenauer"... 8) 8)
Tekee just niinku sanoit eli kylmänä käy hyvin mutta kun lämpee rupee tyhjäkäynti seilaa ja myös pyttyjä jää välistä..
Todella ärsyttävä jossain liikennevaloissa kun P-asennossa nylpyttää :twisted:
Eli käyn pikinmiten ostamassa ja laitan sitten viestin mitä kävi...
Miten sitten ku se välillä lakkaa käymästä eli onko se sitä kun puola menee oikkariin ja kun on jäähtynyt niin sitten taas toimii..??
W903
V126
W203
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Juuri näin.
PS. En tunne autoa, mutta onko siinä virran jakajan kansi niinkuin normaaleissa autoissa? Jos on niin puhdista vihreä hapertuma tulpanjohtojen lähdöistä. Se vihreä hapertuma on tosi kova eriste, verrattavissa porsliiniin. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuo on tyyppivika. Siitä oli jopa tähdelliset-lehdessä. Sytytysboksi väsyy ja oireilu alkaa juuri noin. Uusi ei muuten maksa kuin 500€. Tosin kai se sitten kestää seuraavat 20v.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Perttu K kirjoitti:Tuo on tyyppivika. Siitä oli jopa tähdelliset-lehdessä. Sytytysboksi väsyy ja oireilu alkaa juuri noin. Uusi ei muuten maksa kuin 500€. Tosin kai se sitten kestää seuraavat 20v.
Katsoin joskus että hinta olisi maltilliset 2000 e... :roll: Mitä lienen sitten katsonut? Toki hyvä jos viiteen sataan lähtee... :D
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Joo nyt oireili niin ettei lähteny enään ollenkaan käyntiin :roll: :roll:
Ja katsoin virranjakajan kannen sisälle ja pyörijä oli niinsanotusti palanut(mustunut ja halki).Piti tänään hakea ne uudet johdot mutta työkiireet voitti ja menee ens maanantaihin kun se ei ole lauantaina auki...
Mutta onko jollain ollu vastaavia eli voiko syy olla esim. puolan huono maadoitus tai jokin oikkarissa kun se silleen palaa :?
Meen huomenna kahtoon kun jäi työpaikan pihaan joten eiköhän se selviä :idea:
W903
V126
W203
HOS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 13.03.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja HOS »

Terve,

Tuli mieleen pari juttua. Itselläni W126 300 SE melko pitkän ajan ja
muutaman kerran teki vastaavat temput.

Syy löytyi loppuviimeksi latauspuolelta. Laturin latauskaapelista
oli kuumenemisen johdosta kadonnut "löijäys" ts kuparikaapeli
oli jäykistynyt ja kadottanut taipuisuutensa josta seurauksena
90% säikeistä oli poikki. Jännite oli kunnossa mutta amppeereja puutui.
Latausjohto vaihdettiin suurempaan m2-määräiseen, tosin sekin
jouduttiin vaihtamaan myöhemmin samasta syystä. Alkuperäinen
kangaseristeinen kaapeli kätki ongelman sissänsä todella hyvin.


Pari muuta kertaa oli syynä laturin hiilisiltasäätäjä jonka hiilet olivat
yksinkertaisesti kuluneet loppuun ja jouset kuoleentuneet. Osasyynä
oli syville urille kulunut akselin liukurengas joka vastaa hiiliin.
Hiilisiltasäätäjä on erittäin helppo vaihtaa.

Onko kyseisessä moottorissa suuttimet sähkötoimisia. En muista
enää kuinka se on mutta kannattaa tarkistaa sähköisten suuttimien
maadotusjohtojen liittimet ja kontaktit. Ainakin Volvon vastaavissa
on ollut maaongelmia.

Nämä tuli mieleeni äkkiseltään.
Vastaa Viestiin