w210 ilmastointi
w210 ilmastointi
Alle kirjoitusessa oleva -97 väykky ilmastoinnin kompura pysyy päällä ja puhaltaa kylmää n5.min ja sitten kompuran mangneetti kyn irroittaa. Onko tietoa mikä voisi olla vikana. En oo vielä kerinnyt starilla tutkailla kun on työ kiireitä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 ilmastointi
Ainetta on tasan 1000g joten aineen vähyydestä ei ole kiinni
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 ilmastointi
Paineanturi on aika yleinen vika mutta taitaa siellä olla myös joku lämpötila-anturikin. Molempiem arvot näkee testerillä.
Re: w210 ilmastointi
Väyrysen kylmäainemäärä on 1000 grammaa eli ei pitäisi olla siitä kiinni.
wiimax.fi
Re: w210 ilmastointi
Tää kyseinen auto on kyllä ihan korjaamolla täytetty täyttö koneella ja tyhjiöity ja piti piti tyhjiötä hyvin 10 min ja sinne meni tasan 1000gr ainetta. Itse epäilen paineen tunnistinta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 ilmastointi
En suostu uskomaan että kukaan niin pässi näitä huoltaa että pelkästään lisäisi kylmäainetta määrän xxxx grammaa, eli tiedän varmuudella ettei ole ylitäyttöä.sakke88 kirjoitti:Mistä tiedät varmuudella onko ylitäyttöä vai ei ?dealer kirjoitti:Väyrysen kylmäainemäärä on 1000 grammaa eli ei pitäisi olla siitä kiinni.
Oliko kylmäkierto otettu tyhjäksi vacuumiin vai onko vain lisätty 1000g kylmäainetta ? Jos pelkkä täyttö niin järjestelmässä on voinut olla kylmäainetta.
wiimax.fi
Re: w210 ilmastointi
Höpö höpö rumilus. Jos tarkkoja ollaan niin selvisihän kylmäaineen määrä jo arska10 viestistä jossa kerrottiin että ainetta on "tasan 1000g", et varmaan osannut lukea kun aloit ylitäytöstä hourimaan.sakke88 kirjoitti:Näitä pässejä on valitettavasti runsain mitoin, jotka eivät osaa muutakuin automaattia käyttää kylmäkonehuollossa. Yrityksellä kylmäluvat, ja työntekijöillä ei mitään osaamista.dealer kirjoitti:En suostu uskomaan että kukaan niin pässi näitä huoltaa että pelkästään lisäisi kylmäainetta määrän xxxx grammaa, eli tiedän varmuudella ettei ole ylitäyttöä.sakke88 kirjoitti:Mistä tiedät varmuudella onko ylitäyttöä vai ei ?dealer kirjoitti:Väyrysen kylmäainemäärä on 1000 grammaa eli ei pitäisi olla siitä kiinni.
Oliko kylmäkierto otettu tyhjäksi vacuumiin vai onko vain lisätty 1000g kylmäainetta ? Jos pelkkä täyttö niin järjestelmässä on voinut olla kylmäainetta.
Sinähän olet melkoinen fakiiri kun tiedät varmuudella ettei tässä tapauksessa ole ylitäyttöä. Haluaisin tavata tälläisen ihmehenkilön. Täytyy vissiin ajella Ylivieskaan katsomaan tälläistä ihmettä.
Tervetuloa Ylivieskaan tutustumaan henkilöihin jotka tällä seudulla autojen ilmastointilaitteita huoltavat, on vähän fiksumpi toimintatapa kuin näköjään teilläpäin.
wiimax.fi
Re: w210 ilmastointi
Kyllä sakke88 on nyt heränny käsi potassa.
Sitä minä vaan, eikö tuommosen ilmastoinnin huoltoautomaatin pidä ensin ottaa aine vaakalle ja sitten laittaa takaisin oikea määrä? Miten sen voi ylitäyttää? Mittään kylmälaitteista en tiedä, mutta kyllä vika silti voisi olla siinä paineentunnistimessa.
Sitä minä vaan, eikö tuommosen ilmastoinnin huoltoautomaatin pidä ensin ottaa aine vaakalle ja sitten laittaa takaisin oikea määrä? Miten sen voi ylitäyttää? Mittään kylmälaitteista en tiedä, mutta kyllä vika silti voisi olla siinä paineentunnistimessa.
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: w210 ilmastointi
Mihin perustat tuon väittämäsi?sakke88 kirjoitti: Starista ei tässä tapauksessa paljon apua ole.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: w210 ilmastointi
en pyytänyt muuta korjjamolta kuin täyttää ilmastointi. Pitää vaihtaa tuo paineventtiili. Huomenna kerkiän starillani tutkia tuota tarkemmin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 ilmastointi
Kyllä on Jari Marttalalla asianmukainen kylmäainelupa ja löytyy TUKESilta.sakke88 kirjoitti:Kylmämestarin pätevyyskirja löytyy. Samalla voidaan katsoa yrityksen kylmäpätevyydet. Jari Marttalalla ei ole TUKES:n mukaan kylmälupaa.dealer kirjoitti:Höpö höpö rumilus. Jos tarkkoja ollaan niin selvisihän kylmäaineen määrä jo arska10 viestistä jossa kerrottiin että ainetta on "tasan 1000g", et varmaan osannut lukea kun aloit ylitäytöstä hourimaan.sakke88 kirjoitti:Näitä pässejä on valitettavasti runsain mitoin, jotka eivät osaa muutakuin automaattia käyttää kylmäkonehuollossa. Yrityksellä kylmäluvat, ja työntekijöillä ei mitään osaamista.dealer kirjoitti:En suostu uskomaan että kukaan niin pässi näitä huoltaa että pelkästään lisäisi kylmäainetta määrän xxxx grammaa, eli tiedän varmuudella ettei ole ylitäyttöä.sakke88 kirjoitti:Mistä tiedät varmuudella onko ylitäyttöä vai ei ?dealer kirjoitti:Väyrysen kylmäainemäärä on 1000 grammaa eli ei pitäisi olla siitä kiinni.
Oliko kylmäkierto otettu tyhjäksi vacuumiin vai onko vain lisätty 1000g kylmäainetta ? Jos pelkkä täyttö niin järjestelmässä on voinut olla kylmäainetta.
Sinähän olet melkoinen fakiiri kun tiedät varmuudella ettei tässä tapauksessa ole ylitäyttöä. Haluaisin tavata tälläisen ihmehenkilön. Täytyy vissiin ajella Ylivieskaan katsomaan tälläistä ihmettä.
Tervetuloa Ylivieskaan tutustumaan henkilöihin jotka tällä seudulla autojen ilmastointilaitteita huoltavat, on vähän fiksumpi toimintatapa kuin näköjään teilläpäin.
Mitä itse ajattelet nyt tekeväsi kun syyllistyit tuollaiseen valheelliseen väitteeseen tässä julkisesti

wiimax.fi
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: w210 ilmastointi
http://rekisterit.tukes.fi/fi/Urakoitsi ... rekisteri/
Tuolta pystyy tarkistamaan jokainen....... myös Sakke88, ettei tarvi ihan paskaa jauhaa!
Tuolta pystyy tarkistamaan jokainen....... myös Sakke88, ettei tarvi ihan paskaa jauhaa!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: w210 ilmastointi
Laitoinki tossa yv:llä (negatiivisen) kokemuksen yhdestä paikallisesta korjaamosta ilmastointihuollon onnistumisesta, jos olisi vaikka sama firma täyttänyt. He osasivat täyttää kahdesti peräkkäin systeemin lahjakkaasti ylitäyteen, vaikka tekivät tyhjiöinnin ihan prosessin mukaan. Oli mitä ilmeisemmin huoltolaitteessa joku vika heillä, kun ekan täytön jälkeen tuli ongelmia ja sitten tyhjensivät systeemin uudestaan, jolloin tuli pihalle huomattavasti enemmän tavaraa kuin sinne oli lappujen mukaan edellisen tyhjennyksen jälkeen täytetty. Ei ollu kylläkään Mersu kyseessä.
Mutta, jos lauhduttimen tuuletin ei lähde käyntiin joko anturivian tai puhallinmoottorin vian vuoksi, niin eikö se voisi oireilla suunnilleen tolleen? Toimii hetken, kunnes ruvettaisiin tarvitsemaan puhallusta ja kun sitä ei tule, niin lopulta sammuu. Riippuu tietysti ulkolämpötilasta ja siitä, onko ajoviimaa ja jos on, niin kuinka paljon.
Mutta, jos lauhduttimen tuuletin ei lähde käyntiin joko anturivian tai puhallinmoottorin vian vuoksi, niin eikö se voisi oireilla suunnilleen tolleen? Toimii hetken, kunnes ruvettaisiin tarvitsemaan puhallusta ja kun sitä ei tule, niin lopulta sammuu. Riippuu tietysti ulkolämpötilasta ja siitä, onko ajoviimaa ja jos on, niin kuinka paljon.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w210 ilmastointi
Tarkoitatko että aina tulee talteenottaa, tyhjiöidä ja täyttää uudella? Reijät pitää tutkia, mutta siihen teillä ainakin on työkalu eli piippari.dealer kirjoitti: En suostu uskomaan että kukaan niin pässi näitä huoltaa että pelkästään lisäisi kylmäainetta määrän xxxx grammaa, eli tiedän varmuudella ettei ole ylitäyttöä.
Kylmämies paikallises ruokakaupas, jos kylmälaitteis ongelmia, ottaa taltee toista sataa kiloa kylmäainetta, tyhjiöi ja täyttää uudella? Kannattaa keskustella paikallisten kylmämiesten kanssa, miksi he raahaavat mukanaan huoltopainemittareita.
Huotopainemittareilla näkee täytöksen. Viestiketjun aloittaja näkee mikä ongelma kylmäkierrossa on, kun laittaa imulinjaan matalapaine mittarin. Kun halutaan vaikka +4C, niin matalapaine on hieman pakkasen puolella. Jos painemittari näyttää huomattavasti kylmenpää niin silloin on tukos jossain, eli yleensä kuivain. Korkeapainemittarilla näkee myös onko paine liian suuri kuumakaasulinjassa.
Oletettuna, että kompura on kunnossa ja kylmäainemäärä oikea.
Ei herneitä nenään

-
- Mersumies
- Viestit: 680
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w210 ilmastointi
Käsittämätön peli tuollainen huoltopainemittari, näiden asiantuntijoiden viestejä kun lukee, niin sillä näkee ilmeisesti myös anturiviat ja muutkin sähköiset viat
Rumilukselta pohjanoteeraus, eikä osaa edes pahoitella väitöksiään luvattomista. Itse en ole viherpiipertäjä joten en jaksa luvista ja ilmastosta stressata jos sinne joku gramma kylmäainetta pääsee. Auton kompura ne kylmäaineet sylkee kuitenkin pikkuhiljaa ilmakehään, joten byhüyyy.

Rumilukselta pohjanoteeraus, eikä osaa edes pahoitella väitöksiään luvattomista. Itse en ole viherpiipertäjä joten en jaksa luvista ja ilmastosta stressata jos sinne joku gramma kylmäainetta pääsee. Auton kompura ne kylmäaineet sylkee kuitenkin pikkuhiljaa ilmakehään, joten byhüyyy.
2007 R 320cdi
Re: w210 ilmastointi
Jep. Kannattaa opetella käyttämään huoltopainemittareita, niin ei tarvi tehdä turhaa työtä.
Anturiviat ja muut sähköongelmat sen jälkeen, kun kylmäainekierto tarkastettu.
Anturiviat ja muut sähköongelmat sen jälkeen, kun kylmäainekierto tarkastettu.
Re: w210 ilmastointi
Minä kun en ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää.. Miten huoltopainemittarista näkee kylmäaineen määrän? Onko siihen joku teoria tai laskentakaava olemassa?
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: w210 ilmastointi
Jos niiden käyttäjillä on se kuuluisa kristallipallo.....Korjaaja kirjoitti:Minä kun en ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää.. Miten huoltopainemittarista näkee kylmäaineen määrän? Onko siihen joku teoria tai laskentakaava olemassa?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: w210 ilmastointi
Kompuran tehtävä on imeä, niinkun pölynimuri imeeKorjaaja kirjoitti:Minä kun en ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää.. Miten huoltopainemittarista näkee kylmäaineen määrän? Onko siihen joku teoria tai laskentakaava olemassa?

Kun kompura on kunnossa ja kylmäaine määrä on oikea, imulinjan painemittari näyttää oikeaa painetta.
Paine ja lämpötila menee logarytmisesti käsi-kädessä, eli painemittarista näkee myös lämpötilan.
https://duckduckgo.com/?q=log+ph+R134a& ... &ia=images" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w210 ilmastointi
Huoltopainemittarit ja kristallipallo on eri asiaVitonraato kirjoitti:Jos niiden käyttäjillä on se kuuluisa kristallipallo.....Korjaaja kirjoitti:Minä kun en ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää.. Miten huoltopainemittarista näkee kylmäaineen määrän? Onko siihen joku teoria tai laskentakaava olemassa?

Edelleen, kylmämiehillä on aina huoltopainemittarit mukana

- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: w210 ilmastointi
Käsittääkseni kysymys oli kylmäaineen määrästä ja sen näkymisestä siinä huoltopainemittarissa......etrade kirjoitti:Huoltopainemittarit ja kristallipallo on eri asiaVitonraato kirjoitti:Jos niiden käyttäjillä on se kuuluisa kristallipallo.....Korjaaja kirjoitti:Minä kun en ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää.. Miten huoltopainemittarista näkee kylmäaineen määrän? Onko siihen joku teoria tai laskentakaava olemassa?.
Edelleen, kylmämiehillä on aina huoltopainemittarit mukana
Kerro nyt miten sen määrä näkyy siinä huoltopainemittarissa. eikä miten ne on mukana......
Väännä nyt vaikka rautalangasta se malli, miten se määrä näkyy siitä huoltopainemittarista!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: w210 ilmastointi
Tuossa aiemmin jo kerroin, mitä mittareiden pitää näyttää OK, että voi siirtyä tutkimaan onko sähköissä vikaa, jos kylmäainekierto kunnossa.
Rautalangasta väännettynä, imulinjan paine tulee olla realistinen, verrattuna lämpötilaan. Jos paine pakkasella, niin katso aiempi viesti...
Kannattaa opiskella kylmäainekierto, ja sen ymmärtäminen logarytmisessä paine-entalpia diagrammissa, mistä aiemmin linkki.
Rautalangasta väännettynä, imulinjan paine tulee olla realistinen, verrattuna lämpötilaan. Jos paine pakkasella, niin katso aiempi viesti...
Kannattaa opiskella kylmäainekierto, ja sen ymmärtäminen logarytmisessä paine-entalpia diagrammissa, mistä aiemmin linkki.
Viimeksi muokannut etrade, La 01.09.2018 03:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 680
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w210 ilmastointi
Ei kait se kompura painetta kehitä jos sähköissä on vikaa, vai onko auton ilmastointi niin aataminaikuinen laite, että kompura tekee täyden paineen ja sitten vasta käy anturit ym läpi. Riippuu varmaan vähän missä sähköissä se vika on?
Siksi kannataisi ensiksi starilla katsoa ja sen jälkeen tehdä muuta jos aihetta. Tai no mulla ei niitä kylmälupia ole, joten joku tässä ajatukseasa täytyy olla väärin...
Siksi kannataisi ensiksi starilla katsoa ja sen jälkeen tehdä muuta jos aihetta. Tai no mulla ei niitä kylmälupia ole, joten joku tässä ajatukseasa täytyy olla väärin...
2007 R 320cdi
Re: w210 ilmastointi
Tottakai. Jos Starilla näkee heti sähkö ongelman, ja kaikki toimii sen jälkeen, kun sähköt korjannut, niin unohtaa painemittarit.
Kylmämies nyt vain tarkastaa ensin kylmäainekierron, ja sen jälkeen suosittelee testeriä.
Kylmämies nyt vain tarkastaa ensin kylmäainekierron, ja sen jälkeen suosittelee testeriä.
Re: w210 ilmastointi
Mersuissa on kylmäainemäärä ollut suurimmillaan väyrysessä josta tässä on puhe, eli 1000g (jossain vanhemmissa saattoi olla hieman enemmän, mutta harvoin tulee enää vastaan, bemarissa jossain 1200g vanhassa niinikään).etrade kirjoitti:Tarkoitatko että aina tulee talteenottaa, tyhjiöidä ja täyttää uudella? Reijät pitää tutkia, mutta siihen teillä ainakin on työkalu eli piippari.dealer kirjoitti: En suostu uskomaan että kukaan niin pässi näitä huoltaa että pelkästään lisäisi kylmäainetta määrän xxxx grammaa, eli tiedän varmuudella ettei ole ylitäyttöä.
Kylmämies paikallises ruokakaupas, jos kylmälaitteis ongelmia, ottaa taltee toista sataa kiloa kylmäainetta, tyhjiöi ja täyttää uudella? Kannattaa keskustella paikallisten kylmämiesten kanssa, miksi he raahaavat mukanaan huoltopainemittareita.
Huotopainemittareilla näkee täytöksen. Viestiketjun aloittaja näkee mikä ongelma kylmäkierrossa on, kun laittaa imulinjaan matalapaine mittarin. Kun halutaan vaikka +4C, niin matalapaine on hieman pakkasen puolella. Jos painemittari näyttää huomattavasti kylmenpää niin silloin on tukos jossain, eli yleensä kuivain. Korkeapainemittarilla näkee myös onko paine liian suuri kuumakaasulinjassa.
Oletettuna, että kompura on kunnossa ja kylmäainemäärä oikea.
Ei herneitä nenään
204-212-639 jne kylmäainetta on alle 600g. Jos kylmäainetta on noissa 100-200g liian vähän ilmastointi toimii vielä jotenkuten, jos sitä on 100g liikaa se ei enää toimi oikein.
Minä kehtaan julkisesti tunnustaa että en osaa mistään mittareista päätellä riittävän tarkasti paljonko kylmäainettä pitää lisätä että sitä olisi sen jälkeen juuri oikea määrä, ja olen joitain kertoja törmännyt tilanteeseen jossa kylmämies on lisännyt ainetta mutta ilmastointi ei toimi oikein. Eikä toisaalta ole tarvettakaan. Aineet pois, tyhjiö ja täyttö. Aivan ensimmäiseksi Star ja tarvittaessa täytön jälkeen piippari, jos oli tyhjä systeemi. Ei mitään järkeä lähteä muuta kautta selvittämään mitään kun "kaikki" näkyy testerillä.
Kaikki viat on selvinneet toistaiseksi. Toki vanhemmat (-124) hankalampia kun ei voi testerillä tutkia, mutta melkein naapurissa on sellainen sadan kilon kylmämies jolle voi ohjata tutkittavaksi ellei itse vikaa löydä sähköistä.
Tukos on ongelmana niin harvoin että muistan yhden tapauksen, oma 123 jossa oli ryynit lähteneet kuivaimesta kiertoon ja tukkineet paisuntaventtiilin. Tämän sellainen oikea ammattilainen näki heti mittareistaan, kuten etrade kertoi tapahtuvankin. Itse en edes yrittänyt tutkia, kun systeemi oli R12 ja melkein tyhjä kylmäaineesta'
Ruokakaupan systeemit ei kiinnosta, niihin en puutu eikä ole sellaisia lupiakaan.
Rumiluksen edellissivun kirjoituksesta olin aluksi yhteydessä ylläpitoon, katsotaan miten edetään

wiimax.fi
Re: w210 ilmastointi
Taitaa olla ihan sama, onko väyrysessä kylmäainetta puolikiloa vai puolitoista, jos mittarit näyttävät järkeviä lukemia, karrikoidusti sanottuna. Automaattikoneet ovat siinä mielessä viisaampia tai tyhmempiä, että ne laittavat oikein käytettynä asetetun grammamäärän ainetta laitteeseen. Jos komponentit ovat kunnossa, kylmää puskee ja kaikki toimii sillä kilolla. Huoltomittareilla voi saada sitten himmattua vielä paremmin toimimaan. Ehkä. Huoltomittareilla näkee, onka laitteessa optimaalinen määrä ainetta, mutta sitä ei näe, onko 950g vai 1050g. Olenko ihan hukassa ajatuksen tämän ajatuksen kanssa?
-
- Mersumies
- Viestit: 680
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w210 ilmastointi
Ilmeisesti nuo on ihan päässälaskuja, kun kerta heti kylmämiehet tietävät paljon painetta pitää mittarin näyttää, joten paljon se on (siinä linjassa mistä nyt yleensä mitataan) jos r134 myrkkyä on väykyssä 950g tai 1050g, siis ihan rehellisesti mitä mittari näyttää tuollon baareja (millibaareja)?sakke88 kirjoitti:Kylmätekniikassa on tärkeää, ettei ylitäyttöä laiteta , eli tiineeksi järjestelmää ei tule dumpata. Ei järjestelmään voi huitaista noinarvoa kylmäainetta.Korjaaja kirjoitti:Taitaa olla ihan sama, onko väyrysessä kylmäainetta puolikiloa vai puolitoista, jos mittarit näyttävät järkeviä lukemia, karrikoidusti sanottuna. Automaattikoneet ovat siinä mielessä viisaampia tai tyhmempiä, että ne laittavat oikein käytettynä asetetun grammamäärän ainetta laitteeseen. Jos komponentit ovat kunnossa, kylmää puskee ja kaikki toimii sillä kilolla. Huoltomittareilla voi saada sitten himmattua vielä paremmin toimimaan. Ehkä. Huoltomittareilla näkee, onka laitteessa optimaalinen määrä ainetta, mutta sitä ei näe, onko 950g vai 1050g. Olenko ihan hukassa ajatuksen tämän ajatuksen kanssa?
Kylmämiehet tietävät huoltomittaria käyttäen, milloin järjestelmä on optimissa. Silloin täyttö on kunnossa, kun ei liian vajaa eikä liikaa.
Autot on niin helppoja kun ajaa koneen luokse, tyhjentää ja täyttää systeeemin sillä, mutta kuitenkin, voisi jonkun laskuesimerkin laittaa, jottei mene ihan vaan pätemiseksi tämäkin asia.
2007 R 320cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 680
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w210 ilmastointi
Mitä helvettiä sä rumilus teet edes foorumilla, kun et halua keskustella vaan haluat vaan päteä.
Jokaisen alan ammattilainen voi ottaa tuon asenteen jolloin foorumit on ihan turhia. Kylmämiehet vaan on kokemuksesta ylitarkkoja tietojensa kanssa ja haluavat päteä vitutukseen saakka.
Vitullinen kusipää ei voi minkään.
Jokaisen alan ammattilainen voi ottaa tuon asenteen jolloin foorumit on ihan turhia. Kylmämiehet vaan on kokemuksesta ylitarkkoja tietojensa kanssa ja haluavat päteä vitutukseen saakka.
Vitullinen kusipää ei voi minkään.
Viimeksi muokannut Huttiainen, La 01.09.2018 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2007 R 320cdi