Pakopaine huolia.
Pakopaine huolia.
Ongelman lähteenä siis mersu vm.2011 3.0 diesel v6 automaatti. Ongelmana oli jatkuva vikatilaan meno kovissa kiihdytyksissä liian suuren ahtopaineen vuoksi ja matka ajossa tasaista vaihtia ajaessa liian pienen ahtopaineen vuoksi. Auto oli tuolloin ohjelmoitu ja egr poistettu sekä dbf tyhjennetty. Asiaa tutkittua olettamus jumiutuvasta vnt:stä vaikutti järkevältä. Ahdin vaihtoon, ja siitä alkoi ongelmat. Ahtimia särkyi muutama melko tiuhaan, ja syytä etsittiin. On uudet pakosarjat ja puhtaat öljyt, putkistot puhtaat ja pitävät. Palattiin jopa vakio ohjelmaan ja toivottiin vian olevan siinä mutta ei. Pakopaineet starilla katsottuna 5,8 kun ahtopaineet samaa aikaan 3luokkaa. Ja auton käytös ajossa epämääräistä, rauhallisella kiihdytyksellä ei oikein tahdo herätä ja räväkällä kiihdytyksellä herää mutta hetken päästä menee vikatilaan. Nyt kun kaikkea on jo kokeiltu niin ahdistin pakoputken virtausta ja auto alkoi toimia normaalisti. Vielä ei ole tietokonetta käytetty kiinni mutta oletettavaa on että pakopaineet ovat alempana. Olisiko kellään ajatusta,että mistä noin korkeat pakopaineet ” vakio” autossa oikeen johtuvat ja millä niitä saisi viisaammin kuriin kun ahdistamalla pakoputken virtausta?
Re: Pakopaine huolia.
Mä en näistä mitään tiedä mutta vedetään tunteella: ihmeelilnen juttu ja järkyttäviä paineita... täytyy liittyä jotenkin siihen että ecu näkee sen paineen väärin ja yrittää vaan lykätä lisää ahtoja... JOS ilmantuotto olisi vakio, virtauksen ahdistaminen LISÄÄ pakopainetta, ei vähennä sitä. Eihän DPF pelleile (poisto ei onnistunut ja regeneroi), onko katti suolistettu myös? Testasitko kokonaan ilman putkistoa? Onkohan MAP kunnossa, näyttääkö järkevää kone sammuksissa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Pakopaine huolia.
Dbf poistettu ja katti on paikoillaan. Suoralla putkella kokeiltu ja sama lopputulos. Mappi ja muutkin anturitiedot järkeviä.
Re: Pakopaine huolia.
Tai osaisko joku kertoa mitkä kaikki anturit ohjaa tota vnt:n käyttöä?
Re: Pakopaine huolia.
Tuikku tietää... ja onneksi kertoo muillekin
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=71631" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=153347" onclick="window.open(this.href);return false;

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=71631" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=153347" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Pakopaine huolia.
Jos ahtimien sähköservot on olleet mallia "huollettu" tai "korjattu" niin vika on niissä. Älyttömät pakopaineet koska servo ei toteuta pyydettyä vaan elää omaa elämäänsä. Ai mistäkö tiedän..
Ebaystä saa uusia, alkuperäisiä servoja.
Ebaystä saa uusia, alkuperäisiä servoja.
Re: Pakopaine huolia.
Käyttäytyykö se pakopaine järkevästi? Tuossa oli yks auto jossa oli 5bar pakopainetta vaikkei moottori käynyt, korjaantui anturin vaihdolla.