Tämmönen "ongelma"... Mitäs meinaatte, meneekö toi katsastuksesta läpi tolla maavaralla?
Mun ei oo tarvinnu henk.koht. katsastaa ko. autoa vielä ja vähän jänskättää et miten käy. Mites tota sais ylemmäs helposti ja nopeesti katsastusta varten?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
vähis kirjoitti:Eikös tossa ole hydrauli alusta?Eikös se sillä jonkun sentin nouse.
Juueioo... Perässä on ollut tasonsäätö, mutta otettu pois.
Täytyy kattoo minkä verran nousee ku laittaa suvikumit... Sitte jos on vielä liian matala, nii täytyy laittaa korkeemmat jousenkumit.
Aika tarkkana ton kans on saanu olla näin talvella.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
Jos ei muusta ole kiinni kuin leimalla käynnistä, pistä ne jousen väliin ängettävät kumit viisisenttisinä paikoilleen. Maksaa muutaman eken, leiman jälkeen polta ne toholla. Ei tarvitsis jumpata niitten vieterien kanssa...
vesa kirjoitti:Jos ei muusta ole kiinni kuin leimalla käynnistä, pistä ne jousen väliin ängettävät kumit viisisenttisinä paikoilleen. Maksaa muutaman eken, leiman jälkeen polta ne toholla. Ei tarvitsis jumpata niitten vieterien kanssa...
Ja katsastustirehtööri ei nuita kumilönttejä sieltä huomais?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
vesa kirjoitti:Kumit on lailliset kun laittaa 3 kierrokselleen.
Hmm... Tuotahan vois sitten harkita.
Nostaa vaan tunkilla kulma kerrallaan ylös ja lykkää niitä kumeja kierrosten väliin? ...no prkl! Noin mä teen jos on kerran ihan luvallista?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
veskola kirjoitti:ja renkaisiin tietysti ainaski 4 baria painetta paljonkos ne muuten kestää ?
Kykkä ne kestää Isäukko kerran kokeili tuossa hallilla kun ei meinannu nousta millään kumi vanteelle.
Muistan aina kun mittari näytti seittemän kiloa ja ei noussu vanteelle niin isäntä siihen että: "No kompura pumppaa 12kiloo, annetaan mennä vaan."
No 9.5 kilossa vielä katottiin mittariin ja sitten muutama sekuntti ja perkeenmoinen pamaus...
No sitten ihmeteltiin että mitä toi valkonen on renkaan päällä.No nehän oli maali kakkuja katosta. Rengas kävi silmän räpäyksessä katossa neljässä metrissä eikä sitä kerrenny huomata.
Ja tämä tarina ei ole palturia! Joka ei usko käykää sievin Teboilin hallissa ihmettelemässä jälkiä katossa...
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
Pistä nainen katsastuttamaan se niin varmasti menee läpi. Onhan muitakin keinoja: esim. leiki tyhmää katsastuksen ajan.
Mulla meni tolla tyylillä läpi kun kävin nykyisen auton kaa ekaa kertaa katsustuksessa sanoin vaan että ne oli jo siinä kun ostin.
Ei ainakaan täällä etelässä mene vaikka esittäisit tai olisit kuinka tyhmä tahansa. Toki riippuu paljon katsastusmiehestä ja asemastakin. Jos auto esim. jää jarrutesteriin kiinni niin on ymmärrettävästikin liian matala .
Tällainen tapaus minulla, helman alla on Boschin lataussäätimen laatikko joka on 8.6cm korkea, ja vaikka kuva on huono, on laatikko tiukasti kiinni helman ylä-osassa. Katsastuksessa ei ollut ongelmia, varjo etulokasuojasta renkaaseen kertoo kuinka matalalla etupää ui. Rengas on jo hieman kaaren sisällä.
kyllähän se 8cm on minimi, ja se vielä mitataan matalimmasta kohtaa, esim jos pakari on alempana niin se otetaan siitä.
Ostat veholta jousien päihin niitä kumeja ja pistät korkeimmat sinne niin ei pitäs tulla ongelmaa, halpoja ja nopeat laittaa, sitten vaan vanhat takas ja katsastus kumit talliin vuodeksi odottaamaan seuraavaa käyttöä
Aki H. kirjoitti:Ei ainakaan täällä etelässä mene vaikka esittäisit tai olisit kuinka tyhmä tahansa. Toki riippuu paljon katsastusmiehestä ja asemastakin. Jos auto esim. jää jarrutesteriin kiinni niin on ymmärrettävästikin liian matala .
Kyllä menee juuri täällä etelässä läpi tuolla tyylillä. Vaikkakin sen jälkeen ei menny seuraavalla kerralla läpi katsastuksesta samalla asemalla(yksityinen). Menin toiselle asemalle(ei yksityinen) samantien ja läpi meni ilman moitteita. Ihmettlivät vaan miksei menny siellä toisella läpi.
ei muuta kun käyt kokeileen jäi minullakin kerran yksi auto jarrutesterille ajaessa pakoputkesta kiinni mut meni läpi katsastuksen kaikesta huolimatta turhaa tressin repimistä kun ei toi nyt niin kauheen matalalta näytä..
Mulla joutui katsastusmies kikkailemaan autoa nosturille pidemmän aikaa, kun etutukivarsien alle ei saanut nosturissa kiinni olevaa "tunkkia" sopimaan millään ellei auto ollut aivan keskellä nosturia Lopulta se meni, kun aikansa venkslasi ja autoin vielä nostamalla etulokasuojasta Kuitenkin lakisääteinen 80mm oli just ja just, eli ei voinut valittaa. Testasin sillai ennen katsastusta, että otin 3" viemäriputkesta metrin pätkän, lisäsin vähän teippiä päihin että halkaisija oli 80mm ja pyörittelin sitä auton ali tasaisella tallin lattialla, ja mahtui joka kohdasta...
Niin, ja piti vielä sanoa että kannattaa katsoa, minne autonsa vie syynättäväksi. Joillakin konttoreilla on sellaisia jarrudynoja, ettei kannata edes alkaa yrittämään tontissa olevan leveähelmaisen kanssa. Tiedä sitten miten korvauspuoli menee, jos jotain särkyy - konttori tuskin maksaa, jos maavaraa ei ole 8 senttiä.
Zom kirjoitti:Pistä nainen katsastuttamaan se niin varmasti menee läpi...
Tai iäkkäämpi herrasmies. "Vanhempi painos" kävi katsastamassa peililasisen auton. Katsastusmies vain sanoi, että hienot lasit - eivät taida olla ihan lailliset Suomessa, ja antoi leiman. Jos minä olisin mennyt auton kanssa, olisin melko varmasti päässyt poistamaan nuo hienot aurinkosuojat laseista ennenkuin olisin saanut hyväksyntää.
Kävin katsastamassa Suzukin tuossa joulun alla.
Katsastusmies ajoi auton ajolavanostimelle, ja renkaiden sisäreunat ottivat kiinni nosturiin.
Siinä sitten ihmeteltiin että "onpas se kapea, on" ja päätettiin ettei kannata yrittää nostella keventimellä vaan nivelten testaus suoritetaan koeajolla aseman pihalla.
tovayryn kirjoitti:kyllähän se 8cm on minimi, ja se vielä mitataan matalimmasta kohtaa, esim jos pakari on alempana niin se otetaan siitä.
Ostat veholta jousien päihin niitä kumeja ja pistät korkeimmat sinne niin ei pitäs tulla ongelmaa, halpoja ja nopeat laittaa, sitten vaan vanhat takas ja katsastus kumit talliin vuodeksi odottaamaan seuraavaa käyttöä
Jollain foorumilla x oli joskus esitetty näkemystä että tuo 8 cm mitattaisiin alustan matalimmasta kiinteästä osasta, eli näitä ei tietystikään olisi esim. roiskeläpät, mutta ei kirjoittajan mukaan myöskään muovipuskureiden alahelmat. Tiedä häntä onko mennyt moinen selitys missään läpin.
Jousien päiden kumit: Helppojahan ne on vaihtaa jos on mersuun sopivat jousipuristimet, vai onkos noiden vaihtoon jotain helpompia vippaskonstejakin? Voisi nimittäin vaihtaa yhtä pykälää matalammat....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Aki H. kirjoitti:Ei ainakaan täällä etelässä mene vaikka esittäisit tai olisit kuinka tyhmä tahansa. Toki riippuu paljon katsastusmiehestä ja asemastakin. Jos auto esim. jää jarrutesteriin kiinni niin on ymmärrettävästikin liian matala .
Kyllä menee juuri täällä etelässä läpi tuolla tyylillä. Vaikkakin sen jälkeen ei menny seuraavalla kerralla läpi katsastuksesta samalla asemalla(yksityinen). Menin toiselle asemalle(ei yksityinen) samantien ja läpi meni ilman moitteita. Ihmettlivät vaan miksei menny siellä toisella läpi.
Miksi auton pitää olla sitten niin matala että tulee katsastuksessa ongelmia? Suomen tiet kun on suunniteltu sille +8cm maavaralle ja yleensä korkeammalle .
Kertokaapas tyhmälle miksi ne vieterit pitää kangeta kaiken maailman rautakankien kanssa autosta irti jos on tarkoitus vain hakea leima vehkeeseen? Auto ylös tunkilla, 5cm kumit kierteiden väliin Fairyn avulla, ja leimalle. Simppeliä?