Katsastuksesta läpi?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Katsastuksesta läpi?

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Tämmönen "ongelma"... Mitäs meinaatte, meneekö toi katsastuksesta läpi tolla maavaralla? :roll:
Mun ei oo tarvinnu henk.koht. katsastaa ko. autoa vielä ja vähän jänskättää et miten käy. Mites tota sais ylemmäs helposti ja nopeesti katsastusta varten?
Kuva
Kuva
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paksummilla jousenkumeilla.
wiimax.fi
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Eikös 8 cm ole minimi?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Eikös tossa ole hydrauli alusta?Eikös se sillä jonkun sentin nouse.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

vähis kirjoitti:Eikös tossa ole hydrauli alusta?Eikös se sillä jonkun sentin nouse.
Juueioo... :( Perässä on ollut tasonsäätö, mutta otettu pois.
Täytyy kattoo minkä verran nousee ku laittaa suvikumit... Sitte jos on vielä liian matala, nii täytyy laittaa korkeemmat jousenkumit.
Aika tarkkana ton kans on saanu olla näin talvella.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Riippuu katsastajasta alkaako mittaamaan, mulla 5cm maavara ei riittäny :)
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jos ei muusta ole kiinni kuin leimalla käynnistä, pistä ne jousen väliin ängettävät kumit viisisenttisinä paikoilleen. Maksaa muutaman eken, leiman jälkeen polta ne toholla. Ei tarvitsis jumpata niitten vieterien kanssa... 8)
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

vesa kirjoitti:Jos ei muusta ole kiinni kuin leimalla käynnistä, pistä ne jousen väliin ängettävät kumit viisisenttisinä paikoilleen. Maksaa muutaman eken, leiman jälkeen polta ne toholla. Ei tarvitsis jumpata niitten vieterien kanssa... 8)
Ja katsastustirehtööri ei nuita kumilönttejä sieltä huomais? :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ne kumit on vissiin jokseenkin lailliset...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

epk kirjoitti:ne kumit on vissiin jokseenkin lailliset...
ja renkaisiin tietysti ainaski 4 baria painetta :twisted: paljonkos ne muuten kestää ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kumit on lailliset kun laittaa 3 kierrokselleen.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

vesa kirjoitti:Kumit on lailliset kun laittaa 3 kierrokselleen.
Hmm... Tuotahan vois sitten harkita.
Nostaa vaan tunkilla kulma kerrallaan ylös ja lykkää niitä kumeja kierrosten väliin? ...no prkl! Noin mä teen jos on kerran ihan luvallista? :shock:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

veskola kirjoitti:ja renkaisiin tietysti ainaski 4 baria painetta :twisted: paljonkos ne muuten kestää ?
Kykkä ne kestää Isäukko kerran kokeili tuossa hallilla kun ei meinannu nousta millään kumi vanteelle.
Muistan aina kun mittari näytti seittemän kiloa ja ei noussu vanteelle niin isäntä siihen että: "No kompura pumppaa 12kiloo, annetaan mennä vaan."

No 9.5 kilossa vielä katottiin mittariin ja sitten muutama sekuntti ja perkeenmoinen pamaus...

No sitten ihmeteltiin että mitä toi valkonen on renkaan päällä.No nehän oli maali kakkuja katosta. :shock: Rengas kävi silmän räpäyksessä katossa neljässä metrissä eikä sitä kerrenny huomata.

Ja tämä tarina ei ole palturia! Joka ei usko käykää sievin Teboilin hallissa ihmettelemässä jälkiä katossa...
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Zom
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 28.04.2004 10:23

Viesti Kirjoittaja Zom »

Pistä nainen katsastuttamaan se niin varmasti menee läpi. Onhan muitakin keinoja: esim. leiki tyhmää katsastuksen ajan.
Mulla meni tolla tyylillä läpi kun kävin nykyisen auton kaa ekaa kertaa katsustuksessa sanoin vaan että ne oli jo siinä kun ostin.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Ainahan voi yrittää vaikka mitä, mutta...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Ei ainakaan täällä etelässä mene vaikka esittäisit tai olisit kuinka tyhmä tahansa. Toki riippuu paljon katsastusmiehestä ja asemastakin. Jos auto esim. jää jarrutesteriin kiinni niin on ymmärrettävästikin liian matala :) .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tällainen tapaus minulla, helman alla on Boschin lataussäätimen laatikko joka on 8.6cm korkea, ja vaikka kuva on huono, on laatikko tiukasti kiinni helman ylä-osassa. Katsastuksessa ei ollut ongelmia, varjo etulokasuojasta renkaaseen kertoo kuinka matalalla etupää ui. Rengas on jo hieman kaaren sisällä.

PS: kyljessä olevat jäljet eivät ole naarmuja :lol:



Kuva
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

kyllähän se 8cm on minimi, ja se vielä mitataan matalimmasta kohtaa, esim jos pakari on alempana niin se otetaan siitä.
Ostat veholta jousien päihin niitä kumeja ja pistät korkeimmat sinne niin ei pitäs tulla ongelmaa, halpoja ja nopeat laittaa, sitten vaan vanhat takas ja katsastus kumit talliin vuodeksi odottaamaan seuraavaa käyttöä ;)
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Zom
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 28.04.2004 10:23

Re: Ainahan voi yrittää vaikka mitä, mutta...

Viesti Kirjoittaja Zom »

Aki H. kirjoitti:Ei ainakaan täällä etelässä mene vaikka esittäisit tai olisit kuinka tyhmä tahansa. Toki riippuu paljon katsastusmiehestä ja asemastakin. Jos auto esim. jää jarrutesteriin kiinni niin on ymmärrettävästikin liian matala :) .
Kyllä menee juuri täällä etelässä läpi tuolla tyylillä. Vaikkakin sen jälkeen ei menny seuraavalla kerralla läpi katsastuksesta samalla asemalla(yksityinen). Menin toiselle asemalle(ei yksityinen) samantien ja läpi meni ilman moitteita. Ihmettlivät vaan miksei menny siellä toisella läpi.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ei muuta kun käyt kokeileen jäi minullakin kerran yksi auto jarrutesterille ajaessa pakoputkesta kiinni mut meni läpi katsastuksen kaikesta huolimatta turhaa tressin repimistä kun ei toi nyt niin kauheen matalalta näytä..
Itse tein ja säästin
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Mulla joutui katsastusmies kikkailemaan autoa nosturille pidemmän aikaa, kun etutukivarsien alle ei saanut nosturissa kiinni olevaa "tunkkia" sopimaan millään ellei auto ollut aivan keskellä nosturia :) Lopulta se meni, kun aikansa venkslasi ja autoin vielä nostamalla etulokasuojasta 8) Kuitenkin lakisääteinen 80mm oli just ja just, eli ei voinut valittaa. Testasin sillai ennen katsastusta, että otin 3" viemäriputkesta metrin pätkän, lisäsin vähän teippiä päihin että halkaisija oli 80mm ja pyörittelin sitä auton ali tasaisella tallin lattialla, ja mahtui joka kohdasta...
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Niin, ja piti vielä sanoa että kannattaa katsoa, minne autonsa vie syynättäväksi. Joillakin konttoreilla on sellaisia jarrudynoja, ettei kannata edes alkaa yrittämään tontissa olevan leveähelmaisen kanssa. Tiedä sitten miten korvauspuoli menee, jos jotain särkyy - konttori tuskin maksaa, jos maavaraa ei ole 8 senttiä.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Zom kirjoitti:Pistä nainen katsastuttamaan se niin varmasti menee läpi...
Tai iäkkäämpi herrasmies. "Vanhempi painos" kävi katsastamassa peililasisen auton. Katsastusmies vain sanoi, että hienot lasit - eivät taida olla ihan lailliset Suomessa, ja antoi leiman. Jos minä olisin mennyt auton kanssa, olisin melko varmasti päässyt poistamaan nuo hienot aurinkosuojat laseista ennenkuin olisin saanut hyväksyntää.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kävin katsastamassa Suzukin tuossa joulun alla.
Katsastusmies ajoi auton ajolavanostimelle, ja renkaiden sisäreunat ottivat kiinni nosturiin.
Siinä sitten ihmeteltiin että "onpas se kapea, on" ja päätettiin ettei kannata yrittää nostella keventimellä vaan nivelten testaus suoritetaan koeajolla aseman pihalla. 8)
wiimax.fi
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

tovayryn kirjoitti:kyllähän se 8cm on minimi, ja se vielä mitataan matalimmasta kohtaa, esim jos pakari on alempana niin se otetaan siitä.
Ostat veholta jousien päihin niitä kumeja ja pistät korkeimmat sinne niin ei pitäs tulla ongelmaa, halpoja ja nopeat laittaa, sitten vaan vanhat takas ja katsastus kumit talliin vuodeksi odottaamaan seuraavaa käyttöä ;)
Jollain foorumilla x oli joskus esitetty näkemystä että tuo 8 cm mitattaisiin alustan matalimmasta kiinteästä osasta, eli näitä ei tietystikään olisi esim. roiskeläpät, mutta ei kirjoittajan mukaan myöskään muovipuskureiden alahelmat. :roll: Tiedä häntä onko mennyt moinen selitys missään läpin.

Jousien päiden kumit: Helppojahan ne on vaihtaa jos on mersuun sopivat jousipuristimet, vai onkos noiden vaihtoon jotain helpompia vippaskonstejakin? Voisi nimittäin vaihtaa yhtä pykälää matalammat....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mersun jousipuristimet?Ite (w201)iskarin yläpää irti ja rautakankea avuksi,lähtee madallusjouset.Toimii ainakin etupäässä.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

No ei saatana, henki lähtee.
w201 190D
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

perttu_n kirjoitti:No ei saatana, henki lähtee.
Totta puhuu, älkää **rkele tehkö noin! Se on aika killeri kun lähtee väärään suuntaan... tai sitten särkyy jotain muuta. Lokasuoja, seinä, katto... :twisted:
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Epäonnistumisen vaaraa ei ole,kysehän ei ole mcPerssonista..Terv.nimim:onmullajousipuristimet,mutkukajaksaaveivata...
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Re: Ainahan voi yrittää vaikka mitä, mutta...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Zom kirjoitti:
Aki H. kirjoitti:Ei ainakaan täällä etelässä mene vaikka esittäisit tai olisit kuinka tyhmä tahansa. Toki riippuu paljon katsastusmiehestä ja asemastakin. Jos auto esim. jää jarrutesteriin kiinni niin on ymmärrettävästikin liian matala :) .
Kyllä menee juuri täällä etelässä läpi tuolla tyylillä. Vaikkakin sen jälkeen ei menny seuraavalla kerralla läpi katsastuksesta samalla asemalla(yksityinen). Menin toiselle asemalle(ei yksityinen) samantien ja läpi meni ilman moitteita. Ihmettlivät vaan miksei menny siellä toisella läpi.
Miksi auton pitää olla sitten niin matala että tulee katsastuksessa ongelmia? Suomen tiet kun on suunniteltu sille +8cm maavaralle ja yleensä korkeammalle :wink: :? .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kertokaapas tyhmälle miksi ne vieterit pitää kangeta kaiken maailman rautakankien kanssa autosta irti jos on tarkoitus vain hakea leima vehkeeseen? Auto ylös tunkilla, 5cm kumit kierteiden väliin Fairyn avulla, ja leimalle. Simppeliä?
Vastaa Viestiin