w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Auto on alkupään om646-koneinen 220cdi w203 manuaaliv ajettu 320tkm. Ei tietääkseni ohjelmoitu. Tässä mallissa/vuosikerrassa ei ole hiukkassuodatinta. Ei webastoa.
Oire: Talven aikana (ehkä tammikuussa) ilmaantunut ja viime viikkoina lisääntynyt pakokaasun haju kabiinissa. Käry tulee sisään jos vauhtia on alle 40kmh ja eniten paikallaan esim liikennevaloissa. Auto tuntuu toimivan muuten normaalisti eli ei puutumista tai merkittäviä maallikkoa huolestuttavia ääniä ja lähtee 10 asteen pakkasessa ilman lämmitystä käyntiin heti ja kierroksia ottaa normaalisti.
Suuttimien juuret kuivat/ei mustaa enkä kuuntelemalla tai lampulla katsoen havaitse kaasun tuloa tai supsutusta suuttimista.
Öljykorkin ympärillä lisääntyneestä huohotuksesta merkkejä. Pakokaasua (?) tulee aika reippaasti öljyntäyttöaukosta jos avaa korkin. Korkki löysättynä koneen käydessä se pomppii aukon päällä (suunnilleen saman verran kuin kaverin vastaavassa moottorissa) muttei hyppää pois.
Huohotin on uusi ja huohotinputki ei ole tukossa. Huohotin vaihdettu vajaa vuosi sitten kun oli epäily että vuotaa hieman öljyä koneen kyljille siitä. Ei ollut vaikutusta, koneen kyljet edelleen öljyssä mutta ei tiputa öljyä pohjamuoveille/kadulle. Vienyt jonkin verran öljyä viimeisellä 7tkm, ehkä 0,5L. Aiemmin olen lisännyt enintään puoli litraa /15tkm. Imusarja on alkuperäinen ja toistaiseksi putsaamaton ja läppien akselien juurista on vuotanut öljyä mutta toistaiseksi läppämoottori kaiketi toiminut kun ei ole vikavaloja välkytellyt. EGR-venttiilin putsasin syksyllä, oli jonkin verran nokea ja ilmeisesti lievää kuluneisuutta muttei suinkaan tukossa ja puhtaamman näköinen kuin oletin mutten tiedä toimiiko oikein ja on tietysti voinut ärtyä kun käytin irti putsausta varten. Imusarjaan menevän ahtoputken kun ottaa irti, valuu ulos ruokalusikallinen öljyä.
Purin ilmanputsarikotelon irti ja tähän mennessä ainoa paikka josta olen löytänyt merkkejä noesta, on vähäinen määrä mustaa turbon säätövivun juuressa mutta maallikon on vaikea uskoa että sieltä olisi niin paljon savua puskenut että kabiinissa tukehtuu. Katin tai pakosarjan liitoksissa ei mun puusilmin näkynyt mitään vuodosta kertovaa. Imuputken liitoksen kautta kokeilin turboa enkä havainnut välyksiä mutten oikein tunne turbon olemusta joten en tiedä kunnosta sen enempää. Auton käydessä pakokaasua tulee sekä pakoputkesta normaalisti että konehuoneeseen jostain mutten ole onnistunut paikantamaan vuotopaikkaa ellei siis tule öljykorkista. Fiilis on kuitenkin että kaasua olisi myös ilmanputsarikotelon alla. Pöläyttää pakoputkesta jonkin verran mustaa savua kun polkee mutta niin on tehnyt ainakin sen 7 v kun auto ollut mulla.
Öljyt ja kaikki suodattimet (myös ilmasuodatin) vaihdettu säännöllisesti 15tkm välein ja viime syksyn katsastuksessa päästöt ok.
Vaihdettu viimeisen 7 vuoden aikana laturi, määränsäädin, hehkut, moniurahihna ja ohjurit. Ollut erittäin luotettava.
Vähän aikaa sitten huomasin että moottorin lämmöt tuppaavat jäämään n 80 asteen tienoille, välillä hieman alle. Aiemmin vastaavilla ajoilla ollut n 90. Täytyy vaihtaa termari mutta voiko johtua muusta kuin rikkinäisestä termarista? Alkusyksystä oli vielä normaalilämmöt.
Mistä ja miten lähtisi nyt pakokaasuvuotoa ja sen syytä metsästämään? Valistuneita arvauksia? Suutinten ohivuotoja ei ole mitattu. Vikakoodeja ei ole luettu.
Pakokaasu öljykorkista ei vaikuta mukavalta mutta en tiedä kuinka paljon tuolla normaalisti on usvaa ja onko tuo hyväksyttävissä rajoissa olevaa huohotuskaasua mutta haju on mielestäni kuin vanhan kuorma-auton pakokaasu.
Männänrengas? Kannentiiviste?
Rikkinäinen suutin? Tukkeutunut katalysaattori? EGR-vika? Imusarjaläppäkanitus?
Rikkinäisen termarin ja suuttimen aiheuttama täystuhosienipilviräjähdys tulossa?
Turbon seudulle on aika hankala nähdä kun ilmanputsari on paikallaan ja siten auton käydessä tuntuu hankalalta tutkittavalta. Ohjeita otetaan vastaan...
-j
Oire: Talven aikana (ehkä tammikuussa) ilmaantunut ja viime viikkoina lisääntynyt pakokaasun haju kabiinissa. Käry tulee sisään jos vauhtia on alle 40kmh ja eniten paikallaan esim liikennevaloissa. Auto tuntuu toimivan muuten normaalisti eli ei puutumista tai merkittäviä maallikkoa huolestuttavia ääniä ja lähtee 10 asteen pakkasessa ilman lämmitystä käyntiin heti ja kierroksia ottaa normaalisti.
Suuttimien juuret kuivat/ei mustaa enkä kuuntelemalla tai lampulla katsoen havaitse kaasun tuloa tai supsutusta suuttimista.
Öljykorkin ympärillä lisääntyneestä huohotuksesta merkkejä. Pakokaasua (?) tulee aika reippaasti öljyntäyttöaukosta jos avaa korkin. Korkki löysättynä koneen käydessä se pomppii aukon päällä (suunnilleen saman verran kuin kaverin vastaavassa moottorissa) muttei hyppää pois.
Huohotin on uusi ja huohotinputki ei ole tukossa. Huohotin vaihdettu vajaa vuosi sitten kun oli epäily että vuotaa hieman öljyä koneen kyljille siitä. Ei ollut vaikutusta, koneen kyljet edelleen öljyssä mutta ei tiputa öljyä pohjamuoveille/kadulle. Vienyt jonkin verran öljyä viimeisellä 7tkm, ehkä 0,5L. Aiemmin olen lisännyt enintään puoli litraa /15tkm. Imusarja on alkuperäinen ja toistaiseksi putsaamaton ja läppien akselien juurista on vuotanut öljyä mutta toistaiseksi läppämoottori kaiketi toiminut kun ei ole vikavaloja välkytellyt. EGR-venttiilin putsasin syksyllä, oli jonkin verran nokea ja ilmeisesti lievää kuluneisuutta muttei suinkaan tukossa ja puhtaamman näköinen kuin oletin mutten tiedä toimiiko oikein ja on tietysti voinut ärtyä kun käytin irti putsausta varten. Imusarjaan menevän ahtoputken kun ottaa irti, valuu ulos ruokalusikallinen öljyä.
Purin ilmanputsarikotelon irti ja tähän mennessä ainoa paikka josta olen löytänyt merkkejä noesta, on vähäinen määrä mustaa turbon säätövivun juuressa mutta maallikon on vaikea uskoa että sieltä olisi niin paljon savua puskenut että kabiinissa tukehtuu. Katin tai pakosarjan liitoksissa ei mun puusilmin näkynyt mitään vuodosta kertovaa. Imuputken liitoksen kautta kokeilin turboa enkä havainnut välyksiä mutten oikein tunne turbon olemusta joten en tiedä kunnosta sen enempää. Auton käydessä pakokaasua tulee sekä pakoputkesta normaalisti että konehuoneeseen jostain mutten ole onnistunut paikantamaan vuotopaikkaa ellei siis tule öljykorkista. Fiilis on kuitenkin että kaasua olisi myös ilmanputsarikotelon alla. Pöläyttää pakoputkesta jonkin verran mustaa savua kun polkee mutta niin on tehnyt ainakin sen 7 v kun auto ollut mulla.
Öljyt ja kaikki suodattimet (myös ilmasuodatin) vaihdettu säännöllisesti 15tkm välein ja viime syksyn katsastuksessa päästöt ok.
Vaihdettu viimeisen 7 vuoden aikana laturi, määränsäädin, hehkut, moniurahihna ja ohjurit. Ollut erittäin luotettava.
Vähän aikaa sitten huomasin että moottorin lämmöt tuppaavat jäämään n 80 asteen tienoille, välillä hieman alle. Aiemmin vastaavilla ajoilla ollut n 90. Täytyy vaihtaa termari mutta voiko johtua muusta kuin rikkinäisestä termarista? Alkusyksystä oli vielä normaalilämmöt.
Mistä ja miten lähtisi nyt pakokaasuvuotoa ja sen syytä metsästämään? Valistuneita arvauksia? Suutinten ohivuotoja ei ole mitattu. Vikakoodeja ei ole luettu.
Pakokaasu öljykorkista ei vaikuta mukavalta mutta en tiedä kuinka paljon tuolla normaalisti on usvaa ja onko tuo hyväksyttävissä rajoissa olevaa huohotuskaasua mutta haju on mielestäni kuin vanhan kuorma-auton pakokaasu.
Männänrengas? Kannentiiviste?
Rikkinäinen suutin? Tukkeutunut katalysaattori? EGR-vika? Imusarjaläppäkanitus?
Rikkinäisen termarin ja suuttimen aiheuttama täystuhosienipilviräjähdys tulossa?
Turbon seudulle on aika hankala nähdä kun ilmanputsari on paikallaan ja siten auton käydessä tuntuu hankalalta tutkittavalta. Ohjeita otetaan vastaan...
-j
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Siltä suunnalta olet jo katsellutkin, mutta vilkaise vielä pakosarjan ja kannen liitos. on nokijälkiä toki kyllä jos sieltä puskee.
Jos ei tuo, itse tekisin niin, että suodatinkotelo ja turbon imuletku pois ja auto käyntiin.
Se ei hajoa siitä, eikä kerkiä mitään likaa imaista tyhjäkäynnillä/ pikku kaasuttelulla paikallaan.
Näet varmaankin heti mistä puskee, veikataan turbon lähtöä katin suuntaan (= katti voi olla osittain tukossa).
mitään ei kannata turboon toki tunkea, sormia/ rättiä/ hihansuuta...
Jos ei tuo, itse tekisin niin, että suodatinkotelo ja turbon imuletku pois ja auto käyntiin.
Se ei hajoa siitä, eikä kerkiä mitään likaa imaista tyhjäkäynnillä/ pikku kaasuttelulla paikallaan.
Näet varmaankin heti mistä puskee, veikataan turbon lähtöä katin suuntaan (= katti voi olla osittain tukossa).
mitään ei kannata turboon toki tunkea, sormia/ rättiä/ hihansuuta...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Kiitos hyvästä vinkistä.
-j
-j
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Jotain vihdoin selvisi.
Kaikkia muita paikkoja tuskassa tuijoteltuani kaadoin saippuavettä suutinten juureen ja sieltähän kahden suuttimen juurelta mukavasti kuplii. Pelkkä vesi ei antanut yhtä selvää osviittaa mutta saippuan kanssa ihanasti kuplii. Eli se yleisin ja tavallisin Occamin parranajo ainakin alkuun. Mutta mielenkiintoista on ettei ainakaan mun hifikorvalla erota mitään supsutusta eikä toisaalta lampullakaan näkynyt sen enempää pikeä/dieseliä/nokea suutinten juurilla kuin pakokaasuakaan ja jotenkin tuntui kaasu tulevan joka puolelta konehuonetta. No tästä jatketaan...
Kaikkia muita paikkoja tuskassa tuijoteltuani kaadoin saippuavettä suutinten juureen ja sieltähän kahden suuttimen juurelta mukavasti kuplii. Pelkkä vesi ei antanut yhtä selvää osviittaa mutta saippuan kanssa ihanasti kuplii. Eli se yleisin ja tavallisin Occamin parranajo ainakin alkuun. Mutta mielenkiintoista on ettei ainakaan mun hifikorvalla erota mitään supsutusta eikä toisaalta lampullakaan näkynyt sen enempää pikeä/dieseliä/nokea suutinten juurilla kuin pakokaasuakaan ja jotenkin tuntui kaasu tulevan joka puolelta konehuonetta. No tästä jatketaan...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Eli vuoto on vielä vähäistä noin se yleensä alkaacommonrail kirjoitti:Jotain vihdoin selvisi.
Kaikkia muita paikkoja tuskassa tuijoteltuani kaadoin saippuavettä suutinten juureen ja sieltähän kahden suuttimen juurelta mukavasti kuplii. Pelkkä vesi ei antanut yhtä selvää osviittaa mutta saippuan kanssa ihanasti kuplii. Eli se yleisin ja tavallisin Occamin parranajo ainakin alkuun. Mutta mielenkiintoista on ettei ainakaan mun hifikorvalla erota mitään supsutusta eikä toisaalta lampullakaan näkynyt sen enempää pikeä/dieseliä/nokea suutinten juurilla kuin pakokaasuakaan ja jotenkin tuntui kaasu tulevan joka puolelta konehuonetta. No tästä jatketaan...
nyt vaan nopeasti tekee remontin niin pääsee helpolla ennen kuin sitä piki moskaa sinne tulee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Turbon jälkeen oleva katalysaattori tukossa.
Uusimalla tai tyhjentämällä katalysaattori ongelma poistuu.
Uusimalla tai tyhjentämällä katalysaattori ongelma poistuu.
220.128 Black Mirror
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Hyvä, että vika löytyi!
Nyt kun korjaat / korjautat niin pääset helpommalla ja halvemmalla, ja edessä taas huolettomia kilometrejä. Ainakin tältä osin.
Itsellä mahdollisesti sama vaiva autossa. Kysyisin, että kuinka huomasit vuodon suutinten juuressa? Lähinnä kysymys siksi koska käydessään koneen tärinä saattaa haitata havaisemista.


Itsellä mahdollisesti sama vaiva autossa. Kysyisin, että kuinka huomasit vuodon suutinten juuressa? Lähinnä kysymys siksi koska käydessään koneen tärinä saattaa haitata havaisemista.
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
sakke88 kirjoitti:Kettula kirjoitti:Hyvä, että vika löytyi!Nyt kun korjaat / korjautat niin pääset helpommalla ja halvemmalla, ja edessä taas huolettomia kilometrejä. Ainakin tältä osin.
![]()
Itsellä mahdollisesti sama vaiva autossa.
Löytyikö ?!?
Jos suuttimen juuresta tulee vaahdotuksella muutama kupla, ei se tarkoita sitä että sieltä tulee aistittavaa pakokaasun käryä.
Kiitos vastanneille mielenkiinnosta ja neuvoista.
Laitoin siis kylmän koneen käyntiin ja kaadoin pullosta vettä syvennykseen jossa suuttimet ovat. Sen takaosassa on reikä/uoma josta vesi valuu pois eli veden pinta suutinten ympärillä laskee nopeasti mutta kun vettä kaataa sinne sopivalla tahdilla niin pulinat näkyvät. Ja moottorin tärinä haittaa kuplien näkemistä jonkin verran mutta saippua auttaa juuri tähän samoin kuin taskulamppu. Tosiaan kahden suuttimen juuresta pulputtaa (tyhjäkäynnilläkin) ja pelkällä vedelläkin sen näkee mutta saippuavedellä kuplii selvemmin. Olisko kuplien halkaisija ollut puolen sentin luokkaa ja jatkuvana reippaana virtana niitä tuli. Tästä siis päättelin että ainakin noiden pohjaprikat on vaihdettava ja jos haisuli ei lakkaa haisemasta niin sitten on selvitettävä lisää.
En suinkaan sulje pois muidenkin pakokaasuvuotojen mahdollisuutta ja kuten ensimmäisessä tekstissäni kirjoitin, on turbon säätövivun ympärillä nokea. Säätötanko näkyi kuitenkin liikkuvan kierrosluvun mukaan. Tosin mulla ei ole aavistustakaan että liikkuiko oikein. Ylemmän katalysaattorin tai pakosarjan liitoksissa ei peilillä ja taskulampulla katseltuna näy sen enempää nokea kuin silmin havaittavaa pakokaasuakaan. Otin ilmanputsarikotelon irti ja käänsin sen syrjään mutta laitoin piuhat takaisin kiinni ja katselin sekä tyhjäkäynnillä että apulaisen antaessa kierroksia ja mistään en nähnyt pakokaasun tuloa (kuulosuojaimet olisivat olleet paikallaan...). Yksi paikka josta voi myös vuotaa on egr:än muovikannen välistä. Otin kannen auki ja vaikka viime syksynä putsasin sen niin saman verran karstaa oli kertynyt jo uudelleen että taitaa olla tiensä päässä kyseinen kikkula ja muovikannen tiiviys on hyvinkin voinut kärsiä avaamisen ja erityisesti ensimmäisen putsauksen seurauksena kun alkuperäinen "tiivistävä" nokikarsta lähti mäkeen. Toisaalta imusarjan läppäakselien läpiviennit vuotavat öljyä että miksei sieltäkin voisi pikkuisen tuprutella Ja katin tukkeutuminen on tietty mahdollista, koko talvi on ollut pätkäajoa ja katalysaattori on alkuperäinen.
Kaiken kaikkiaan hankalalta vaikuttaa varmistua asioista kun ei mitään oikein näy eikä ole paikkaa jossa pääsisi kunnolla auton allekaan. Ajattelin nyt jatkaa prokkista hommaamalla letkut suutinten ohivuodon mittaamista varten jotta voi samalla irrotuksella vaihtaa uusiin jos näyttää olevan tarvetta.
Pitäisikö käyttää starin narussa mahdollisten vikakoodien ja suutinten korjausarvojen luvussa ensin vai riittääkö letku-purkki-menetelmä suutinten kunnon selvittämiseen riittävällä tarkkuudella? Käynnistysongelmia ei ole ollut kylmänäkään mutta...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Selvä vika se on jos kuplii näkyy kuplat sitten saippualla tai vaikka millä niin ei sieltä kuulu mitään tullacommonrail kirjoitti:sakke88 kirjoitti:Kettula kirjoitti:Hyvä, että vika löytyi!Nyt kun korjaat / korjautat niin pääset helpommalla ja halvemmalla, ja edessä taas huolettomia kilometrejä. Ainakin tältä osin.
![]()
Itsellä mahdollisesti sama vaiva autossa.
Löytyikö ?!?
Jos suuttimen juuresta tulee vaahdotuksella muutama kupla, ei se tarkoita sitä että sieltä tulee aistittavaa pakokaasun käryä.
Kiitos vastanneille mielenkiinnosta ja neuvoista.
Laitoin siis kylmän koneen käyntiin ja kaadoin pullosta vettä syvennykseen jossa suuttimet ovat. Sen takaosassa on reikä/uoma josta vesi valuu pois eli veden pinta suutinten ympärillä laskee nopeasti mutta kun vettä kaataa sinne sopivalla tahdilla niin pulinat näkyvät. Ja moottorin tärinä haittaa kuplien näkemistä jonkin verran mutta saippua auttaa juuri tähän samoin kuin taskulamppu. Tosiaan kahden suuttimen juuresta pulputtaa (tyhjäkäynnilläkin) ja pelkällä vedelläkin sen näkee mutta saippuavedellä kuplii selvemmin. Olisko kuplien halkaisija ollut puolen sentin luokkaa ja jatkuvana reippaana virtana niitä tuli. Tästä siis päättelin että ainakin noiden pohjaprikat on vaihdettava ja jos haisuli ei lakkaa haisemasta niin sitten on selvitettävä lisää.
En suinkaan sulje pois muidenkin pakokaasuvuotojen mahdollisuutta ja kuten ensimmäisessä tekstissäni kirjoitin, on turbon säätövivun ympärillä nokea. Säätötanko näkyi kuitenkin liikkuvan kierrosluvun mukaan. Tosin mulla ei ole aavistustakaan että liikkuiko oikein. Ylemmän katalysaattorin tai pakosarjan liitoksissa ei peilillä ja taskulampulla katseltuna näy sen enempää nokea kuin silmin havaittavaa pakokaasuakaan. Otin ilmanputsarikotelon irti ja käänsin sen syrjään mutta laitoin piuhat takaisin kiinni ja katselin sekä tyhjäkäynnillä että apulaisen antaessa kierroksia ja mistään en nähnyt pakokaasun tuloa (kuulosuojaimet olisivat olleet paikallaan...). Yksi paikka josta voi myös vuotaa on egr:än muovikannen välistä. Otin kannen auki ja vaikka viime syksynä putsasin sen niin saman verran karstaa oli kertynyt jo uudelleen että taitaa olla tiensä päässä kyseinen kikkula ja muovikannen tiiviys on hyvinkin voinut kärsiä avaamisen ja erityisesti ensimmäisen putsauksen seurauksena kun alkuperäinen "tiivistävä" nokikarsta lähti mäkeen. Toisaalta imusarjan läppäakselien läpiviennit vuotavat öljyä että miksei sieltäkin voisi pikkuisen tuprutella Ja katin tukkeutuminen on tietty mahdollista, koko talvi on ollut pätkäajoa ja katalysaattori on alkuperäinen.
Kaiken kaikkiaan hankalalta vaikuttaa varmistua asioista kun ei mitään oikein näy eikä ole paikkaa jossa pääsisi kunnolla auton allekaan. Ajattelin nyt jatkaa prokkista hommaamalla letkut suutinten ohivuodon mittaamista varten jotta voi samalla irrotuksella vaihtaa uusiin jos näyttää olevan tarvetta.
Pitäisikö käyttää starin narussa mahdollisten vikakoodien ja suutinten korjausarvojen luvussa ensin vai riittääkö letku-purkki-menetelmä suutinten kunnon selvittämiseen riittävällä tarkkuudella? Käynnistysongelmia ei ole ollut kylmänäkään mutta...
useimiten jos kat(it) on niin tukossa että sisään tulisi jotain ja muutenkin niin
se tunkee niistä pakoputken liitoksista ulos ja värjää ne melko nopeesti,
egr:än muovisen kuupan ("D" muotoisen mustsan) välissä ei ole tiivistettä ja
vaikka se täytyyis kokonaan niin siitä ei sisällä havaitavaa hajua tule ennenmin tulee vikatila,
sama on sen turboon menevän akselin kanssa
onhan se haju varnasti pakokaasun haju eikä mikään muu käry
(eli sam jos jos nuuhkii pakoputken päästä)
joskus ollut semmoisi missä hajua tulee laturin remmistä vaikka se ei pidä ääntä
samoin imusarjasta voi puuttua vaikka läppä akseli niin sieltä ei hajua niin paljo tule ttä se sisään haisee (ellei sitten ole kyseesä joku yliasteilla varustettu ja silloinkaan se ole pako kaasun haju)
jos suutimien pohjan tiivistys remontti ei vaivaa poista niin
paperin pala pitkiin pihteihin niin että saa työneltyä sen joka puolelle pakosarjaa ja turboa samalla katselee alkaako se lepattamaan jossain kolossa
joskus kun vuoto on hanklassa paiksaa niin ilman jotain ko kaltaista kikka on hankala nähdä
toinen hyvä on alumin folioa mitä sitten kiertää joka paikkan koe ajon ajaksi ja katsoo mustuuko se jostain
suutimien kunnossta ei kannatta olla huolissan jos mitään oireita ei ole ollut
molemmat mainitut testaukset voi näyttä väärin kun ne tiivisteet vuotta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Kiitos CDI203. Hyvä tieto mitä mainitsit ohivuotomittauksesta.
Eipä tullut tuollainen lepattava vuodonilmaisin mieleen eikä foliokaan paitsi että mietin kyllä jo auttaisko foliohattu omassa päässä... Siispä prikkaa ja pulttia veholandiasta ja puhkomaan reikää vesitilaan jotta voi sanoa lavettikuskille "tein itse ja säästin".
Tekeeköhän motonetin myymällä kalvainsarjalla mitään http://www.motonet.fi/fi/tuote/804088/M ... tinpesille" onclick="window.open(this.href);return false; mikäli tiivistepinnoissa on jo epätasaisuutta?
Eipä tullut tuollainen lepattava vuodonilmaisin mieleen eikä foliokaan paitsi että mietin kyllä jo auttaisko foliohattu omassa päässä... Siispä prikkaa ja pulttia veholandiasta ja puhkomaan reikää vesitilaan jotta voi sanoa lavettikuskille "tein itse ja säästin".
Tekeeköhän motonetin myymällä kalvainsarjalla mitään http://www.motonet.fi/fi/tuote/804088/M ... tinpesille" onclick="window.open(this.href);return false; mikäli tiivistepinnoissa on jo epätasaisuutta?
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Aihetta sivuten; mikä se nyt on oikea kalvain, taspäinen vai kartio? Tuossa mun ebaysta ostamassa kiinanihmeessä väitetään sen olevan se 17x17 kartio, mutta ei se mun mielestä siihen pohjaan järkevästi sovi... se suora näyttää paljon paremmalta.commonrail kirjoitti: Tekeeköhän motonetin myymällä kalvainsarjalla mitään http://www.motonet.fi/fi/tuote/804088/M ... tinpesille" onclick="window.open(this.href);return false; mikäli tiivistepinnoissa on jo epätasaisuutta?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Tosi harvoin tarvii/kannattaa kalvaa kantta, yleensä kanteen riittää teräs/messinki putsaus harjoilla pyöräytys. Useimmiten vuotaa tiivisteen ja suuttimen välistä joten sitä suuttimen kiristys mutterin tiivistepintaa kannattaa tönärin selällä silmäillä ja kalvaa/hioa suoraksi
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
No nyt tuli asiantuntija.kankkis kirjoitti:Tosi harvoin tarvii/kannattaa kalvaa kantta, yleensä kanteen riittää teräs/messinki putsaus harjoilla pyöräytys. Useimmiten vuotaa tiivisteen ja suuttimen välistä joten sitä suuttimen kiristys mutterin tiivistepintaa kannattaa tönärin selällä silmäillä ja kalvaa/hioa suoraksi
Miksi E290 kantta ei tarvi koskaan kalvata, vaikka tiiviste sama kun CDI ja suutin näyttää samanlaiselta, vaikka tietenkin CDI suutin korkeapaine ruisku. Onko suuttimen kiinnityksessä eroa, vai miksi CDI alkaa kusemaan?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
TasapäinenMiHe kirjoitti:Aihetta sivuten; mikä se nyt on oikea kalvain, taspäinen vai kartio? Tuossa mun ebaysta ostamassa kiinanihmeessä väitetään sen olevan se 17x17 kartio, mutta ei se mun mielestä siihen pohjaan järkevästi sovi... se suora näyttää paljon paremmalta.commonrail kirjoitti: Tekeeköhän motonetin myymällä kalvainsarjalla mitään http://www.motonet.fi/fi/tuote/804088/M ... tinpesille" onclick="window.open(this.href);return false; mikäli tiivistepinnoissa on jo epätasaisuutta?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Vaihdettu nyt kaikki suutinten pohjatiivisteet ja reilun parinsadan kilometrin vaihtelevilla ajeluilla pakokaasut ovat pysytelleet kabiinin ulkopuolella.
Suuttimet irtosivat käsittämättömän helposti kunhan uskalsi vääntää pultit auki - poksahdus ja narahdus kävi aina kun pultti aukesi. Kahden tiiviste oli selvästi falskaava, yksi oli tulossa tiensä päähän ja yksi oli vielä hyvässä kunnossa. Suutinten ja reikien putsailuun meni kyllä yllättävän paljon aikaa ja haju oli melkoinen.
Ensimmäinen startti vaihdon jälkeen oli samalla ensimmäinen sahautus ikinä tälle masiinalle. Toinenkin startti (koeajon jälkeen) oli tavallista pitempi jonka jälkeen kiristin polttoaineputkien liitoksia railiputkeen joista ainakin yksi näytti minimaalisesti vuotavan. Seuraavana aamuna starttasi jotakuinkin normaalisti mutta täytynee seurata pysyvätkö liitokset kuivina. Löytyisköhän jostain jonkinlaista erikoishylsyä tuon liitinmutterin kiristämiseen joka sopisi momenttiavaimeen?
Suuttimet irtosivat käsittämättömän helposti kunhan uskalsi vääntää pultit auki - poksahdus ja narahdus kävi aina kun pultti aukesi. Kahden tiiviste oli selvästi falskaava, yksi oli tulossa tiensä päähän ja yksi oli vielä hyvässä kunnossa. Suutinten ja reikien putsailuun meni kyllä yllättävän paljon aikaa ja haju oli melkoinen.
Ensimmäinen startti vaihdon jälkeen oli samalla ensimmäinen sahautus ikinä tälle masiinalle. Toinenkin startti (koeajon jälkeen) oli tavallista pitempi jonka jälkeen kiristin polttoaineputkien liitoksia railiputkeen joista ainakin yksi näytti minimaalisesti vuotavan. Seuraavana aamuna starttasi jotakuinkin normaalisti mutta täytynee seurata pysyvätkö liitokset kuivina. Löytyisköhän jostain jonkinlaista erikoishylsyä tuon liitinmutterin kiristämiseen joka sopisi momenttiavaimeen?
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Tuolla sarjalla kiristin oman auton liittimet: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000030999/" onclick="window.open(this.href);return false;commonrail kirjoitti: Löytyisköhän jostain jonkinlaista erikoishylsyä tuon liitinmutterin kiristämiseen joka sopisi momenttiavaimeen?
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: w203 pakokaasu konehuoneessa ja matkustamossa
Kettula kirjoitti:Tuolla sarjalla kiristin oman auton liittimet: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000030999/" onclick="window.open(this.href);return false;commonrail kirjoitti: Löytyisköhän jostain jonkinlaista erikoishylsyä tuon liitinmutterin kiristämiseen joka sopisi momenttiavaimeen?
Kiitos, eipä tuollainen ilmeisesti kukonjalaksi tai hankolenkiksi kutsuttava kikkula ole ennen tullut vastaan.