W251 käsijarrun säätö
W251 käsijarrun säätö
Elikkäs tuommoinen.
Uudet kengät vaihdettu, säädetty pintaan, poljin menee pohjaan asti ja ei ole tarpeeksi pitoja.
Mistäköhän mahtaa löytyä vaijerin säätö? Pitäisi ilmeisesti muutenkin löysätä ensin?
Vaijeri menee sisään taka-akselin etupuolelta ja ei näy enää sen jälkeen.
Pitkä ja kuuden hengen malli.
WDC2511221A017150
Jos joku viitsisi vaikka WISsisstä vilkaista, kait tuossa ylipäätään siellä säätö on?
Koitettu googletella ja melkeimpä kaikkiin muihin malleihin löytyy vastaus kuvien kera.
Uudet kengät vaihdettu, säädetty pintaan, poljin menee pohjaan asti ja ei ole tarpeeksi pitoja.
Mistäköhän mahtaa löytyä vaijerin säätö? Pitäisi ilmeisesti muutenkin löysätä ensin?
Vaijeri menee sisään taka-akselin etupuolelta ja ei näy enää sen jälkeen.
Pitkä ja kuuden hengen malli.
WDC2511221A017150
Jos joku viitsisi vaikka WISsisstä vilkaista, kait tuossa ylipäätään siellä säätö on?
Koitettu googletella ja melkeimpä kaikkiin muihin malleihin löytyy vastaus kuvien kera.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W251 käsijarrun säätö
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W251 käsijarrun säätö
Alkaa pitämään vähän. ei tarpeeksi.
Vanhat palat ajettu ihan metallille asti, katkasija oli rikki ja ennen kuin ehdin vaihtaa ni muija pyyhkäs kiteelt kotkaa jarru päällä.
Ja sit koton vähä lisää jarrua, eli lienee vähän sama kuin olisi poljettu ilman rumpuja.
Ei se säätö kyllä ulkopuolella liene, tai siten olen ihan sokea, metrin verran vaijeri vain pohjassa, sitten menee sisään.
Liitoskohdassa ei säätöä.

edit
ei siellä vissiin sitten ole säätöä, tuon kuvan perusteella.
Ideoita?
Vanhat palat ajettu ihan metallille asti, katkasija oli rikki ja ennen kuin ehdin vaihtaa ni muija pyyhkäs kiteelt kotkaa jarru päällä.
Ja sit koton vähä lisää jarrua, eli lienee vähän sama kuin olisi poljettu ilman rumpuja.
Ei se säätö kyllä ulkopuolella liene, tai siten olen ihan sokea, metrin verran vaijeri vain pohjassa, sitten menee sisään.
Liitoskohdassa ei säätöä.

edit
ei siellä vissiin sitten ole säätöä, tuon kuvan perusteella.
Ideoita?
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W251 käsijarrun säätö
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W251 käsijarrun säätö
uudet levyt
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W251 käsijarrun säätö
hmm.
ei riitä sit äly enää, ihan pintaan säädetty, ei vaan pidä.
ei riitä sit äly enää, ihan pintaan säädetty, ei vaan pidä.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W251 käsijarrun säätö
Meen koittamaan säätämistä, kyllä oikeat osat pitäisi olla.
Vaijeri tuntuu liikkuvan myös hyvin, ehkä saattaa ihan pientä jumitusta olla renkaille menevissä lyhkäsissä vaijerin pätkissä.
Jos ei onnistu niin haen sitten uudet vaijerit ja testaan sillä tavalla.
Eikös ne leimalla testaa pitävyyden siten että joku 900-1000 kierrosta ja pysyykö paikallaan?
Nelikkohan tuo on.
Vaijeri tuntuu liikkuvan myös hyvin, ehkä saattaa ihan pientä jumitusta olla renkaille menevissä lyhkäsissä vaijerin pätkissä.
Jos ei onnistu niin haen sitten uudet vaijerit ja testaan sillä tavalla.
Eikös ne leimalla testaa pitävyyden siten että joku 900-1000 kierrosta ja pysyykö paikallaan?
Nelikkohan tuo on.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W251 käsijarrun säätö
Taaemmat vaijerin pätkät vaihdeltu ja nyt pitää.
Ei kauheasti jumittaneet mutta ilmeisesti ratkaisevasti tai sit oli vain joku muu kämmi kasauksessa joka korjaantui samalla.
Taisivat maksaa jonkun 14€ /kpl eli ei kauhea taloudellinen panostus, vaihtuipa samalla jarrukilvetkin kun tuntuivat jo viime kerralla aika rapealta.
Nämä tulivat ihan OEM, en ainakaan itse löytänyt tarvikevalmistajilta.
Ei kauheasti jumittaneet mutta ilmeisesti ratkaisevasti tai sit oli vain joku muu kämmi kasauksessa joka korjaantui samalla.
Taisivat maksaa jonkun 14€ /kpl eli ei kauhea taloudellinen panostus, vaihtuipa samalla jarrukilvetkin kun tuntuivat jo viime kerralla aika rapealta.
Nämä tulivat ihan OEM, en ainakaan itse löytänyt tarvikevalmistajilta.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W251 käsijarrun säätö
Leimailtu.
Inssi valitti ettei käsijarru pidä tarpeeksi, ei tosin mitään merkintää mihinkään kun ei voi "todeta"
Vaihde D ja n. 1000rpm ja kestää paikallaan eikö pitäisi riittää? Näin siis vaihteisto C asennossa, S päälle niin pyrkii eteenpäin jo n. 900rpm.
Onko tuohon joku virallinen sääntö?
Inssi valitti ettei käsijarru pidä tarpeeksi, ei tosin mitään merkintää mihinkään kun ei voi "todeta"
Vaihde D ja n. 1000rpm ja kestää paikallaan eikö pitäisi riittää? Näin siis vaihteisto C asennossa, S päälle niin pyrkii eteenpäin jo n. 900rpm.
Onko tuohon joku virallinen sääntö?
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W251 käsijarrun säätö
Siihen on olemasssa laskukaava kuinkapaljon tarvii olla seisontajarrun voima suhteessa auton massaan. Mutta ei siinä mitään vaihdepäällä pysymiseen ole kun sehän riippuu ihan mikä moottori/vaihteisto on. Ikinä ennen kuullutkaan että seisontajarrua noin testattas, laiska katsuri jollei jaksa rullilla testata
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W251 käsijarrun säätö
Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 28.05.2018 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W251 käsijarrun säätö
Ei Kotkassa ainakaan ajeta yhtään mersun nelikkoa rullille. Tai kaikki kenen kanssa olen jutellut niin sanovat samaa, riippumatta konttorista.
Tutkitaanpas olisko säätö sitten polkimen päässä, kuvien mukaan väitän ettei.
Jos olisi joku jumitus siinä, se tosiaan ratkaisisi ongelman.
Tutkitaanpas olisko säätö sitten polkimen päässä, kuvien mukaan väitän ettei.
Jos olisi joku jumitus siinä, se tosiaan ratkaisisi ongelman.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38