Ostin palan aikaa sitten w124 200D:n ja auton hitaus oli aika kova shokki(ex auto w201 2.5D turbo ). Väittävät että pumpun säädön jälkeen auto kulkisi paremmin kun 300D..? Operaatio houkuttelee mutta kuka niitä tekee Turku-Pori- akselilla ja ennen kaikkea mihin hintaan?
Perheessä on kyllä osaava mekaanikko, jos sen säätäisi itse, mutta päästöarvot olisi sitten suuri kysymysmerkki??
Ja miten käy yli puoli miljoonaa ajetulle (toistaiseksi) loistokunnossa olevalle tekniikalle tehon kasvaessa?
ja mitä tehon nousuun tulee, voit kuvitella et saatko syötön säädöllä vastaavat tehot kuin 300d , jossa on jo 2 mukiakin enemmän
mutta hyvällä säädöllä voi päästä kohtuu lähelle 250d tehoihin. Tekniikan pitäis kestää ihan hyvin, oli autolla ajettu 100tkm taikka 1 000 000 km
Paljos teillä on kulutus lisääntynyt ruuvauksen jälkeen? Oman pumpun säädöistä en tiedä muutakun että edellinen omistaja on varmasti ruuvannut ja pumpun laakeroinnin yhteydessä ruuvattiin lisää. Mustaa jörtikkää tulee putkesta aika miehekkäästi ja kulutus pyörii näin kesällä siinä 7-7,5l/100km. Ajan päivittäin 130km työmatkaa ja kaupunki ajoa ei ole oikeastaan yhtään mutta maantiellä mennään niin että muiden jaloissa ei ainakaan tarvi olla.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Missä tarkalleen ottaen se ruuvi on siinä pumpussa josta syöttöä suurennetaan? edestäpäin katsottuna pumpun takana vai oikealla puolella? jos takana niin miten pirussa sinne mahtuu? siinä on öljynsuodatinkin sitten tiellä..
pedro kirjoitti:Ostin palan aikaa sitten w124 200D:n ja auton hitaus oli aika kova shokki(ex auto w201 2.5D turbo ). Väittävät että pumpun säädön jälkeen auto kulkisi paremmin kun 300D..? Operaatio houkuttelee mutta kuka niitä tekee Turku-Pori- akselilla ja ennen kaikkea mihin hintaan?
Perheessä on kyllä osaava mekaanikko, jos sen säätäisi itse, mutta päästöarvot olisi sitten suuri kysymysmerkki??
Ja miten käy yli puoli miljoonaa ajetulle (toistaiseksi) loistokunnossa olevalle tekniikalle tehon kasvaessa?
Ja nyt töihin..
No eihän tuolla pumpun ruuvauksella hirveitä tehoja saa, ilman saanti aiheuttaa pullonkaulan ja ylisyötöllö ei saavuteta muuta kuin hirveät savut, koneen nokeentuminen ja korkea polttoaineen kulutus. Pitää muistaa että tehon nostamiseksi tarvitsee pelkän polttoaineen lisäksi saada lisää ilmaa.
300:sen tehoihin ei 200:sta saa kuin turbolla. Toisaalta kunnollisella pumpun optimoinnilla penkissä saadaan parhaat tehot ulos ja kyllä 200 D automaattikin sen jälkeen jo liikkuu muun liikenteen tahdissa.
KentZu kirjoitti:Kannattaa muuten säädättää myös suuttimet. Ajan oloon eivät ilmeisesti pysy ihan säädöt kohdallaan. Faijan autoon käytiin jokin vuosi sitten säädättämässä ja vaikutti jonkin verran tehoihin.
Tai siis vaihtaa suuttimien kärjet tai koneistaa vanhat, kärjet kuluvat näilläkin syöttöpaineilla.
Ville P. kirjoitti:Ostin palan aikaa sitten w124 200D:n ja auton hitaus oli aika kova shokki(ex auto w201 2.5D turbo ). Väittävät että pumpun säädön jälkeen auto kulkisi paremmin kun 300D..? Operaatio houkuttelee mutta kuka niitä tekee Turku-Pori- akselilla ja ennen kaikkea mihin hintaan?
Perheessä on kyllä osaava mekaanikko, jos sen säätäisi itse, mutta päästöarvot olisi sitten suuri kysymysmerkki??
Ja miten käy yli puoli miljoonaa ajetulle (toistaiseksi) loistokunnossa olevalle tekniikalle tehon kasvaessa?
Ja nyt töihin..
Ja jos kumminkin meinaat kysellä vinkkiä niin ajeleppa Mynädieseliin.. siellä on aikas hyvin tieto tallessa ja hintakin pitäisi olla kohdallaan.