Tehdään tänne oikeen topikki tästä potilaasta. W211 2005 200cdi.
Reilu viikko sitten meni vikatilaan, menohaluja ei yhtään. Hieman tätä foorumia ja facebookkia luin ja ajattelin että se vois olla se ilmamassamittari minkä vaihtamalla taas pelaa. Maanantaina käytin vikakoodien luvussa ja antoi seuraavat koodit:
2024 imuilman lämpötunnistin
0100 ahtoilman paineen ohjaus
Tiistaina takaisin pajalle että saavat tutkia mikä mahtaa olla tilanne.
Korjaamolta soitti huoltoukko ja puhelu alkoi: se onkin vähän jännempi tapaus. Elikkä vissiinkään imusarjasta ei tuu mitään painetietoja. Uus anturi ei auta. Voisko olla joku johto jostain nirhaantunu joka aiheuttaa? Vai onko syyllinen tuo ahtopaineen säädin, että se jotenki löis koko systeemin niin jumiin ? Sehän tarkoittaisi turbon vaihtoa, eikö vaan?
W211 vikatila/turbon vaihto edessä (?)
Re: W211 vikatila/turbon vaihto edessä (?)
Tutkikaa vaan nyt se vikakoodin aiheuttaja...
Tarkistaa ensin ne paineanturin ja imuilma-anturin johdot...
Tarkistaa ensin ne paineanturin ja imuilma-anturin johdot...
Re: W211 vikatila/turbon vaihto edessä (?)
Mainittakoon vielä se että aina ei mee vikatilaan, tai ainakaan se ei kierroksia rajoita aina. Joskus pääsee töihin asti (5km) ilman ongelmia, joskus 100m ja joskus on heti käynnistyksen jälkeen päällä. Mutta yritetään vielä johdot kattoa läpi kunhan joutaa.
Re: W211 vikatila/turbon vaihto edessä (?)
Heitetään pikku arvaus.
Voiko olla että ahtolämpötilan anturin johdod menee välillä oikoseen jolloin ecu näkee ahtolämpöjen hyppäävän taivaisiin (ntc-anturi) ja heittää ahdot pois pelistä?
Eli vika olisi vain lämpötilaanturissa / sen johdotuksessa.
Voiko olla että ahtolämpötilan anturin johdod menee välillä oikoseen jolloin ecu näkee ahtolämpöjen hyppäävän taivaisiin (ntc-anturi) ja heittää ahdot pois pelistä?
Eli vika olisi vain lämpötilaanturissa / sen johdotuksessa.