Narisee kuin ladon ovi
Narisee kuin ladon ovi
Meinaan vasemman puolen eturenkaan takaa kun rattia kääntää. Otin eilen renkaankin pois ja vaikutti olevan ehjät suojakumit, pallonivelet ym. En saanut narinan lähdettä aivan tarkasti selville, mutta sieltä jostain alapallon tienoilta se tulee. Ja nimenomaan kun rattia kääntää kumpaansuuntaan tahansa. Ääni ei kuulu kun painaa lokarista iskaria alaspäin. Vaiva tuli kuntoon (ainakin toistaiseksi) kun ruiskuttelin CRC:tä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin mistä kyseinen narina nyt vain voisi tulla.
Joten kyssäriä: Onko muilla ollut vastaavaa narinaa? Onko odotettavissa jotain mitä en vielä halua kuvitellakkaan
Joten kyssäriä: Onko muilla ollut vastaavaa narinaa? Onko odotettavissa jotain mitä en vielä halua kuvitellakkaan
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Joo tuo oli ensianalyysini mutta jotenkin jäi vaivaamaan että miksi se kuuluu vain rattia kääntäessä?! No ei tuo nyt paha homma oo tuota palloniveltä käydä vaihtamassa...ja sieltä suunnalta tuo ääni tulee...alapallonivel. se alkaa narista kun se kuivaa
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Raidetanko
Terve!
Törmäsin 123:ssa samankaltaiseen ongelmaan. Tuolloin raidetangon pätkän vaihto auttoi.
Narinaa kuului myös ajoittani hiljaisessa vauhdissa kuoppiin ajaessa.
Törmäsin 123:ssa samankaltaiseen ongelmaan. Tuolloin raidetangon pätkän vaihto auttoi.
Narinaa kuului myös ajoittani hiljaisessa vauhdissa kuoppiin ajaessa.
Terveisin
Tero
Tero
Alapallonivel se on melko varmasti. Mulla natina kuului aluksi myöskin vain rattia kääntäessä, mutta muutaman päivän päästä nitinä kuului pienimmässäkin kuopassa. Paska alapallo vaikuttaa erittäin paljon ajo-ominaisuuksiin. Omastanikin tuli kuin uusi auto vaihdon jälkeen. Ei tarvii ratista paljoa kiinni pitää, eikä tunnu huojahteluita kun täysi tukkirekka puhaltaa puolen metrin päästä ohi
OOlrait. Kiitoksia näistä. Käytän autoa tohtorilla ja vaihdatan tuon alapallon pois....näytti olevan 23€ motonetissa joten varmaankin oulun tt:llä samanhintainen. Siihen tunti työtä niin taas on satanen pois kukkarosta...noh eihän se oo kun päivän palakkaWikke kirjoitti:Alapallonivel se on melko varmasti. Mulla natina kuului aluksi myöskin vain rattia kääntäessä, mutta muutaman päivän päästä nitinä kuului pienimmässäkin kuopassa. Paska alapallo vaikuttaa erittäin paljon ajo-ominaisuuksiin. Omastanikin tuli kuin uusi auto vaihdon jälkeen. Ei tarvii ratista paljoa kiinni pitää, eikä tunnu huojahteluita kun täysi tukkirekka puhaltaa puolen metrin päästä ohi
Nyt kun tuli mieleen niin minkälaisilla kilometreillä näitä alapalloja on teillä poksahdellu? Ja nimenomaan W202:ssa? Itellä on "saksankilometrejä" 174000 ,,,
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
W123 narinaa aiheuttaa myös apusimpukka. Auttaa jos avaa sen ja ruiskuttaa vaikka silikoniöljyä. W202 en osaa sanoa. Pallonivelen kestoa on vaikea arvioida riippuu automallin lisäksi ajotavasta ja millaisilla teillä ajellaan. Ei tuohon kukaan pysty oikeata vastausta sanomaan. . Eikä sitä sun alapalloa tarvitse vaihtaa jos siinä ei ole väljää,ajo-ominaisuudet hyvät ja narina loppui öljyämisellä. Itse olen ruiskuttanut lääkeruiskulla ATF-öljyä.
Tuo lääkeruisku homma kuulostaa vähän epäilyttävältä....siinähän suojakumiin pistetään reikää jolloin siitä on öljyllä/rasvalla suora yhteys ulkomaailmaan....se nyt ainakin edistää sitä kuivamista....Itse olen ruiskuttanut lääkeruiskulla ATF-öljyä.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
...tiedä vaikka toi lääkeruiskukikka toimis tänki kohdallarilpo kirjoitti:Miten on tän muijan laita, jos ja kun se narisee. Auttaako siihen muu kuin vaihto nuorenpaan
Mut periaatehan on se, että jos jossain on jotain vikaa, niin vaihdetaan uuteen.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Noniin, nyt kun vika on suurinpiirtein paikallistettu tuonne alapalloniveleen, niin seuraavana sitten eripallonivelten laatu hommista. Paikallisella myyjällä oli kahta mallia, Italialainen ja Saksalainen. Ei se ainakaan kehunut tuota italialaista, mutta oli se puolet halvempi.
Joten onko voorumilaisilla kokemusta noista Mersun pallonivelistä? Onko Biltemasta ostetut Italialaiset niin paskoja ettei kannata edes harkita vai kenties ovat kestäneet yllättävänkin hyvin?!? Kokemuksia!?
Joten onko voorumilaisilla kokemusta noista Mersun pallonivelistä? Onko Biltemasta ostetut Italialaiset niin paskoja ettei kannata edes harkita vai kenties ovat kestäneet yllättävänkin hyvin?!? Kokemuksia!?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Juu ite ostin MB-osasta sen nivelen, tarvike oli puolet halvempi kuin alkuperäinen. Päädyin kuitenkin ostamaan sen alkuperäisen, jos kestäisi paremmin... Biltemasta ei kannata ostaa kyllä mitään osia, IMO.BrFC kirjoitti:Noniin, nyt kun vika on suurinpiirtein paikallistettu tuonne alapalloniveleen, niin seuraavana sitten eripallonivelten laatu hommista. Paikallisella myyjällä oli kahta mallia, Italialainen ja Saksalainen. Ei se ainakaan kehunut tuota italialaista, mutta oli se puolet halvempi.
Joten onko voorumilaisilla kokemusta noista Mersun pallonivelistä? Onko Biltemasta ostetut Italialaiset niin paskoja ettei kannata edes harkita vai kenties ovat kestäneet yllättävänkin hyvin?!? Kokemuksia!?
Moro!Juu ite ostin MB-osasta sen nivelen, tarvike oli puolet halvempi kuin alkuperäinen. Päädyin kuitenkin ostamaan sen alkuperäisen, jos kestäisi paremmin... Biltemasta ei kannata ostaa kyllä mitään osia, IMO.
Paljonko MB-osat velotti nivelestä?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Käytittekö poijjaat noita Italo-osia? Nyt kun tässä päivän mittaan olen asiaa tiedustellut useasta eri lähteestä, niin päädyin siihen että tilaan alkuperäisen osan. Se ei kuitenkaan ole kuin 20€ kalliimpi kuin nuo Italot...ja Italoista ei tosiaankaan ole kuin huonoa kuullutPK kirjoitti:Täysin samat kokemukset. Alkoi epäilyttämään onko se uusi jo valmiiksi kuiva?B. Wikström kirjoitti:Itselläni narisi ja vaihdoin alapallon. Nyt noin kuukautta myöhemmin narina alkoi uudestaan.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Mulla myös sama homma. Vaihon jälkeen varmaan 8000km:n päästä alko uuestaan nariseen. Mulla se alapallo vaihettiin ylivieskan lintosella pyörien suuntauksen yhteydessä..tiiä sitte minkä maalaisen ne sinne laitto. Pallon hinta tais laskusa olla n. 20 e.PK kirjoitti:Täysin samat kokemukset. Alkoi epäilyttämään onko se uusi jo valmiiksi kuiva?B. Wikström kirjoitti:Itselläni narisi ja vaihdoin alapallon. Nyt noin kuukautta myöhemmin narina alkoi uudestaan.
W124 230 E
Tämän päiväisen hintatiedustelupuhelinsoittoringin tuloksena lähes varmasti on tuo sulla pallo ollut kyseinen italo...notta minä hajen kaupasta kunnon pallon ja sitten nährään kannattaako sitä pikkasen sijoottaa.Narski kirjoitti:Mulla myös sama homma. Vaihon jälkeen varmaan 8000km:n päästä alko uuestaan nariseen. Mulla se alapallo vaihettiin ylivieskan lintosella pyörien suuntauksen yhteydessä..tiiä sitte minkä maalaisen ne sinne laitto. Pallon hinta tais laskusa olla n. 20 e.PK kirjoitti:Täysin samat kokemukset. Alkoi epäilyttämään onko se uusi jo valmiiksi kuiva?B. Wikström kirjoitti:Itselläni narisi ja vaihdoin alapallon. Nyt noin kuukautta myöhemmin narina alkoi uudestaan.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
No nythän se ihmeen lykkäs kun narina katosi erittäin tehokkaalla CRC hoidolla
Todennäköisesti se alapallo sieltä kuitenkin on menossa pskaksi mutta odotellaan ja kuunnellaan miltä homma rupeaa näyttämään
Todennäköisesti se alapallo sieltä kuitenkin on menossa pskaksi mutta odotellaan ja kuunnellaan miltä homma rupeaa näyttämään
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Hidastuspomppuihin ajaessa narisee S202 mullakin. Etupalloissa ei ole vikaa, ne tarkastettiin sekä Veholla että katsastuksessa ihan just. Ovat itseasiassa vaihdettu autoon jo kertaalleen alle sadan tonnin (nyt 130tkm mittarissa). Veholla väittivät äänen lähteen olevan kallistuksenvakaajan suojakumit, rasvasivatkin ne. Ei apua.
Ajettavuudessa ei tunnu, auto on kuin uusi kun pistin vähän aika sitten narinahelat ja ohjausiskarin uusiksi. Mutta hidastetöyssyt nitkuu vaimeasti edelleen
Ajettavuudessa ei tunnu, auto on kuin uusi kun pistin vähän aika sitten narinahelat ja ohjausiskarin uusiksi. Mutta hidastetöyssyt nitkuu vaimeasti edelleen
C180T (S202) -99
Minullakin ässä sanoo "narsk" kun ajan hidasteeseen, ääni on sellainen kumin narahdus aivan selvästi, epäilen kallistuksenvakaajan kumeja koska ne kiristetään näissä Guttenbergin aikuisissa vehkeissä niillä prikoilla kiinni vakaajaan/ ylätukivarteen, ja kiristettäessä kumit menevät ruttuun aivan kuin sitä varten että ne varmasti narahtelevat Saattaa se olla tietysti joku puslakin...Pallot on suljettu pois orgioista koska ne ovat uusia.Bf109 kirjoitti:Hidastuspomppuihin ajaessa narisee S202 mullakin. Etupalloissa ei ole vikaa, ne tarkastettiin sekä Veholla että katsastuksessa ihan just. Ovat itseasiassa vaihdettu autoon jo kertaalleen alle sadan tonnin (nyt 130tkm mittarissa). Veholla väittivät äänen lähteen olevan kallistuksenvakaajan suojakumit, rasvasivatkin ne. Ei apua.
Ajettavuudessa ei tunnu, auto on kuin uusi kun pistin vähän aika sitten narinahelat ja ohjausiskarin uusiksi. Mutta hidastetöyssyt nitkuu vaimeasti edelleen
nostetaanpas takaisin listoille.
Tuo CRC hoito auttoi (kuten pelkäsinkin) vain n. kuukauden. Nyt se taas narisee vasemmalle päin rattia väännettäessä, ja tämäkin vain silloin kun lähtee aamusella liikkeelle. Ajossa narinaa ei kuulu.
Sen verran olen asiaa tutkinut että tuskinpa alapallossa on vika. Olisko mahdollista että jokin ohjaustehostimessa olis menossa? Itte kun en tiedä yhtään kuinka tuo ohjaus systeemi tuossa toimii (muuta kuin tietenkin rattia kääntämällä ). Tuolla oli edellä juttua ajosimpukasta. Mikä se on ja pystyykö sitä näkemään autoa nostamatta ja tarkistaa miltä näyttää? Itte oon aina niin pässi ettei tee mieli mennä korjaamolle ennen ku on varma siitä mikä on vialla. Sitte on heleppo sanoa että laita tuo vaihtoon. Varsinkaan kun ei ole sellaista "hovikorjaajaa" tiedossa johon vois luottaa.
Notta sellaasta näin torstai aamusella.
Tuo CRC hoito auttoi (kuten pelkäsinkin) vain n. kuukauden. Nyt se taas narisee vasemmalle päin rattia väännettäessä, ja tämäkin vain silloin kun lähtee aamusella liikkeelle. Ajossa narinaa ei kuulu.
Sen verran olen asiaa tutkinut että tuskinpa alapallossa on vika. Olisko mahdollista että jokin ohjaustehostimessa olis menossa? Itte kun en tiedä yhtään kuinka tuo ohjaus systeemi tuossa toimii (muuta kuin tietenkin rattia kääntämällä ). Tuolla oli edellä juttua ajosimpukasta. Mikä se on ja pystyykö sitä näkemään autoa nostamatta ja tarkistaa miltä näyttää? Itte oon aina niin pässi ettei tee mieli mennä korjaamolle ennen ku on varma siitä mikä on vialla. Sitte on heleppo sanoa että laita tuo vaihtoon. Varsinkaan kun ei ole sellaista "hovikorjaajaa" tiedossa johon vois luottaa.
Notta sellaasta näin torstai aamusella.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-