Tossa ennen lomia olin kyllä tietoinen siitä että akku alkaa olla aika finaalissa mutta ajattelin vaihtaa sen "sitte". Nyt auto oli seissyt tossa patsaana kuukauden päivät ja aamulla kun tulin toisella autolla kotiin niin ajattelin startata Mersun. Pyöritti abt sekunnin ja sen jälkeen kuului vaan outoja rele/sähkötärinöitä, pyyhin pyyhkäs kerran ja hälläri päästi pienen signaalin. Nyt siis uutta akkua kehiin, kysymys onkin että kuinka vaihdan sen tossa kadulla ilman että hälläri+naapurit saa halvauksen? Avain virtalukossako? Äsken vielä pääsin kaukosäädöllä sisään mutta epäilen että ensi kerralla pitää mennä vänkärin puolelta littanalla avaimella.
Minkäslainen akku tohon pitäisi laittaa, nyt siinä on jonkun mp:n akku koosta päätellen. Samalla myös tää ikuinen kyssäri öljyistä, Castrolia vai Mobilia ja mitä laatua, autohan on siis E200 -95 ja ajettu 86000km.
Kiitti etukäteen.
Akunvaihto+immobilizer ja taas öljytivaus?
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Akunvaihto+immobilizer ja taas öljytivaus?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Aletaan pohtia. Jos konepelti olisi ollut raollaan, olisi voinut toimia se, että annetaan apusähköä sen aikaa että saat "sähkölukot" avattua.Sami J. E. kirjoitti:Ei siis ole tietoa tosta akunvaihdosta ja mahdollisista ongelmista immobilizerin kanssa?
Mistä se häläri muuten virtansa ottaa, omasta paristosta vai auton akusta?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Tämä on kyllä mutua mutta luulen että että virta tulee akusta, backup-patsku kyllä varmaan löytyy muualta systeemistä. Ajattelin nyt duunien jälkeen käydä hakemassa kaupasta akun ja testata, toivottavasti auto jaksaa vielä reagoida kaukosäätimeen...
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Toimi!
Vielä oli virtasta sen verran että sain hällärin pois päältä ja avaimen virtalukkoon "virta-asentoon", (vaikka käsikirjan mukaan kaikki sähkövempeleet pitää sammuttaa kun on akun kanssa tekemisissä), ja sukelsin plootun alle. Akun kaapelit irti ja johan alko hällärit kiljumaan. Tavailin siinä sitten ranskan/flaaminkielistä hälyttimen omaa käsikirjaa ja ymmärsin sen verran että "virta päälle-akku irti" väliä pitää olla vähintään kolme minuuttia, testasin vähän ajan kuluttua ja hälläri oli hiljaa.
Olis mun mielestä ollut parempi jos toi tieto olis löytynyt auton omasta käsikirjasta niin ei olis tarttenut ihmetellä kummempia. Hyvä olis ollut myös jos olisin muistanut että plootunhan saa ihan pystyyn ennen kun olin jo nostanut vanhan akun pois...

Olis mun mielestä ollut parempi jos toi tieto olis löytynyt auton omasta käsikirjasta niin ei olis tarttenut ihmetellä kummempia. Hyvä olis ollut myös jos olisin muistanut että plootunhan saa ihan pystyyn ennen kun olin jo nostanut vanhan akun pois...

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6