W211 keulan nivel hommia.
W211 keulan nivel hommia.
220E sedani vm 02. Pitäs eteen taemmat alapallonivelet,etumainen alapallonivel ja yläpallonivel vaihtaa. Onko tuossa ikäluokassa/mallissa nivelet pulteilla vain rässäämällä kiinni? Kannattaako sinne laittaa tarvike tavaraa vai ostaa sitä kallista alkuperäistä? Kiitokset etukäteen!
Re: W211 keulan nivel hommia.
Alapallot ovat kiinni olkavarressa prässäämällä. Tähän on oma työkalunsa. Reaktiotangossa (etummainen) pallonivel kiinteänä. Yläpallo on kiinni ylätukivarressa kolmella pultilla. Älä laita halpista, hyvä kun orkkislaatuisetkaan kestää. Omassa kesti Ruvillen reaktiotangot 8tkm. Molemmat menivät käytännössä yhtäaikaa. Takuusta saadut ovatkin kestäneet jo reilun 20tkm.
Re: W211 keulan nivel hommia.
Juu älä laita halpista on sen verran hankalat vaihtaa ettei viitsi joka viikko tehdä uusiks.
Juuri omaan vaihdoin ja ei tod onnistu ilman spesiaali työkalua. Laatu työkalulla vaihtuu ihan kivasti.
Juuri omaan vaihdoin ja ei tod onnistu ilman spesiaali työkalua. Laatu työkalulla vaihtuu ihan kivasti.
Re: W211 keulan nivel hommia.
Pikku vinkkinä - ulkomailta, esim. Briteistä, saa tosi halvalla näitä työkaluja. Eiväthän ne aivan jonkun merkkityökalun veroisia ole, mutta toimivat harrastelijakäytössä mitä mainioimmin. Itse tilasin tuon alapallotyökalun alle viidelläkympillä ja hyvin pelaa. Pikku miinuksena mainittakoon, että siinä ei ole kaluja vakaajan munan vaihtoon. Työkalu itsessään on kylläkin W220:lle tarkoitettu. Onpa sillä Sprinteriinkin alapallo vaihdettu sekä omaan vessaan vakaajan muna lievää mielikuvitusta hyväksikäyttäen.