Saako kysyä millainen vika koneeseen?
Tossa vaan tein om646 paikalle vanhempi 0m611...sen kiristys momenteilla ainakin kasaantuu kun sama kone mutta hieman joitain lisä osia esim. tasapainoakseli.
Huomioi että osa pulteista sitten uutta kun aukoo.....sitten paine ilmaa huohottimen raiästä varovasti kun ensi starttauksella ja suodin pois pesästä että näät lähteekö öljy nousemaan suotin runkoon....siellä kun on takaisku ventttiili joka vaatii vastapaineen ja pelkkä pumpun öljyäminen ei auta asiaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Mielenkiintoista. Om646.xxx löytyy siis malli ilman tasapainokoneistoa. Minulla purettuna 200cdi -06 malli jossa tasapainokoneisto.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Vaimennin oli ehjä. 570tkm mittarissa. Vian aiheuttaja ei vielä tiedossa. Tässä moottorissa ei ollut tasapaino akselia om646.951 (w211 -03) epäilin suutinta ensin kalinan aiheuttajaksi mutta ne oli ehjät vika olikin syvemmällä
Joutuu nyt kahdesta om646 moottorista rakentaa yhden kun ostettu "ehjä" kone olikin jotain muuta kuin ehjä. Alakerta tulee tuosta 220cdi:stä jossa tasapaino aksela ja kansi vanhasta hajonneesta 200cdi koneesta.