Terve! Autokuume taas iskenyt ja kutosen murinaa olisi kiva kuunnella. Itsellä tällä hetkellä w201 1,8 koneella ja sillä kilometrejä takana jo 160 tkm.
Kysymyksiäkin on herännyt. Kulutus lukemat tuntuvat uskomattomilta kun uudenmallin onko se sitten m111 (2.2l bensa) kone vie saman kuin vanhalla ke jetronikilla varustettu 2.6 litranen kutoskone? Itse asiassa kulutus on samoissa jopa alle kuin omassa 1.8 tenavassa mutta kaupunkissa näytti tietty reilun litran vievän enemmän.
Miten on mahdollista että nykyaikaisempi sähköruisku ja uudempi kone kuluttaa suunnilleen samat kuin vanha m103 koneella ja ke jetronikilla varustettu meisseli, vai onko?
Niin ja ainoa ongelma minkä näen vanhemman kutosen hankinnassa on tuo ke jetronic.. Omassa kulkineessa havaittavissa lambdahuojuntaa sekä erilaisia kröhimisiä kylmänä nimenomaan tyhjäkäynnillä ja ollut koko omistuksen ajan ja vaikka mitä on vaihdettu ja säädetty tuloksetta. Mielestäni kutoskoneen olisi käytävä nätisti eikä kröhien. Onko nämä kaikki samanoireisia? Kokemuksia jos saisi kuulla olisi mukavaa. Mielipiteitä onko uudemmalla tekniikalla oleva parempi valinta kuin vanhalla.
W124 260e vai w124 2.2l (m111) harkinnassa
Re: W124 260e vai w124 2.2l (m111) harkinnassa
Ohjekirjojen normikulutuksia ihan turha tuijotella, ei ne pidä paikkaansa. Alkavat iän puolesta olla jo yksilöitä, joten ihan mitä vaan voi tulla vastaan. Kutosissa juurikin ruiskun murheet ja nelosessa sitten johtosarjat ja kalliina osana ainakin ilmamassamittari jos se oireilee. Kutosen ääni on mukava, siitä ei voi olla erimieltä
220 varmaan taloudellisimpia bensakoneita W124:ään, jos sattuu vielä -92-93 malli, niin on maalattu kunnon maaleilla, jolloin kori ei kupruile välttämättä kovin pahasti.

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 260e vai w124 2.2l (m111) harkinnassa
Niinhän se taitaa olla kyllä joo että nämä vanhemmat ovat yksilöitä pitemmän päälle jo.R-N-X kirjoitti:Ohjekirjojen normikulutuksia ihan turha tuijotella, ei ne pidä paikkaansa. Alkavat iän puolesta olla jo yksilöitä, joten ihan mitä vaan voi tulla vastaan. Kutosissa juurikin ruiskun murheet ja nelosessa sitten johtosarjat ja kalliina osana ainakin ilmamassamittari jos se oireilee. Kutosen ääni on mukava, siitä ei voi olla erimieltä220 varmaan taloudellisimpia bensakoneita W124:ään, jos sattuu vielä -92-93 malli, niin on maalattu kunnon maaleilla, jolloin kori ei kupruile välttämättä kovin pahasti.



