
klonk klonk sanoo w201:n perä
klonk klonk sanoo w201:n perä
Mahtaakohan kenellekkään olla tuttu juttu sellainen onton kuuloinen kolina peräpäästä karting-mersussa? Aluksi ongelma ilmeni vain "nimismiehen kiharoissa", mutta nyt se kolina kuuluu jo pienimmässäkin töyssyssä. Ääntä olen verrannut tutuille autoihin perehtyneille parin kuivan herneen kolinaan peltipurkissa. On purettu takakontti, ääni ei johdu varakiekosta eikä tunkista jne. Voiko verhoilu olla irti takaikkunalla aiheuttaen onton kolinan vai missä se vika on? Verhoilu/hattuhyllyn levy mielestäni on kyllä hyvin kiinni... 

Ei puristeta mailasta...
Harvinaisen tuttu ääni W123 konstruktiosta.
En ole yrittänyt poistaa tai paikallistaa. Veikkaisin että siellä on jokin kotelo joka vahvistaa kaikki jousituksen korille antamat töyssyt.
Tietysti jos on tosi huonot iskunvaimentimet, niin siinä tapauksessa kori toimii iskunvaimentimen asemasta (keinu liike). En kyllä jaksa uskoa sitä että kyseinen kolina kuuluisi pohjaanlyöntikumeista (silloinhan autolla pitäisi melkein ajaa rotkoon).
Niin että missä kunnossa iskarit on? Kysynpähän vaan jos saataisiin joitakin teorioita kumottua tai todistettua.
En ole yrittänyt poistaa tai paikallistaa. Veikkaisin että siellä on jokin kotelo joka vahvistaa kaikki jousituksen korille antamat töyssyt.
Tietysti jos on tosi huonot iskunvaimentimet, niin siinä tapauksessa kori toimii iskunvaimentimen asemasta (keinu liike). En kyllä jaksa uskoa sitä että kyseinen kolina kuuluisi pohjaanlyöntikumeista (silloinhan autolla pitäisi melkein ajaa rotkoon).
Niin että missä kunnossa iskarit on? Kysynpähän vaan jos saataisiin joitakin teorioita kumottua tai todistettua.
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Iskarit on vaihdettu vasta äskettäin, ja ehdin jo mennä kyseiselle mekaanikollekin avautumaan että kunhn et ois laittanut kumeja väärinpäin... no ei ollu ei.Dunkelblau123 kirjoitti: Niin että missä kunnossa iskarit on? Kysynpähän vaan jos saataisiin joitakin teorioita kumottua tai todistettua.
Jousetkin siis on vasta tutkittu.

Tuo takapöntön suojapelti on vielä tarkastamatta, pakko tunnustaa, vaikka on nosturillakin käynyt muutamia kertoja vikaa etsiessä.

Ei puristeta mailasta...
Pakoputken "pohjaanlyöntikumi" on myös yksi vaihtoehto. (Taka vaimentimen päällä). Sitten on myös ne surullisen kuuluisat "narinahelat" (taka-alatukivarren uloimmat helat). Myös muut takapään tangot on hyvä käydä läpi.
Millä koneella se mese on? Voisko katalysaattorin sisuskalut olla irti? Tai miksei tarkistaa samantien koko putkisto.....
Millä koneella se mese on? Voisko katalysaattorin sisuskalut olla irti? Tai miksei tarkistaa samantien koko putkisto.....
Kartingi on 2,5D koneella, putkisto katsottu lokakuussa katsastukseen...E300TD kirjoitti:Pakoputken "pohjaanlyöntikumi" on myös yksi vaihtoehto. (Taka vaimentimen päällä). Sitten on myös ne surullisen kuuluisat "narinahelat" (taka-alatukivarren uloimmat helat). Myös muut takapään tangot on hyvä käydä läpi.
Millä koneella se mese on? Voisko katalysaattorin sisuskalut olla irti? Tai miksei tarkistaa samantien koko putkisto.....
Itse olen vahvasti sitä mieltä että kolke kuuluu jostain ylempää kuin putkistosta...
Muistaakseni kaikki alkoi apukuskin puolelta kuuluneella pienellä äänellä, nyt kuuluu molemmilta puolilta... Olen itse miettinyt sitä tankin "edessä" kontissa olevaa muovilevyä tämän päivää, onko kokemuksia, sehän on vaan sillä muovi-lukituspalalla yläreunastaan kiinni..? Mielestäni sekin on kuitenkin aivan kuin kuuluu ollakin.

Narinahelat on kyllä tarkastamatta itsellä, mutta huoltoliike on asiaa tutkinut myös... tuloksetta.
Ei puristeta mailasta...
JOs ääni on semmonen ontto ja kuuluu ku auto tärisee niin yks vaihtoehto on että piiska anteeni on löystynyt ja se pitää heiluessaan semmosta ääntä. Omassa katiskassa oli tuommoinen ääni ja aikoinaan piti hetki miettiä mistä se tulee
ja sieltähän se 


N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de


Eipä löytynyt vikaa ei, mutta tuli uusi ajatus kolinan lähteestä:
Iskarit vaihdettu vajaa vuosi sitten --> onko kokemuksia iskarien "väljyydestä"? Miten iskarin saa testattua että pitääkö se/ne sen kolinan? Olis takuuta vielä reilu neljä vuotta jäljellä (eipä oo kiirettä) ja työthän menisi näinollen takuisiin myös, mutta entäs jos vika ei olekaan niissä ja olen purattanut ne turhaan pois? Ei kuullosta hyvälle...

Ei puristeta mailasta...
Jos vika on tuollainen, että kun "veto menee päälle/pois" ja silloin kolahtaa, niin sanoisin kyllä takakelkan kumeissa olevan vikaa. Yleensä peruutettaessa kolahtaa, niin vika on silloin kelkan etukumeissa. Jos taas eteenpäin lähdettäessä, niin vika voisi olla kelkan takimmaisissa tai sitten perän kannatin kumeissa.Ebabaa kirjoitti:Mullaki kolisee perä nii perhanasti. Just vaihettiin narinapuslat ni se vei pois kolahdukset ku veto menee päälle/pois. Toi on silti ku kaikukoppa. Argh :D
Narinahela oireilee yleensä pikkuisen eritavalla......
- cossiemeze
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ma 17.01.2005 13:47
- Paikkakunta: HELLSINKI
Onko kukaan vaihdattanu kaikkia kumeja kerralla? Onko tyyristä? Omassa 16 tappisessa kolahtaa perä aina kun vetoa tulee ja välillä se ihana bonanza-ilmiö..Kai M kirjoitti:Kaikki ne koiranluut vaan kerralla uudet sinne taakse ni ei tarvii piiiiitkään aikaan huolehtii takapäästä...
Eihän ne nyt edes paljoa maksa näinä päivinä ja on hyvä ajaa sitten.
Perä pitää myös surisevaa ääntä veto päällä -olisiko laakerit?