270 CDI:n laatikon lämpö
270 CDI:n laatikon lämpö
Heippa. Ajattelin kysyä osaavammilta, mistä johtuvat ongelmat.
Ensiksi kyseessä 2002 mallinen farkku väyrynen 270 cdi koneella. Vaihteisto 5 v automaatti. Hinasin sillä asuntoperävaunua n. 30 km ja laatikko meni vikatilaan.
Sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen. Vika hävisi. Jatkoin ajoa ja alle 10 km:n se meni uudelleen vikatilaan. Toisin sanoen kakkosvaihteelle jäi.
Nyt tein saman tempun eli sammutin ja käynnistin uudelleen. Vika ei kuittaantunutkaan pois vaan jäi päälle. Jatkoin hinausta kakkosella ja sain vaunun perille.
Ennen hinausta olin ajanut 50 km ja auto seisoi 1-2 tuntia ennen hinauksen alkua. Moottorin lämpö oli normaali siihen asti. Hinatessa moottorin lämpö nousi n. 90 asteeseen mittaria
tulkiten. Varmaan vaihteisto myös kuumeni. Olisiko se syy vikatilaan. Ihmettelenkin miten lootaöljy jäähtyy? Jossain on lauhdutin. En tiedä tarkemmin. Etsin sitä aiemmin vaihtaessani
laatikon öljyt n. vuosi sitten huuhtelemalla. En nähnyt sinne mihin vaihteistosta lähtevät putket menivät.
Tarviikohan väyrynen lisälauhduttimen sellaiseen hinaukseen? Vuosi sitten vaihdoin johdinlevyn ja ulostulon holkin öljynvaihdon yhteydessä. Kyb- venttiili jäi vaihtamatta. Voisiko sillä
olla osuutta asiaan?
Starilla saatiin kuitattua viat pois (korialla), mutta jatkoa ajatellen kyselen näitä juttuja.
Ensiksi kyseessä 2002 mallinen farkku väyrynen 270 cdi koneella. Vaihteisto 5 v automaatti. Hinasin sillä asuntoperävaunua n. 30 km ja laatikko meni vikatilaan.
Sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen. Vika hävisi. Jatkoin ajoa ja alle 10 km:n se meni uudelleen vikatilaan. Toisin sanoen kakkosvaihteelle jäi.
Nyt tein saman tempun eli sammutin ja käynnistin uudelleen. Vika ei kuittaantunutkaan pois vaan jäi päälle. Jatkoin hinausta kakkosella ja sain vaunun perille.
Ennen hinausta olin ajanut 50 km ja auto seisoi 1-2 tuntia ennen hinauksen alkua. Moottorin lämpö oli normaali siihen asti. Hinatessa moottorin lämpö nousi n. 90 asteeseen mittaria
tulkiten. Varmaan vaihteisto myös kuumeni. Olisiko se syy vikatilaan. Ihmettelenkin miten lootaöljy jäähtyy? Jossain on lauhdutin. En tiedä tarkemmin. Etsin sitä aiemmin vaihtaessani
laatikon öljyt n. vuosi sitten huuhtelemalla. En nähnyt sinne mihin vaihteistosta lähtevät putket menivät.
Tarviikohan väyrynen lisälauhduttimen sellaiseen hinaukseen? Vuosi sitten vaihdoin johdinlevyn ja ulostulon holkin öljynvaihdon yhteydessä. Kyb- venttiili jäi vaihtamatta. Voisiko sillä
olla osuutta asiaan?
Starilla saatiin kuitattua viat pois (korialla), mutta jatkoa ajatellen kyselen näitä juttuja.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Unohdit kertoa mikä aiheutti vikatilan, eli mitä vikamuistista löytyi ?
wiimax.fi
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Otin kuvia testerin näytöstä, mutten saa niitä siirrettyä tänne. En taida oivaltaa miten se tehdään. Taidan kirjoittaa ensimmäiset viat.
P220A Kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava. Olemassa nyt ja tallennettu.
P2500 Vaihteistossa on ei-sallittu välityssuhde. Tallennettu.
P2222 Rakenneosan Y3/6b1 (vaihteiston öljyn lämpätilantunnistin ) ja (tai) Y3/6s1 ( käynnistyksen estokärjet ) signaali ei ole uskottava. Tallennettu.
P2602 Venttiilien jännitteensaannissa on vika. Tallennettu.
Näiden lisäksi oli liuta kytkentäarvojen adaptio-arvoja seka raja-arvo sarake, lisäksi mittausarvo sarake. Mittausarvor eivät ylittäneet raja-arvoja miltään osin. Ne on kuvina tallessa kyllä, mutten osaa siirtää tähän.
P220A Kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava. Olemassa nyt ja tallennettu.
P2500 Vaihteistossa on ei-sallittu välityssuhde. Tallennettu.
P2222 Rakenneosan Y3/6b1 (vaihteiston öljyn lämpätilantunnistin ) ja (tai) Y3/6s1 ( käynnistyksen estokärjet ) signaali ei ole uskottava. Tallennettu.
P2602 Venttiilien jännitteensaannissa on vika. Tallennettu.
Näiden lisäksi oli liuta kytkentäarvojen adaptio-arvoja seka raja-arvo sarake, lisäksi mittausarvo sarake. Mittausarvor eivät ylittäneet raja-arvoja miltään osin. Ne on kuvina tallessa kyllä, mutten osaa siirtää tähän.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Johdinlevy on KL varaosista tilattu. Onko epäiltävissä sen laatu?
Tilattu viime kesänä. Päivää en muista.
Tilattu viime kesänä. Päivää en muista.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Eipä sieltä hankittuja ole tarvinnut takuuseen vaihdella. Mielenkiintoinen juttu, kerrohan jos vikatila toistuu...
wiimax.fi
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
ettei vain joku olisi ohittanut lauhduttimelle menevät putket letkunpätkällä jolloin öljyt kuumenevat liiaksi ja kakkonen jää päälle?
kun vika toistuu tarpeeksi monta kertaa niin vikatila ei kuittaudu enää virtojen sammuksella vaan vaatii vikakoodien poiston!
noita ohituksia ja siitä seuraavia ongelmia on tullut useampi tutkittua!normiajossa ei välttämättä tee vikatilaa mutta kärrynkanssa tekee ja varsinkin lämpimällä kelillä!
kun vika toistuu tarpeeksi monta kertaa niin vikatila ei kuittaudu enää virtojen sammuksella vaan vaatii vikakoodien poiston!
noita ohituksia ja siitä seuraavia ongelmia on tullut useampi tutkittua!normiajossa ei välttämättä tee vikatilaa mutta kärrynkanssa tekee ja varsinkin lämpimällä kelillä!
ML W164
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Etsin sen laatikon jäähdytyspaikan. Sinne meneviä putkia ei ole ropailtu. Ihmeellinen paikka se lauhdutin on, sellainen alumiinipömpeli öljynsuodattimen takana imusarjan allepäin mennessä.
Olisikohan asiaa lisäpuhallin eteen tai lisä jäähdytyskenno esim?
Olisikohan asiaa lisäpuhallin eteen tai lisä jäähdytyskenno esim?
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Ei se se pömpeli ole. Syylariin ne putket lootalta pitäisi mennä. (alareunaan). Jossain näissä on kuulemma erillinen kenno keulalla, mutta ei ainakaan omasta väykyssä.
Onko tuolle laatikon liikalämmölle mitään perusteita, vai vain päättelyä. Kärryä omalla on vedetty varmaan 250tkm perässä vakio jäähyllä ilman ongelmia.
Onko tuolle laatikon liikalämmölle mitään perusteita, vai vain päättelyä. Kärryä omalla on vedetty varmaan 250tkm perässä vakio jäähyllä ilman ongelmia.
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Vaikka remontista ei kauaa olekaan niin onko nyt öljyn määrä tarkistettu, samoin että TCUssa ei ole öljyä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Kyllä ne putket menee sinne imusarjan alle lämmönvaihtimeen eikä syyläriin tässä mallissa.noroljan kirjoitti:Ei se se pömpeli ole. Syylariin ne putket lootalta pitäisi mennä. (alareunaan). Jossain näissä on kuulemma erillinen kenno keulalla, mutta ei ainakaan omasta väykyssä.
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Jahas, no sitten kirjottelin höpöjäjukkis. kirjoitti:Kyllä ne putket menee sinne imusarjan alle lämmönvaihtimeen eikä syyläriin tässä mallissa.noroljan kirjoitti:Ei se se pömpeli ole. Syylariin ne putket lootalta pitäisi mennä. (alareunaan). Jossain näissä on kuulemma erillinen kenno keulalla, mutta ei ainakaan omasta väykyssä.

Eikös tämä nyt kuitenkin viittaa siihen johdinlevyyn... Tai sitten TCU on tosiaan täynnä öljyä eikä osaa käsitellä tietoja.tai töpselissa/johdoissa häikkää.tenhon kirjoitti: P220A Kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava. Olemassa nyt ja tallennettu.
Eikös tuo 90 ole ihan normaali lämpö, mitäs se oli ennenkuin siihen nousi?tenhon kirjoitti:Moottorin lämpö oli normaali siihen asti. Hinatessa moottorin lämpö nousi n. 90 asteeseen mittaria tulkiten. Varmaan vaihteisto myös kuumeni. Olisiko se syy vikatilaan.
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Kun tässähän oli kysymys väykystä. W211:ssa ne kyllä menee sinne siiläriin ja eikös sitäkin saanut jo loppuvuodesta -02noroljan kirjoitti:Jahas, no sitten kirjottelin höpöjäjukkis. kirjoitti:Kyllä ne putket menee sinne imusarjan alle lämmönvaihtimeen eikä syyläriin tässä mallissa.noroljan kirjoitti:Ei se se pömpeli ole. Syylariin ne putket lootalta pitäisi mennä. (alareunaan). Jossain näissä on kuulemma erillinen kenno keulalla, mutta ei ainakaan omasta väykyssä.![]()
Re: 270 CDI:n laatikon lämpö
Normaalilämpö tässä on ollut 80-82 mittarinäyttämällä. Tässä vaunun vedossa se nousi 90:een asteeseen. Vaunu oli 1300 kiloinen.
Öljyn pinnankorkeuden tarkistin ajon jälkeen ja se oli normaali.
TCU:n eli sen mustan ohjainboxin avasin myös, eikä siellä ollut öljyä. Vuisi sitten oli mutta silloin putsasin sen. Johtimien läpivientiholkin uusin myös vuosi sitten.
Alunperin autolla ajettu 160 tkm ja sitten tehty ensimmäinen vaihteistoöljynvaihto. Kun auto tuli minulle, oli mittarissa n. 340 tkm. Tein silloin sen vaihdon.
Vanhat öljyt olivat tumman ruskeita vaahtoisia ja pahanhajuisia. Voihan tämäkin seikka vaikuttaa asiaan. Kuluneet levyt esim.?
Öljyn pinnankorkeuden tarkistin ajon jälkeen ja se oli normaali.
TCU:n eli sen mustan ohjainboxin avasin myös, eikä siellä ollut öljyä. Vuisi sitten oli mutta silloin putsasin sen. Johtimien läpivientiholkin uusin myös vuosi sitten.
Alunperin autolla ajettu 160 tkm ja sitten tehty ensimmäinen vaihteistoöljynvaihto. Kun auto tuli minulle, oli mittarissa n. 340 tkm. Tein silloin sen vaihdon.
Vanhat öljyt olivat tumman ruskeita vaahtoisia ja pahanhajuisia. Voihan tämäkin seikka vaikuttaa asiaan. Kuluneet levyt esim.?
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.