w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Tervehdys,
Haulla lueskellut aiheesta, ihan kaikkeen en löytänyt vastausta niin olisin kiitollinen jos voisi tiivistää tähän kokemuksia 7g laatikosta.
Ostin juuri otsikon mukaisen auton, mutta kokemusta ei ole mersun automaattilaatikon toiminnasta.
Laatikkoon vaihdettu öljyt 60tkm kohdalla (saksan)huolto-ohjelman mukaan ja nyt mittarissa 300tkm. Alkoi hirvittää tuo kun sen huomasin ja varasinkin jo öljynvaihdon huuhtelulla.
Kysymys kuuluu että paraneekohan toi kylmällä 1-2 tai 2-3 vaihteen nytkähtäminen tuolla vai onko jotain jo rikki.. muuten vaihtelee tosi nätisti krusaillessa vaihteita eikä tee mitään minun mielestä erikoista, mutta kick downilla kiihdyttäessä jonkin verran "täräyttää" penkkiin isommalle vaihtaessa. Pitäisikö tuon laatikon olla sivistyneempi vai onko nykäisy ilman ääniä/kolinoita normaalia lappu lattiassa kiihdytettäessä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen, toivotaan että laatikko ei ole vielä tiensä päässä vaikka edellinen omista on laiminlyönyt huollot sen suhteen. Ainiin, ja autossa on kuulemma ollu koko ajan viimeiset 250tkm voimaa.com ohjelma ja voisin olettaa että laatikolle ei ole tehty mitään ohjelman asentamisen jälkeen...
Haulla lueskellut aiheesta, ihan kaikkeen en löytänyt vastausta niin olisin kiitollinen jos voisi tiivistää tähän kokemuksia 7g laatikosta.
Ostin juuri otsikon mukaisen auton, mutta kokemusta ei ole mersun automaattilaatikon toiminnasta.
Laatikkoon vaihdettu öljyt 60tkm kohdalla (saksan)huolto-ohjelman mukaan ja nyt mittarissa 300tkm. Alkoi hirvittää tuo kun sen huomasin ja varasinkin jo öljynvaihdon huuhtelulla.
Kysymys kuuluu että paraneekohan toi kylmällä 1-2 tai 2-3 vaihteen nytkähtäminen tuolla vai onko jotain jo rikki.. muuten vaihtelee tosi nätisti krusaillessa vaihteita eikä tee mitään minun mielestä erikoista, mutta kick downilla kiihdyttäessä jonkin verran "täräyttää" penkkiin isommalle vaihtaessa. Pitäisikö tuon laatikon olla sivistyneempi vai onko nykäisy ilman ääniä/kolinoita normaalia lappu lattiassa kiihdytettäessä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen, toivotaan että laatikko ei ole vielä tiensä päässä vaikka edellinen omista on laiminlyönyt huollot sen suhteen. Ainiin, ja autossa on kuulemma ollu koko ajan viimeiset 250tkm voimaa.com ohjelma ja voisin olettaa että laatikolle ei ole tehty mitään ohjelman asentamisen jälkeen...
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Tuskin mitään vakavaa. Adaptointi eli huonojen tapojen nollaus samalla, kun vaihdat öljyt. Korjaa normaalit "vaihtamisvirheet". (Vikakoodit luetaan samalla kertaa).
Voisit kysyä sieltä voima.comilta, ovatko tehneet laatikolle jotain, voiko resetoida.
Jos ei ole vikakoodeja, niin vakavimmissa tapauksissa sitten laatikon opetus kokonaan uudestaan, starin kanssa ajamalla. Eivät tee sitä yleensä ihan "helpolla", joutuu vaatimaan.
Mielenkiinnosta, missä saat öljynvaihdon huuhtelemalla? Ei taida löytyä laitteistoa joka pajasta. Paljonko kustantaa? Paljonko menee öljyä? Normaali määrä taitaa olla n.8L, ilman huuhtelua.
Vanhassa 5-pykäläisessä huuhtelu tehdään laskemalla öljyä lauhduttimen letkusta "maahan". Moottori ei silloin ole käynnnissä. Jää pakosta jotain vanhoja rippeitä, esim turbiiniin.
Voisit kysyä sieltä voima.comilta, ovatko tehneet laatikolle jotain, voiko resetoida.
Jos ei ole vikakoodeja, niin vakavimmissa tapauksissa sitten laatikon opetus kokonaan uudestaan, starin kanssa ajamalla. Eivät tee sitä yleensä ihan "helpolla", joutuu vaatimaan.
Mielenkiinnosta, missä saat öljynvaihdon huuhtelemalla? Ei taida löytyä laitteistoa joka pajasta. Paljonko kustantaa? Paljonko menee öljyä? Normaali määrä taitaa olla n.8L, ilman huuhtelua.
Vanhassa 5-pykäläisessä huuhtelu tehdään laskemalla öljyä lauhduttimen letkusta "maahan". Moottori ei silloin ole käynnnissä. Jää pakosta jotain vanhoja rippeitä, esim turbiiniin.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Itsellä kokemusta ko laatikosta n.100tkm verran ja ärsyttäviä piirteitä on siinä juuri nuo että oppii tavoille tosi äkkiä ja pamauttelee vaihteita aika napakasti. Toinen mihin en koskaan tottunu oli taajamanopeuksissa hidasteen jälkeinen arpominen. Pedaali pohjassa toimi aina kuin unelma, kickdownilla taasen otti mielestäni turhan pienen vaihteen. Vedot se kesti kyllä hyvin ja ihan kovaa rääkkiäkin. Mukava laatikko liippailla asfaltilla jos vähän moottoripuolta kutittelee.
Ja on sitten viittä vaille v***n tarkka öljymäärästään, huomaat kyllä öljynvaihdon jälkeen jos puuttuu muutama desi öljyä kun katkoo vetoja kiihyttäessä
Pieksämäellä akku ja varaosa (autoasi) korjaamo tekee huuhtelemalla vaihon jollain myllyllä ja öljyä menee hollin matkaa toistakymmentä litraa siihen operaatioon ja hinta pyörii 250-300€ nurkilla
Ostaisin toisenkin
Ja on sitten viittä vaille v***n tarkka öljymäärästään, huomaat kyllä öljynvaihdon jälkeen jos puuttuu muutama desi öljyä kun katkoo vetoja kiihyttäessä
Pieksämäellä akku ja varaosa (autoasi) korjaamo tekee huuhtelemalla vaihon jollain myllyllä ja öljyä menee hollin matkaa toistakymmentä litraa siihen operaatioon ja hinta pyörii 250-300€ nurkilla
Ostaisin toisenkin
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Varasin ajan mekonomen autohuollosta (airport). Siellä on osaamista mersuista ja homma toimii. Pyysin samalla b huoltoa joka olisi tulossa parin tuhannen päästä, yhteishinta 720€. En kysynyt millä öljymäärällä laski, varmistin vain sen että huuhtelusta kysymys.simosami kirjoitti:Tuskin mitään vakavaa. Adaptointi eli huonojen tapojen nollaus samalla, kun vaihdat öljyt. Korjaa normaalit "vaihtamisvirheet". (Vikakoodit luetaan samalla kertaa).
Voisit kysyä sieltä voima.comilta, ovatko tehneet laatikolle jotain, voiko resetoida.
Jos ei ole vikakoodeja, niin vakavimmissa tapauksissa sitten laatikon opetus kokonaan uudestaan, starin kanssa ajamalla. Eivät tee sitä yleensä ihan "helpolla", joutuu vaatimaan.
Mielenkiinnosta, missä saat öljynvaihdon huuhtelemalla? Ei taida löytyä laitteistoa joka pajasta. Paljonko kustantaa? Paljonko menee öljyä? Normaali määrä taitaa olla n.8L, ilman huuhtelua.
Vanhassa 5-pykäläisessä huuhtelu tehdään laskemalla öljyä lauhduttimen letkusta "maahan". Moottori ei silloin ole käynnnissä. Jää pakosta jotain vanhoja rippeitä, esim turbiiniin.
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Ei taida olla huuhtelu. Normi öljynvaihto laatikkoon maksaa 450€, sis 8L erikoisöljyä. Huolto on minimi n.350€.Vesq84 kirjoitti:Varasin ajan mekonomen autohuollosta (airport). Siellä on osaamista mersuista ja homma toimii. Pyysin samalla b huoltoa joka olisi tulossa parin tuhannen päästä, yhteishinta 720€. En kysynyt millä öljymäärällä laski, varmistin vain sen että huuhtelusta kysymys.simosami kirjoitti:Tuskin mitään vakavaa. Adaptointi eli huonojen tapojen nollaus samalla, kun vaihdat öljyt. Korjaa normaalit "vaihtamisvirheet". (Vikakoodit luetaan samalla kertaa).
Voisit kysyä sieltä voima.comilta, ovatko tehneet laatikolle jotain, voiko resetoida.
Jos ei ole vikakoodeja, niin vakavimmissa tapauksissa sitten laatikon opetus kokonaan uudestaan, starin kanssa ajamalla. Eivät tee sitä yleensä ihan "helpolla", joutuu vaatimaan.
Mielenkiinnosta, missä saat öljynvaihdon huuhtelemalla? Ei taida löytyä laitteistoa joka pajasta. Paljonko kustantaa? Paljonko menee öljyä? Normaali määrä taitaa olla n.8L, ilman huuhtelua.
Vanhassa 5-pykäläisessä huuhtelu tehdään laskemalla öljyä lauhduttimen letkusta "maahan". Moottori ei silloin ole käynnnissä. Jää pakosta jotain vanhoja rippeitä, esim turbiiniin.
En tunne firmaa, mutta varmistaisin, että heillä on stari. Ei taida millään yleismalli Bosch testerillä vaihteiston tarkempi tutkiminen onnistua.
Jos ei parane käytös, etsi star osaaja vaikka täältä forumista.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Jos turbiinissa on proppu, ei huuhtelua tarvita (jäähdyttimeen/letkuihin jää joku desi). Silloin menee tuo n. 8litraa.ilman proppua menee n. puolet tosta.. Huuhtelun voi tehdä kuten 5 vaihteisessakin (paluu letkusta). Lämpötila on sitten eri, 35-45 riippuen erinäisistä asioista. Erikoisöljy on tän ikäiseen tavallista 236.14 tavaraa.simosami kirjoitti:
Ei taida olla huuhtelu. Normi öljynvaihto laatikkoon maksaa 450€, sis 8L erikoisöljyä.
7G jonka öljyillä ajettu 240 tkm. No toivotaan että toimii jatkossakin.
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Omassa s211 kanssa 300tkm mittarissa ja kerran vaihdettu 100tkm laatikkoöljyt. Vaihdoin pari tonnia sitten ne kun auto itelle saapui. Eipä ollut ongelmia ennen eikä ainakaan toistaseks jälkeenkään, vaikka reilu 200tkn välissä. Tosin ilman muuta ne kannattaa/pitää vaihtaa n. 60tkm välein riippuen laatikosta.noroljan kirjoitti: 7G jonka öljyillä ajettu 240 tkm. No toivotaan että toimii jatkossakin.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Öljynvaihdon jälkeen laatikko toimii yhä ok, ei mitään isoja muutoksia. Ainoa asia mikä häiritsee välillä on penkkiin täräyttävä vaihto isommalle vain silloin, kun on kaasu pohjassa ja vaihteilla 1-3. Nollasin pahat tavat ilman * ja pehmeesti alkoi vaihtamaan 100km ajelun jälkeen, paitsi tuossa maksimikiihdytyksessä.
Oisko jollain staria ja osaamista millä tuon voisi saada kuntoon?
Oisko jollain staria ja osaamista millä tuon voisi saada kuntoon?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Itellä kans vaihdettu vain 60tkm kohdalla ja nyt vaihdoin 200tkm kohdalla, Kyllä se laatikon toiminta muuttui paremmaksi. Juuri 2-3 väli oli ongelmallinen ennen. Silloin tällöin nyppii hieman vieläkin mutta ei ääniä kuulu. Ei kyllä kuulunu ennenkään. 700nm on vääntöä eikä tuo ole ollut moksiskaan.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: w211 320cdi 2008 7v autom 300tkm
Unohtui sanoa että Uudenmaan alueella jos apuja olisi 
